شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

رمزگشایی از کنایه و طعن های روحانی!

دوشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۵، ۰۵:۱۶ ب.ظ

اینروزها شدت حملات مشکوک و بدون مخاطب حسن روحانی افزایش یافته است.

او مرتبا برای بیان منظورش دست به دامان کنایه و طعن و مثال زدن میشود.

اما صرفنظر از هدف اقای روحانی در شدت بخشی به این ادبیات مسبوق به سابقه ی ایشان، سوال مهم تری هم مطرح است و آن اینکه دلیل این رفتار رییس دولت یازدهم از منظر روانشناسی چیست؟

چرا حسن روحانی مستقیما نمیگوید که مخاطبش کیست؟ و منظورش از مثالهای نازلی که میزند چیست؟

درینجا برخی احتمالات روانکاوانه را درباره رییس جمهور محترم اهل سرخه بررسی میکنیم :

1- آیا ممکن است آقای روحانی برای اعلام نام مخاطبش ترس و واهمه ای داشته باشد؟ اما چرا باید یک رییس جمهور برای حمله به مخاطبان داخلی اش از کسی بترسد؟ مگر حرف ناحساب و غیرقانونی دارد؟

2- آیا ممکن است آقای روحانی برای رک حرف زدن و رک خطاب قرار دادن مخاطبش دچار خحالت و شرم باشد؟ بعید بنظر میرسد که ایشان خیلی معذور به حیا باشند. زیرا قبلا هم مخالفین خود را بی پروا به جهنم حواله داده ند.

3- آیا ممکن است آقا روحانی با ادبیات مبهم و حملات کور و بی هدف به اشخاص خیالی ، سعی در انحراف اذهان عمومی از مسائل مهمتری همچون خسارت محض برجام یا کارنامه مردودی دولت خود و یا ننگ نجومی ها داشته باشند؟ الله اعلم.

4- آیا ممکن است آقای روحانی در حال ایجاد فضای مصنوعی "نمیگذارند کار کنم" است تا کمی مانده به پایان دولت مستعجلش با یک استعفای تاکتیکی سر و ته قضیه را هم بیاورد؟

5- آیا ممکن است حسن روحانی ورود عنقریب احمدی نژاد به انتخابات را حس کرده و میخواهد در نبود هاشمی رفسنجانی قصه دوقطبی در انتخابات را پیاده کند؟


هرچه هست! حسام الدین اشنا اصلا مشاور رسانه ای خوبی نیست.

زیرا به کنایه و طعنه سخن گفتن - آنهم با این حجم و شدت- از سوی یک رییس جمهور (ولو کسی مثل حسن روحانی) به هیچوجه نشانه شجاعت و برحق بودن نیست.


والسلام

مهران موزون

95/12/9

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۰۹
مهران موزون

نظرات  (۱)

۰۹ اسفند ۹۵ ، ۱۸:۰۷ کفشدار هیئت
با عرض سلام و ادب

شاید جناب روحانی علیرغم توهمی که در مورد موفقیت های بی شمار دولت بنفش دارن احساس می کنه که  ممکنه توی انتخابات 96 رای نیاره ،بنابراین داره پیش دستی می کنه  با این حرکات زمینه رد صلاحیت شدنش رو ایجاد می کنه ، چون اینجوری  هم یه برچسب دیگه به برچسب هایی که توی این چند سال به نظام زده اضافه می کنه و هم ادعای پدرخوانده بودن یک جریان رو  نزد یه عده ثابت می کنه.
 روزهای قبل و بعد از انتخابات 96 ممکنه از روزهای سال 88 هم برای کشور دشوارتر باشه
پاسخ:
سلام
ممنون از ابراز نظرتون

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.