شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

گول خوردن با گاگول بودن فرق دارد!

چهارشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۵، ۰۵:۰۰ ب.ظ

مهران موزون - طی سالهای 88 به بعد، یکی از مظلوم ترین عبارات و توصیه های سیدنالقائد راجع به لزوم تفکیک و تمیز امور اصلی ار مسائل فرعی بوده است.

متاسفانه بیشترین ضربات را جبهه انقلابیون کشور از نادیده گرفتن و عدم توجه به همین نکته خورده اند.

این بسیار مضر و خطرناک است که انرژی و توان مدعیان انقلابی گری(از قلم گرفته تا قدم) بجای آنکه صرف یک موضوع دارای اولویت بالا شود، مصروف نکته یا موردی با اولویت بسیار پایین تر و یا حتی بدون اولویت گردد.

بلاشک اگر از حضرت آقا سوال شود تایید خواهند فرمود که عدم رعایت الویت در پرداختن به امور اصلی و فرعی(چه سیاسی، چه فرهنگی ، چه اقتصادی و ..) زیانبارترین ضرر کشور و انقلاب و نظام است.

مثالهایی که برای هفت سال اخیر و خصوصا سالهای 92 به بعد میتوانیم ذکر کنیم از شمار خارج است.

اما ایکاش رسانه ملی و ارباب فرهنگ در کشور، کمی هم از مهجوریت رهبری در این فقره بکاهند.

برای روشن تر شدن اهمیت آنچه که عرض شد تنها به چند آدرس از منویات ولی امر مسلمین درباره اهمیت تفکیک مسایل فرعی از اصلی بسنده میکنم :

   (اینجا)  و  (اینجا)  و  (اینجا)  و  (اینجا)  و (اینجا)  و  (اینجا)  و  (اینجا)  و  (اینجا)  و (اینجا) و (اینجا) و..

یادمان باشد که انقلابیون محترم کشور بارها از سوراخ "عدم رعایت اولویت بندی امور" گَزیده شدند که تنها یکی از آنها یادگاری هاشمی بود که آن مرحوم از عدم توجه انقلابیون به فرعی اصلی کردن مسائل بخوبی بهره برده و بازی با کدمشایی را طوری علیه احمدی نژاد ( و حتی خود مشایی) انجام داد که طی سالهای 90 تا 92 اردوگاه احمدی نژاد بیشترین خسارت را از همراهی و حضور مشایی خورد.

متاسفانه اردوگاه احمدی نژاد تصور میکنند هاشمی رفته! و مشایی اکنون میدان جوله دارد و این بنظرم یک اشتباه تاکتیکی بسیار بزرگ است زیرا پس لرزه های یادگاری آن مرد رفته هنوز در تعقیب مشایی بوده و حتی توسط بعضی خودی های جاهل در حال تکثیر است فلذا حضور مشایی در کنار بقایی یا احمدی نژاد همچنان خسارت بار است. ایکاش جوانفکر ، هاشمی ثمره ، الهام و یا حتی رضا داوری ..هشدار لازم را به دکتر احمدی نژاد بدهند.

اینکه هاشمی رفته و خطری مشایی راتهدید نمیکند خیالی باطل است.

ایکاش تا دیر نشده اسفندیار رحیم مشایی کنترل z کیبوردش را بزند و آنگونه که نه خانی آمده و نه خانی رفته در افق سیاسی کشور محو و ناپیدا شود(آنهم برای همیشه).

اگر آقای مشایی مدعی حقیقی دوستی با دکتر احمدی نژاد است باید از کنار ایشان هرچه سریعتر فاصله بگیرد.

زیرا شایسته یک مسلمان مدعی بصیر نیست که دو بار از یک سوراخ گزیده شود.

 به ترجمان امروز میتوان گفت : اگر یک مدعی انقلابی گری دوبار از یک سوراخ گزیده شود گاگولی بیش نیست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۲۵
مهران موزون

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.