شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

حسن روحانی در اجتماع مردم اهواز گفت:

- مردم خوزستان نماد مقاومت، شجاعت و حمایت از ولایت در سال های اخیر بوده اند و صرفنظر از اینکه آنها یک استان ثروتمند هستند همواره پای انقلاب ایستاده اند.

- دلایل بیشماری برای متمایز شدن مردم خوزستان نسبت به مناطق دیگر وجود دارد. فرهنگ و ادب بالای مردم خوزستان در کنار ولایتمداری بی نظیر آنها باعث شده است آنها همیشه در طول تاریخ بی نظیر باشند ضمن این که خوزستان دروازه ورود تشیع به ایران است.

- در طول تاریخ خوزستان شخصیت های بی نظیر علمی و مذهبی را به ایران اسلامی معرفی کرده است که از آن جمله می توان به علی ابن مهزیار اهوازی و دعبل خزاعی شاعر بزرگ اهل بیت اشاره کرد که از دامان همین مردم معرفی و خدمات بی نظیری به اسلام و مذهب تشیع ارایه کردند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۲۴
مهران موزون

نظرات  (۵)

۲۵ دی ۹۲ ، ۱۴:۱۸ ولایتمدار
سلام ؛
خسته نباشید
این قسم ... ودم خروس که تعجب نداره ؛ازچندماه قبل که پدیدۀ تدبیروامیدواعتدال بوجودآمده همین است و معلوم هم نیست که تاکی بایدما خودمان را به کوچۀ علی چپ بزنیم.
پاسخ:
سلام.
پاینده باشید
حسن روحانی در جمع مردم خوزستان گفت توافق ژنو به معنای تسلیم شدن قدرت‌های بزرگ در برابر ملت ایران است.
بلافاصله جی کارنی سخنگوی کاخ سفید جواب داد: این سخنان آقای روحانی مصرف داخلی داره و برای ما تعجب آور نیست.
در نهایت هم لفاظی های روحانی رو ناشی از  شعار زدگی اون دونست و اضافه کرد عمل افراد برای ما مهم است نه آنچه میگن و به زبون میارن. به نظر میاد اظهار نظر جناب جی کارنی گزافه و به دور از واقعیت نباشه. شاید اگر شما هم لینک زیر رو که به نقد توافق هسته ای ژنو می پردازه با دقت تمام بخونید نظر بنده رو تایید کنید.

http://www.rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=179043

خداوند عاقبت همه امور از جمله عاقبت همین پرونده هسته ای مون رو ختم به خیر کنه. تجربه نشون داده هر زمان با امریکاییها و اذنابشون مذاکره کردیم همه تعهدات (که چه بسا داوطلبانه از سوی ما پذیرفته شده و به نوعی از حقوق مسلم مون عدول کردیم) برای ما بوده و اگه سر سوزنی از اونها تخطی می کردیم گوش فلک رو کر میکردن. ولی از اون طرف انگار نه انگار که اونها هم به طور متقابل تعهدی رو پذیرفتن. به راحتی آب خوردن زیر همه چیز میزنن و کک کسی هم نمی گزه. بنابراین تا بوده تعهدات برای ما الزام آور بوده که جرات تخطی از اونها رو نداشتیم و برای اونها نوچ. الزام چیه. قدرتهای جهانی و الزام عمل به تعهد! این منطقیه که در واقعیت باهاش روبرو هستیم. عقل سلیم میگه با اونی که اصلا تعهدی سرش نمیشه نباید پای یک میز نشست و درباره حقوق مسلم مون با اونها مذاکره کرد. خصوصا طرفی که اقدامات داوطلبانه ما رو تعهدات الزام آور تفسیر میکنه و تخطی از اونها رو با فرستادن پرونده مون به شورای امنیت و اعمال فلج کننده ترین تحریم ها جبران می کنه.
کی میخوان این آقایون تنش زدا به عقل بیان و دیگه تن به اقدامات به قول خودشون اعتمادساز ندن. آخه آدم عاقل از یه سوراخ چند باز گزیده میشه.

حرف برای گفتن بسیاره. ولی چون آقایون برخلاف ادعاشون گوش شنوایی برای شنیدن نقد منتقدین ندارن بیشتر از این به انگشتام زحمت نمیدم.

خداوند سایه رهبر عزیزمون رو بر سرمون مستدام بدارد.
پاسخ:
خسته نباشید.
تحلیل خوب و پخته ای بود.
دست مریزاد
سلام اگر بپذیریم که نفت خوزستان ملی است وبپذیریم که آب خوزستان هم ملی است باید بپذیریم که گرمای آن وآلودگی که صنایع نفتی ایجاد میکنند وآلودگی هوا وناسالم بودن آب شربش هم ملی است پس ازآن منابع ملیش صرف این عوارض ملیش کنید.اما قصه فروش صنایع فولاد خوزستان وهزینه کرددرآمد حاصل از آن برای جاده تهران شمال دیگرظلم است
پاسخ:
سلام
آفرین
۲۶ دی ۹۲ ، ۰۸:۱۶ خورشید عالم تاب

سلام

خیلی ناراحت کننده س. واقعا تاوان ولایت مداری و پایداری و فرهنگ و ادب مردم خوزستان باید این باشه؟

با یک مطلب در مورد یک حشره دزفولی به روزم.

http://alamtab.blog.ir/post/65

پاسخ:
سلام
خدمت میرسم
۲۹ دی ۹۲ ، ۱۱:۵۳ کفشدار هیئت
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام

ایشون که این همه در ریشه یابی مسائل تخصص دارن لطفا ریشه این همه توهین و جسارت به ملت از طرف ****** * ********** رو هم پیدا کنن.
لصفا ریشه گزافه گویی و وقاحت دولتمردان امریکایی و اروپایی رو هم پیدا کنن.
علت  نفوذ عناصر فتنه و مخالفان نظام در ****** ***** چیه؟
چرا ایشون و همکارانشون در خلاف وعده های رنگین انتخاباتی عمل می کنن؟
علت پرپر شدن 17 سرباز در سیستان و بلوچستان چی بود؟
چرا عناصر ***** *** صاحب تریبون و رسانه شدن؟
علت حمله به سفارت کشور در بیروت چیه؟
چرا عملیات تروریستی علیه زائران ایرانی در عراق افزایش یافته؟
چرا در هیچ نهاد بین المللی ایران دیگه جایگاه قبلی خودشو نداره؟

جناب روحانی کاش این نگاه نافذ ( درون این عکس ) را برای درک بهتر اوضاع هم بکار می گرفتین نه اینکه صرفا برای گرفتن عکس یادگاری ازش استفاده کنید.
پاسخ:
سلام

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.