شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

 بلاشک می توان شاخص ترین برنامه ی سیاسی تلویزیون در سال 88 را همان سری برنامه ی »شاخص» دانست که عدم انطباق بسیاری از وجوهات فتنه براندازی را با دیاپازون فرمایشات و آثار حضرت امام(ره) برملا کرد.

اصولاً ساخت و پخش برنامه ی شاخص در سال 88 ، جیغ بنفش برخی سران فتنه و همراهان نیمه ساکت آنها را نیز درآورد، چرا که یادآوری و تبیین فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب، نقش بسیار کلیدی و مهمی در بصیرت افزایی عمومی و به خاک مالیدن پیشانی فتنه ایفا کرد.

اکنون ماههاست که خط فتنه برای بی اعتبارسازیِ «فصل الخطاب بودن آثار امام خمینی قدس سره الشریف» تحرکات انحرافی خاصی را در دستور کار قرار داده است.

این جریان انحرافی که در حال ریشه دواندن در مبادی حساس کشور است یک بازی دوسر بُرد را از این حرکت نامیمون دنبال می کند :

الف ) از آنجایی که این جریان پس از تجربه ی نوش کردنِ ضربات سهمگین از بصیرت افزایی عمومیِ برنامه ی «شاخص» در سال 88 تمامی تریبون های رسمی نظام را برای فتنه افکنی مجدد از دست داده است و مهمترین راه گزیدن نظام را سوراخ اینترنت و رسانه های غربی همسو با خود میداند لذا تقطیع و بُرش فرموده های امام راحل و خَلط آن با ادعاهای غیرمستند و خودساخته ی مشکوک دنبال می کند تا در فضای رسانه ای ماههای آینده (و شاید سال 93) با فعالسازی مجدداً بدنه میدانی فتنه، پیشاپیش دست نظام را برای تأسی به عروه الوثقیِ فرمایشات حضرت روح الله بسته باشند.

چگونه؟

ابوعطاخوانی صادق زیباکلام، بخشی از اهداف طرح انحرافی را رونمایی کرده است: (( من مطمئن نیستم که این کمک گرفتن از امام(ره) در خصوص اثبات یا نفی موضوعی، خیلی شیوه اصولی و درستی باشد. حتی معتقدم این شیوه با مرام خود امام هم خیلی سازگاری ندارد.»
این چه روشی است که بگردیم در لابه‌لای هزاران جمله و فراز از امام (ره) که ببینیم ایشان در مورد فلان مسئله سیاسی و عرفی، چه نظری داشته‌اند؟
))

اکنون چون روز روشن است که جریان انحرافی به دنبال بی مصرف نمودن دیاپازون انقلاب (امام خمینی رضوان الله تعالی علیه) است تا بی دغدغه از پاسخگویی به افکار عمومی مردم، اقدام به کوک کردن ساز خود در دستگاه های غربی و راک و جاز سیاسی نماید.

از نظر خط فتنه، وقتی عامه ی جامعه به این نتیجه برسند که آثار امام خمینی(ره) قابل تعدیل و تحریف است بنابراین برنامه های ساختارشکنانه ی آینده شان را نمیتوان با تکیه بر آثار حضرت امام مهار و مدیریت کرد.

ب) مصرف دومی که خط انحرافی «امام افکن» از طرح جعلیات درخصوص آن حضرت دنبال می کنند ایجاد بلوای قلم و همهمه ی انحرافی در سطح جامعه است تا همگان از توجه به آنچه که در برخی وزارتخانه های حساس در جریان است غافل شوند.

این نکته ای است که دکتر حسن روحانی بیش از همه نیازمند دقت و توجه بدان است.

روحانی با همه ی سیّاس بودنش نیاز دارد تا گاهی به تماشاچیانی همچون وبلاگنویسان ساده که در گود مسئولیت نیستند اما برخی حرکات خاص را خوب متوجه می شوند گوش فرادهد (پیش از آنکه دیر شود)

خط انحرافی جدید که تلاش فوق تصوری در رسوخ به بدنه دولت یازدهم دارد برای آنکه در کمال آسودگی بتواند این نفوذ را ترتیب داده و وزارتخانه های حساسی همچون نفت و ... را به تصرف خویش درآورد محتاج ایجاد بَلبَشوی رسانه ای (از سوراخ اینترنت) است تا افکار عمومی متوجه بزن و برقص دیگری شده و کوکِ سازی که در برخی مبادی مهم کشوری در حال انجام است در آرامش انجام گیرد تا زمانی که صدای ارکستر شوم آن برخیزد.

نکته: آنچه مسلم است آثار و گفتار امام راحل خدشه بردار نیست زیرا پیش از آنکه اینان به نتیجه برسند که لازم است تا امام را موزه نشین و بی اعتبار کنند، آثار آن سفرکرده به وفور به چاپ عمومی رسیده به نحوی که بعد از قرآن کریم و نهج البلاغه و شاهنامه ی فردوسی یکی از سهل الوصول ترین منابعِ در درسترسِ مردم، کتابها و نوشته های خمینی کبیر است لکن پیامی که خط انحراف چسبیده به دولت یازدهم دنبال می کند غیر قابل استنتاج بودن این آثار است که لازم است هوشمندان عرصه ی قلم مراقب کار باشند.

بی تردید یکی از بدل های مناسب این فتنه ی تئوریکال آن است که سر قلمها به سمت همان نقاطی معطوف شود که انحرافیون تمامیت خواه نمی خواهند.

شاید بهترین کار برای خنثی سازی این توطئه ی زشت، پیگیری امور و کارهای اجرایی کشور از سوی اهالی رسانه است و اینکه حسن روحانی را به زمین بازی «ساخت کشور و رقم زدن حماسه اقتصادی» سوق دهیم و نگذاریم انرژی دولت یازدهم در بازی های تعریف شده ی تندورهای انحرافی هرز رود.

ملت ایران در فهم و استنتاج آثار حضرت روح الله از کسانی چون آقای انصاری بسیار باسوادترند لذا حافظین آثار رهبر کبیر انقلاب خود ملت اند.

هنوز 5 ماه از فرمایشات امام خامنه ای(مدظله) نگذشته است که فرمود :
نقشه ى راه هم در مقابل ما است. ما نقشه ى راه داریم. نقشه ى راه ما چیست؟ نقشه ى راه ما همان اصول امام بزرگوار ما است؛ آن اصولى که با تکیه ى بر آن توانست آن ملت عقب افتاده ى سرافکنده را تبدیل کند به این ملت پیشرو و سرافراز. این اصول، اصولى است که در ادامه ى راه هم به درد ما میخورد و نقشه ى راه ما را تشکیل میدهد. اصول امام، اصول روشنى است. خوشبختانه بیانات امام، نوشته جات امام در بیست و چند جلد در اختیار مردم است؛ خلاصه ى آنها در وصیتنامه ى جاودانه ى امام منعکس است؛ همه می توانند مراجعه کنند. ما مفید نمی دانیم که به اسم امام تمسک کنیم، اما اصول امام را به فراموشى بسپریم؛ این غلط است. اسم امام و یاد امام به تنهائى کافى نیست؛ امام با اصولش، با مبانى اش، با نقشه ى راهش براى ملت ایران یک موجود جاودانه است. نقشه ى راه در اختیار امام است و آن را به ما عرضه کرده است؛ اصول امام مشخص است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۲۲
مهران موزون

نظرات  (۶)

سلام، خدا قوت
بخوبی این مسئله رو حس کرده بودم، اما نه به این دقت و عمق...
خدا به قلمتون برکت بده
یاحق
پاسخ:

سلام

ماجور باشید

سلام
به نظر میرسه این جریان به شکل احمقانه ای در حال لو دادن اهدافش هست. پاسخ های ناشیانه بعضی همشهریها!! توی کامنتهای وبسایتشون و ذکر این نکته که: صبر کنید معلوم خواهد شد فتنه گران 88 چه کسانی بودند!! مشخص میکنه که این جریان در آینده برنامه هایی برای تحت فشار گذاشتن نظام و امتیازگیری به نفع فتنه گران دارن
اما
به دلایل زیر نمی تونن به همه اهدافشون برسن:
1-فضای ایننترنت شمشیر دو لبه هست و صرفا به نفع اونا نیست
2-اگر دقت کرده باشید (که حتما همینطوره) بعد از انتخابات 92 اعتماد به سخنان رهبری حتی در بین آدمهای از نظر سیاسی خنثی هم به شکل محسوسی افزایش پیدا کرده و سخن آقا براشون حجت هست بنابراین بزرگترین مانع این جریان خود امام خامنه ای (مد) هست
3-این جماعت برای بهبود نسبی اوضاع اقتصادی در کوتاه مدت بسیار به مذاکرات دل بستن اما بسیار بعیده که حتی با برداشتن تحریمها اوضاع کشور در کوتاه مدت تغییر محسوسی بکنه. ضمن اینکه به واسطه سیاه نمایی های خود این حضرات در چند ماه پیش، دغدغه اول بخش زیادی از مردم وضع اقتصادی و معیشتی هست بنابراین تا معیشت مردم درست نشه عده زیادی به حرفهای غیر اقتصادی این حضرات گوش نمیدن
پاسخ:
سلام حسین جان
کمی دیر کامنتت رو آپ کردم چون در سفر بودم و کامنت شما نیاز به پاسخ داشت (ببخشید)
با بند 1 موافقم
با بند 2 موافقم و باید بگم برخی ها!!!! با دمشون گردو میشکنن تا شاید روحانی رو وادار کنن که ماموریت ناتموم میرحسین رو تموم کنه ولی کورخوندن.
در مورد بند 3 باید بگم : داستان تحریم ها تمامی نخواهد داشت. البته اگر یادت باشه همزمان با روی کار اومدن روحانی، امریکا چند تحریم عجله ای و هول هولکی هم اضافه کرد که کمی مشکوک بود و من گفتم اینا رو اضافه کرده تا مثلا به حاج حسن امتیاز بده و آقای روحانی هم به مردمش بگه : دیدین؟ دیدین من تونستم؟
در حالیکه لشکر رویش های انقلاب هوشیار و بیدار نشستن.
نگران نباش.
بذار فعلا کمی مشق کنن و تا حجت بر همه تموم بشه.
انشالله که بتونن صلاح مملکت رو در نظر بگیرن.
خدا خیرت بده؛
ان شاء الله همیشه سرباز انقلاب و امام باشید

روشن شدیم
پاسخ:
انشالله همیشه در پناه حق باشید
مطلب به جا و خوبی است. کاش همه سایتها به هوش باشند تا حداقل در فضای مجازی زنگ خطر را به گوش همه برسانند. یک نکته (البته با عرض پوزش): فکر کنم حیز غلط است و درست آن حیض انتفاع است.
پاسخ:
سلام
با عرض پوزش، همان اولی درست است و تلفظش هم HAYYEZ است. یعنی فتحه روی «ح» و کسره و تشدید روی «ی».
دومی چیز دیگری است که باید در رساله مراجع عظام معنا و مفهومش را بیابید.
ممنون از دغدغه مندی تان.
درست می گویید. ببخشید که اشتباه عجیب و غریب سایتهای معتبر خبری در استفاده از موردی که گفتم مرا به این شک انداخت. تا اینکه حسب گفته شما گشتم و به این آدرس رسیدم که مورد را جالب بررسی کرده است. امیدوارم همه نویسندگان حداقل قبل از نگارش کمی دقت کنند.
 http://last-imagination.blogsky.com/1388/04/09/post-25
پاسخ:
سلام آقا حمید
حدود 5 سال است که پژوهشی سنگین را در خصوص «نقش نگارش سایبری در تخریب نگارش زبان پارسی» در دست دارم و روز بروز تکمیل تر می شود.
حتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز آن را مطرح کرده ام.
حقیقت این است که بدسوادی ناشی از این موضوع، در حال رسوخ به ممیزی چاپ کتب نیز هست.
بسیار مطلب مفیدی بود.
به ما هم سر بزنید :)
پاسخ:
ممنون
خدمت میرسم

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.