شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

ایرنا خبر داد : +


گیرندگان :

1- دفتر آیت الله مکارم شیرازی

2- دفتر حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی

3- دفتر آیت الله وحید خراسانی

4- همه ی روحانیونی که سینه چاک دولت حسن روحانی اند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۲ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۲۲
مهران موزون

امام خامنه ای مدظله الشریف با اشاره به برخی اظهارنظرهای اخیر مبنی بر اینکه علت پیشرفت برخی کشورها، جمع آوری سازمان های نظامی آنها بوده است، تأکید کردند: (( باور این سخنان از کسانی که به آنها نسبت داده شده، بسیار سخت است، اما اگر چنین سخنانی واقعاً بیان شده باشد، حرف غلطی است.))

(( در کنار حرفهای غلطی که درباره توان دفاعی کشور گفته می شود، برخی غلط‌پردازی‌ها و تحریف ها هم درباره بعضی از مفاهیم انقلاب انجام می شود که خطر آن، از سخنان غلط بیشتر است.))


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۵ ، ۱۷:۳۶
مهران موزون

محمد کوره پز در مستبین نوشت :

مصاحبه مصباحی مقدم با آرمان امروز یک نکته کلیدی دارد. آن هم رو شدن صفت «معامله گری» طیفی از اصولگرایان است.

مصباحی مقدم به وضوح و با ناشی گری بسیار دارد این کد را به هاشمی و روحانی می دهد که «به ما اصولگرایان امتیاز بدهید و در مقابل حمایت ما را داشته باشید.»

این چنین بده بستانی البته از سوی اصلاح طلبان هرهری مسلک قابل قوبل است. اما از سوی یک تشکل اصولگرا قطعا حاصلی جز تهوع طرفداران در پی ندارد.

مصباحی مقدم چنان با اعتماد به نفس از انحرافات دولت فعلی عبور می کند که گویی کلیت امت حزب الله کر و کورند و ناکارآمدی و افتضاحات روزافزون دولت را که حتی صدای اصلاح طلبان را هم درآورده نمی بینند!

به راستی اصولگرایی تا کجا باید از واقعیات کف جامعه و آرمان های انقلابی فاصله بگیرد؟ آیا همین که احساس کردید اصلاح طلبان به باج خواهی از دولت افتاده اند فورا باید آب از لب و لوچه تان راه بیفتد و با یک «تنه فنی سیاسی» خودتان را به دولت سرتاپا ضعف و خفت فعلی نزدیک کنید و با این تاکتیک امتیاز بگیرید؟

البته قبول داریم. جریان اصولگرایی که این باشد بعد از انتخابات مجلس چنان به ضعف اعتماد به نفس دچار شده است که حاضر است به هر اوتلافی با هر فرد و جناحی تن در بدهد تا بلکه به نحوی به فضای سیاسی برگردد. غافل از اینکه بازگشت به قدرت متاثر از مولفه های گوناگونی است و تنها یکی از انها ائتلاف با فلان و بهمان است.

طیف مهمی از اصولگرایی در حال حاضر از بحران «هویت» رنج می برد. چرا که با همین بده بستان های سیاسی -نظیر آنچه در برجام رخ داد- خودش از خودش سلب هویت کرده است. کسی مثل ابوترابی نفهمید که اگر یک اصلاح طلب در مجلس نهم از برجام دفاع کند پایه های رای خودش را تحکیم کرده است. اما یک اصولگرا با حمایت از برجام تنها تیشه به ریشه رای خود می زند.

جناب مصباحی مقدم دولتی را که بیش از هر دولتی به تک دوره ای شدن نزدیک است، به معامله دعوت می کند. بسیار خوب. ایشان می تواند این مدل سیاسی جالب را هرجای دیگری اجرا کند و ایرادی هم ندارد. اما نه تحت عنوان جامعه روحانیت یا اصولگرایی. چرا که اکنون عامی ترین افراد هم می دانند که سنخیتی بین رییس جمهور فعلی با این دو وجود ندارد.

اینکه بخواهیم صرفا بر اساس «سوابق و رفاقت های دیرین» و بدون در نظر گرفتن تغییرات فضای سیاسی برای مردم نسخه بپیچیم راه به جایی نخواهد برد و نه هیچکس (نه انها، نه شما و نه ما) فریب این حرکات را نخواهند خورد.

جالب اینجاست که جناب مصباحی مقدم در فراز پایانی مصاحبه کد دیگری هم به دولتی ها ارسال کرده و با مبنا قراردادن یک شایعه مضحک منتسب به دکتر احمدی نژاد می گوید: «از آقای احمدی‌نژاد تشکر می‌کنم. به نظر من اینگونه صحبت‌ها «خالی بندی» است!»

فکر می کنم ما هم باید عین این عبارت را برای ایشان که گمان کرده اند هدایت جوانان حزب اللهی را در دست دارند تکرار کنیم:

«از آقای مصباحی مقدم تشکر می‌کنیم. به نظر ما اینگونه صحبت‌ها «خالی بندی» است!»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۵ ، ۱۶:۴۴
مهران موزون

مهران موزون - آقای جواد! سلام،

ای وزیر محترم تدبیر و عُمید!!

ای پامادور!

ای حلوا مسقتی!

ای باقلوا!!

از همین سرجام که نشستم بابت سرانجام برجام تشکر میکنم.

از اینکه این همه به فکر تجار ایرونی و شیریکای بین المللیشونی!

از اینکه حاضری خودت رو هزینه کنی تا از وزارت خزونه داری کدخدا واسشون نامه آرامش بخش مسئلت کنی.

بابت فاتی (FATF) هم ممنون که کلی آرامش بهمون دادی .

خدا خیرت بده جوادجان!

اینقده فاز دیپلماسی داشتی و ما خبر نداشتیم؟

واقعا ظرفیتش رو نداریم ظریف عزیز.

یادمون باشه اون دو میلیادر هاپولی شده رو هم که از کدخدا پس گرفتی یه سور انتخابات 96  هم واست بگیریم.

اما بعد داداشم!

مستحضری که پنتاگون چند روزیه که آرامشش رو تو خلیج فارس از دست داده و هی دمب دقیقه به ننش توش واشینگتن گزارش میده که چی؟

هِلو..هِلو...من از پرژن گلف گزارش میدم....آقا این بچه تُخسای سپاه دارن میان سمتمون!...الان 213 متر فاصله دارن...شدن 205 متر...198 متر..چیکار کنیم؟

آقا ظریف!

خواستم بگم میری واسه باقی بحثای مربوط به فاتی(FATF) به اونام قول نامه آرامش بخش بده یهو نگن ایرونیا بی معرفتن.

بگو : خلیج فارس واسماس...ولی اگه میخواین از حاج قاسم براتون نامه آرامش بخش بگیرم!!

زیاده ارزی!! نیست.

زت زیات!!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۲۳
مهران موزون

سرویس سیاسی 598 : شنبه ششم شهریور عکسی از سرلشکر فیروز آبادی در سایت‌ها و رسانه های مختلف منتشر شد که تیتر برجسته "احترام نظامی سرلشکر فیروزابادی به هاشمی رفسنجانی" را در پی داشت.
این امر از آنجا موجب شگفتی بسیاری از علاقمندان این سرلشگر بسیجی واقع شد که مواضع وی در تقابل با مشی سیاسی هاشمی در سالهای پس از فتنه 88 بوده است.
چه اینکه اظهارنظر رسانه ای فیروزآبادی در آذرماه 1394 در واکنش به نظریه "شورایی شدن رهبری" از بارزترین این تقابل مواضع است.
از آنجا که یک هفته قبل از این احترام نظامی ویژه ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت در سخنانی سوال برانگیز و غیر قابل هضم درخصوص منافع و لزوم ترخیص و انحلال نیروهای نظامی کشور سخن گفته است آقای فیروزآبادی باید پاسخگوی اذهان عموم و علاقمندان خود باشد که آیا احترام نظامی به هاشمی رفسنجانی (آنهم یک هفته پس از پیشنهاد ترخیص نیروهای نظامی کشور) به معنای موافقت ایشان با آقای هاشمی است؟
هرچند پرسشهای دیگری نیز درین رابطه مطرح است اما پاسخ به همین سوال کلیدی مشخص خواهد کرد که آقای فیروزآبادی تا چه میزان به سمت جدید(مشاور عالی نظامی رهبری) اعتقاد دارد؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۰۳
مهران موزون

شش سال قبل (آخر اردیبهشت 1389) علی مطهری با ارایه طرحی خودخواهانه و بی سابقه در صحن علنی مجلس در خصوص کپی رایت آثار شهید مطهری ابراز داشت :
(( طبق قانون حمایت حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان مصوب 1348/10/11، بعد از گذشت 30 سال از درگذشت مؤلف، حقوق مادی اثر وی به ورثه یا وصی او تعلق نمی‌گیرد.»
او سپس توضیح داد که :
(( در 31 سال گذشته آثار شهید آیه‌الله مطهری با یک «نظم قابل‎قبولی» در حال انتشار است! و اگر قرار باشد از این پس، هرکسی آثار ایشان را منتشر کند قطعا!  باعث تحریفاتی در آثار ایشان خواهد شد و یک نوع بی‌نظمی عجیبی! در آثار ایشان پدید خواهد آمد... نظر به اهمیت حفظ اصالت آثار شهید آیت‌الله مطهری و عدم تحریف آن‎ها و نیز پیوند آن با اعتبار علمی و اجتماعی امام خمینی(ره) و به‎دلیل تأیید کامل این آثار توسط رهبر معظم انقلاب، ضروری است که از نشر این آثار توسط ناشران متعدد جلوگیری به عمل آید و نشر آن به همان نحو سابق ادامه یابد؛ لذا طرح مذکور جهت پیشگیری از ایجاد تحریف و بی‌نظمی در آثار استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری با قید فوریت تقدیم شده است))
متاسفانه مجلس شورای اسلامی این درخواست موهن و انحصارطلبانه را تصویب کرد و قانون برای آثار شهید مطهری استثناء شد و برای 20 سال دیگر(یا همیشه) حقوق تالیفی آثار استاد شهید در چنبره خانوادگی مطهری ها باقی ماند.
گذشته از اینکه دور زدن قانون مولفین و مصنفین نزد افکار عمومی هیچ وجاهتی نداشت و اصولا این رانت قانونی یک توهین مسلم به شایستگی های ناشرین حال و آینده کشور محسوب میشد اصولا انتشارات صدرا کارنامه موفقی در نشر و قالب های ارایه آثار شهیدمطهری نداشته و میتوان گفت مدل چاپ و ارایه آثار گرانقدر آن بزرگوار گلخانه ای و راکد مانده است.

اما بعد..
به دنبال ادامه برگزاری کنسرت های موسیقی در شهر مشهد و دیگر تفریحات مغایر با شئونات همجواری با امام هشتم علیه السلام و اعتراضات دلسوزانه نماینده محترم ولی فقیه در خراسان رضوی (بابت رعایت حرمت و حریم معنوی و اخلاقی مزار مطهر و منور علی ابن موسی الرضا علیه السلام) علی جنتی صرفا برای شهر مشهد کوتاه آمده و پذیرفت که از کل استان خراسان رضوی فقط شهر مشهد استثناء شود اما در نیشابور و سبزوار و... کنسرت ها همچنان برگزار گردند.

دراین میان موضع و سخنی که علی مطهری اتخاذ نموده قلب ارادتمندان به حرمت و حریم آستان قدس رضوی را به درد آورد :
(( درباره اجرای کنسرت‌ها در استان‌های مختلف نباید تفاوت قائل شد، زیرا کشور که حکومت فدرالی نیست و اینگونه نیست که بگوییم خراسان رضوی دارای خودمختاری است و قوانین خاصی بر آنجا حکومت می‌کند.
این کار و نظر، غلط و نادرست است و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم نباید زیر بار این موضوع می‌رفت.
معنی ندارد بگوییم که یک استان از قانون مستثنی است. در اینجا وزیر ارشاد عقب‌نشینی کرده و کارش هم درست نیست و حتی می‌شود در مجلس مورد سؤال واقع شود.
مطهری درباره شرایط خاص شهر مشهد نیز گفته است : این موضوع از کجا آمده است؟ چنین چیزی اصلاً معنی ندارد. اگر یک کنسرتی اشکال شرعی دارد، در هیچ‌جا مجاز نیست و نباید اجرا شود و اگر اشکال شرعی ندارد، برای همه شهرها قابل اجراست، چیزی به نام حریم امام رضا (ع) وجود ندارد.))
یکبار دیگر به برخی نکات در سخنان علی مطهری توجه کنید :
·    حکومت فدرالی نیست و قانون برای همه یکسان است
·    یک استان برای موضوعی خاص مستثنی نیست.
·    چیزی بنام حریم امام رضا وجود ندارد

اینکه چرا علی مطهری به عنوان یک روحانی زاده نه نگران حرمت حرم امام رضاست و نه برای فیش های نجومی اعتراضی کرد و صرفا دنبال اجرای کنسرت های موسیقی و کشاندن مینو خالقی به مجلس است مورد بحث ما نیست.
بلکه موضوع وقاحت وی در یک بام و دوهوایی است که برای دور زدن قوانین در پیش گرفته است.
واقعا اگر حکومت فدرالی نیست و قانون در فاز پیاده سازی امور فرهنگی برای همه کس و همه جا یکسان است و حتی امام رضا علی السلام هم جایگاهی ویژه ندارد چرا و به چه علت علی مطهری سال 1389 خواستار استثنا شدن قانون کپی رایت برای انحصاری سازی تولیدات فرهنگی شهید مطهری برای خود وخانواده اش شد؟
طبق گفته ها و اقدامات علی مطهری در سال 1389 د ر مجلس شورای اسلامی ، هیچ ناشری در زمان حال و آینده حق نزدیک شدن به حریم نشر آثار شهید مطهری را ندارد و تمام ناشران پیشاپیش متهم به بی لیاقتی و عدم صلاحیت در چاپ و نشر این آثار می باشند.
بنابرین گفته های توهین آمیز علی مطهری مبنی عدم وجود چیزی بنام حریم امام رضا ع بدین معناست که حرمت حریم امام هشتم کمتر از حرمت حریم کتابهای شاگرد مکتب آن امام همام است؟
کتابهای شهید مطهری حریم دارد!
مزار مطهر امام معصوم علیه السلام حریم ندارد؟

آیا آنان که مواضع شاذ آقای علی مطهری در برابر ولی فقیه(در خصوص حصر سران فتنه) را بی پاسخ گذاشتند اکنون بابت حرمت شکنی ایشان از امام معصوم ع مقصر نیستند؟



۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۵۸
مهران موزون