شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

پس از صدور دستور "آتش به اختیار" فرماندهی کل قوا به جوانان فعال در فاز فرهنگ،

همگان یقین پیدا کردند که وزارتخانه یی که برای پخش یک ترانه سرطانی در ماه مبارک رمضان دست به مکاتبه با رسانه ملی میزند مختل شده و تعطیل است.

وزارتخانه ای که وزیرش در ایام انتخابات برای جور کردن هنرپیشه و خواننده(برای ارسال به ستاد کاندیداها) جلوی دوربین ها اعلام آمادگی میکند حتما دچار تعطیلی و اختلال است.

پس از دستور ولی امر به فعالان فرهنگی مستقل و انقلابی کشور انتظار آن بود که مدیران این وزارتخانه آژیر قرمز را برای میزهای مدیریتی خود بکشند و دنبال دلایل تعطیلی و اختلالات خود بگردند.

اما ظاهرا چنین نیست!

معاون فرهنگی این وزراتخانه با کمال جسارت، خود را در مقامی دیده که فرمان "آتش به اختیار" فرماندهی کل قوا را برای افسرانی که مخاطب این فرمان هستند تفسیر کند.

تصویر زیر را ببینید :

او در توییت خود از واژه "اقدام" استفاده کرده است که معنای خاص و نیشداری از آن مستفاد میشود.

ظاهرا لازم است یکی از آبدارچی های محترم وزارت ارشاد باید به این آقای معاون حالی کند :

اولا :رهبری هنوز اقدامی نکرده اند که اگر دست به اقدام بزنند خطاب به بزرگترهای شما میزنند نه شما که...

ثانیا : اکنون وقت سخن گفتن شما نیست بلکه هنگامه شرمنده بودن از روی رهبری و ملت است.

شما و وزارتخانه تان فعلا متهم به اختلال و تعطیلی هستید و شأنیت تعیین تکلیف برای ارتباط بین افسران جنگ نرم و فرمانده کل قوا را ندارید.

اگر کمترین خجالتی از روی سیدناالقائد میکشید باید پاگون های پاسبانی از قرارگاه فرهنگی مملکت را از دوش خود کنده و به خانه بروید و منتظر دستور بعدی باشید!

معقولانه ترین کار اکنون آنست که شما متهمانِِ به تعطیلی و اختلال در وزارت ارشاد تا مدتها در افق رسانه ای کشور محو و ناپدید شوید و جلوی چشم مردم و رهبری ظاهر نشوید تا شاید کمکاری و کجکاری تان از یادها فراموش شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۱۹
مهران موزون

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.