شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

آقای عارف، خداوند دروغگویان را دوست ندارد

چهارشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۲، ۰۹:۴۲ ق.ظ

در هفته های اخیر، فضای رسانه ای مربوط به طیف های حامی هاشمی و خاتمی پر از اُسطوره نمایی و بُت سازی از محمدرضا عارف بوده است.

از سویی در آشفته بازار مناظرات انتخاباتی، گافی سنگین از سوی این کاندیدای اصلاح طلبان سرزده است که دست برقضاء کمتر کسی به این خبط بزرگ آقای عارف توجه کرد،

هرچند که همان موقع این وجیزه را از طُرُق دیگر رسانه ای نمودم اما ظاهراً عنصر «زمان» مهیای انتقال این پیام به محضر مردم نبود.

شاید اکنون که کف و سوت های ناشی از التهاب انتخابات قدری فروکش کرده، زمان مناسبی باشد برای تشییعِ جنازه ی برزمین مانده یِ دروغ بزرگِ محمدرضا عارف.

پرواضح است که سکوت ایشان بدترین دفاع از خویش تلقی خواهد شد.

اما چه بود آن دروغ؟

همگان به یاد دارند که آقای عارف با ژست «تعقل» و ایضاً «صداقت» به میدان آمد.



او همه را به راستگویی و صداقت با مردم دعوت می نمود.

در یکی از مناظرات، آقای عارف دولت احمدی نژاد را متهم به اخراج و طرد نیروهای اصلاح طلب و ... کرد.

او پیش چشم دهها میلیون بیننده تلویزیونی داخل و خارج از کشور، با تأکید موکد، دولت احمدی نژاد را متهم نمود که نیروهای دول قبلی را تا سطح بخشداری های دورافتاده ی کشور، جارو کرده و به خانه فرستاده است(نقل به مضمون)

اما..

درست در کمتر از بیست و چهار ساعت پس از این ادعا و درشت نمایی حداکثری این اتهام جوانمردانه!! ، فیلم مستندِ تبلیغاتیِ عارف از تلویزیون جمهوری اسلامی در حالی پخش شد که آقای عارف در کمال سلامت بدن، صحت مزاج و اختیار عقل، در برابر دوربین خودشان فرمودند :

(( در دولت نهم، من سه مرتبه استعفای خود را تقدیم آقای احمدی نژاد کردم تا بالاخره توانستم موافقت ایشان را بگیرم.))

حال تصور کنید چنین شخص محترمی، بی آنکه راجع به این تناقض بزرگ (بخوانید اَبَر دروغ) توضیحی به ساحت محترم ملت ایران بدهد موردنظر و تفقد قرار میگیرد تا بر کرسی یکی از پُست های دولت یازدهم تکیه زند.

جناب آقای عارف، قرآن می فرماید : خداوند دروغگویان را دوست ندارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۱۲
مهران موزون

نظرات  (۱)

۱۲ تیر ۹۲ ، ۱۶:۲۵ حزب الله مجازی
باسلام و عرض خسته نباشید 
حاضر به تبادل لینک هستیم . یاعلی 
پاسخ:
سلام
خدا قوت.
بسم الله..

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.