شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

روی گشاده با دهان گشاد فرق دارد!

چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۷ ب.ظ

یکی از سیاسیون فعلی کشور بتازگی و در ادامه شاذگویی های خود گفته است :

ائمه نیز با اصحاب و ادیان مختلف مباحثه و مناظره می‌کردند و گاهی اگر طرف مقابل توهین می‌کرد ایشان با روی گشاده پاسخ می‌دادند.

ظاهرا این مجنون خبر ندارد که همین ائمه ی گشاده روی، که مظهر تعالی اخلاقی و انسانیت بوده و الگوی گشاده رویی ما شیعیان امیرالمومنین می باشند، بابت دهان های گشادی که حد و مرز شعائر و عقاید دینی را رعایت نکنند احکامی همچون "ارتداد" را طبق شرع مبین به ما گوشزد کرده اند.

مانند آن زندیقی که به حضرت رضا علیه السلام نسبت "اعتقاد به حلال بودن موسیقی و غنا" داده بود که حضرت وقتی شنید فرمود : دروغ میگوید این زندیق!

آری،

ائمه ی گشاده روی شیعه ، صاحبان دهانهای گشادی که نسبت دروغ به (چه جدی و چه استهزاء) به معصومین سلام الله علیهم  بدهند را کافر و زندیق خوانده اند.

اصولا پاسخ دهانِ گشادی که برای حضرت رضا علیه السلام نیز "حریم" قائل نباشد حکمی جز "زندیق" نیست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۱۷
مهران موزون

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.