شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

تتوهای مشکوک، جلوه ای کریه از نفوذ فرهنگی

سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۵:۲۱ ب.ظ

دوماه پس از پیروزی دولت یازدهم نگارنده در مطلبی هشدار دهنده + نفوذ مشکوک ساپورتهای عفت سوز سطح خیابانهای تهران را اطلاعرسانی کرد که پس لرزه های بسیار گسترده ای در فضای سایبری داشت.

از یکسو نیروهای محترم امنیتی و انتظامی هشدار شنود را جدی گرفته و کمی بعد مزدوران مادینه موساد را با ساپورتهای منقش به پرچم اسراییل در کف خیابانهای تهران دستگیر کردند و از سوی دیگر جیغ بنفش کانال تلویزیونی فرانس 24 درباره وبلاگ شنود نشان از هدفگیری صحیح این قلم بود.

هرچند که ساپورتها از فضای جامعه جمع نشد اما شنود سهم خود را  در کاهش فضاحت ساپورتها ادا کرد، ساپورتهایی که که قرار بود پایین تنه زنان ایرانی را یکسره به مسلخ چشمهای گرسنه کوچه و خیابان ببرد.

اما بعد..

اکنون پس از قریب به سه سال پس از آن فقره، به مورد نفوذ خیابانی دیگری از مصادیق نفوذ هنجارشکنانه در معابر تهران اشاره میشود که طی روزهای اخیر در حال تشدید و تجاهر است.

"تتو" کردن چند سالی است که به عنوان خالکوبی مدرن وارد سبد هزینه آرایش زنان ایرانی شده و متاسفانه دامنه انتشارش هم کم نیست.

اینکه اصولا تتو کردن حرام یا حلال و یا با مبانی بهداشتی مغایرت دارد یا خیر، مورد بررسی نگارنده نیست.

اما از آنجا "هرچیز به جای خویش نیکوست" تتو نیز حداکثر در حیطه جلاوت های زنانه برای ایجاد حلاوتهای کاذب شاید موضوعیت نسبی داشته باشد اما اینکه مردی با تمام مردانگی خود دست به تتو کردن بدن خود زده و جسمش را ذلیلانه تبدیل به تابلویی ناهنجار برای جلب توجه دیگران کند جای سوال بسیار دارد که از منظر روانشناختی و سلامت روان چنین مردانی قابل بحث است.

در این میان،

ظهور مدلهای تتویی که نهله ها و مکاتب انحرافی کشورهای غربی (که تاکنون صرفا از دریچه اینترنت یا قاب تصویر رسانه ای رویت میشدند) در کف خیابانهای تهران قابل تأمل است ؟

واقعا قانون درباره منظره زننده و هجو بدن نیمه عریان یک جوان ایرانی که به هیچوجه با فرهنگ رایح یک ایرانی اصیل و متعادل همخوانی ندارد چه میگوید؟

نیروهای محترم انتظامی که مسئول نظامدهی به فرهنگ عمومی در معابر و خیابانها هستند درین باره چه وظیفه ای دارند؟

اگر کمی در اینترنت بگردید با عناوینی همچون : تتوی آقایان تتوکار برای خانمها.....تتوی خانمهای تتوکار برای آقایان مواجه میشوید.

به تصاویر زیر بنگرید :

طی روزهای اخیر چنین تتوهایی در سطح معابر شهر تهران در حال شیوع و تشدید است :


سوال : تبلیغ انجام این تتوها را در اپلیکشین های بازار موبایل ایران ببینید و ازخود بپرسید که مجوز انجام این عملهای تتو و تبلیغ آن را چه منبعی صادر میکند؟

بازار داغ تتو در برخی آرایش!! گاههای مردانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.