شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

مهران موزون :
اگر چه یک پیج رسمی برای برنامه خندوانه در اینستاگرام وجود دارد (که حدود 2 میلیون نفر عضو آن هستند) اما اکانت اصلی که بخش مهمی از اطلاعات و ارتباطات اینستاگرامی برنامه خندوانه همچون یک قُلک در آن ذخیره شده rambodjavan1 می باشد.



دوختن کد فیلم سینمایی نگار به خندوانه

هم اکنون قریب 6 میلیون نفر فالوور درین پیچ مجتمع هستند و این در زبان اقتصادی فضای مجازی یعنی یک سکویی که درآمد تبلیغاتی آن میتواند از ماهیانه 50 میلیون تومان نیز فراتر برود.
نکته اینجاست که حتی اگر رسانه ملی امتیاز ارزش افزوده های برنامه خندوانه در فضای مجازی را به رامبدجوان فروخته باشد این رفتاری غیرحرفه ایست که با نام رامبد جوان برچسب خورده و رونمایی شود.
رامبد جوان مدتهاست زیرکانه و بی دغدغه، اقدام به بارگذاری اطلاعیه ها و اخبار و ارتباطات خندوانه روی اکانت  rambodjavan1  نموده است و حالا روی این پیچِ میلیارد تومانی اقدام به تبلیغات فیلم سینمایی خویش (نگار) نماید.

تصویر رامبد جوان و نگار همسرش

سوال اینجاست که :
آیا لطف الله سیاهکلی به عنوان معاونت رگولاتوری رسانه ملی از این رانتخواری آشکار بیخبرست؟
و اگر مدیران رسانه ملی آگاهند از این موضوع، باید توضیح دهند که آیا کپی رایت و برند رسانه ای صداوسیما در فضای مجازی املاک شخصی آقایان است که به رامبد جوان ببخشند؟
آیا تمامی مجریان برنامه های پرطرفدار صداوسیما اجازه دارند تا با راه اندازی یک فان پیج شخصی روی اینستاگرام اقدام به هدایت مخاطبان برنامه در آن پیج و بهره برداری جهت تبلیغات شخصی نمایند؟
چرا هیچکس پاسخگوی بی سر و سامانی مالکیتهای معنوی صداوسیما در فضای مجازی نیست؟
مگر دو معاونت مجازی و رگولاتوری با طمطراق های فراوان در رسانه ملی ایجاد نشده اند؟

اکنون که خندوانه تمام شده است 6 میلیون عضو اینستاگرامِ رامبدجوان، آورده ای بادآورده از رسانه ملی است که برای این فرد به ارث مانده است که قریب به یک میلیارد تومان ارزش دارد.
چه کسی پاسخگوست؟





موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۰۷
مهران موزون

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.