شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

باریکلّا وحید شمسایی

يكشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۳، ۰۴:۱۵ ب.ظ
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۰۶
مهران موزون

نظرات  (۶)

۰۶ مهر ۹۳ ، ۲۲:۴۶ مریم امینی
با ثبت لینک خود در دایرکتوری قدرتمند و معتبر best-links.ir بازید شما به طور متوالی افزایش پیدا خواهد کرد و لذت وب نویسی با بازدید بالا را تجربه خواهید کرد برای ثبت لینک خود همین الان کلیک کنید : www.best-links.ir

امروز که بانوان ورزشکارمون رو تو مسابقات آسیایی با لباسایی مشاهده کردم که از دید من با حجاب و عفاف اسلامی فاصله زیادی داشت، دلم گرفت و بد جوری کلافه شدم. بعید می دونم کسی مخالف ورزش قهرمانی خانمها باشه. اما حضور بانوانمون در مسابقاتی که هیچ حریمی بین زن و مرد نیست سوای از لباسهای نامتعارف و چه بسا زننده به نظرم در شان ما که ادعای ام القرایی جهان اسلام رو داریم نیست. یه دو دو تا چارتای ساده هم به ما می فهمونه که یه مدال هر چند ارزشمند در مقابل گوهر عفت و حیا حکم ثمن بخس رو داره. البته من به بانوان ورزشکارمون خرده نمی گیرم. تلاش اونها شایسته تقدیره. اما برای مایی که از نجابت و عفاف حضرت زهرای مرضیه (س) حکایتها شنیدیم، انتظار از بانوانمون به مراتب بیشتره.

جا داره یاد شهدای عزیزمون رو گرامی بداریم، پهلوونایی که برای پاسداری از دین و ناموسشون از همه چیزشون گذشتن.

الغرض جناب موزون اینکه با این عکسی که تو این پست گذاشتی غبار غم رو ولو اندک از دل ما زدودی. امیدوارم خدای متعال با ظهور حجتش همه ما رو به شادی حقیقی برسونه. الهی آمین

پاسخ:
سلام
من این تصاویر رو که فرمودید ندیدم ولی بررسی میکنم.
خیلی متاسف شدم.
خدا هدایتمون کنه.
سلام من هم وقتی این عکس رو در"رجانیوز"دیدم خیلی خوشحال شدم و فهمیدم هنوز هستندکسانی که هرچندجزو افتخارات کشورشان هستند ولی فرهنگ وهویت اصلی خود را فراموش نمیکنند.آخه خیلی از اوج گرفته های کشورمون(درموقعیت ها واصناف مختلف) متأسفانه فکرمی کنند اگر با همان منش و اصالت قبلی زندگی کنند از قافلۀ مدرنیته عقب افتاده اند ودراصل به اُمُل بودن متهم می شوند؛درحالی که دورشدن از فرهنگ های غنی ایرانی -اسلامی عین اُمُل بودن است .
پاسخ:
احسنت!

آقا وحید شمسایی   like

 

۱۱ مهر ۹۳ ، ۲۱:۱۹ منصور محمد زاده «ممل زاده»
 
اینک جمعه هشتم ذی الحجه و یوم الترویه است و تو در جمعی کم تر ازپانصد تن در خشک سالی ایـــمان ایستاده ای.تهدیدها هولناک تر می شوند. به مسجد می روی . هیچ کس نیست. برمی گردی همراهانت را شماره می کنی. کـــم ازصد نفرند. شگفتا چه شده است. اذان می گویی. .. ............

شنبه نهم ذی الحجه است. حسین تو در راه است و تو بر پشت بام قصر کوفه، دو رکعت نماز می خوانی. یکـــشنبه عید قربان است و تو پیشاهنگ قربانیان، شمشیر بکر بالا می رود. ضربه را می نوازد.........


ادامه را در  وبلاگ مقدادملاحظه بفرمائید.

حاجی دعای عرفه مارا فراموش نفرمائید.التماس دعا

پاسخ:
نگران نباش اخوی!
که یک مرد جنگی به از صدهزار.

سلام

خیلی جالب بود.تقریبا جز محالات قشر ورزشکار و بخصوص فوتبالیست!

پاسخ:
سلام
انشالله روزی برسه که برعکسش رو محال بدونیم

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.