شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

بسم رب الصادقین
ریاست محترم هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات

سلام علیکم
این نامه یک شهروند عادی جمهوری اسلامی است که شما را یادآور میشود برای اجرای مّر قانون اساسی (در تایید یا ردصلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری اسلامی دوازدهم)

مختصر عرض میکنم که :

الف : خوشبختانه در پیشانی پایگاه اینترنتی شورای نگهبان که تصویر آن ذیلا تقدیم میشود از قول بنیانگزار کبیر جمهوری اسلامی نوشته شده که "شورای نگهبان بدون ملاحظه هیچکس، فقط و فقط خدا را در نظر بگیرد"

ب: رهبر معظم انقلاب خطاب به شورای محترم نگهبان مصرحا خطاب نموده اند که : ((باید ملاک اصلی در نظرها و تصمیم گیریهای شورای نگهبان، فقط قانون و ضابطه باشد و نباید به هیچ وجه به مصلحت اندیشی ها توجه شود.))
از سویی همگان دیده و شنیده اند که معظم له در جای دیگری تاکید نمودند که آنچه را که در عموم ملت بیان میکنند خلافش را در جلسات خصوصی نمیگویند.
پس بدیهی است که دستور آشکار ایشان مبنی برعدم مصلحت اندیشی در تشخیص صلاحیتها هیچ تبصره محرمانه ای از سوی جنابشان بدنبال ندارد.

ج : متن سوگندی که رییس جمهور منتخب برای دریافت کرسی تصدی قوه مجریه نزد خدا و در پیشگاه قرآن کریم و خطاب به رهبر و ملت میخورد نیز بشرح ذیل است :
بسم الله الرحمن الرحیم
من به عنوان رئیس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم و همهٔ استعدادها و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته‌ام به کار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و عدالت، گسترش عدالت سازم و از هرگونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت کنم.
در حراست از مرزها و استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السّلام، قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است، همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم.


د : لطفا به واژگانی که در متن سوگند ریاست جمهوری به رنگ قرمز مشخص شده دقت فرمایید :
- ترویج دین و اخلاق
- حق و عدالت
- خودکامگی
- امینی پارسا


واضح است که : اگر یک رییس جمهور ، مستنداً و در روز روشن مرتکب دروغگویی در مقابل چشمان ملت و دوربین های رسانه ها شود واجد صفات بالا نبوده و در حقیقت سوگند نامه ریاست جمهوری را نقض کرده و شکسته است.

اکنون از شما و هیئت محترم نظارت بر انتخابات سوالاتی دارم که خواهشمندم به این شهروند ساده جمهوری اسلامی پاسخ دهید :

1- آیا کسی که برای کسب قدرت و گرفتن رای از ملتش جلوی دوربین بنشیند و ادعا کند 100 روزه مشکلات را حل میکند (اینجا) و سپس در آستانه انتخابات بعدی دوباره جلوی دوربین ادعا کند که چنین حرفی نزده است(اینجا) و حتی افراد مدعی حل کردن مشکلات کشور در 100 روز را بی عقل بخواند مرتکب دروغگویی واضح و روشن نشده است؟
2- اگر موافقید چنین کسی مرتکب دروغگویی شده است پس موافقید که سوگند ریاست جمهوری را زیرپا گذاشته است .
3- اکنون اما،
اگر نه برای هزار دلیل ناگفته ی ردصلاحیت آقای ح.ر بلکه فقط و فقط با اتکای همین یک سند متقن ، شما و هیئت محترم نظارت بر انتخابات در برابر یک امتحان بزرگ الهی قرار گرفته اید که از دو حال خارج نیست :

حالت اول : ح.ر را تایید صلاحیت کنید تا ملت بداند که شورای محترم نگهبان برخلاف دستور تصریح امام راحل و امام حاضر قائل به مصلحت اندیشی در تشخیص صلاحیت هاست.
حالت دوم : ح. ر را رد صلاحیت کنید و نشان دهید که از خودزنی های رسانه ای مشکوک این شخص هیچ واهمه ای ندارید و طبق فرموده ی امام راحل فقط و فقط خدا را در نظر بگیرید.

عزیزان شورای نگهبان بدانند که :
خطر تضعیف شورای نگهبان از خطر بحران ردصلاحیت ح.ر بسیار بیشتر است.
فراموش نکنید که در فتنه 88 ، رهبر معظم انقلاب چگونه از حرمت شورای نگهبان به قیمت تحمل آن همه نانجیبی سران فتنه دفاع کردند!
پس،
اگر ح.ر را تایید صلاحیت کردید اگر تشخیصتان قانونا محترم است،  اما امید آن است که برای پیشگیری از تضعیف نهاد مقدس شورای نگهبان قانون اساسی در چشم ملت، به آن همه تناقض علنی که در معیارهای قانونی شما و رفتار و گفتار ح.ر وجود دارد پاسخ دهید.

والسلام علی من اتبع الهدی
مهران موزون
شهروند عادی جمهوری اسلامی
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۲۱
مهران موزون

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.