شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

آقای رئیس جمهور، لطفاً از وحشی ها دفاع نکنید!

سه شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۲، ۰۲:۰۵ ب.ظ

حسن روحانی طی سخنانی که بوی افکار محمود سریع القلم از آن به مشام می رسد منتقدین توافقنامه ژنو را کم سواد خوانده و جامعه دانشگاهیان کشور را به ورود نقادانه به این بحث فراخواند.

ظاهرا مشاوران با سواد!! آقای روحانی به ایشان نگفته اند که هم اکنون قریب به بیست میلیون نفر از مردم ایران دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و حتی بین تاکسیرانان محترم ایران نیز لیسانسیه های دانشگاه رفته را میتوان یافت.

اما آنجا که حسن روحانی در دفاع از تیم مذاکره کننده میگوید : ((کسانی که در مذاکرات ژنو هستند دانشگاهی اند)) فراموش کرده است که آقای عراقچی که معاون دانشگاه رفته ی جواد ظریف است به کمیسیون امنیت گفته است : ما نتوانستیم خطوط قرمز رهبری را در ژنو رعایت کنیم.

آقای روحانی لطفاً از جامعه ی دانشگاهی برای ساکت کردن قلمها بهره نگیرید چون بسیاری از اهالی قلم و کلام، دانشگاه رفته های همین مملکتند و کیفیت علمی مدارکشان گاهاً از دانشگاههای انگلستان نیز بهتر و برتر است.

اما در اینجا ارجاعتان میدهم به سخنان و مواضع رییس سازمان بسیج اساتید کشور که جامعه ای قریب به 30 هزار نفر از اساتید دانشگاهی را شامل می شود، بخوانید تا بدانید که جامعه دانشگاهی کشور در خصوص توافق ژنوتان ساکت نمانده و حرفش را زده است. +

اما بخشی از سخنان حسن روحانی را (که جای تأمل بیشتری دارد) ذیلاً تکرار کرده و مورد بررسی قرار میدهیم.

وی در ادامه ی حمله به نقادان توافق ژنو، گذری کنایه آمیز به مسائل فتنه ی 88 داشته و افاضه نموده اید :

(( آیا ما نمی‌خواهیم دنبال آشتی برویم؟ آیا می‌خواهیم رودر روی هم بایستیم و موضوعی را که در گذشته رخ داده است، رها نکنیم؟ آیا پیامبر اینگونه بود؟ پیامبر وقتی به مکه آمد با آن همه افراد بدخواه که به او و یارانش ظلم کرده بودند و یارانش را به صورت وحشیانه کشتند و بزرگترین ظلم‌های تاریخی را انجام داده بودند، چگونه برخورد کرد؟ وقتی پیامبر مکه را فتح کرد چه گفت؟ مگر نگفت امروز، روز وحدت است و روز انتقام نیست؟ مگر نگفت که بروید همه آزاد هستید و خانه سرسخت‌ترین دشمن خود یعنی ابوسفیان را تبدیل به مأمن کرد و گفت هرکس به خانه او برود در امان است؟ ما پیروی این پیامبر هستیم. انقلاب اسلامی و 22 بهمن برای این بود که ما اسلام و اخلاق را حاکم کنیم. آیا شما نمی‌خواهید پرچم‌دار آشتی باشید؟))

اینها سخنانی است که بسادگی نمیتوان از کنار آن گذشت لذا خطاب به رئیس جمهور عرض می شود که :

جان برادر!

1- از این سخنانتان بوی عصبانیت می آید، عصبانیتی که همراه با ناامیدی در شکست حصر سران فتنه است.

2- قیاستان بین فتح مکه و فتنه سال 88 تقریبا مع الفارق است جز یک مورد که کاملا صحیح فرمودید و آنهم اینکه پیامبر با کسانی روبرو بود که یارانش را وحشیانه کشته بودند و در سال 88 نیز براندازان وحشیانه دستشان نه تنها به خون عده ای از بچه های این آب و خاک آلوده شد بلکه وحشیانه بر پیکر آبروی نظام مقدس و مظلوم جمهوری اسلامی نیز تاختند و تبلور رأی 40 میلیونی مردم را در عرصه بین المللی به قتل رساندند.

آری، درست فرموده اید جناب روحانی،

براندازان و فتنه گران 88 وحشیانی بودند که نظام را تا لبه پرتگاه بردند.

سوال اینجاست : شما که وحشی بودن اینهارا قبول دارید چرا به دنبال اجرای عدالت در مورد آنان نیستید؟

3- جناب روحانی، این قلم معتقد است که شما توانایی خوبی در استفاده از تاریخ صدراسلام ندارید.

آنچه که درسال 88 اتفاق افتاد معادل فتح مکه نبود بلکه تهران همچون مدینه ای بود که رهبری اسلام در آن مستقر بود اما براندازان وطن فروش اقدام به راه اندازی جنگ احزاب نمودند و این قلاع هفتگانه ی یهودیان صدراسلام به ریاست محمد خاتمی، میرحسین موسوی، مهدی کروبی، موسوی خوئینی ها و ... بودند که می بایست پس از شکست کودتای 88 به دادگاه عدل اسلامی کشانده شده و همان مجازاتی که حضرت رسول (ص) با گردن زدن شش هزار یهودی خائن (با سپردن آنان به دادگاه مردمی) در آنروز انجام دادند صورت بگیرد.

و شما که قسم خورده ی ردای ریاست جمهوری اسلامی هستید می باست در این راستا تلاش کنید نه آزادی و رهایی وحشی هایی که به قول صحیح شما، یاران پیامبر را کشتند.

4- سخن از رودررویی گفتید! یادتان باشد که حضرت آقا در سال 88 چه فرمودند : اینها صفر هم نیستند.

لطفا تلاش نکنید آنها را عدد جلوه دهید. ضمن اینکه شایسته است شفاف بفرمایید که حسن روحانی در کدام سوی این رودر رویی ایستاده است؟ کنار نظام، رهبری و مردم؟ یا براندازان وحشی 88؟

5- جناب روحانی، همانطور که گفته شد، قصه قصه ی فتح مکه نیست بلکه جنگ احزاب است و اگر قوه قضاییه از روی سینه عمرابن عبدودِ فتنه گران برخاسته و گِرد میدان میگردد برای آنست که خشم آب دهان انداخته ی شده ی فتنه گران به صورت نظام را فرو بنشاند تا محاکمه و مجازات مفسدین فی الارض 88 را نه از روی خشم که از روی عدالت و حکم شرع انجام دهد.

والعاقبه للمتقین


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۱۵
مهران موزون

نظرات  (۱۵)

۱۵ بهمن ۹۲ ، ۱۴:۳۳ سرباز گمنام08
سلام
بسیار به جا و زیبا
این مطلب در سایت ما درج شد
موفق باشید
یاعلی
پاسخ:
سلام
محبت دارید.
آجرک الله
۱۵ بهمن ۹۲ ، ۱۴:۴۹ محمدرضا خسروی

همچنین آقای رئیس جمهور مخالفان توافق ژنو رو عده ای قلیل که معلومه از کجا تغذیه میشوند نامید.

اما عرض میکنم بنده به عنوان یه شخص حقیقی (نه حقوقی) دانشگاه نرفته اما نه لزوما کم سواد مخالف نرمش غیر قهرمانانه برخی مفاد توافق ژنو هستم و از هیچ کجا تغذیه مالی یا حتی ساندیسی هم نمیشوم ولی تغذیه روحی و فکری ام از آرمانهای دیرینه خدایی و مستضعف یاور انقلاب اسلامی است.

پاسخ:
متاسفانه در متن و بطن سخنان ایشان مطالب غیر قابل هضم مکرری صورت گرفته است.
اونوقت تو که طرفدار گردن زدن هستی، متمدن هستی آره؟ مگه ندیدی رییس جمهور چی گفت؟ شما وحشیای بی فرهنگ بشینین سر جاتون و اینقدر کف به دهان نیارید. اینقدر نظرات سفت و افراطی دارین که سیفون 24 خرداد هم تکونتون نداد.  از سر راه ملت گم شین برین کنار تا ریشه و ریشتون رو نسوزوندیم.
پاسخ:
آروم باش...آروم.
بیا جلو نترس.
کاریت ندارم.
نمیخواد با آی پی مجازی و مخفی نظر بذاری.
بیا جلو حرفت رو بزن.
آروم باش...من اهلی ات میکنم.
نگران نباش.

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
احسنت برادر!
درود بر این کلام منطقی و هنرمندانه.

کجایند آن رسانه های متعهّد و مدافع حقوق بشر که با یک "خس و خاشاک"، مرگ بر دیکتاتور را در خیابان های تهران طنین افکندند و هشت ماه نظام را معطّل حماقت ها و خیانت های خود کردند؟!
از سخنان توهین آمیز ایراد شده که بگذریم، با شکسته شدن مهر سکوت دانشگاه و دانشگاهی کاملاً موافقم. دوستان! **** **** ***** *** **** ***! مبادا از فرمان مافوق تمرّد کنید!

دوستدار شما
یک بی سواد!
پاسخ:
دو صد درود بر شما اخوی گرامی.
۱۶ بهمن ۹۲ ، ۰۸:۵۴ کفشدار هیئت
سلام

اقای رئیس جمهور

آیا واقعا به افکار عمومی- بخصوص اساتید و دانشجویان- حق نمی دهید که در رابطه با مسائل کشور، از جمله «توافق نامه ژنو» از شما و مسئولان دولتی سوال کنند و خواستار تبیین ابعاد مختلف آن شوند؟‌

آیا شیوه انعقاد و مفاد و بندهای توافق نامه ژنو را کاملا شفاف و خالی از ابهام می دانید و مخالف بحث و بررسی کارشناسانه و علمی پیرامون این توافق نامه هستید؟‌

آیا محرمانه بودن و تاریخی بودن توافق نامه ژنو به حدی است که همه بایستی مجبور باشند قرائت و برداشت جنابعالی و همکارانتان در دولت را بپذیرند و اساتید و دانشجویان رشته های حقوق، روابط بین الملل و افراد آگاه و مسلط به زبان های خارجی، حق ندارند خلاف قرائت به اصطلاح رسمی دولت، برداشت و تفسیر یا ترجمه دیگری را ارائه دهند؟

آیا با وجود تعابیر و تفاسیر نگران کننده امریکا و اروپا و سکوت توامان جنابعالی، وزیر خارجه و سایر مسئولان دولتی در این مورد، بازهم دانشگاهیان ، نخبگان و عموم مردم حق تشکیک در مفاد و دستاوردهای ژنو را ندارند؟

آیا واقعا توافق نامه ژنو بازی برد- برد است وحقوق مختلف ملت ایران، از جمله حق غنی سازی در آن قید شده است؟

آیا طرف غربی به تعهدات خود پایبند است و حداقل در مقام موضع گیری و ادبیات دیپلماتیک، حقوق و عزت ایرانیان را به رسمیت شناخته است؟

آقای روحانی

آیا واقعا معتقدید طرف امریکایی و اروپایی به ملت ما احترام می گذارد و حرف از گزینه هاب نظامی و استمرار تحریم ها بر مبنای همین احترام است؟

آیا ده ها استاد و هیئت علمی دانشگاه و دانشجویان و تشکل های دانشجویی که در رابطه با عملکرد دولت در توافق نامه ژنو بحث و انتقاداتی داشتند، بی سواد و مزدوراند؟

آیا صیانت از میراث شهداء و دانشمندان هسته ای، دغدغه یک عده بی سواد است که از بخش‌هایی خاص پول می‌گیرند؟

آقای روحانی

جواب سوال های بالا از نگاه مردم کاملا مشخص است و لزوم شفاف سازی در مورد مسایل کلان کشور از نگاه هیچ فرد یا گروهی پوشیده نیست.

اما چرا اساتید ، دانشجویان، نخبگان و عموم مردمی که در رابطه با محورهای مورد اشاره، اظهار نظر کردند و بحث و تبادل نظر نمودند، بی سواد و مزدور خطاب می شوند؟ 

به نظر می رسد آینده اینگونه اظهارنظرها، نوعی خشونت نظری و دیکاتوری پنهان را رقم خواهد زد که کسی حتی فکر پرداختن و سخن گفتن در رابطه با راهبرد ها و تصمیمات کلان دولت را به خود راه ندهد و هر صدایی که با نوای دولت هم آهنگ نباشد، در گلو خفه شود

البته طبیعتاً این رویکرد و دیدگاه آقای روحانی در رفتار سایر مسئولان دولتی نیز متجلی خواهد شد

تاکید بیش از اندازه آقای ظریف و تیم همراهشان بر محرمانه بودن مذاکرات و پاسخگو نبودن ایشان به نمایندگان مجلس و افکار عمومی، از تبعات همین دیدگاه ها است

چرا بایستی وزیر امور خارجه کشور در مواجهه با مجلس شورای اسلامی و سوالات و ابهامات متعدد نمایندگان، مردم بگوید مذاکرات محرمانه است، اگر می خواهید مرا استیضاح کنید؟!

این رفتارها و مواضع ، در واقع ترجمه های دیگر همین جمله آقای روحانی است که « چرا یک عده بی‌سواد که از بخش‌هایی خاص پول می‌گیرند باید حرف بزنند؟!» 

آقای روحانی باید بپذیرند که قریب به نیمی از مردم به ایشان و برنامه هایشان رای ندادند و قرار نیست همه مردم و نخبگان – حتی کسانی که به ایشان رای دادند- تابع بی چون و چرای تصمیمات و دیدگاه های ایشان و همکارانشان باشند

جمعیت مذکور، مملو است از اساتید دانشگاه، متخصصین، دانشجویان، روحانیون، اصناف و ... که همگی فهیم و باسواداند و نان بازوی خویش را می خورند؛ نه اینکه بی سواد و مزدور و مواجب بگیر دیگران باشند

آقای روحانی حتما بایستی ادبیات و نگاهشان را در اینگونه موارد عوض کنند.

در آخر بایستی به آقای روحانی متذکر شویم:

چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید!


( afsaran.ir)

پاسخ:
سلام. بسیار عالی.
خدا قوت

با سلام

تندرو - افراطی- ضد قانون- کم سواد

توهین بعدی چیست ؟؟.......

پاسخ:
سلام.
واقعا هااااا

سلام دوست من

یه سوال دارم

سند حرفی که از آقای عراقچی فرمودید چیه؟

پاسخ:
سلام

http://shonood.blog.ir/1392/11/06/%D9%86%D8%A8%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B5%D8%AF%D8%A7-%D9%88-%D8%B3%DB%8C%D9%85%D8%A7-%D8%AA%D8%AD%D8%AA-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%AA%D8%A7-%D9%85%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%81%D9%82%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%86%DA%A9%D9%86%D8%AF
جالب بود که درهنگام سخنرانی رئیس جمهور حقوقدان (ونه روحانی) دکترمحمدجواد لاریجانی (یکی ازمنتقدان کم سواد)درردیف اول سالن نشسته بود
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام
آقای روحانی اینهمه از عفو و بخشش حرف میزنه نمیخواد یه بار از اعتراف بگه. به فرض که نظام بخواد ببخشه نباید فتنه گرها یه غلط کردم بگن؟ ** ******* ** *** ** ** ** ****** ****** ***** ****** ** *** **** ***** ***** ******* *****
پاسخ:
سلام
چه عرض کنم؟
۱۷ بهمن ۹۲ ، ۱۰:۳۷ جانم فدای رهبر -دزفول
سلام بر حاج مهران اهل دل و ولایت مدار.
در پاسخ به کامنت رضا۱۵  بهمن ۹۲ ، ۱۵:۳۲
که از نوشته های او مشخص است چشماش و درست باز نمی کند تا دور وبرش را ببیند و  احساسی کامنت  برا کسی نگذارد:

اقا رضا می دونی  بی پدر شدن آرمیتا رضایی و علی اصغر احمدی روشن یعنی چه؟  می دانی در روزهای شهادت اقا مصطفی فرزند4ساله اش رافرستادند خانه خاله،تاسراغ بابا را نگیرد؟می دانی چرا اورا ترور نمودندچون  او با سلاح علم به جنگ تاریکی جهل رفت.
اقا رضا به دوستانت بگو ویا در نمازتان برایشان دعا نما:

 کاری کنند تا خون شهدا پایمال نشود و سرمان 

جلوی شهدا و امام بالا باشد.
انشاالله بتوانیم
...التماس دعا...
پاسخ:
سلام برادر.
خدا قوت
۱۷ بهمن ۹۲ ، ۱۱:۵۳ مجید فضیلت
سلام حاج مهران
راستی یادم رفت. انتقاد کرده بودید که معنی نک جر را درست ننوشته ام.
درخواست دارم تا در این خصوص توضیحی بفرمایید تا بنده پست مربوطه را اصلاح کنم.
پاسخ:
سلام برادرو
زیر همان کامنتتان در دیسون نوشتم.
ندیدید؟
رییس جمهور محبوب ایران
جناب آقای دکتر روحانی
متاسفانه
((بیسوادان در جهان صنعتگرند    خون دل میخورد آنکس که سواد دارد))
شنود هم از اون صنعتگر هاست.
پاسخ:
ممنون آقای صنعتگر

هیچ ان قلتی در استدلالت نیست. مثل همیشه محکم و کوبنده.

 

ضمنا شنود جان چه زیبا به دفاع از علی زمانه برخاستی. حقا که در سربازی از ولی امر مسلمین جهان کم نگذاشتی.

 

از دید آقایون تو مملکت همه مشکلات حل شده فقط مونده آزادی سران فتنه. شاید هم توهم زدن و فکر می کنن در راس مطالبات مردم آزادی سران فتنه است.

مشفقانه و از سر خیرخواهی آقایان را توصیه می کنم درد مردم را دریابند و تمام هم و غم خود را معطوف مذاکراتی نمایند که عزت و شرف اسلامی و ایرانی ما در گرو موفقیت در آن است.

اللهم عجل لولیک القریب الفرج و احفظ و اید امامنا الخامنه ای

پاسخ:
سلام بر شما.
تا جان در بدن داریم مدافع ولایت خواهیم بود.
مهم آنست که برای این دفاع، از حضرت آقا خرج نکنیم.
پاینده باشید و استوار.

زنده باد

لذت بردم از این نثر مستدل و منطقی

قلمتان پایدار

در پناه حق باشید

پاسخ:
سلام
پاینده باشید
کلا تو وهمی ! کنسرو گندیده می مونی !

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.