شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

احمدی نژاد دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام؟

دوشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۵۶ ب.ظ

چندی است که شنیده میشود دبیر بعدی مجمع تشخیص مصلحت نظام محمود احمدی نژاد است که به ریاست آقای ه.ش در سمت جدید خود دوران جدیدی از خدمت به نظام را تجربه خواهد کرد.

صرفنظر از اینکه شخص ولی امر چه تصمیمی برای لیست جدید انتصابات مجمع اتخاذ خواهند فرمود.

صرفنظر از اینکه پتانسیل خدمت رسانی احمدی نژاد فرای دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام هست یا نیست!

و صرفنظر از اینکه بوی انتصابات انقلابی برای دوره جدید مجمع به گوش میرسد (که در این صورت خبر احتمال انتصاب احمدی نژاد به سمت دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام طبیعی است)

و صرفنظر از..

باید توجه داشت که، اصولا در خصوص انتصاباتی که مقام معظم رهبری مستقیما منصوب می نمایند پرتاب اسامی مختلف در رسانه ها (به عنوان پیشنهاد عزل و نصب افراد و گزینه ها) امر پسندیده ای نیست و چه بسا شرعا هم مورد داشته باشد زیرا شائبه فشار بر رهبری برای عزل و نصب را ایجاد میکند.

علی ایحال،

مطلبی که سایت افراطی "انتخاب" به نقل از "آرمان" راجع به تمدید عضویت احمدی نژاد در دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت ، قلمی و به فضای سایبر پرتاب کرده است میتواند بیانگر آن باشد که :

ظاهرا خبر انتصاب محمود احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت خیلی دور از حقیقت نیست که دشمنان قسم خورده اش اینچنین به تکاپوی فضاسازی رسانه ای افتاده اند.

اما،

تحلیل اینکه انتصاب احتمالی احمدی نژاد در کرسی دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام چقدر برای فعال کردن و انقلابی سازی این کرسی عاطل مانده میتواند موثر باشد بماند برای وقتی که این اتفاق احتمالی افتاد!

باید ماند و دید! 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۲۲
مهران موزون

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.