شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

پاسخ آیت الله مصباح به دروغگویان!

جمعه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۲، ۰۷:۴۹ ب.ظ


- اینها می گویند انتقاد را دوست داریم اما دروغ می گویند، طاقت یک جمله را ندارند.
- علما و بزرگان که وارث انبیاء هستند، خانواده‌های شهدا شما را نصیحت می کنند که فریب آمریکا را نخورید، دنبال راحتی خیالی نروید؛ این رفاهی که به شما وعده می دهند دروغ است و به آن نخواهید رسید؛ اگر هم برسید به چه قیمتی؟ عزت مردم را می فروشید، خون‌های هزاران شهید را که در طول این سه دهه ریخته شده به باد می دهید تا این که چند روزی چند دلاری که از پول‌های خودتان است را به شما بازگردانند؛ زهی خیال باطل!
- ارزش‌های خدا یادتان نرود؛ ملت ما و امام(ره) برای چه انقلاب کردند؟ برای چه این همه کشته دادند؟ برای این که نان‌شان ارزان شود؟ آن مادری که با دست خود چند فرزندش را کفن پوشاند و به جبهه فرستاد و پس از شهادت شان اشک هم نریخت، برای شکم این کارها را کرد؟!
چرا داریم ارزش‌ها را فراموش می کنیم؟ بدتر از همه کارهایی که می شود این است که اینها را به پای امام(ره) و مقام معظم رهبری می گذارند و می گویند این پیروی از امام(ره) و رهبری است.
- آنهایی که قسی‌القلب هستند می گویند شما را چه کار به این کارها؟ شما را چه به اقتصاد و سیاست؟ بی سوادها.

پی نوشت : کمپین اعتراض به سخنان رئیس جمهور  (اینجا)

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۱۸
مهران موزون

نظرات  (۶)

۱۹ بهمن ۹۲ ، ۰۲:۲۸ سرباز گمنام08
سلام
مثل همیشه جالب
خدا انشالله همه را به راه راست هدایت کنه
این مطلب در وب ما درج شد
موفق باشید
یاعلی
sarbazgomnam08.ir
پاسخ:
سلام همسنگر گرامی.
خدا اجرتان دهد.
کاش ایشون در خصوص دروغ گویی های دولت قبل هم موضع می گرفت. !!
دروغ هایی در خصوص نرخ تورم و بیکاری و پاک ترین دولت !!!!  و .....

پاسخ:
لطفا دروغ نگویید
سلام خدا قوت با افتخار لینک شدید...
پاسخ:
سلام
پاینده باشید.
سپاسگزارم
۲۱ بهمن ۹۲ ، ۱۳:۴۸ ولایتمدار
سلام خسته نباشید
درپاسخ به سلطان؛
آقایاخانم محترم ؛ شما حتی دردرج اسمتان هم دروغگو هستید ومعلوم است که ازدرج نامتان می هراسیداما مارا به این مسئله کاری نیست
میخواستم بهتون بگم لطفاًبا انصاف و دقت بیشتری درمورد مسائلی که می شنوید قضاوت کنید فاصله میان حق وباطل(دیدن تا شنیدن)چهار انگشت است اگر قرارقضاوت ها برشنیده ها باشدیزیدیان هم امام حسین(ع)را کافر معرفی کردندآیا همینطور بود؟

آقای ولایتمدار تاجایی که من میدانم ((سلطان)) اسم شخص است ولی ((ولایتمدار)) نه.اول خودتو اصلاح کن.شاید این بزرگوار اسمش سلطان باشد ولی مطمئنا شما اسمتون ولایتمدار نیستید.
برای همه شماها که کاری جز تخریب و تهدید ندارید متاسفم و برای جماعت اصلاح طلب آرزوی سربلندی و تحیت دارم و امیدوارم دولت تدبیر و امید با کلید تدبیر خویش دست شماها رو از یقه مردم بزرگوار ایران دور نگه دارد.
راستی شنود یک چیز یادت باشه اونم اینکه
((بگو بگو اما دروغ نگو)).
پاسخ:
دروغگو نگو.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
ذره ای تحمل مخالف در دولت ***** وجود ندارد ... در طول شش ماه، بیش از سه هزار مدیر را عوض کردند ... به منتقدین توافقنامه گفتند کم‌سواد ... به 49/5 درصدی که به روحانی رأی ندادند گفتند حامی ********* و ...

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.