شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

آخرین نیوز :

حمله کمال تبریزی به خندوانه : آنچه در این برنامه اتفاق می‌افتد، خندیدن برای هیچ است اما این خنده ‌درمانی نیست و این وضعیت در جامعه ترویج می‌شود تا جایی که فکر می‌کنیم باید خود را به نفهمی بزنیم.

شنود : پس چی میگن خنده بر هر "ابله" و "مارمولک" دواست؟

===

خانه ملت :

علی مطهری : چیزی بنام حریم امام رضا ع وجود ندارد!
شنود : ولی چیزی بنام حریم "حق نشر" کتابهای بابای تان وجود دارد؟ همانی که سال 1389 توی مجلس قانون را دور زدید و گفتید کپی رایت کتابای بابام برای همیشه "واس ماس" .

===

تابناک :

کره شمالی : گوشت سگ بخورید

شنود : حلال تر از فیش نجومیه

===

معاون اول حسن روحانی : مدال کیمیا(دختر تکواندوکار) با ارزش تراز طلاست.

شنود : واقعا؟؟؟؟ با ارزش تر از پاداش چند صدمیلیونی که شما گرفتی و جواب کسی رو هم نمیدی؟

===

بهارنیوز

علی مطهری : رابطه با امریکا تابو نیست

شنود : پیگیری قانونی برخی سخنان شاذ شما نیز بابت اینکه فرزند شهید مطهری هستید تابو نیست!

===

وکیل پرونده ندا آقاسلطان : اهانت به رئیس جمهور به نفع نظام نیست.

شنود : همه ی رئیس جمهورا یا فقط اون رئیس جمهوری که مد نظر شماست؟

===

معاون وزیر بهداشت : 30 درصد مردم کشور گرسنه اند و نان خوردن ندارند.

شنود : به جاش کرامتشون مخدوش نمیشه. میگی نه از آقای هاشمی بپرس.

===

مشرق نیوز

پدر کیانوش رستمی(قهرمان وزنه برداری) : کیانوش باید پس از گرفتن طلای المپیک توکیو(4 سال دیگر) به فکر زن گرفتن باشد.

شنود : کوتاه بیا پدرجان. "به فکر زن بودن" که دیگه اشکالی نداره. بذار بنده خدا لااقل بهش فکر!!! بکنه توی این چهار سال.

===

آخرین نیوز

عطریانفر : ولایتی میتوانست جایگزین روحانی باشد.

شنود : ولی اونکه کلید نداشت.

===

598

ترکان : خجالت میکشم یکسری مسائل را در خصوص نعمت زاده بیان کنم.

شنود : راحت باش برادر! مجلس بی ریاست. قفل دهانت را با کلید آقای روحانی باز کن..بجنب ملت منتظرن!

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۵۶
مهران موزون
روزنامه شرق در سالروز ولادت شمس و الشموس خراسان مطلبی را به قلم فردی بنام محمدلسانی منتشر کرده که در کلیت امر، از جنبه های علمی حضرت رضا علیه السلام  و تاکید آن امام همام بر ارزش مناظرات و نشست های علمی دفاع نموده است.( که امری است ممدوح و نیکو)
اما از نکته ای ظریف، مهم و در عین حال تلخ!! در قلم آقای لسانی (که خواسته یا ناخواسته در راستای سکولاریزه کردن نگرش مردم به معصومین علیهم السلام  است) نمی توان عبور کرد.
تیتر نوشته ی آقای لسانی در روزنامه شرق چنین است :  تصویر وارونه از سیره رضوی +
این تیتر نسبتی صحیح و مستقیم با فحوا و منظور نوشته ایشان دارد اما همانطور که گفته شد نکته ای ظریف و مهم در متن موجود است که بازنشر مطلب آقای لسانی در وبسایتهای دیگر را با تیتری انحرافی مواجه ساخته است.
به نتیجه جستجوی مطلب ایشان در گوگل و تیترهایی که بازنشردهندگان برای مطلب انتخاب کرده اند توجه فرمایید : چرا امام رضا ع زبان فارسی را فرا گرفتند؟  +

و اما نکته ظریف و مهم که موجب انحراف خوانندگان در جهت سکولار کردن جایگاه معصومین است چیست؟
ما آموخته ایم که 14 معصوم علیه السلام از علم لدنی برخوردارند.
تعریف علم لدنی را نیز همه میدانیم.
و طبق همین اعتقاد به علم لدنی است که معجزات خارق العاده را از ایشان می بینیم و میشنویم و تعجب هم نمیکنیم.
بر این اساس باید از آقای لسانی پرسش کرد : واقعا حضرت رضا علیه السلام با آنهمه عظمت وجودی که 13 قرن پس از شهادتشان همچنان با معجزات دستگیر ما درماندگان بارگاهش هستند برای ارتباط کلامی در مناظرات علمی خویش نیازمند "فرا گرفتن" زبان فارسی یا هر زبان دیگری بوده اند؟
اکنون که مدفون هستند و علی الظاهر در این دنیای مادی حضور ندارند زائرین ژاپنی و روسی و کانادایی خود را چگونه پاسخ میدهند؟
هنوز هم مشغول فراگیری زبان هستند؟
مترجم دارند؟
گوگل در خدمت ایشان است؟
خطاب به آقای لسانی که علی الظاهر استاد و مدرس دانشگاه هم هستند عرض می شود :
حضرت استاد،
اگر به علم لدنی حضرت رضا علیه السلام قائل هستید چگونه ایشان را محتاج تعلم از دیگران میدانید؟
شما باید بدانید که هم اکنون بیش از 5000 زبان زنده(در حال کاربری) در دنیا وجود دارد، آیا حضرت مهدی عج که حوزه ماموریتشان نه فقط کره زمین بلکه سراسر عالم است برای ارتباط و دستگیری از مردمان حوزه امامتش نیازمند یادگیری هزاران زبان است؟
آیا حضرتش هزاران مترجم دارد که برای پاسخگویی به حاجات و مسایل خرد و کلان مردم ایشان را یاری میکنند؟
یحتمل مترجم گوگل عصای دست حضرت حجت عج است و یا  ایشان با تبلت و گوشی اندروید چیزی شبیه نرم افزار ویرا در اختیاردارند!!
قصد استهزاء ندارم جناب لسانی، مزاح و مطایبه این حقیر را بگذارید به حساب اینکه در روز ولادت امام هشتم خواستم تلخکامی ناشی از اشتباه جنابعالی را به گل لبخند مبدل کنم.
از اینها که بگذریم : روایتی که شما برای "فراگیری" امام معصوم در سرزمین خراسان از اباصلت آورده اید آدرس روشن و درستی ندارد و از قول کسی بنام عزیز الله عطاردی گفته شده که حتی در صورت وجود سند این روایت در کتابل مسند الرضا باز هم به اصالت آن باید شک کرد.
جناب آقای لسانی،
لطفا به روایات زیر هم توجه کنید :

در مناظره ای بین امام رضا (ع) و شخصی به نام راس الجالوت ،
حضرت، یکی از دلایل بر امامت را چنین می شمرد:« از نشانه های امام آن است که به تورات، انجیل، زبور و قران حکیم آگاه است، به همین دلیل می تواند با اهل تورات با توراتشان و با اهل انجیل با انجیلشان و با اهل قرآن با قرآنشان مناظره کند و این که عالم به تمام زبان ها باشد و هیچ زبانی از او پنهان نماند تا بتوان با هر قومی با زبان خودشان احتجاج کند» (راوندی 1409ق، الخرائج و الجرائح ج1: 350 ).

همچنین :
مامون به فضل بن سهل دستور داد تا دانشمندان ادیان گوناگون را جمع کند. وقتی همه حاضر شدند؛ یعنی کسانی مثل جاثلیق، دانشمند بزرگ نصاری، رأس الجالوت دانشمند بزرگ یهودیان، هربذ عالم بزرگ زردشتیان و عده‌ای دیگر از دانشمندان منکر خدا، مأمون در بین آنان آمد و گفت: مایلم با پسر عمویم که از مدینه به اینجا آمد، مناظره کنید، فردا اول وقت همه بیایید و کسی غایب نباشد!
نوفلی گفته است؛ نزد امام رضا(ع) بودم که یاسر خادم آمد و گفت: مولای من! مأمون به شما سلام رساند و گفت: فردا دانشمندان ادیان نزد من می‌آیند، اگر مایل هستید شما هم بیایید و اگر تمایل ندارید خود را به زحمت نیندازید و حتی اگر می‌خواهید ما خدمتتان برسیم!
امام پاسخ داد: به وی سلام برسان و بگو ان‌شاءا... فردا خواهم آمد.
بعد امام از من پرسید: نوفلی! تو عراقی هستی و عراقی‌ها نکته‌سنج هستند. به نظر تو قصد مأمون از این جلسه چیست؟ گفتم: می‌خواهد شما را بیازماید، چون ممکن است آنان اهل مغالطه باشند و کلام شما را نپذیرند.
امام تبسمی کرد و فرمود: می‌دانی مأمون چه وقت از کارش پشیمان می‌شود؟ آن گاه که با اهل تورات با توراتشان، با اهل انجیل با انجیلشان، با اهل زبور با زبورشان، با صابئین به عبری، با زردتشتیان به فارسی و با رومیان به رومی و با هر فرقه‌ای با زبان خودشان سخن بگویم و همه را مغلوب کنم.(توحید صدوق ج1: 419).
بد نیست به فرموده های امام امت درین باره نظری بیاندازید :
 [زیارت‌] به هر زبانی هم میشود؛ [اگر] به همین زبان معمولی خودمان -اگر فارسیم، اگر تُرکیم، اگر گیلکیم، هر چه هستیم- حرف بزنیم، این آداب ملاقات و زیارت...
بیشتر بخوانید +
آری جناب لسانی،
آن امام معصومی که اختیار زمین و زمان در یدباکفایت اوست بدیهی است که اختیار لسان و گفتارش را چنان در دست داشته باشد که در لحظه تولد از مادر، تسبیح پرودرگار گوید و یا در مدت امامت خویش حتی با حیوانات همکلام شود.
آیا زبان انسانها از زبان حیوانات سخت تر است برای یک حائز علم لدنی؟

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۲۰
مهران موزون

 

میلاد شاه خراسان را با صدای استاد دولتمند تجربه کنید

 

 

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۵ ، ۱۴:۴۷
مهران موزون
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و صل الله علی خاتم الانبیاء حضرت مصطفی محمد (ص) و اهل بیته الطاهرین و علی جمیع الانبیاء و المرسلین
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

جناب آقای باراک حسین اوباما
رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا
سلام علیکم
جناب عالی در اوج اعتراضات و نارضایتی عمومی ملت ها ، از چند دهه سیاست ها و رفتار سلطه طلبانه دولتهای متوالی آمریکا  و با شعار تغییر  و  اینکه مصمم هستید آن سیاست ها  و  رفتارها   را اصلاح نمایید، حقوق ملت ها را به رسمیت بشناسید و به فرهنگ و استقلال ملت ها احترام بگذارید، سکان مدیریت دولت آمریکا را به دست گرفتید.
این تعهدات صریح جناب عالی از جمله اعلام علنی و همچنین کتبی شما برای اصلاح روابط با ملت ایران و جبران حدود شصت سال اجحافات و مظالم رفته توسط دولتهای متعدد آمریکا علیه ملت ایران ، متاسفانه به هر دلیل ، جامه عمل نپوشید و همان سیاست ها و روند خصمانه گذشته کمابیش به شکل دیگری ادامه پیدا کرد.
گرچه انتظار این بود که در دوره ریاست جمهوری شما ، گذشته جبران شود ، یا دست کم از ظلم جدید علیه ملت ایران ممانعت شود، اما مسائل فراوانی اتفاق افتاد که از بین همه فقط به یک مورد می پردازم که اخیرا روی داده است.
در ۱۸ تیرماه ۱۳۹۳ هجری شمسی ( نهم ژوئیه ۲۰۱۴) ، دادگاهی در آمریکا به بهانه های واهی و بدون ارائه هیچ سند معتبری حکم به تصرف حدود دو میلیارد دلار از ثروت ملت مظلوم ایران را به ناحق و با زورگویی آشکار صادر کرد و در اول اردیبهشت سال ۱۳۹۵ (۲۰ آوریل ۲۰۱۶) نظام قضایی آمریکا آن حکم را تایید و اموال را مصادره نمود که این امر با اعتراضات گسترده و عمومی ملت ایران مواجه شد.
ملت ایران انتظار دارد ، این مورد خاص که تماما و مشخصا در دوره حکومت جناب عالی و آن هم در اواخر دوره ریاست شما و بر خلاف تمام موازین و قواعد حقوقی بین المللی اتفاق افتاده است ، توسط جناب عالی و به سرعت مرتفع شده ، حق ملت ایران استیفا گردد ، منابع به طور کامل مسترد و خسارات وارده نیز جبران شود.
گرچه بر این باورم که در هر صورت ملت ایران ، کلیه حقوق پایمال شده خود را بازپس خواهد گرفت اما اینجانب مشفقانه به شما نصیحت می کنم که اجازه ندهید این لکه ننگ و نقطه تاریک و حادثه تلخ به نام شما در تاریخ روابط یکسویه و غیرعادلانه دو کشور ثبت گردد و بی اعتمادی تاریخی تعمیق یابد.
نامه اینجانب مطلقا جنبه سیاسی ندارد بلکه صرفا از منظر حقوق انسانی و در دفاع از حق مسلم ملتم نگاشته شده است و چنانچه جناب عالی آن را با نگاه و ملاحظات سیاسی مطالعه کرده اید ، ضروری است یک بار دیگر و صرفا از منظر نگارنده آن را مرور نمایید.
با آرزوی سلامت و بهروزی برای تمام ملت ها

خادم ملت ایران
محمود احمدی نژاد
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۵ ، ۱۴:۵۹
مهران موزون


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۵۳
مهران موزون

رادیویی که اُلفت شیار 143 بر کمر می بست و به مزرعه می برد افسانه نبود داستان راستان بود.

آنگاه که بر پرده سینما شاهد کنار گذاشتن رادیو توسط الفت بودم از خود می پرسیدم آیا هنوز هم از نسل این الفتهای رادیو بدست داریم؟ 

ظاهرا پاسخ مثبت است :

مادر شهید قنبر اسدپور پس از شنیدن خبر شناسایی هویت فرزندش، پس از 32 سال انتظار رادیو را کنار گذاشت.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، پیکر مطهر شهید قنبر اسدپور پس از ۳۲ سال شناسایی شد.


شهید قنبر اسدپور فرمانده گردان در عملیات خیبر و بدر بود. این فرمانده در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر مطهر این شهید در جبهه بر جای می‌ماند. پدر بزرگوار شهید در زمان حیات، رادیویی در اختیار داشت و از طریق این رادیو پیگیر خبری از فرزند شهیدش می‌شد.
پس از فوت پدر بزرگوار شهید، مادر شهید این رسالت را بر دوش گرفته و رادیو را همیشه در کنار خود قرار می‌داد تا شاید خبری  از فرزند شهیدش از طریق رادیوهای عراق و یا ایران از رادیو بشنود. حال که خبر شناسایی فرزند شهیدش را شنید ، رادیو را کنار گذاشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۱۳
مهران موزون