شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

ربّنا خوانی حنجره ی باتقوا می خواهد

سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۰۶:۳۵ ب.ظ

کمال الدین پیرموذن نماینده مردم مومن و شریف اردبیل در مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی شاذ از م.ش درخواست کرد که تا به صداوسیما اجازه دهد که صدایش را در ماه مبارک رمضان پخش کند.

با توجه به تحرکات و مواضع ضددینی و علنی چهارسال گذشته ی م.ش در رسانه های دشمنان غدار غربی، این سخن پیرموذن از سوی متدینین (و حتی وطندوستان واقعی) ایران توهینی سنگین و مستقیم به ساحت رسانه ملی و مردم محسوب شده که شاید از سوی اداره کل حقوقی صداوسیمای جمهوری اسلامی و یا برخی نهادهای فرهنگی دیگر نیز جای طرح دعوی قضایی داشته باشد .

از آنجا که این اظهارات نازل، فاقد ارزش پردازش در این وبلاگ است پاسخ مبسوط بدان داده نخواهد شد.

در عوض پیشنهاد می گردد تا آقای پیرموذن هر چه سریعتر از محضر پروردگاری که صاحب اصلی ربناست برای چنین سخنی توبه و استغفار کند.

لذا این قلم برای کمک به قوه ی تحلیلِ آقای پیرموذن، دو محتوای نامتجانس نوشتاری و تصویری را در هم  رَج زنی می کند تا ایشان بداند که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.

بداند که شأن ربنا چیست؟

م.ش کیست؟

و صداوسیما کجاست؟





رَبَّنَا لاَ تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنک رَحْمَةً إِنَّک أَنتَ الْوَهَّابُ






ترجمه فارسی:

بارالها، دل های ما را به باطل میل مده پس از آنکه به حق هدایت فرمودی و به ما از لطف خویش اجر کامل عطا فرما که همانا تویی بخشنده بی عوض و منت.

***

إِنَّهُ کانَ فَرِیقٌ مِّنْ عِبَادِی یَقُولُونَ رَبَّنَا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا وَأَنتَ خَیْرُ الرَّاحِمِینَ




ترجمه فارسی:

زیرا شمایید که چون طایفه ای از بندگان صالح من روی به من آورده و عرض می کردند بارالها ما به تو ایمان آوردیم، تو از گناهان ما درگذر و در حق ما لطف و مهربانی فرما که تو بهترین مهربانان هستی.


***


إِذْ أَوَى الْفِتْیَةُ إِلَى الْکهْفِ فَقَالُوا رَبَّنَا آتِنَا مِن لَّدُنک رَحْمَةً وَهَیِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا


ترجمه فارسی:

آنگاه‌ که آن جوانان کهف (از بیم دشمن) در غار کوه پنهان شدند از درگاه خدا مسئلت کردند بارالها تو در حق ما به لطف خاص خود رحمتی عطا فرما و بر ما وسیله رشد و هدایتی کامل مهیا ساز.

***



وَلَمَّا بَرَزُواْ لِجَالُوتَ وَجُنُودِهِ قَالُواْ رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکافِرِینَ



ترجمه فارسی:

چون آنها در میدان مبارزه جالوت و لشکریان او آمدند از خدا خواستند که بار پروردگارا به ما صبر و استواری بخش و ما را ثابت قدم دار و ما را بر شکست کافران یاری فرما.

***


نکته تاسف بار در مورد مواضع آقای کمال الدین پیرموذن اینجاست که وی در اسفندماه 91 در اخطاری به رئیس جمهور می گوید :  در شب رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور رئیس جمهور در سومین اجلاس وحدت و انسجام ملی در جنوب کشور، حرکات زشت و موسیقی تندی پخش شده که موجب ناراحتی جوانان متعهد شده است.وی افزود: از باب تذکر و امر به معروف به همه به خصوص رئیس جمهور این شعر را قرائت می کنم که «چوب در آب فرو نرود، حکمتی است، عارش آید به فرو بردن حکمت خویش.» همه ما باید پایبند حکمت علوی باشیم.

دغدغه های پیرموذن در آن اخطار کذایی با رنگ قرمز مشخص شده تا شما خوانندگان محترم بهتر قضاوت کنید که چگونه این نماینده ی مجلس شورای اسلامی ایران در استانداردی دوگانه نسبت به رعایت وحدت، انسجام ملی، تعهد و حکمت علوی به رئیس جمهور تذکر می دهد اما در شرایط امروزی که به تصور خویش فرصتی برای احیای سربازان میدانی فتنه فراهم شده، کسی را دعوت به دادن اجازه به رسانه ملی می کند که پیش چشم جهانیان هم حکمت و فقه 1400 ساله ی شیعه ی علوی را زیر سوال برد هم خلاف وحدت و انسجام ملی با رسانه های بیگانه همآغوش شد.


پی نوشت 1) وبلاگ شنود از محضر ربوبیت باریتعالی، برای کنارهم قرار دادن تصاویر غیر شرعی م.ش با نص نورانی کلام الله مجید، طلب استغفار دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۱۸
مهران موزون

نظرات  (۶)

خاصیت بسیجی مسلکان این است که همواره طلبکار باشند و مدعی العموم

زندگی شخصی استاد شجریان به خودش مربوط است
عقاید سیاسیش هم همین طور
و همین طور زندگی شخصی دیگرانی که با آن ها عکس انداخته

ماجرای ربنا خیلی وقت است دیگر قدیمی شده
گویا شما تازه از گرد راه رسیده ای که این گونه نبش قبر می کنی

درک هنر برای  کسانی که بخشی از ذهنشان به لطف احکام خشک و متعصبانه ی دین مرده است باید هم سخت باشد.شما را همان به که بچسبید به تضرعات حین روضه تان که بیش از این در درکتان نمی گنجد.

تار موی ناچیزی از این استاد بی مثال آواز ایران زمین شرف دارد به کرور کرور چون تو مدعیان بی هنر که سال هاست با اقدامات نابخرادانه ی تان ملت و مملکت را هر روز بیش از پیش به قهقرا راه می نمایید

ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه توست
عرض خود می بری و زحمت ما می داری

خداوند سایه ی استاد شجریان و تمام اساتید و ابناء هنر را بر سر این مملکت مستدام کند
پاسخ:
هی بیگانه!
کل حرف من همین است که شجریان را «بیگانه» حمایت می کند.
کار بنده رو راحت کردی.
بابت توهین هایت بایدعرض کنم : خاموشی بهترین پاسخ است.
همینقدر بدان زمانی که بنده شجریان را می شناختم و گوش می کردم شما هنوز در صلب پدر هم نبوده ای.
و تمام حرف من هم همین است که ابناء ظاهری چون تو شجریان را می کوبند.
آدم هایی که تمام قضاوتشان محدود می شود به ظاهر یک اسم.
بیش از این نیز توقعی نیست.

زندگی در صلب پدر به واقع راحت تر است از زندگی با امثال تو در یک کشور.شمایی که بواقع زبان واژه ای در خور رذالتتان در گنجینه ندارد.

نسل شما را روزی تاریخ با بزرگانتان در ردیف مغول و تیموریان و اعراب وحشی و یونانیان متجاوز مطالعه خواهد کرد.

اندکی صبر ...
در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت
این عوعوی سگان شما نیز بگذرد
پاسخ:
چشم بیگانگان از مملکت صاحب الزمان (عج) دورباد.
دور شو ای بیگانه...دور شو!!
۳۰ تیر ۹۲ ، ۰۰:۵۷ خطاب به بیگانه
ادعای هنر می کنید و زبان به یاوه گشوده اید! آنکه هنر داند توهین و افترا نداند. هنر آن است که این همه توهین بشنوی و سکوت کنی. از آینده سخن گفته اید! قضاوت درباره وطن فروشان را به تاریخ واگذار می کنیم. بدانید که با آنها هم پیاله شدید که دستشان آلوده به خون کودکان وطن که بیگناه هواپیمایشان بر فراز خلیج همیشه فارس مورد هدف موشک هایش قرار گرفت و اجساد بی جانشان غرق شد! با آنها که 8 سال جنگ را بر کشور مظلومت تحمیل کرد، با آنها که کشور بیگناهت را به بهانه استقلال مورد تحریم اقتصادی قرار داده است و دارو را از بیچارگانی که برای نفس کشیدن به آن نیاز دارند گرفته است.
هنر این است که اینها را بفهمی که متاسفانه ظاهرا نمی فهمی.
پاسخ:
سلام.
خون خودتان را کثیف نکنید.
خودش گفته است «بیگانه» است. با بیگانه زبان نصیحت و غیرتمندی به وطن ، کمی خنده دار نیست؟
او گفته که بیگانه است یعنی دستش در دست کسانی است که دانشمند خسته ای ما را پیش چشم فرزندش با رگبار گلوله سوراخ سوراخ کرده اند.
خودت را اذیت نکن هموطن.
بیگانه درد ما ایرانیان را نمی فهمد.
شاد باشید
۰۲ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۳۹ دختردسبیلی
آقایاخانم بیگانه اگر قرار باشد اینگونه که شما می بَلغورید ؛ فکر کنیم پس جاوپای آمریکا واسرائیل وانگلیس و... بایدروی تخم چشممان باشد!!!!!!!!!
چرا که زندگی خصوصی اونها مربوط به خودشونه بنابراین خیانت هاشون رو نباید ببینیم!!!!!!!!!!!
مگر قراراست هرکس که هنری داردبا هر خائنی نشست وبرخاست داشته باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پس تکلیف آن هواداران نادانی که ازاین ناهنرمندان کورکورانه تقلید میکنندچیست؟ضمناًکمی شرم کن چطور اینهمه پیشرفت عزتمندانه کشور را نمیبینی؟شایدهم آنهارابرنمی تابی !!چون شماها و کسانی که شماهاطرفدارشون هستید یک دهم این پیشرفت هاراهم نمی توانید ایجادکنید آخه شما فقط حرف میزنیدوحرف وحرف
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
با سلام
من این جمله دوست عزیزمان را قبول دارم که گفته:
چون تو ****** ** *** که سال هاست با ******* ********** * *** ملت و مملکت را ** *** *** ** *** ** ***** *** می نمایید.
اقدامات ********** یعنی اینکه یک شبه 10 میلیون تومان به قیمت یک حلبی بنام پراید اضافه کنی و اسمش را بگذاری اقتصاد ******.
اقدامات ********** یعنی اینکه به اسم ***** بلایی بر سر مردم بیاوری که روز به روز **** * **** * ****** در جامعه بیشتر بشود و اخلاقیات را که پیامبر اکرم(ص) به فرموده خودش به خاطر احیای آن مبعوث شده، ** *** ****** * ***** ***** *******
......
پاسخ:
با سلام
لطفا اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید
آشنایم با شجریان  چون که عاشقش بودم وبا او زندگی می کردم..
اما!!! من از بیگانگان هرگز ننالم   که با من هرچه کرد آن آشنا کرد
ولی این استاد، لگد به روحم زد ورفت 
بهتر که بیگانه ها اورا بستایند وآشنا ها فقط خاطره های بکر اورا در ذهن داشته باشند..که البته رغبت ورق زدن این خاطرات هم از دل رفته....
من هم اکنون احساس میکنم که بیگانه شده ام با استاد ......
افسوس میخورم بخاطر عشقی که به این وطن فروش داشتم
به یزدان پاک سوگند میخورم که هرچه عزت این وطن داشته ودارد از برکت مکتب سرخ حسین علیه السلام است ونه از وطن پرست نما های بی دین ومذهب امثال....

پاسخ:
سلام جناب آشنا
امیدوارم همیشه روحتان و جسم و جانتان با آموزه های حسین(ع) آشنا و مأنوس باشد.
یاحق

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.