شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

سرویس سیاسی 598 : شنبه ششم شهریور عکسی از سرلشکر فیروز آبادی در سایت‌ها و رسانه های مختلف منتشر شد که تیتر برجسته "احترام نظامی سرلشکر فیروزابادی به هاشمی رفسنجانی" را در پی داشت.
این امر از آنجا موجب شگفتی بسیاری از علاقمندان این سرلشگر بسیجی واقع شد که مواضع وی در تقابل با مشی سیاسی هاشمی در سالهای پس از فتنه 88 بوده است.
چه اینکه اظهارنظر رسانه ای فیروزآبادی در آذرماه 1394 در واکنش به نظریه "شورایی شدن رهبری" از بارزترین این تقابل مواضع است.
از آنجا که یک هفته قبل از این احترام نظامی ویژه ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت در سخنانی سوال برانگیز و غیر قابل هضم درخصوص منافع و لزوم ترخیص و انحلال نیروهای نظامی کشور سخن گفته است آقای فیروزآبادی باید پاسخگوی اذهان عموم و علاقمندان خود باشد که آیا احترام نظامی به هاشمی رفسنجانی (آنهم یک هفته پس از پیشنهاد ترخیص نیروهای نظامی کشور) به معنای موافقت ایشان با آقای هاشمی است؟
هرچند پرسشهای دیگری نیز درین رابطه مطرح است اما پاسخ به همین سوال کلیدی مشخص خواهد کرد که آقای فیروزآبادی تا چه میزان به سمت جدید(مشاور عالی نظامی رهبری) اعتقاد دارد؟

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۱۶
مهران موزون

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.