شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

امروزِ غزه = تراز مسلمانی + شاخص انسانیت

جمعه, ۲۷ تیر ۱۳۹۳، ۰۸:۵۳ ب.ظ
امروز که جانوران صهیونیست به پشتگرمی بیشرف ترین دولت جهان (آمریکا ) سلاخیِ شبانه روزی در باریکه ی غزه به راه انداخته اند، یکبار دیگر عیار مسلمانی و شاخصهای انسانیت برخی چهره های خاص بیش از پیش لو رفته است.
امروز امثال شیرین عبادی که برای ابراز یک محکومیت ساده (بابت قتل عام کودکان غزه) خفقان گرفته اند عیار انسانیت و اعتبار جایزه صهیونیستی نوبل شان کاملا بیرون زده است.
امروز لکّاته ای بنام معصومه علینژاد قمیکلایی که هّم و غم خود را برای کشف حجابِ نوامیس مردم کشورش و تخریب سلامتِ اخلاق در خانوار ایرانی بکار بسته و نانجیبی مدرن خویش را پشت واژه «آزادی و حق انتخاب» پنهان ساخته برای اعلام محکومیت «سلب آزادی در نفس کشیدن مردم غزه» ، انگار که در این دنیا نیست و ریق رحمت را سرکشیده است.

امروز رئیس جمهور مودب!! و باهوش!! آمریکا بیش از آنکه به فکر آبروی سیاسی ملت خویش باشد نگران امنیتِ سگ توله ایست که هفتاد سال پیش از زِنای سیاسی انگلیس خبیث و شیطان بزرگ در قلب خاورمیانه متولد شده است.
امروز اوبامای خنده رو را میتوان بیشرم ترین رئیس جمهور جهان نامید که سال گذشته به بهانه قتل دویست نفر از مردم سوریه (که آنهم به دست تروریست های دست نشانده ی خودشان بود) تصمیم به حمله به این کشور را داشت اما حالا در خصوص قصابی نتانیاهو،  نیشش را تا بناگوش باز کرده و به ریش اذهان عمومی جهان میخندد.
امروز درازگوشان فریب خورده ای که مزدوری خلیفه ی داعش را میکنند آنقدر عقل ندارند تا از ابوبکرشان بپرسند : یا خلیفه! اگر ما مسلمانیم و ساکنین غزه نیز!
پس چرا  لوله اسلحه خود را به سمت وُحوش ساکن تلاویو نمیگیریم؟ چرا به جای تصمیم به تخریب بارگاه حسین (ع) کاخ حسین اوباما را تهدید نمیکنیم؟ چرا به جای خونخواهی پلیدی چون صدام حسین، طلب ریختن خون لیبرمن و نتانیاهو نمیکنیم؟
امروز بوزینه ای «مفتی نما» بنام ناصرالعمر در عربستان بر کرسی فتوا نشسته و زیر عبای خادم کعبه ، فتوا به حمایت از خلیفه ای میدهد که برطبل تخریب کعبه میکوبد.

عبدالله وهابی اما، این تناقض رفتاری را نزد اذهان عمومی عربستان چگونه رفو میکند؟
اسرائیل کودکان غزه را شکار میکند و به سیخ بمبهای فسفری میکِشد در حالیکه عبدالله شارلاتان، حامی شیخی بنام ناصر العمر است که ناموس شیعه را برای داعشیون از شیرمادر حلالتر اعلام کرده است. +
هان ای وجدانهای بیدار جهان، پیدا کنید پرتقال فروش را.
امروز گرازهای شکم گنده ی قطَری که روزگاری کلاه هدایا و سرمایه گذاری در غزه برسر حماس گذاشتند در کدام سوراخ پنهان شده اند؟

امروز بارزانی کودن که سالهاست با اسرائیلی ها نرد عشق میبازد به کدامین بهانه، ساز تجزیه طلبی کردستان عراق را ساز کرده است؟
مردم کرد را چه فرض کرده این مسعود منفور؟
او حتی از روی کسی چون «مام جلال» هم شرم نمیکند؟
حقیقت این است که مغز مسعود بارزانی آنقدر فسفر ندارد که بمب های فسفریِ ریخته شده در غزه مجابش کند که اسرائیل شریک آتیه داری برای جفتگیری و جوجه کشی ژئوپلتیک نیست.
مسعود نمیداند که اگر خود را یک کرد مسلمان میداند بهتر است همانطور که آلتهای قتاله ی داعش را در تصرف موصل دیده است، کَدوی تمایل ملت عراق به حفظ تمامیت ارضی عراق را نیز ببیند و بیاد بیاورد که پدرش تمتعی از حربه و آلت تجزیه طلبی نبرد تا مُرد.
امروز اماراتیهای مدعی جزایر ایران، برای دفاع از کودکان غزه هیچ برنامه ای(بخوانید هیچ غیرتی) ندارند در حالیکه همیشه جدول برنامه ی 20 ساله ی اقتصاد فحشامحور و قوّادی شان روی میز است.

ما میدانیم که یک روحانی، عمامه را برسر میگذارد اما امروز آنانی که زیر عمامه های انگلیسی خویش قایم شده و در لندن روی آنتن ماهواره های خویش می نشینند بیش از هر زمان دیگری نشان داده اند که تنفس حیاتشان از مخرج کانالهای ماهواره ایست که پهنای باند آن را انگلیس خبیث میدهد، اینان عمامه برسر ندارند بلکه زیر عمامه هایشان پناه گرفته اند تا چند روزی بتوانند تخم نفاق و کینه را بین شیعه و سنی بیشتر بکارند. در حالیکه کمترین وظیفه ای در برابر دفاع از مسلمانان فلسطین نمیکنند.
عمامه های انگلیسی را عشق است، گور پدر کودکان غزه که ظرف 10 روز 4 میلیون کیلو بمب برسرشان ریخته شده.
این شبها آسمان غزه بیش از هر زمان دیگری روشن و پرنور است، نوری که از قلب ظلمت شلیک می شود.
ای ننگ بر آنانی باد که از باده ی دروغِین «ما انسانیم» سرمستند.
ننگ!


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۷
مهران موزون

نظرات  (۶)

سلام"این شب ها آسمان غزه بیش از هر زمان دیگری روشن و پرنور است، نوری که از قلب ظلمت شلیک می شود". خیلی عالی بود مخصوصا این جمله آخر به امید تعجیل در ظهور آقا صاحب الزمان
پاسخ:
سلام
مخلصیم

۳۰ تیر ۹۳ ، ۱۵:۴۴ پابسته؛ داستان‌های‌خیلی‌کوتاه

 

بسم الله الرحمن الرحیم

برای کمک به عمو مراد،  شما هم دعوتید...

 

 

 

از امام صادق علیه السلام نقل کرده اند که از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله پرسیدند:

ای پیامبر خدا! آیا انسان از مال خود، بجز زکات نیز باید پرداخت کند؟

پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند:

آری، اگر گرسنه ای اظهار گرسنگی کند، مسلمان باید اورا سیر کند؛ اگر برهنه ای لباس بخواهد باید او را لباس بدهد.

گفتند : میترسیم دروغ بگوید

فرمودند: چرا از این نمیترسید که راست بگوید؟!

(بحار 75/46 ، از کتاب جامع الاخبار شیخ صدوق)

 

 

 گمان نکنیم آنها محرومند و ما برخوردار.محرومان واقعی دل های زنگار گرفته ی ماست و اینان ولی نعمتانی هستند که دعای خیرشان رحمت خداوند و رضایتش را در پی خواهد داشت.پس ما به آن ها محتاج تریم...

 

morado.blogfa.com/post/43

پاسخ:
سلام
خدمت میرسم
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
امروز بوزینه ای به نام ***** ***** فقط زر زر می کند !
پاسخ:
مرا ببخشید ازاینکه نام خانوادگی شما را حذف کردم.
چه عجب ما با یکی از پست های شما موافق بودیم...
پاسخ:
خداروشکر

سلام

 

یکبار دیگر صهیونیست ها ثابت کردند که بالاتر از سیاهی هم رنگی هست!

 

بی شک این فجایع مکرّر حکمت های نهان و آشکار فراوانی دارد :


- نمایان شدن عیار مسلمانی مدّعیان اسلام

- برملا شدن ادعاها و دغدغه های دروغین به اصطلاح ابرقدرتهای جهانی پیرامون اخلاق، آزادی، حقوق بشر و ... و عریان تر شدن پیکره و هویت نظام ظالمِ استکبار جهانی، خصوصاً امریکا (ابراز عواصف انسانی و اشکهای جناب اوباما در سوگ ندا آقاسلطان را یادتان هست؟! ...)

- تثبیت شعار "مرگ بر آمریکا"؛ این شعار برآمده از شعور و تجربه ی تاریخی ما و ملّت های آزادۀ جهان

- تلنگری بر وجدان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان شعار "نه غزه، نه لبنان".

- نهیبی بر خوش خیالان و دلباختگان غرب گرا تا یکبار دیگر به ایشان یادآوری شود که ابرقدرتهای غربی و کدخدای ایشان، دغدغه ای جز "پول" و "قدرت" ندارند. آیا در عین حفظ هویت، ملیّت و استقلال، و دیانتی که عین سیاست ماست، و تخاصم آشکار و به حقّمان با صهیونیسم، می توان با چنین نظامی و اینچنین کدخدایی "تعامل سازنده" داشت؟!

اَفلا یَعقِلون  ...

 

(ضمناً نباید از نقش پر رنگ رسانه های غربی که با سانسور و یا تحریف وقایع، سعی در کنترل و هدایت افکار عمومی به نفع نظام صهیونیسم جهانی دارند هم غافل شد.)

 

 

تشکر و خداقوّت

 

اللهم عجل لولیک الفرج  ...

پاسخ:
طیب الله انفسکم
از انسانیت و دموکراسی بدون ولایت هیچ چیزی در نمیاد جز همین وحشی گری ها و آدم کشی ها.
لعنت خدا به صهیونیست بچه کش.
پاسخ:
بیش باد

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.