شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

به گزارش سایت تابدار +  مصطفی داننده در سرمقاله روزنامه ابتکار، دست به ابتکار جالبی زده و ناطق نوری را که مظهر «خواص ساکت» سال 88 شناخته میشود به عنوان گزینه ی مناسب امامت جمعه تهران پیشنهاد داده است.

پیشنهادی که چندماه مانده به انتخابات حساس خبرگان و مجلس اسفندماه امسال، نشان از استیصال آقای هاشمی در ایستادن در پشت تریبون نمازجمعه دارد.

راجع به آقای ناطق نوری و اعوجاج در مواضع چند سال اخیرش، سخن بسیارست.

اما آقای داننده که نمایندگی رسانه ای کردن این پیشنهاد را برعهده گرفته به حد کافی، داننده ی سوابق گفتاری ناطق نوری هست؟

به سخنان زیر که در خاطرات شیخ ساکت 88 (درباره پدر گرامی مهدی هاشمی) آمده توجه فرمایید :

ماجزو نوچه ها و دست پروده های او (آقای هاشمی) در انقلاب هستیم.


آقای داننده بهترست بدانید که تریبون نمازجمعه جای نوچه های پدر مهدی هاشمی نیست.

تریبون نمازجمعه جای دست پروردگان امام راحل و انقلاب اسلامی است، آنانکه به نوچگی کسی افتخار نمیکنند بلکه به دفاع عملی ، حقیقی و همیشگی از ولایت فقیه و ساکت نبودن در فتنه های ضدانقلاب مفتخرند.


این را هم بخوانید بد نیست :  +

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۵۸
مهران موزون

یکی از تبحرهای آقای هاشمی رفسنجانی «روی خط خبر» ماندن است.

با این تفاوت که روزگاری مواضع ایشان از تریبونهای مختلف کشور، به نفع ملت و نظام بود اما سالیانی است که او با خرج از کردن از کیسه «سوابقش» به تاجر ورشکسته ای میماندکه در حال خوردن از سرمایه است.

سرمایه ای که با روند فعلی هاشمی، روزی به انتها رسیده و کارت اعتباری این شخصیت « سابقاً انقلابی» را نزد مردم انقلابی ایران بکلی منقضی خواهد کرد که در این صورت هیچکس جز خود آقای هاشمی مورد موأخده نخواهد بود زیرا اکنون بر همگان ثابت شده که مشارالیه قدرت تبّری از عملکرد فرزندانش و حفظ توّلی با ارزشهای نظام و انقلاب را از دست داده است.

زمانی کاذب بیجاکلام(صادق زیباکلام) کتابی از مصاحبه با او نوشت که «هاشمی بدون روتوش» نام گرفت.

کتابی که به قول عباس سلیمی نمین، خواندنش برای هر بسیجی متعهد و دلسوز نظام واجب است.

اکنون اما،

هاشمی با دست خویش و عامدانه در حال کنار زدن «روتوش های سی ساله» از چهره ی هاشمی روتوش شده ی دهه شصت و هفتادست.

قریب به یک سوم جمعیت هشتاد میلیونی ایرانیان هم اکنون ساکن روستاها هستند.

و این رقم غیر از آمار روستاییان مهاجری است که در حال حاضر جزو شهرنشینان محسوب میشوند(مانند خود آقای هاشمی و خاندانش).

شاید اغراق نباشد اگر نصف جمعیت ایران را یا روستانشین و یا روستایی زاده بدانیم.

اما آیا اکبر هاشمی رفسنجانی آنقدر بی تجربه و ساده اندیش است که نیمی از جمعیت مردم ایران را هدف زخم زبان قرار دهد؟

هرچند احتمال میرود که در روزهای آینده این سخنان توسط ایشان تکذیب شود اما برفرض صحت امر و صدور جملات گزنده ی مورد اشاره از سوی ایشان، میتوان احتمالات زیر را برای پرتاب این محتوا به فضای رسانه ای کشور متصور بود :

1) احتمال اول : هاشمی با اینکارها سعی دارد تا مبادی تایید صلاحیت خویش را در انتخابات خبرگان مجاب کند تا ردصلاحیتش راحت تر صورت گیرد و آنگاه توپخانه رسانه ای حامی ایشان در سایه ی توفان خودساخته ی «دفاع از مظلومیت هاشمی» آقای سیدح.م را به شورای نگهبان تحمیل کنند تا هاشمی همانطور که دولت بنفش را التیام و بدیل بر ردصلاحیت خود در سال 92 میپندارد، کاندیدای جوان مورد نظر کنونی اش را نیز به درون خبرگان نفوذ داده و ابتکار عمل لازم را برای تغییر قواعد کنشگری در خبرگان به دست گیرد.

2) احتمال دوم : هاشمی مثل همیشه برای رزنانس نامش روی خط رسانه ها چنین سخنان ساختارشکنانه ای ابراز کرده تا چند روزی در رأس خبرها باقی بماند (که در صورت پس گرفتن این حرف و یا تکذیب آن از سوی آقای هاشمی، این گزینه محتمل تر خواهد بود).

3) برداشت ویژه : همگان دیدند که چهارسال خدمات بی نظیر دولت نهم به روستاهای کشور در رأی بیسابقه ی 25 میلیونی احمدی نژاد در سال 88 چقدر موثر بود و کمر توطئه سبز را پای صندوقهای رأی، در حقیقت روستایی های کشور شکستند.

لذا از هاشمی که در هفته های گذشته نیز، مردم ایران را در فاصله سالهای 84 تا 92 «هار» خواند هیچ بعید نیست بدون توجه به شأن مردم روستای پدریش (نوق رفسنجان) با این عبارات تلخ و مشمئز کننده، از جامعه مظلوم روستایی کشور بخاطر رای سال 88 شان به احمدی نژاد، دلجویی!!! گرفته باشد.

4) ترکیبی از احتمالات فوق.

تأکید میشود : علیرغم کهولت سنِ آقای هاشمی، هنوز هم میتوان مدعی بود که : « وی کسی نیست که بدون دلیل خاص!! دست به چنین سخنان انتحاری بزند».

والعاقبه للمتقین.


واکنش کمپین مردمی روستانشینان کشور  +

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۱۵
مهران موزون

وصیت پیر جماران به یادگار گرامی اش (مرحوم حاج سید احمد خمینی ره) :

پسرم! تا نعمت جوانی را از دست ندادی فکر اصلاح خود باش که در پیری همه چیز را از دست می دهی ، یکی از مکاید شیطان که شاید بزرگ ترین آن باشد که پدرت بدان گرفتار بوده و هست - مگر رحمت حق تعالی دستگیر او باشد -استدراج است . در عهد نوجوانی شیطان باطن که بزرگ ترین دشمنان اوست او را ازفکر اصلاح خود بازمی دارد و امید می دهد که وقت زیاد است ، اکنون فصل برخورداری از جوانی است و هر آن و هر ساعت و هر روز که بر انسان می گذرد درجه درجه او را باوعده های پوچ از این فکر باز می دارد تا ایام جوانی را از او بگیرد. و آنگاه که جوانی روبه اتمام است ، او را به امید اصلاح در پیری سرخوش می کند و در ایام پیری نیز این وسوسه شیطانی از او دست نکشد و وعده توبه در آخر عمر می دهد و در آخر عمر وشهود موت، حق تعالی را در نظر او مبغوض ترین موجود جلوه می دهد که محبوب او که دنیا است از دستش گرفته است . این حال اشخاصی است که نور فطرت در آنها بکلی خاموش نشده است و اشخاصی هستند که غرقاب دنیا آنها را از فکر اصلاح ، به دورنگهداشته و غرور دنیا سرتاپای آنان را فرا گرفته است . من خود چنین اشخاصی را در اهل علم اصطلاحی دیده ام و اکنون بعض آنها در قید حیاتند و ادیان را هیچ و پوچ می دانند.


وصیت یادگار امام راحل به فرزندش سید حسن مصطفوی :

به حسن و برادرانش این توصیه را می نمایم که همیشه سعی کنند در خط رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا و آخرت در آن است و بدانند که ایشان موفقیت اسلام و نظام و کشور را می خواهند. هرگز گرفتار تحلیل های گوناگون نشوند که دشمن در کمین است .

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۴ ، ۱۸:۴۶
مهران موزون


صابر ابر (بازیگر) با درج این عکس در اینستاگرامش نوشت : 

معرفی میکنم ؛ بانو ، دخترِ بنده! .. دختر بابا !


۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۲۸
مهران موزون