شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

و چه ظریف شکست این ظریف!

يكشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۲، ۰۵:۵۶ ب.ظ
یازده روز پس از سخنان تأسف بار جواد ظریف، او همچنان حاضر به عذرخواهی از ملت ایران نیست و حتی در کمال شگفتی مدعی تحریف سخنانش نیز شده است.
پایگاه شنود به فایل سخنرانی ایشان دست یافته که متن دقیق سخنان وی در اینجا پیاده و بررسی می شود :
((اولا که غربی‌ها از چارتا تانک و موشک ما نمی‌ترسن، از این مردم میترسن.[سوت و کف دانشجویان] آیا شما فکر کردید که امریکا که میتواند با یک بمبش تمام سیستم دفاعی ما را از کار بندازه از سیستم دفاعی ما می‌ترسه یا از این مردم؟ [سوت و کف دانشجویان] چرا این میزان به خودتون باور ندارین؟ آیا واقعاً به خاطر قدرت نظامی ماست که امریکا نمیاد جلو؟ بعدش شما بر اساس چه فکر میکنید که امریکا می‌تونه به اطلاعات نظامی ما دست پیدا کنه؟ کدوم سند رو خوندی؟ کدوم سند چنین حرفی رو زده؟ [سوت و کف دانشجویان] ))

بد نیست جناب ظریف به سوالات زیر پاسخ دهند :

1)
آیا اعتراف به «ترس امریکا از مردم ایران» چیزی از مرعوبانه بودن جمله ی «یک بمب امریکا برای تمام سیستم دفاعی ما کافیست» کم می کند؟ (یک بلی یا خیر کافیست).

2) این قلم معتقد است آقای ظریف خودش به ترس امریکا از مردم ایران اعتقاد ندارد زیرا ایشان همرأی و وزیرکابینه ی کسی است که در ایام انتخابات در تقابل با کسانی سخن میگفت و تبلیغ میکرد که همه ی هم و غمشان مقاومت مردم در برابر امریکا بود.
لذا چگونه ممکن است جواد ظریف و همفکرانش از یکسو رسماً اعلام کنند که قطعنامه های شورای امنیتِِ تحت سلطه ی امریکا کاغذ پاره نیست اما از سوی دیگر معتقد باشند که کدخدای شورای امنیت از این مردم می ترسد.
آیا این صداقت با مردم است؟ واقعا عدم صداقت آقای ظریف در این فقره هویدا نشده است؟ (پاسخ فقط بلی خیر)




3) جناب ظریف، همقطارانتان 8 سال تمام احمدی نژاد را کوبیدند و متهم کردند که اینقدر نگو : ملت ایران..ملت ایران.
او را ناجوانمردانه به خاطر ملت ملت گفتنش به پوپولیست بودن متهم کردند.
حال چگونه است که بردن نام مردم از زبان شما آنقدر ارزشمند شده که از قِبلش می توانید سیستم دفاعی کشور را نیز بی آبرو کنید؟ بالاخره کدامش پوپولیستی است؟ ملت ملت گفتن احمدی نژاد در لحظه پرتاب ماهواره و نصب سانتریفیوژها، یا مردم مردم گفتن شما در کنار حراج آبروی سیستم دفاعی کشور؟

4)گفته اید : ((چرا این میزان به خودتون باور ندارین؟ آیا واقعاً به خاطر قدرت نظامی ماست که امریکا نمیاد جلو؟)) فراموش کرده اید که فرزند راستین ملت در فاصله ی سالهای 84 تا 92 همین ادبیات را بر سر دشمنان این ملت می کوفت و شمایان به جای دشمن عصبانی می شدید؟
آیا این احمدی نژاد نبود که به اندازه ریگهای بیابان فریاد میزد که دوران بمب و موشک گذشته و این قدرت پویایی ملت ایران است که دشمن را به عجز انداخته است؟
جناب ظریف فراموش نکنید که این شمایان بودید که همزمان با این سخنانِ شیر بیشه ی ولایت، فریاد میزدید که اینقدر نگویید قطعنامه ها کاغذپاره است و الخ..
آقای ظریف خیالتان تخت،
100 سال دیگر، من و شما زنده هم نباشیم روحمان که آگاه و ناظر است آینده را.
آینده ای که هویدا خواهد کرد تورم سالهای 91 و 92 را چه کسی از چهارراه استانبول بر این ملت تحمیل کرد؟ کدام ناجوانمردی پیروزی های جلیلی را در آلماتی 2 عقیم گذاشت؟

5) شما به دانشجوی مظلومی که نجیبانه روبرویتان ایستاده و سوالاتش را می پرسد با تکیه بر سوت و کف عده ای مودب! جار می زنید که : با کدام سند مدعی هستید که امریکا میتواند به اطلاعات نظامی ما دسترسی پیدا کند؟
یاللعجب از اینهمه گفتار مصیبت بار و متناقض.
شما دو خط بالاتر نگفتید که امریکا با یک بمبش میتواند تمام سیستم دفاعی ما را از بین ببرد؟
لذا از دو حال خارج نیست :
یا اطلاعات شما ازسیستم دفاعی کشور کامل است که این حرف را می زنید یا ناقص.
اگر ناقص است که مستحق توبیخ قرآن کریم هستید که فرمود : لم تقولون مالا یعلمون.
اگر اطلاعاتتان کامل است که شما همانجا فی المجلس دغدغه ی آن دانشجوی بینوا را اثبات کرده اید.
آیا غیر از این است که وزیر خارجه ایران که اطلاعاتش (مثلا) از سیستم دفاعی کشور کامل است به دشمن گِرا داده است که نگران نباشید، یک بمب شما برای تسلیم ایران کافیست.(ما همان ژاپن 1945 هستیم)
کسی چه میداند شاید همین اظهارات جواد! باشد که کمتر از ده روز پس از ایراد آن به امریکایی ها جرأت میدهد که با توافق نامه ژنو مانند دستمال کلینکس رفتار کنند و بر تحریم ها بیافزایند و یا در کنگره شان ایران را تهدید به بمب اتم کنند.
بنابراین،
سخن آن دانشجوی یک لاقبا که ظاهراً دیپلمات تر از شما بوده است همانجا توسط خود شما اثبات شد. ایکاش کسانی که زیر منبر شما مانند تماشاچیان کشتی کَچ سوت و کف می زدند و نیشخندهای شما را میدیدند از شما می پرسیدند که : آقای ظریف سند شما در اینکه امریکا با یک بمبش میتواند تمام سیستم دفاعی جمهوری اسلامی را از بین ببرد چیست؟
آقای وزیر خارجه،
آیا سوال و دغدغه ی آن دانشجو بزرگتر بود و به سند نیاز داشت یا ادعای شاذ شما ؟
دیدید که تمامی مسئولان مربوطه منجمله فرمانده رشید سپاه پاسداران سخن شما را لَغو و از روی جهالت خواندند.
کما اینکه رئیس جمهور محترم نیز جدیدترین کسی است که شما را به تأمل در سخن گفتن فرا خوانده است.
آقای محمدجواد ظریف،
پیش ازاین خدمت شما عنوان کرده بودم که ریزش ها و رویش های 4 سال اخیر را در معادلات تان لحاظ فرمایید.
نگاهتان به مردم از آن بالا و هلیکوپتری نباشد برادر.
که اگر اینگونه باشد(که متاسفانه تاکنون اینگونه نشان داده اید) خود شما در راه رفتن روی سِنِ سیاست دچار مشکل شده و توان اجرای صحیح PS هایتان را نخواهید داشت.
مردم این روزگار تماشاچی و منفعل صرف نیستند و بسی فعالند.
باور کنید آقای دکتر،
دهان خیلی ها در این مملکت دیگر بوی شیر نمی دهد.



موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۲۴
مهران موزون

نظرات  (۱۷)

سلام

تو این چند ماه نشون دادید که با سیاست های دولت فعلی چندان موافق نیستید. میتونم ازتون بپرسم از نظر شما اهداف این دولت برای این 4 سال یا احیانا 8 سال آینده چیه؟
یا بهتر بپرسم . به نظرتون حضور این دولت در قدرت طی سال های آینده چه اتفاقاتی رو رقم میزنه؟ نمیخوام پیشگویی کنید . میخوام نظرتون رو در باره ی آینده بدونم.

فکر میکنید دولت فعلی چه تغییرات اساسی رو دنبال میکنه؟

به هر حال ظاهرا شما چند متر دور تر از ما رو میبینید.

ایشالله صبح جوابتون رو ببینم . یا علی
پاسخ:
سلام
در حق بنده غلو فرمودید. همونطور که گفتید پیشگو نیستم ولی گفتن نظرم در مورد آینده آیا تعریف دیگه ی پیشگویی نیست؟ پیشگو کسیه که در مورد آینده نظرشو رو میگه.
به هر جهت در حد وسعم میگم خدمتتون هرچند میدونم که پرسش این سوالا از سوی شما «دلیل خاصی» داره.
پاسخ مبسوط :
========
1) فرض کنید که این دولت برای اتفاقات 4 سال آینده اش برنامه داشته باشه و هیچ موانعی هم در بین نباشه. نه موانع خارجی و نه داخلی. آیا تمام اتفاقات مدنظرش رقم خواهد خورد؟ بنظر من خیر. بالاخره هر برنامه ای یه تلرانسی داره و من اینجا نمیخوام  برای این تلرانس درصدی رو اعلام کنم چون در اون جایگاه نیستم.

2) تخمین عملکرد این دولت (در 4 سال آینده) بدون لحاظ کردن نفوذ آقای هاشمی در تصمیمات روحانی نهایت ساده انگاریه. بنابراین برای تخمین 4 سال آینده ی دولتِ شیخ حسن چاره ای جز پرداختن به هاشمی و قابلیتها و پتانسیلهای وی نیست و این نکته ایست که بنده فعلا ازش اِبا دارم. همونطور که در 8 سال احمدی نژاد ابا داشتم که به هاشمی بپردازم. چرا؟ می ترسم؟  ابدا.
مسئله اینجاست که اگر بنده به سهم خودم شخصیت آقای هاشمی و عملکرد ایشون رو به اندازه ای که درک میکنم بشکافم عین پیراهن کاموایی نخ کش میشه و باید تا آخر بگم قضیه رو .
و اصل مشکل همینجاست که نمیخوام دولت هاشمی رو بدون روحانی آینده شناسی کنم و از اونطرف هم نمیخوام درمورد هاشمی نخ کش کنم حرف رو.

3) لکن احترام میذارم به خواسته ی شما و تا حدی عرض مطلب میکنم :

الف : این دولت تلاش خواهد کرد تا مجدداً زنان رو به بهانه «بازگشت به صحنه ی اجتماع» از خونه ها بیرون بکشه و مردها رو بیکارتر کنه و تقابل زن و مرد رو در خارج از خونه افزایش بده.(ایضا روی بحث دانشجویی هم حسابی حساب کشیدن که برای بحث قدیمی فشار از پایین چانه زنی ازبالا ازش استفاده کنن)

ب: این دولت تلاش خواهد کرد که مجلس دهم رو فتح کنه و مخصوصا کرسی ریاستش رو اشغال کنه

ج: این دولت سعی خواهد کرد دوباره سفارت انگلیس رو بازگشایی کنه و حضور انگلوساکسونها رو در ایران به وضعیت قبل از طوفان 88 برش گردونه.

د: این دولت خیلی نرم و اعلام نشده سعی خواهد کرد ترکیب خبرگان رو عوض کنه تا خواسته ی قدیمی آقای هاشمی (تغییر رهبری به شورای رهبری) محقق بشه.

ه: این دولت نگرشهای کارگزارانی رو به شکل خاموش دنبال خواهد کرد

ز : این دولت سرفرصت به سراغ قلمهای منتقد طیف مقابل خواهد رفت(نرم و خاموش) و فضا را برای قلم زدن منتقدین ارزشی تنگ خواهد کرد(تاکید میکنم : نرم و خاموش)

ح: این دولت نهایت تلاش خود را برای یارگیری از خواص! طیف مقابل در 4 سال آینده خواهد کرد تا در انتخابات ریاست جمهوری بعدی مشکلاتش کمتر باشد.(علی مطهری نمونه ی بسیار شیرینی از این یارگیری های بوده و هست)

ط : این دولت تماااااااااااام تلاش خود را برای تصرف صداوسیما و یا آچمز کردن آن انجام خواهد داد.(که موفق نخواهد شد)

ی : این دولت تلاش گسترده ی خود را برای بازگرداندن مدیریت وزارت اطلاعات به قبل از مرداد 88 انجام خواهد داد.

ک : این دولت در عرصه اقتصاد همان چیزی را که آقای هاشمی در زمان احمدی نژاد «گداپرورری» میخواند خیلی دقیق تر پیاده خواهد کرد. صبر کنید در سال 93 ببینید که پول نقدی را به غیر نقدی و کالا تبدیل خواهند کرد. اگر یارانه نقدی گداپروری بود دادن جنس و کالا دست مردم گداپرورانه تر است؟ نیست؟

ل : این دولت تلاش خواهد کرد تا برای پیشبرد آرام و بی دردسر اموراتش در وزارت خانه هایی همچون نفت، اطلاعات ، اقتصاد و شورای هایی مثل شورای پول و نهادی مثل دانشگاه آزاد و .. انرژی قلمها و اذهان عمومی در عرصه فرهنگ و وزارت ارشاد حسابی گرم و مشغول شود تا کسی فرصت پرداختن به آنجاها را نداشته باشد(سینما و هنر بستر این سرگرمی و درگیری های قلمی خواهد بود)

م : این دولت بر تن برخی تجارب و تحرکات احمدی نژاد و اطرافیانش پوستین وارونه کرده و به نفع منویات خویش استفاده خواهد کرد (که همین حالا هم دارد میکند اینکار را) البته بی صدا و اعلام نشده.
کمی دقیقتر بنگرید : ظریف و روحانی از احمدی نژاد یادگرفته اند که دایما بگویند مردم..مردم....درست همان چیزی که برای احمدی نژاد پوپولیست مأبی محسوب میشد.
بازهم کمی دقیقتر بنگرید : تجربه ی حاشیه سازی های مشایی در دولتهای نهم ودهم برای روحانی درس شده است و همین حالا مشاوران و اطرافیان روحانی تلاش میکنند تا انرژی اذهان عمومی را صرف حاشیه های بیخودی نمایند. سریع القلم تنها یک نمونه است.

ن : از نظر من حسن روحانی هرچند که به محض شنیدن پیروزی اش شوکه شده بود اما دلبستگی خاصی به کرسی خدمت در ریاست جمهوری ندارد و اصولا کار کردن و زحمت کشیدن در این پست را کارگری تلقی میکند و او خود را همانطور که سرهنگ نمیداند کارگر هم نمیداند. البته من همیشه گفته ام  ومیگویم که احمدی نژاد(که سلام خدا براو باد) شأن کرسی اجرایی کشور را با دوندگی های شبانه روزی به رده ی کار و کارگر سوق داد. نه اینکه اسائه ادب به مقام کارگر شده باشد بلکه معتقدم عرصه اجرا یعنی همین.
رئیس جمهوری جایگاه گل و بلبل و سخنرانی نیست پیش از هر چیزی عرصه بدو بدو و کار و کار و کار است و احمدی نژاد این را نشان داد اما روحانی از آنجا که سالهاست در تنعم و راحتی رشد کرده و اهل کار و کارگری نیست مدل دوندگی های احمد یناژد را دون شأن خود میداند. یادتا ن نیست؟ برای سفرهای استانی فقط به این خاطر که جان و توان رفتن 108 سفر استانی را ندارد گفت : ما مدیر پروژه نمی خواهیم مدیر ستاد میخواهیم.
لذا به دو دلیل معتقدم که روحانی برای کار کردن دراین پست نیامده .
دلیل اول : خواسته ها و نقشه های آقای هاشمی قصه ی دیگری را مد نظر دارد و روحانی بی تعارف موظف خواهد بود آنجا را دنبال کند (البته با لعاب خدمت در ریاست جمهوری)
دلیل دوم : شدت خدمات احمدی نژاد و توسعه زیر ساختهای کشور آنقدر جنبه ی اجرایی ریاست جمهوری را کُلفت و گنده کرده است که روحانی توان بلند کردن این وزنه ی فوق سنگین را ندارد.
یک نشانه اش چشمهای از حدقه درآمده زنگنه در بازدید اولیه از پروژه های توسعه یافته عسلویه و پارس جنوبی از پنجره هلیکوپتر بوده است. یا اینکه همان زنگنه ای که رفقایش او را ژنرال میخواندند از طرق مختلف دنبال به خدمت گرفتن همان کسی است (رستم قاسمی) که گروهبانش میخواندند و التماس که «بیا و در چرخاندن اوضاع و نفت فروشی کمک کن.»
آری جناب پوریا :
حجم کارهای اجرایی در 8 سال گذشته به طرز دهشتناکی توسعه یافته و گُنده شده و تیم پیر و فرسوده ی هاشمی زیرش مانده اند.
کمی صبر کنید تا سال 93 باز بیشتر خواهید دید برادر.
البته جر زنی یکی از راحت ترین شگردهای حضرات است.
8 سال آفتاب خدمات احمدی نژاد را منکر بودند و تاییدات مدیر ارشد نظام را هم نشنیده می گرفتند حالا هم باید بزنند زیرش.
آنهم درحالیکه آرام آرام برای گرفتن مشاوره و کمک از مردان احمدی نژاد در حال التماسند، هم پنهان و هم آشکار.
نکته ی ویژه :
آنچه که در 4 سال آینده می تواند معادلات آقای هاشمی و تیم روحانی را تا حد زیادی متغیر کند یک چیز است : آنتن رسانه ملی.
و به همین دلیل است که دولت روحانی تمااااااااااااااااااام تلاش خود را برای مهار این آنتن به خرج خواهد داد.
====
ببخشید پاسخم طولانی شد ولی فکر میکنم چیز به درد بخوری از آب در نیامد. بالاخره هر کسی نظری دارد و نظر من اینهاست که ممکن است اشتباه هم باشد.
یا حق.
باید به آقای ظریف گفت شاید یک بمب برای ترساندن کسانی که از شهامت و شجاعت فاطله دارند کافی باشد اما به طور قطع نمی‌تواند سیستم دفاعی را از کار بیندازد اگر امریکا چنین بمبی را داشت چرا آن را در جنگ تحمیلی استفاده نکرد . مشکل آقای ظریف این است که از جنگ و جبهه تجربه‌ای ‌ندارد چرا که مشغول تحصیل در آمریکا بودند . ما از دشمن نمی‌ترسیم بلکه از کسانی می‌ترسیم که در زمین دشمن بازی می‌کنند ، آنهایی که تهاجم فرهنگی و معنای جنگ نرم و سرد را نمی‌فهمند می‌ترسیم
پاسخ:
آفرین.
۲۵ آذر ۹۲ ، ۰۹:۴۴ کفشدار هیئت
سلام
الحق والانصاف جان مطلب رو بخوبی بیان کردین و حرفی برای گفتن نیست

فقط نکته ای که به ذهن حقیر میرسه همراهی چشم بسته ی صداوسیمای اقای ضرغامی از رجال تدبیروامیده!!! 
واقعا جای تعجبه که چرا این روش رو پیش گرفته؟
اگه دقت کرده باشین مجریانی که طی چندماه اخیر حرف ملت رو به زبان می اوردن دارن کم کم از مباحث و برنامه های سیاسی حذف میشن و اینجوری که پیش میره فک کنم کم کم خاله شادونه، خاله سارا ، عموپورنگ و... جایگزین اونا بشن 
(شایدم دارن از سیاست نعل وارونه استفاده می کنن)

امام خامنه ای (مدظله العالی) طی چندسال اخیر بارهاوبارها فرمودند : بصیرت بصیرت بصیرت

پاسخ:
سلام
همیشه ی خدا بین لشکر مجریا و برنامه سازا هستن کساییکه چشم رئیس سازمان رو دور می بینن و گافهایی روی آنتن میدن.
کاش می تونستم در مورد فرآیندهای سیستماتیک صداوسیما و شدت حساسیتی که در حفظ شئونات ارزشی و انقلابی هست خدمتتون توضیح بدم.
اما اینجا یک وبلاگ شخصیه و بنده معذورم.
همینقدر بگم : ضرغامی علیرغم انتقاداتی که بهش وارد میکنن از نظر من از 88 تاکنون خوب تونسته وایسه.
مشکل اینجاست که ملت عزیز ایران از بیرون به وضعیت سازمان نگاه میکنن. سازمان هم معذوریتداره که هی بشینه و برای ملت بگه که با چه زیاده خواهی هایی از بیرون طرفه(منظورم زیاده خواهی های سیاسیه)
هرچند یه خورده رصد دقیقتر در فضای خبری اینو بهتون نشون میده که ضرغامی همیشه در برابر چه فشار سنگینی از هجمات فتنه ایستادگی کرده.
منظورم از این حرفا این نیست که نمره ایشون بیسته ولی خداییش بنده نمی تونم زیر 16 بهش بدم.
اصراری ندارم که از من بپذیرین ولی بدونید که صادقانه گفتم.
بعضی وقتها آدم واقعا فکر میکنه بعضی حضرات بعضی غرضها از گفتن بعضی حرفها دارن!
پاسخ:
همینطوره
سلام

ممنون بابت این پاسخ طولانی.
 حالا با دونستن این چیزا بهتر میشه جلوشون ایستاد .
پاسخ:
سلام
خواهش میکنم.
=====
ولی من معتقد به ایستادن در برابر اینها نیستم بلکه معتقدم باید نقدشون کرد و هدایتشون کرد به مسیر خدمت.
بیشترین چیزی که مهمه اینه.
اینها رو باید هُل داد در مسیر کار و کار و کار.
اینجوری خیلی اتفاقات بد به اتفاقات خوب تبدیل میشه.
پیش از این هم گفتم و نوشتم که علیرغم مُحق بودن احمدی نژاد ، نباید روحانی رو به مناظره دعوت میکرد.
بنظرم دکتر دراین فقره هم «کم» آورد.باید همچنان صبر میکرد.
چرا؟
برای اینکه اگر مناظره ای بین این دو اتفاق بیفته روحانی ناک اوت بیرون میاد و به نفع نظام و مردم و ایران نیست که 44 ماه اینده رو با یه رئیس جمهور ناک اوت شده طرف باشن.
آبروی روحانی تا وقتی که رئیس جمهوره متعلق به خودش نیست و مال مردمه. لذا هرچند هم که به ایشون انتقاد داشته باشیم ولی خواهان خُرد شدنش در یک چنین مناظره ی حساسی نبوده و نیستیم.

۲۵ آذر ۹۲ ، ۱۶:۲۷ سرباز گمنام08
سلام به شما دوست عزیز
مثل همیشه عالی
این مطلب در وب ما درج شد
نوفق باشید
یاعلی
http://sarbazgomnam08.mihanblog.com
پاسخ:
سلام همسنگر گرامی.
شرمنده فرمودید.
آجرک الله
۲۵ آذر ۹۲ ، ۱۶:۳۲ سرباز گمنام08

قالب توجه جناب آقای ظریف:::::

خبرنگار خارجی از سرلشگر جعفری می پرسد: اگر هواپیمای اسرائیلی وارد خاک ایران شود و ۱۰ بمب خود را بر روی شهر شما بریزد با چه می خواهید این هواپیما را منهدم کنید؟


سرلشکر جعفری نیز در پاسخ می گوید: مهم نیست هواپیما چند عدد بمب و کجا می ریزد؛ مهم این است که موقع برگشت این هواپیما، اسرائیلی وجود نخواهد داشت که در آن فرود بیاید
۲۵ آذر ۹۲ ، ۲۲:۱۴ یک خواننده

سلام

مجریان سیاسی این دولت آنچنان به آمریکا و غرب علاقه دارند که از شدت عطش، له له میزنند و هر لحظه ثانیه شماری میکنند تا غرب را با تمامیّتش در آغوش بگیرند ...

متاسفم برای خودم که چنین افرادی را در راس مملکتم می بینم

سلام

از انصافی که در رابطه با موضوع مناظره احمدی نژاد و روحانی به خرج دادید خیلی لذت بردم. از اینکه "به هر قیمتی" حاضر نیستید به روحانی و همفکراش بفهمونید راهی رو که در پیش گرفتن به ترکستان است.

در این با شما کاملا موافقم که گرچه شخصیت حقیقی روحانی متعلق به خودشه، اما شخصیت حقوقیش متعلق به آحاد ملته و نباید خدشه ای به اون وارد شه.

کاش طرف مقابل هم تو این دعواهای سیاسی ذره ای انصاف داشت و به هر قیمتی حاضر نبود حرف خودش رو به کرسی بنشونه.

مطمئنم اگر همین یک جو انصاف در طرف مقابل بود انتخابات 40 میلیونی ملت به کام ملت تلخ نمی شد.

ان شا الله ماجور باشید.
پاسخ:
سلام
من کسی بودم که 8 سال تمام ریاست جمهوری خاتمی رو چون خار در گلو تحمل کردم ولی از گل نازکتر بهش نگفتم در تمام اون مدت.
شما درست میگید : کاش اونا هم اینجوری فکر میکردن ولی فکر نکردن اینچنینی اونا خللی در مشی حقیر وارد نمیکنه. چون طرف من خداست نه روحانی یا خاتمی.
موید باشید.
۲۷ آذر ۹۲ ، ۰۸:۰۳ منافقان بدتر از کفارند

سلام علکیم

یه سوال ساده دارم که چرا مجلس استیضاح نمیکنه این وزیر بی تدبیر غیر دیپامات رو به خاطر رابه را ارائه نظرها و جفاهاش به ملت؟

پاسخ:
مجلس در حد اعتراض و تذکر ورود کرد اما اینکه تشخیصشون در مورد نیاز به استیضاح در شرایط فعلی چی باشه نمیدونم.
فکر میکنم حرف رسایی درست باشه که گفته : ماموریت سنگین تر از توان ظریف رو بهش سپردن.
منم فکر میکنم آقای ظریف از پَسش برنمیاد.
همین حالا دیگه تشت رودستی که در تنظیم توافق نامه از یانکی های حقه باز خورده از بام رسانه های جهان افتاده.
اونا طوری تنظیم کردن که بتون خیلی راحت تحریم های اقتصادی رو ادامه بدن.
وظریف هم ناچاره بشینه بگه : فعلا توافق نامه رعایت شده ولی کاش این تحریم ها رو اضافه نمیکردن.(نقل به مضمون).
عملا حاج جواد بازی خورده.

۲۷ آذر ۹۲ ، ۱۱:۵۲ محمدرضا خسروی
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام

** **** ******** ***** ******* ****

**** ** *** **** ** *** **** **** *** *** ***** **** ***** منظور  نظر خاصی به اشخاص مورد نظر خاصتری ندارم ها کلی میگم ;

من همیشه از کسانی که پروفسور نیستند ولی ریش پروفسوری میذارند ترسیدم.

ببین منو ;

مشغول الذمه وزیران و دولتمردان کنونی پروفسور تمام  هستید اگه فکر بد کنید;

عزیزانی که افتخار بسی عظیم دست دادن با دولتمردان کشور دوست و عمخوار ایرانیان آمریکای جهانساز و آبادگر داشته باشند و از اون بالاتر اعضای کابینه شهره به همه خوبیها(آنچه همه دولتهای خوب آرزو داشته اند داشته باشند این دولت یکجا دارد)هستند چنانچه دیپلم ردی هم باشند برای ما حکم پروفسور تمام دارند مگه گفتگو کردن اونم محرمانه درگوشی و تلفنی با تنها تمدنهای جهان و سردمداران یگانه شان که دارای همه صفات خوب از جمله :ادب - هوشمندی - وفای به عهد - ترحم به ضعیفتر از خود - کم حرف و صادق و ... هستند کمتر از طرح بحث گفتگوی تمدنهای از خاتمی ست که برایش دکترای افتخاری گرفت !؟

از رئیس و اعضای کابینه این دولت تقاضا دارم که لطفا از حجم امید و اعتماد به نفسی که به مردم  مسلمان این کشور و تمام جهان پمپاژ میکنند قدری بکاهند تا مبادا انگیزه مسلمین از زمینه سازی برای ظهور امام زمان و انتظارش کم شود و دیگر نیازی به حضور آن حضرت برای برپایی عدالت در جهان و نابودی مستکبران و افسادکنندگان احساس نکنند خدای ناکرده.

سلام
یه سوال.که البته ربطی به این مطلب نداره.اقای سلیمی نمین چند روز پیش تو دانشگاه ما گفتند که اقای احمدی نژاد  دو سال اخر ریاست جمهوریشون برای حفظ قدرت و کسب افتخار به دنبال راضی کردن اقا برای مذاکره با امریکا بوده!!!!! تنها راهشم در وارد کردن فشار اقتصادی به مردم دیده.لذا اقتصاد کشور رو  ول کرده به حال خودش!! میخواستم نظر شما رو بدونم!!!
پاسخ:
سلام
گفته ی ایشون یا «تحلیله» یا «خبر».
اگر خبر بوده که صحت و سقمش را من نمی تونم تایید یا رد کنم.
اگر تحلیل ایشون بوده باید بگم : سلیمی نمین اینروزا حرفای بودار و غیرقابل هضم در مورد احمدی نژاد ارائه میده که بنده نمیتونم قبول کنم.
همینقدر به احمدی نژاد اطمینان دارم که حب مقام در وجودش تا این لحظه وجود نداره.
فشار اقتصادی رو اینا ایجاد کردن :
1) تحریم های دشمن (فشار ضعیف)
2) بازی با ارز و طلا توسط ایادی فتنه.(فشار سنگین)
3) کمکاری و کجکاری مدیران نفوذی و گاها تحمیلی فتنه مستقر در بدنه دولت دهم در سال آخر دولت دهم(فشار متوسط)

پوپولیست کیست ؟!

جناب سخنگوی دولت تدبیر و امید در جواب پرسش خبرنگاران راجع به اعلام آمادگی دکتر احمدی نژاد برای مناظره با دکتر روحانی، فرمودند : دولت کارهای مهم تری دارد و وقت مردم با ارزش تر از آن است که برای اینگونه مسائل تلف شود (نقل به مضمون). یکی نبود بگه جناب سخنگو اگر اینطور است که جنابعالی می فرمایید، پس چرا بیش از یکصد دقیقه از زمان ارائه ی گزارش 100 روزه ی رئیس جمهور در تلویزیون صرف پرداختن (اگر نگوییم سیاه نمایی) به دولت قبل شد؟! آیا در اینجا وقت مردم ارزش نداشت؟! و آیا بودجه ی ساخت چنین برنامه ای از جایی غیر از بیت المال تأمین می شود؟!

آیا این مصلحتی خرج کردن واژۀ "مردم" همان پوپولیسم نیست که سالیان اخیر از آن اظهار نفرت می کردید؟!
پاسخ:
یوم تبلی السرائر نزدیک است عمادجان.
۳۰ آذر ۹۲ ، ۱۳:۱۶ سرسپرده خاتمی
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
یعنی اینقدر ذوق کردم پیش بینی هاتو خوندم .. ای جونم .. ای کاش همشون محقق بشه .. فدای اون آینده نگریت .. اگه بشه چی میشه .. خرافاتی هایی مثل تو رو هم می ریزیم توی سطلهای آشغال و یک کبریت روشون ! باید کوره های آدم سوزی رو راه انداخت و شما جماعت رو داخلش سوزوند تا نسلتون کنده بشه  .. هم شماها رو ، هم خرافاتتون رو و هم اون *** ********* رو .. می دونید که اون روز نزدیکه .. می دونید مردم چه بلایی بر سرتون می آوردند .. اما تا آخرش وایستا بذار بگیم این خرافات از ته دلشون بود نه فقط دهنشون .. بگیم تا آخر رو حرفشون بودن .. فقط نزن زیرش ! نمی دونی چه انتظارهایی برای تلافی نمی کشیم .. بترس از روزیکه نزدیکه .. همینطوریکه فشار راست و *** ********* بود ، **** ********** ***** **** ** ** **** ** ** *** ***** ** **** **** * **** * ***** *** *** ** ******* ** **** **** * **** ** ***** .. زنده باد خاتمی ، موسوی ، عارف ، روحانی و ظریف .
پاسخ:
به مریم السادات سلام برسونید.
۳۰ آذر ۹۲ ، ۱۹:۲۷ کفشدار هیئت

سلام مجدد

 

دولت جدید چه در عرصه داخلی و چه خارجی در حال حاضر فقط یک سیاست رو دنبال می کنه و اونم تخریب چهره اقای احمدی نژاده و بس

در عرصه خارجی :یکی از دلایلی که دولت تن به توافقنامه ژنو داد همین بود که نشون بده که اگر توی 8سال اخیر پرونده هسته ای ایران به اینجا رسیده فقط سر سیاست های اقای احمدی نژاد بوده 

یعنی با این توافقنامه می خواست نشون بده که دوران سرخم نکردن جلوی کدخدا بسر رسیده و ما ( البته فقط دولت ) اماده تعظیم در مقابل ابرقدرت ها( البته فقط از نظر رئیس دولت ) هستیم

توی همین 4ماه شروع بکار دولت اندازه ای که اقتدار کشور چه از نظر نظامی ، چه سیاسی ، چه فرهنگی و... زیر سوال رفته در دوران 50ساله حکومت پهلوی ها به این بلا دچار نشده بودیم

نمونه کوچک این فضاحت همین گفته دکتر (!!!!) ظریف

سیاست داخلی دولت هم که با سخنرانی های گوهر بار(!!!) رئیس دولت و همپیمانانش مشخصه

بنظر من این همه تخریب نتیجه عکس در پی داره

ادم وقتی خودش کارنامه خوبی داره می تونه دیگران رو نقد کنه و از عملکرد اونا انتقاد کنه نه کسی که ...

 


پاسخ:
تاییدت میکنم اخوی.
بالاخره باید یک پیام به تمام کسانی که میخوان در سالهای اینده به منطقه ی ممنوعه ی قدرت ورود کنن ارسال بشه که : « دیدید احمدی نژاد روچطور تارومار کردیم؟».
اما غافلند از اینکه «ان تنصرالله ینصرکم».
۰۲ دی ۹۲ ، ۱۵:۰۴ محمد ولی
سلام

خواستم بدونم منظورت از "به مریم السادات سلام برسونید" در پاسخ به "سرسپرده خاتمی" چیه؟

به نظرم مربوط به قسمت سانسور شده نظره. همین طوره؟
پاسخ:
این بنده شخصیت «دوجنسی» داره و تا حالا با صدتا اسم (من جمله مریم السادات) اومده.
جالب اینجاست که از جایگاه پسرونه بهم فحش میده و از جایگاه دخترونه بهم عشق میورزه.
همه رو برق میگیره مارو چراغ موشی.
خواستم بهش بفهمونم لااقل آی پی عوض کنه که دیرتر شناخته بشه.
البته بعد از این کامنت میدونم میره و پرس و جو میکنه و معنی IP وکاربردشو یاد میگیره.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
وچه ظریف *** زد این ظریف!

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.