شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

آفرین رسایی!

سه شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۱۶ ب.ظ

موافقین ۰ مخالفین ۱ ۹۶/۰۳/۰۲
مهران موزون

نظرات  (۱)

سلام برادر!یه سوال:مگر حسن روحانی قراره مملکت رو چکارکنه که آقای رسایی "وضع موجود"رو 4سال دیگه تحمل نمیکنه وباید پیله کنه به آقای احمدی نژاد و اونو مقصر بدونه؟مگر قرار بود سید ابراهیم چکاربکند که شیخ حسن نمیکند؟مگر قراربود مثلا معاهده"برانامهجامع اقداممشترک" پاره شود ویا اینکه صدای خوش منتظران منجی دوباره در مملکت بپیچد؟واقعا شما چقدر انتظار تفاوت وتغییر در دولت ابراهیم و حسن داشتید؟مگر کسی جز آقای احمدی نژاد جرءت تغییر بنیادین در اوضاع موجود رو داره؟باید به آقای رسایی و همه آنهایی که فکر میکردند مردم یه رییس جمهور4ساله رو رها میکنن(وبه 4نفر دیگری رای میدن که کارنامه پر وپیمونی ندارن)گفت:مردم ایران رو نشناخته اید ومادامی که اینگونه می اندیشید،باید مدام به شکست در انتخابات برخوردکنید. کسی بجز حسن روحانی قدرت بیرون آمدن از صندوق رای 29 اردیبهشت رو نداشت.این نظر من قبل از انتخابات بود و ابدا از نتیجه انتخابات تعجبی نکردم.ضمنا چه بسا شخص امام خامنه ای از دولت فعلی راضی باشند(علی رغم تصورات ما)و هنوز اونها رو "بچه های انقلاب" بدونن،تعبیری که جگر من رو سوزانید و باعث شد مقداری مایوس تر  به سیاست ایران نگاه کنم.
پاسخ:
سلام
شما الان واقعا "یه سوال" کردید؟؟(شمردم 9 تا سوال رو با هم یکجا کلاف کردید!)
یا خطابه خوندی اخوی؟
با کمال احترام، بنده کلی "موافق نیستم" و "ان قلت دارم" و توضیحات مبسوط روی فرمایشاتتون دارم که متاسفانه وقتش رو ندارم.(نشون به این نشون که یه عکسنوشته از رسایی گذاشتم و تیتر زدم تا حرفم رو زده باشم زیرا وقت نوشتن مستقیم ندارم)

اما کامنت شما رو تایید کردم تا خدای ناکرده فکر نکنید نمیخوام حرفتون شنیده بشه.
ضمنا در بیاناتتون شُبه و انحراف سیاسی هست که نمیخوام بهش ورود کنم.(راجع به نقش احمدی نژاد در انتخابات و یا راجع به تعبیر حضرت اقا از دیپلماتهای لیبرال مسلک دولت بنفش)
موفق باشید

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.