شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

فقط یکی از تناقضات هاشمی (تناقض اول)

سه شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۲۰ ق.ظ

5 سال است که احمدی نژاد در خصوص نقش هاشمی در مدیریت کاندیداهای سه گانه ای که علی الظاهر رقبایش بودند ادعاها و سوالاتی را (در مناظره با موسوی) مطرح کرده است.

از جمله آنکه آن سه کاندید رقیب! در حقیقت مُهره های آقای هاشمی هستند(نقل به مضمون)

یا اینکه آقای هاشمی تصمیم دارد اشرافی گری را به کشور برگرداند.

و یا اینکه فرزندان آقای هاشمی کجا هستند؟ چه میکنند؟(نقل به مضمون)


اما همگان شاهد بوده و هستیم که آقای هاشمی طی 5 سال اخیر چه پیگیری های یکسویه ای در تعقیب احمدی نژاد داشته و دارد.

آیا رفتار آقای هاشمی در این زمینه و کوبیدن شبانه روزی احمدی نژاد و انکار مطلق خدمات وی رفتاری اعتدال آمیز است؟ اینکه حتی در حد یک جمله! هم احمدی نژاد و عملکردهای مثبتش در ادبیات هاشمی دیده نمیشود تبلور روحیات معتدل! هاشمی است که ایشان بخاطر طرح آن چند پرسش در آن مناظره کذایی به دل گرفته است.

جالب اینجاست که همین آقای هاشمی تصاویر روبوسی خود را با آل سعود نشان میدهد(صرفا به این بهانه که باید با کیاست و سیاست با آنها برخورد کرد و جذب حداکثری را در دستور کار با جانیانی همچون آل سعود به خرج داد) احمدی نژاد را مستحق هیچ تعریفی که نمیداند هیچ! بلکه تمامی نقاط قوت کارنامه ی او را زیر سوال برده و میکوبد(درست در جهت خلاف با رهبر معظم انقلاب).

احتمالاً از نظر آقای هاشمی،

هم مسکن مهر بد بود.

هم یارانه های نقدی.

هم کارت سوخت و سهمیه بندی.

هم سهام عدالت.

هم...

آیا با شدت خشمی که این شخصیت قدیمی انقلاب از احمدی نژاد به دل دارد اگر میتوانست تمامی بزرگراهها، اتوبانها، تونل ها و ساخته های 8 سال احمدی نژاد را علناً و پیش چشم مردم دستور تخریب میداد تا همانند سیستم های سوخت و یارانه و ...اثری از آثار آنان نماند؟

آنچه میخوانید بخش بسیار کوچکی از رفتار و گفتار علنی! آقای هاشمی است که با کمترین جستجو در فضای مجازی(از جمله سایت خود آقای هاشمی که روزگاری اخوی ایشان منکر ارتباط با این سایت بودندهویداست).

و اما تناقضی که در این رابطه دیده می شود این است که هاشمی رفسنجانی و توپخانه بستگان و دوستان و دلسپردگانش طی پنج سال اخیر، زمین و زمان را بخاطر طرح آن چند پرسش احمدی نژاد از میرحسین موسوی به هم دوخته است و رسانه ملی را صرفا به این خاطر که تریبون را برای تسویه حساب شخصی در اختیارش نگذاشته، بارها و بارها نواخته است و صداو سیما را «جعبه سانسور» نامیده و تحقیر یک نهاد ملی را سرلوحه ادبیات خویش قرار داده است تا آنجا که غلام رجایی(که بارها و بارها به رسانه ملی و رئیس آن و حتی کارمندان این سازمان توهین کرده است) در جدیدترین افاضات خویش زحمت رزنانس کد «جعبه سانسور» را درباره رسانه ملی کشیده و ادبیات آقای هاشمی را تکرار میکند.

سوال : جناب آقای هاشمی، اگر صداوسیما در حد یک جعبه است. اگر احمدی نژاد شخص مهمی نیست (به زعم شما) چرا و به چه علت 5 سال است که تمام اعتبار و توان خود را برای کوبیدن ایشان و یا یک جعبه (صداوسیما) خرج میکنید؟

اما اگر این جعبه آنقدر مهم است و شخصی که از درون این جعبه در خصوص نقش پنهان شما در انتخابات 88 سوالات و ادعاهایی را مطرح نمود نیز مهم است چرا به هر دوی اینها اَنگ کم ارزش بودن میزنید؟ آیا این تناقضی بس بزرگ و بی جواب نیست؟ خسته نشدید آقای هاشمی؟ آیا کم لطفی به نهادی که دهها هزار نفر از مردم این مملکت در آن مشغول به کار هستند در شأن لباسی است که برتن دارید؟

اصولا اگر قلب و زبانتان در «جعبه خواندن صداوسیما» یکی است ، چرا رفیقتان را که رسماً و علنا پشت و پناهش بوده و هستید اجازه دادید تا از این جعبه، فیلم تبلیغاتی انتخاباتی اش را پخش کند یا در مناظرات انتخاباتی این جعبه شرکت کند؟

چرا رفیق معتدلتان را توصیه نفرمودید تا از بسترهای بدون سانسوری که شما بدان قائلید تبلیغات کرده و رأی جمع کند؟

آقای هاشمی : به غلام رجایی هم بفرمایید که اگر صداوسیما جعبه است چرا تا چندماه قبل از این، در یکی از شبکه های رادیویی این جعبه شرکت میجست و به گفتگو! می نشست؟

پاسخ دهید حضرت آیت الله!!

بالاخره صداوسیما فی نفسه یک جعبه است، یا تا زمانی که شما را نشان نمیدهد جعبه است؟


بازنشر مطلب در راهکارنیوز  +

موافقین ۰ مخالفین ۲ ۹۳/۰۳/۲۷
مهران موزون

نظرات  (۱)

باسلام خدمت جناب مهران دوست دزفولی ودلاور
مشی حضرت آقا اینست که افراد راحفظ کنند ودراین راه سختیها ونامردیها راخیلی تحمل میکنند اما وقتی چیزی یاکسی برای اصل نظام خطرسازباشدوبه مرحله آسیب رسانی به نظام اسلامی برسد مطمئنا بدون مسامحه باآن برخوردقاطع میکنند.دعامیکنیم آقای هاشمی هم مثل مرحوم آیت الله آذری قمی - علیرغم همه کجرویهاوناسازگاریهایشان - خارج ازصراط حضرت امام روح الله که تبعیت از ولی فقیه است ازدنیا نروند
پاسخ:
سلام بزرگوار
صحیح میفرمایید.
از درگاه خدا میخواهم که آقای هاشمی عاقبت بخیر شوند.

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.