شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

تولدت مبارک ای خُرد کننده دشمنان!

چهارشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۲۸ ق.ظ

امروز 20 اسفند است و تو 58 ساله شدی حاجی.

سال 58 که سپاه پاسداران تاسیس شد چه کسی حدس میزد که این شجره طیبه میوه های معطری چون تو خواهد داد؟
اینروزها همه آرزو دارند با تو عکس بیاندازند حتی اوباما.
اینروزها همه دلشان میخواهند با تو کمی حرف بزنند حتی اوباما.
عزیز دل ایران،
ما از کنج عافیت میگوییم «تولدت مبارک» و تو در میانه خاک و خون و آتش 59 هُمین سال زندگی ات را آغاز میکنی.


بازدید امروز سردار از خط مقدم تکریت(روز تولدش)

راستی 20 اسفند 59 هم در خط مقدم بودی، یادت هست؟
آنچنانکه همین امروز(20 اسفند 93) خبر بازدیدت از خط مقدم تکریت برایمان رسید.
روز تولدت به جای آنکه کادو بگیری به امت اسلام هدیه و کادو میدهی؟
شرمنده میکنی دلاور.
58 سالگی برای خیلیها سن بازنشستگی و عافیت است.
جان ایران به فدایت که در سن بازنشستگی دیگران! مثل یک سرباز بیست ساله برای مولایمان سیدعلی، پا به رکابی.
سردار،
ما در حالی به تو میگوییم تولدت مبارک! که تو با یک دست میجنگی و با دست دیگرت، یاران پاکیزه ات را یکی پس از دیگری غرق در خون به آغوش میکشی و به خاک میسپاری.
در حالی به تو میگوییم تولدت مبارک! که نابخردان بی فرهنگِ عرصه فرهنگ و قلم، نام بلندت را به بهانه انتخاب مرد سال!! کنار نام کوتوله های بدنامی قرار می دهند که تمام قد و قواره شان به اندازه «الف» واژه ی «قاسم» هم نیست چه برسد به الف قامت یار.
حاجی جان، تو کجا و کُلفَت های سیاسی اَبافتنه ی 88 کجا؟



تویی که حشرات داعش را در تکریت آنچنان زیرپا گذاشته ای که جیغ بنفش نتانیاهوی نانجیب از کنگره امریکا شنیده میشود.
روی جلد مجلاتشان، خُرد کردن داعش را «کینه جویی» تیتر میکنند، غافل از اینکه این تیترها، صدای خُرد شدن استخوانهای خودشان است که زده میشود.
تولدت مبارک سردار!
تو آنجا شعله آتش داعش را فوت و خاموش کن، ما اینجا به جای شعله شمعهای کیک تولدت ، قلممان را در چشم اَبافتنه فرو میکنیم و وجود بی وجودش را با همین قلمها خاموش میکنیم.
الهی صدساله شوی حاجی.
ایران به فدایت، ای فداییِ ایران و اسلام

نظرات  (۹)

با سلام

حضرت امام خامنه‌ای در سفر خود به استان کرمان در سال 84 و در دیدار با خانواده‌های شهدای استان کرمان این جمله را خطاب به سرداران حاضر از چمله سردار سلیمانی بیان فرمودند:

 و چه آنهایى که به جبهه‏هاى جنگ رفتند و خطر را پذیرفتند و جان خودشان را کف دست گرفتند و همه‏ى نیروى خودشان را صرف کردند، اما خداى متعال خواست اینها زنده بمانند و برکاتشان براى کشورشان و دنیاى اسلام ادامه پیدا کند.

 سردار سلیمانى هم ایثارگر است، او هم یک شهید است، سردار رئوفى هم همین‏طور؛ سردار احمدیان هم همین‏طور. این سرداران، شهید زنده‏اند؛ به شرطى که این راه را ادامه دهند. البته این شرط و شروط براى همه است.

20 اسفند ماه سالروز تولد سردار حاج قاسم سلیمانی بر همه شیعیان مبارک باد

 

پاسخ:
سلام برشما
موفق باشید
بسه دیگه چقدر دروغ چقدر بازی با کلمات
پاسخ:
http://gallery.4jok.com/assets/images/gallery/269fy.jpg
سلام

درود بر سرباز اسلام و رهبری
درود بر پیرو راستین خط امام (ره)
درود بر فخر ایران و امت اسلام
درود بر فرمانده ی پابرهنگان
درود بر مردانگی و شرف و اقتدار
درود بر سردار عزیز قاسم سلیمانی

سردار جان پیش از آنکه سالروز تولدت را به تو تبریک بگویم، لازم میدانم به خودم و به همه ی مسلمانان، مظلومان و آزادمردان جهان تبریک بگویم و خداوند را شکر کنم ...
 
سردار جان تولدت مبارک. 
پاسخ:
سلام بر شما
استاد در جایی دیدم مدافع ازدواج موقت بودید.چنین فردی از کجا پیدا کنیم؟
پاسخ:
استاد شمایید که هر بار با یک IP آلمانی تشریف می آورید و معلوم نیست چند هویت دارید؟
عرض کنم خدمتتان، در کجا دیدید من مدافع ازدواج موقت بودم؟
اصولا ازدواج موقت یکی از ریشه های چند هویتی افراد است لذا برای هرکسی تجویز نمیکنم.
ضمنا : منظورتان از چنین فردی!!! کیست؟
شما هنوز معلوم نکرده اید نر هستید یا ماده؟
هنوز معلوم نیست چند شناسنامه دارید؟
لطفا پاسخ سوالات را بفرمایید تا برایتان جواب بگیرم
استاد ما آی پی مان یکسان است احتمالا آی پی خوانتان درست کار نمی کند.و از چیزی نمی ترسیم که آی پی را تغییر دهیم.

در یکی از پست ها بود که در پاسخ کامنتی فرموده بودید سال هاست دوست دارید ازدواج موقت کنید.پس احتمالا موافق آن هستید.اگر اشتباه می کنم شرمنده
چنین فردی یعنی کسی که شرایط ازدواج موقت داشته باشد
بنده نر هستم.
یک شناسنامه دارم.یا علی
پاسخ:
علیک سلام
=======
پاسخ خط به خط :
=======
استاد ما آی پی مان یکسان است احتمالا آی پی خوانتان درست کار نمی کند.و از چیزی نمی ترسیم که آی پی را تغییر دهیم.
تغییر IP لزوما به معنای ترس نیست بلکه میتواند نشان از چیزهای دیگر هم باشد که ....بماند.
بنده IP خوان ندارم و هرکسی در صورتی که با یک سیستم مشخص برای شنود کامنت بگذارد IP اش هم مشخص و واحد است مگر اینکه هربار از یک سیستم پیام خود را ارسال کند.
به هر حال شما تا تحت دو نام «حافظون» و «113» با شش IP مختلف به سراغ شنود آمده اید.
پس لطفا IP سازتان را چک کنید.


در یکی از پست ها بود که در پاسخ کامنتی فرموده بودید سال هاست دوست دارید ازدواج موقت کنید.پس احتمالا موافق آن هستید.
کاش آدرس دهید که کدام پست و کدام کامنت بوده تا دقیقتر پاسخگو باشم اما اگر موافق هسته ای شدن ایران باشم بیانگر این است که موافقم خودم غنی سازی انجام دهم؟ اگر موافق تشکیل تیم ملی فلان ورزش باشم بیانگر این است که دلم میخواهد خودم نیز عضو آن تیم باشم؟
سالهاست دوست دارم ازدواج موقت کنم؟؟؟؟
هرچند این موضوع امر حرامی نیست ولی شرایط دارد هم برای خودتان که خواهانش باشید هم برای کسی که قرار است متعامل شما باشد. برای بنده هم همینطور...این چه حرفی است که نزد من پیش کشیده اید؟

اگر اشتباه می کنم شرمنده
بهتر است به جای عذرخواهی کمی بگردید در شنود و آن پست و کامنت را پیدا کنید تا دقیقتر پاسخگو باشم.
چنین فردی یعنی کسی که شرایط ازدواج موقت داشته باشد
بنده نر هستم.
یکی از دوستان گفت :اگر نر هستند تشریف ببرند قزوین آنجا یحمتل مشکلتان حل خواهد شد(البته نمیدانم چرا آدرس قزوین را دادند چون من قزوین را به سنگ پایش میشناسم...ولی سنگ پا چه ربطی به نیاز شما دارد؟)
یک شناسنامه دارم.
مطمئن؟؟
یا علی
یا حسین

کامنت 113 هم بنده بودم.
پاسخ:
نمیگفتید هم مشخص بود
http://shonood.blog.ir/1392/08/05/%D9%85%DB%8C%D8%B2%DA%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%B4%D9%86%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D9%84-%D9%88-%D8%AD%D9%84-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7-%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-%D8%B3%D9%86-%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D9%88%D9%84
کامنت و پاسختان:

موافق تعدد زوجات شده اید، آیا همسرتان خبر دارد؟
پاسخ: 
سالهاست
پاسخ:
علیک سلام
======

اولا : ظاهرا فرق ازدواج موقت با تعدد زوجات را  نمیدانید (کمی سرچ و مطالعه کنید در می یابید)
دوما : همانطور که گفتم بنده با «توسعه فرهنگ تعدد زوجات» موافقم و اگر در همان صفحه که زحمت یافتن آدرسش را کشیده اید خوب دقت کنید در پاسخ به کامنتهای دیگر هم نوشته ام که «تعدد زوجات شرایط دارد».
جان برادر!
بنده وقتی برای مشکلات اجتماعی جامعه ی امروز کشورمان تشخیصی میدهم لزوما منظورم این نیست که خودم هم گرفتار آن مشکلم و یا آن مورد مطروحه را برای خودم هم نیز تمنا دارم.
فلذا ناظر به این مورد عرض کردم «همسرم سالهاست از نظر مثبت من راجع به نیاز جامعه ایران به توسعه فرهنگ تعدد زوجات خب دارد»
الان منظورم روشن تر شد؟
بنابراین لطف کنید و بحث تعدد زوجات(چند همسری) را با موضوع صیغه یا ازدواج موقت مخلوط نفرمایید.
بنده دقیقا آن تعدد زوجاتی را عرض میکنم که یک مرد به قدر وسعش(مالی، روحی، جسمی، اخلاقی و ..) توانایی ازدواج دائم با چند همسر را داشته و لزوما و موکدا همه همسرانش را(دوتا باشند یا بیشتر..) در یک خانه نگهداری کند.
این یعنی اینکه چند همسری را در چند منزل، قبول ندارم و پاک کردن صورت مسئله و حماقت میدانمش.
فکر کنم همه حرفم را زدم.
همسرم از نوع نگرشم خبر دارد کما اینکه ایشان از خوانندگان همین وبلاگ است و این عبارات را حداکثر تا 48 ساعت اینده مطالعه خواهد کرد.
عزت زیاد
اخوی قرار بود ما را راهنمایی کنید.کسی که از همه جا رانده و مانده جهت مشورت پیش شما آمده است!چرا احساس پاک ما را با آدرس قزوین دادن مسخره می کنید؟ما هم دل داریم !
پاسخ:
سلام
وقتی فرمایشات شما بوی شوخی میدهد رفیق ما نیز با شما شوخی میکند به دل نگیرید.
دلتان شاد

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.