شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

شنود : تحلیل این قلم، پیش از آغاز جریان رأی اعتماد این بود که مشورت دهندگان به حسن روحانی مشورت های خود را طوری به ایشان وارد می آورند!! تا کسی چون زنگنه را ابتدا به ساکن برای تخلیه ی انرژی مقاومت مجلس به جلو بفرستند که گزینه ی اصلی خود را در مرتبه دوم یا سوم به مجلسی که زیر بار فشار رسانه ای طیف مشورت!! دهنده است بفرستند.
در همین راستا پُستی را 16 روز پیش قلمی شده بود با عنوان « میخواهند مجلس را از مرگ به تب راضی کنند » .
آنجا پیش بینی کرده بودم سابقه ی علنی و رسانه ای زنگنه برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی آنقدر واضح هست که با رأی قاطعانه خود، او را رد کنند لکن طیف مشورت! دهنده ی حسن روحانی با پیاده نظام رسانه ای خود کاری خواهند کرد تا همین کنار زدن زنگنه آنقدر انرژی از مجلس بگیرد که منتخبین ملت نای مقاومت در برابر گزینه ی دوم وزارت نفت را نداشته باشند. درست همان بلایی که در رای اعتماد دولت نهم بر سر احمدی نژاد آمد و او را تا معرفی گزینه ی چهارم وزارت نفت دواندند.
متاسفانه علیرغم اینکه استراتژی « از مرگ به تب» را خوب حدس زده بودم لکن چینش کسانی که باید فدایی رأی آوردن زنگنه می شدند را در میانه راه یافتم.
روز سه شنبه بود که با رصد حال و هوای مجلس به این تحلیل رسیدم که طیف وارد آورنده مشورت به روحانی، با کیاست تمام دوتن از نام و نشاندارهای 88 خود را تعمداً برای وزارت خانه های دیگری معرفی کرده اند تا کد فتنه فتنه فتنه ی نمایندگان روی آن دو تخلیه شده و زنگنه ای که صرفنظر از پوزیشنهایش در 88 (که چقدر نقش داشته یا نداشته) در سایه ی حمله ی نمایندگان به آندوی دیگر قرار بگیرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی رفتار هشتادوهشتی نجفی و منفرد را دیدند اما خلافگویی های پشت سرهم زنگنه را ندیدند.
(اظهارات و ادعاهای زنگنه را نهادها و اشخاص مختلف پشت سرهم تکذیب کردند).
متاسفانه 166 نفری که به زنگنه رأی دادند (که از خدای متعال و امام زمان عج برای آنان طلب بخشایش و مغفرت دارم) کارنامه درخشان!! زنگنه را در دستان زاکانی و دیگران ندیدند.



جالب اینکه هیچ نماینده ای اقدام به افشای کارنامه ی نورانی زنگنه در تصدی وزارت نیرویش نکرد.
هیچکس از زنگنه نپرسید که از کجا و از کدام مبادی و با اجازه ی کدام نهاد مسئول توانسته ای میان کارکنان صنعت نفت و خانواده هایشان نظرسنجی راه بیاندازی که متکبرانه ادعا کردی : کارکنان نفت و خانواده هایشان خوشحال اند که من میخواهم بیایم.
هیچ کس به آن نماینده ی خودشیفته ی پیرمردی که سنگ زنگنه را با چشمان بسته به سینه میزد نگفت که : هان ای کسی که وجود زنگنه و ارادتت به ایشان راه را بر حقیقیت طلبی ات بسته، چگونه و با کدام رویی پیش چشم ملت از همین حالا برای زنگنه 2% تلرانس مالی کنار میگذاری و رقمش را هم اعلام میکنی   30000000000 دلار؟
میدانی این رقم که ناچیزش خواندی بیش از 30 برابر 3 هزار میلیارد تومانی است که اَنگش را به دولت دهم زدید در حالیکه خود دولت دهم پرونده ی آن را کشف و روی میز قضاوت لاریجانی گذاشت؟
هیچکس این حقایق عریان را در مورد بیژن نامدار زنگنه ندید و نشنید.
هیچکس متوجه نشد که زنگنه از سویی به سوابق 30 سال پیش خود در وزارت جهاد افتخار میکرد و از سوی دیگر مدارک مصیبت های مدیریتی اش در 12 یا 16 سال پیش را فقط به این دلیل که مربوط به سالهای گذشته هستند به سُخره گرفت و طوری سخن گفت که ارائه دهندگان مدارک فوق نزد دیگران غضنفری در آمپاس قرار گرفته جلوه کنند.
هان ای 166 نفری که رأی مثبت به زنگنه دادید؛
بدانید و آگاه باشید یک تحلیل ویژه این است که در شطرنج رأی اعتماد، شما را با دوقلعه ی منفرد و نجفی کیش دادند تا زنگنه را وزیر کنند.
به هر روی، حالا دیگر نبض بازار ایران در چهار راه استانبول نخواهد زد بلکه گوش اقتصاد کشور در دستان باتجربه! بیژن نامدار زنگنه خواهد بود.
امید که شما 166 نفر در ماهها و سالهای آتی شهامت دفاع از این رأی را داشته باشید.





موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۲۶
مهران موزون

نظرات  (۶)

۳۰ مرداد ۹۲ ، ۲۰:۱۷ سید عطاالله میری
سلام
مطلب شیوا و به جایی بود
متاسفانه با پخش زنده جریان رای اعتماد باعث شدند که نمایندگان دلسوزی که قصد افشای خیلی از حقایق در مورد وزرای پیشنهادی رو داشتند، نتوانند این کار رو بکنند.
و به خاطر بسیاری از مسائل امنیتی سکوت کردند.
این هم اولین فدایت شوم ضرغامی به روحانی بود.

پاسخ:
سلام.
ممنون از اینکه برای خواندن مطلب وقت گذاشتید.
رای اعتماد به کابینه همیشه علنی بوده و اگر تلویزیون پخش نمیکرد روزنامه و سایتها کامل انعکاس می دادند.
موافق نیستید؟

سلام
بنده هیچ قضاوتی راجع به آقای زنگنه و کارنامه شون نمی تونم بکنم. اما شما بگید:
اگر این نظام و رهبری رو قبول دارین،‌اگر منصوبینشون رو قبول دارین، پس چطور میشه که چنین فردی رو با این همه سابقه منفی و خلافکاری، کسی کاریش نداره و محاکمه نمیکنه؟؟!!
آیا تشخیص مجرم بودن یک فرد در این جامعه کار نماینده مجلسه یا قوه قضائیه؟ آیا به کار آقای زاکانی افشاگری گفته میشه یا اتهام زنی بیجا؟؟آیا ایشون سواد کافی قضایی و اسناد لازم رو برای اتهام زنی دراختیار دارن؟
خلاصه یک بوم و دو هوا نمیشه اخوی. یا قبول کن که کسی که به دادگاه نرفته ، مبری از خلافه و یا درغیراینصورت بنیاد اعتماد به نظام دچار تشکیک میشه!!


پاسخ:
سلام
با استدلال شما فرمانده ی اون ناوی که دستور قتل عام هواپیمای ارباس ایرانی رو داد چون توی هیچ دادگاهی محاکمه و محکوم نشده بیگناهه.
ظاهرا شما قائل به هیچگونه فسادی در سیستم نیستید.
وقتی حضرت آیت الله شاهرودی گفت : «ویرانه ای را تحویل گرفتم» معنیش احتمالا این نیست که قوه قضاییه ضعف های اساسی داره...هست؟.
اینکه آیت الله لاریجانی گفت : «نیاز مبرم به قاضی شجاع داریم» معنیش این نیست که کله گنده ها می تونن از زیرش در برن....هست؟
اینکه رهبری سالهای سال است که مفاسد اقتصادی رو دستور داده و گلایه منده از روند کند و ضعیف این داستان، معنیش این نیست که سیستم مشکل داره....هست؟
گوش کن آقای احمد : این نهایت ناجوانمردی در حق ملت و همچنین قوه قضاییه اس که عده ای هر غلطی میخوان توی این مملکت بکنن و از طرف دیگه قوه قضاییه مظلوم رو تحت فشار برای عدم پیگیری بذارن و در نهایت تا بند تنبانشون به خطر میفته پشت این استدلال که « تا دادگاهی چیزی رو اثبات نکرده لطفا همه خفه شن» قایم شن.
نه اخوی.
شما بهتره سر خویش بگیری و بیش از این نمک روی زخم دل ملت نذاری.
روزی خواهد رسید که قوه قضاییه به پشتوانه ی ملت در دادگاه تاریخ، متخلفین رو مُغُر بیارن.
ضمنا یک سوال از خودت بکن.
فقط یک سوال.
خواهش میکنم این سوال از خودت بکن :
چرا وقتی به اندازه ی یک کوه، اتهام و سند به کله گنده ای زده میشه نمیره دادگاه و پدر اتهام زننده رو درنمیاره؟
چرا به عنوان مثال : خاتمی بعد از 4 سال که بهش تهمت همکاری در فتنه ی براندازی زده میشه زبان در کام گرفته و صداش در نمیاد؟ چرا نمیره قوه قضاییه تا ما ملتی که شاهد ایراد اتهام به ایشون هستیم بدونیم که ته قضیه چیه؟
احتمال اول :  اگر اتهامی که به وی زده میشه بی ارزشه؟ یا حتی اتهام زنندگان از نظر محمدخاتمی بی ارزش هستند پس شما چرا دلت میسوزه و کاسه داغ تر از آش میشی اخوی؟
شما هم تأسی کن به مرادت (خاتمی) و دنبال نکن موضوع رو. بذار مردم و دیگران هر چی میخوان بگن.
احتمال دوم : اگر مهمه و نباید سکوت کرد...پس خود خاتمی مستحق ترین فرده که باید جواب انهایی رو که به قول آقای عارف، جاسوس خطابش میکنن بده.
احتمال سوم : اگر خاتمی اونقدر کلاسش بالاست که باید سکوت کنه و شما رفقاش موضوع رو دنبال می کنید خب پس اجازه بدید طیف مقابل هم نگران بزرگانش باشه و حرفشون رو بزنن.
خیلی خیلی ساده گفتم.
حله؟
(راستی مثال خاتمی رو زدم...زنگنه هم همچنین) ایشون اگر خیلی محق و جیگر داره یقه زاکانی و بقیه رو بگیره و ببره دادگاه و آبروشو بخره.
اما اینو بدون داداش : زنگنه در مقابل هیچ اتهامی و هیچ سندی پاشو توی دادگاه نخواهد گذاشت.
از خودت بپرس : چرا؟
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
نه، ظاهرا شما خیلی توپت پره اخوی
پیاده شو با هم بریم!
من کی از خاتمی و فتنه و غیرذلک حرف زدم که زود مری صحرای کربلا؟!
عرض منو مث اینکه نگرفتی؟!
بنده منکر این نیستم که خیلیا تو این مملکت دارن آزادانه میگردن و کسی کاری به کارشون نداره (از جمله مراد شما احمد نژاد و ****** که خط قرمز بودن براش و اجازه ندادن کسی به مفاسد اطرافیانش رسیدگی کنه)، اما با این حال کسی هم حق نداره واسه خودش قاضی بشه و تو تریبون مجلس لیست مفاسد و تخلفات رو کنه!
خب اگر این مساله رواج پیدا کنه چی میشه؟ هر کی پا میشه یکی دیگه رو متهم میکنه! اینه مدینه فاضله شما؟ رهبر انقلاب به نظرت با این ******** موافقن؟ یا میخوان که امور از طریق کانالش جریان پیدا کنه؟!
خوبه یکی هم فردا سند بیاره که آقای ایکس فلان کارو کرده بنابراین برین اعدامش کنید به این بهانه که مثلا قوه قضائیه دسش بستس و ما باید قانون اجرا کنیم؟ این معنیش ****** نیس که حضرت آقا هم نفی و طردش کردن؟
متاسفانه کشور ما کشور جهان سومه که توش ابادگران ممکلتو به خاک سیاه مینشونن و ********* * ** **** ** توش قهرمان ملی معرفی میشن
امیرالمومنین می فرمایند: بنیان حکومت وقتی سست میشه که کارهای بزرگو بسپارن به آدمای کوچک و بزرگان خونه نشین بشن (نقل به مضمون)
 
با منطقی که جنابعالی دارین گمان نکنم بشه با بحث کاری رو پیش برد. فقط بدونین که ملت از کارهای احمدی نژاد و اصحابش خسته شدن و به کسی رای دادن که اوضاع رو تغییر بده.جناب جلیلی هم که مراد شما بود با همه تلاشها 4 میلیون رای آورد
** **** ******* * *** ** ***** **** *** ******* *** *******
والسلام علی من التبع الهدی
پاسخ:
شب خوش.

کسانی نیز به سبب آن که احساس کمبود شخصیت می‌کنند و نسبت به دیگری کم می‌آورند، می‌کوشند تا با بزرگ‌نمایی و شخصیت سازی دروغین، کمبودهای خودشان را جبران کنند؛ این گونه است که به ابزار اتهام و کوچک‌نمایی دیگران اقدام می‌کنند. قرآن، ریشه و خاستگاه این گونه اعمال و رفتارهای ضد اخلاقی را در زنگار قلب و حب دنیا و مهر خوردن دل‌ها می‌داند.   سوره غافر آیه 53

خداوند در این آیه، این افراد را به عنوان جبار معرفی می‌کند؛ زیرا جبار کسی است که می‌کوشد تا نقص خود را با ادعاهای بی‌اساس و دروغین جبران کند

سلام درپاسخ آقای میری باید بگویم افشاگری نمایندگان تأثیر چندانی در آراء مأخوذه نداشت ،چونکه به جرأت می توان گفت که نمایندگان محترم!!!!خودشان بهتراز دیگراحادملت ازگوشه وکناروزرای پیشنهادی خبرداشتنداما چه کنیم که زرق وبرق دنیا تمامی ندارد(البته برای برخی)بنابراین نمیتوان وزرای انتخاب شده را به گردن صداوسیما گذاشت
پاسخ:
سلام بر شما.
احسنت!
درجواب اقای احمد باید بگم اگر قرارباشه ترس از رواج مطلبی داشته باشیم پس اصلا نباید جلسه ای برای توضیحات نمایندگان برگزاربشه و همینجوری نماینده ها را بدن بره.مسئله اینجاست که آقایون فعلاتوی خواب خوش هستند و باید خودشون واعوان وانصارشون رو حساب نشون بدن بعد ملت و رهبرعزیزمون یکجا به حساب همشون میرسن          اندکی صبرسحرنزدیک است.
پاسخ:
احسنت!

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.