شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

فرار به جلوی سایت هاشمی!

يكشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۳ ب.ظ

در حالیکه باز هم شابعه خروج مهدی هاشمی از کشور در برخی رسانه ها شنیده می شود و مسئولینی همچون وزیر محترم اطلاعات هیچ توضیحی برای تنویر افکار عمومی در این رابطه نمیدهند سایت هاشمی رفسنجانی با درج مطلبی از مسعود پزشکیان، مسئله محاکمه احمدی نژاد را پیش کشیده است.

نکته جالب اینجاست که این شخصیت افراطی در بیانات خود مستقیما به دکتر احمدی نژاد حمله کرده است . این درحالی است که از سوی مدعی العموم هیچ اقدامی برای پیگیری چنین اظهاراتی صورت نمیگیرد و معلوم نیست کدام مصونیت آهنین موجب می شود که پزشکیانِ اصلاح طلب اینچنین به شخصیت محبوب و مردمیِ دولتهای نهم و دهم حمله کند.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۰۱
مهران موزون

نظرات  (۴)

۰۲ تیر ۹۳ ، ۱۸:۱۷ محمدرضا خسروی
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام  خسته نباشید

در مورد این **** ******* که اولا این اصلاح طلبا****** ****** به صاحت قرآن و ائمه اطهار و خود خدا هم ابایی ندارن ***** کنند.

دوما اگه الان به قول شما(پزشکیان رو میگم) کشور آرامش داره برای چی امثال تو با توهین و افترا  به یه شخصیت مردمی میخوای ناآرامش کنی شما چی کاره ای و کی بهت مصونیت و اجازه داده ؟!! آیا آقای ***** یا ******؟

و در مورد هاشمی رفسنجانی هم استاد رائفی پور در سخنرانی شون مورد جالبی اشاره کردن که اگر به شخصیت ***** **** در زمان امام علی (ع) دقت کنیم کاملا شبیه اش رو در حال حاضر میبینیم  که البته ایشون نام نبردن ولی من که فهمیدم چه خانوادها و چه اشخاصی منظورشون بود.

با تشکر هم درد شما

پاسخ:
سلام
علیرغم اینکه موافق تمامی کامنت شما هستم اما پوزش حقیر رو بخاطر حذف برخی عبارات بپذیرید.
ممنون که زحمت نوشتن کامنت به این خوبی را کشیدید.
یاحق
۰۳ تیر ۹۳ ، ۱۲:۵۴ جانم فدای رهبر- دزفول
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام حاجی خوبید؟ با ز هم  بوی فتنه از طرف اصلاح طلبان می اید .
استفاده از ادبیات سیاه ،بزرگ نمایی مشکلات وکمبود ها ،تیره وتا نشان دادن اینده کشور واصلاح ناپذیری نمایاندن شرایط پیش امده.

اقای دکتر پزشکیان چرا با افکار عمومی بازی می کنید ؟ایا کسانی که فتنه 88را  به وجود آوردند نیاید محاکمه شوند ؟ ایا می دانیدعدم تمکین کسانی که به نتیجه انتخابات با شکوه وزیبای ملت ایران در سال 88 که  به بهانه  تقلب از سوی مدعیان قانون گرایی صورت گرفت  پیامد های منفی بسیاری برای جمهوری اسلامی ایران داشت که مسببان  ان باید محاکه شوند :  : زیر سوال رفتن مشروعیت انتخابات  – تعرض به جمهوریت نظام (بیانیه شماره 9و31 خرداد موسوی وبیانیه 2و 4 کروبی)، میثاق ملت (قانون اساسی) ، ناموس کشور (آرائ مردم) ورکن نظام اسلامی (ولایت فقیه «مشکل اصلی اصلاحطلبان را باید در عدم التزام عملی به ولایت جستجو کرد به  طور علنی ورسمی پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه 29 خرداد به نمایش در آمد واین همان میوه ممنوعه ای بود که سران فتنه خوردند واز آخرین دور برگردان این جاده یک طرفه عبور کردند. ») - اشوب های خیابانی - جری شدن معارضان ومعاندان نظام - کاهش انسجام ووحدت ملی- اهانت  به مقدسات ملت مسلمان وانقلابی ا یران اسلامی از جمله اصل ولایت فقیه ، اسلامیت نظام ،تصویر امام ، حرمت عاشورا، ساحت قرآن ، قداست عزادران ابا عبدالله ، حریم نماز جماعت و.............. - قربانی شدن امنیت ملی ومصالح عمومی - بازیچه  واقع شدن   حیثیت واعتبار بین المللی نظام اسلامی - هدر رفتن بخشی از ظرفیت ملی ، توان اجرایی کشور ، بودجه بیت المال وامکانات عمومی کشور و حضرت امام (ره) و.................................... اقای پزشکیان  ایا دولتی که تحول طرح بزرگ اقتصادی  راکه دولتهای قبلی نمی توانستند  اجرا نمایند و او به زیبایی توانست اجرا نماید از نظر شما باید محاکمه شود ؟ واقعا ؟

اقای پزشکیان ایا دولتی که در بحث پرونده هسته ای به غنی سازی 20درصد رسیده  بود باید مواخذه شود ویا کسانی که غنی سازی 20درصد را با .......... درصد معاوضه نمودند. شما خوب می دانید که یک سال قبل  از انتخابات ریاست جمهوری سال 88درست یک سال قبل از انتخابات ریاست جمهوری داشتیم .یعنی خرداد 87برای اولین با رکشورهای غربی نامه ای به ایران نوشتندودر این نامه به ما اعلام کردندکه ما حاضریم غنی سازی را در ایران بپذیریم تاریخ ان ژوئن  2008 است. این کاغذرا اقای خاویر سولانا که ان موقع مذاکره کننده ارشد 1+5 با ایران بود آورده بود در آن می دانید چه نوشته بود : چاره ای وجود ندارد جز اینکه برنامه ی هسته ای ایران را بپذیریم و اقای دکتر بالاخره محل نزاع ما با غرب مساله ی هسته ای بود .

ولی اقای دکتر دولتی که *** **** ****** ** بودید در سپتامبر **** در شهریور ** وقتی که در یک صبحانه کاری وین در زمانی که  دولت *******  سر کار  بود  نمایندگان ایران به انها گفتند ما می خواهیم بیست ماشین سانتر فیوژ را در خلا ئ یعنی بدون تزریق مواد شیمیایی تست کنیم . فقط می خواهیم اینها را بزنیم به برق ببینیم ؟ گفتند امکان ندارد . اگر این کار را بکنید ما پرونده شما را به شورای امنیت می فرستیم .

اقا دکتر کدام دولت باید مواخذه شود؟کسی که غرب در برابر او تعظیم می نماید و در بحث پرونده هسته ای به غنی سازی 20درصد رسیده  بود ویا کسانی که غنی سازی 20درصد را با ، چند ...... درصد معاوضه نمودند؟

پاسخ:
سلام حاجی جان.
هیچوقت یادم نمیره که خاتمی توان سهمیه بندی سوخت رو هم نداشت.
تا «ش» شورای امنیت رو می شنید کوتاه می آمد.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
جالب اینجاست که همین آقای پزشکیان در مناظره با حاج حسین شریعتمداری صرفا به کلی گویی می پرداخت و **** ***** مصداق برای حرف هایش را نداشت!
شریعتمداری بارها خطاب به او گفت: فرمایشات شما صحیح است اما مصداق آن کیست؟ آیا سران فتنه مصداق آن نیستند؟ آیا فلان دانشگاه مصداق آن نیست؟ آیا ...
پاسخ پزشکیان هم یک عبارت کلی و بی مصداق دیگر بود.
اما بعد از انتشار این مطلب در سایت آقای هاشمی جناب پزشکیان باطن خودشان را رو کردند و نشان دادند که آنهمه ژست انصاف و تواضع و میانه روی یک بازی **** رسانه ای بیش نبوده.
آقای پزشکیان!
اگر این متن را می خوانی بدان: هر چه مکر * **** شما بیشتر باشد و هرچه *** *** رسانه ای شما تمیز تر و شسته رفته تر باشند به همان نسبت مکر خدا و ضربه عقاب او کاری تر و خرد کننده تر است.
متاسفم که چشم ظاهربین تان از این جلوتر را نمی بیند ...
پاسخ:
اگر مواضع پزشکیان را در دوره نمایندگی کنونی اش در مجلس بررسی کنید می بینید که چه شخصیت افراطی دارد.
ضمناً افراطی گری آقای پزشکیان و ادب بالایش را در نوع نوع نشستن روی صندلی و حرکات دستها و صورتش(زبان بدن ایشان) در مناظره با آقای شریعتمداری خیلی خوب نشان میداد که شخصیت افراطی و تندرویی دارد.
۰۷ تیر ۹۳ ، ۰۹:۱۱ امیر محمد
سلام
خدا قوت
چا توی متنتون نوشتید ایرج پزشکیان مگه مسعود نیست؟
پاسخ:
سلام
شاید تویو ذهنم «ایرج پزشکزاد» نویسنده ی دایی جان ناپلئون بوده که نوشتم ایرج.
عذرخواهی میکنم و ممنونم بابت تذکر به جای شما.
اصلاح شد.

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.