شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

کدام نوه، آقای کری؟

جمعه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۶:۰۵ ب.ظ

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا متن اظهارات جان کری، در جمع کارکنان سفارت آمریکا در وین که در هتل بریستول این شهر گردهم آمده بودند را منتشر کرد.
جان کری خطاب به دیپلمات های امریکایی مقیم وین : برای نوه‌های خود تعریف کنید، به آنها بگوئید چطور با آقای ظریف در یک اتاق نشستید و چطور قدرت متقاعد کننده ای که داشتید موجب شد او کوتاه بیاید [تسلیم شود] (همراه با خنده و شوخی).

و اما پاسخ شنود :

آقای کری،

هرچند که جایی دور از خاک امریکا لاف در غریبی زده اید اما بد نیست نکاتی را آویزه گوش کنید :

1- همکاران خود را به نوه هایشان ارجاع داده اید درحالی که به دلیل فرهنگ رایج در کشور شما غالباً معلوم نیست چه کسی پدر کدام بچه و چه کسی نوه ی چه کسی است! فلذا عمده همکاران شما که شنونده صدای لاف شما در غربت وین بوده اند امکان ارتباط با نوه های واقعی خود را ندارند زیرا ملت شما یکی درمیان، پدر حقیقی خود را نمی شناسد.

2- به اندک همکارانی که موفق به شناسایی نوه های حلال گوشت خود میشوند توصیه کنید در کنار خاطره تسلیم شدن جواد ظریف ، موارد ذیل را نیز برای نوه های حلال گوشت خود تعریف کنند :

الف) تعریف کنند که غیر از جواد ظریف، حاج قاسمی هم بین ایرانیان بود که اوباما آرزوی دیدار و دست بوسی اش را به گور برد.

ب) تعریف کنند که چند دانشجوی ساده ایرانی یک گله دیپلمات امریکایی را بیش از یکسال همچون گوسفند در آغل سفارت امریکا در تهران علیق کردند.

ج) تعریف کنند که حاج قاسم لشکرهای زرهی امریکا را از عراق با خفت و خواری بیرون کرد. همان عراقی که امریکا فتحش کرد و حاج قاسم میوه اش را چید.

د) تعریف کنند که بچه های سپاه نیروهای تا بن دندان مسلح ناوهای تان را خلیج فارس در حالی که مثل سگ ترسیده بودند دستگیر کرده و همچون موش وحشت زده تحویلتان دادند.

ه) تعریف کنند که سپاه پاسداران پیشرفته ترین پهبادتان را همچون کفتر کاکل بسر بر زمین نشاندند و مهندسی معکوسش کردند.

و) تعریف کنند که چگونه حاج قاسم پوزه تان را در سوریه به خاک مالیده است.

ز) تعریف کنند که نیروهایی که پشتشان به ایران گرم است اسراییل را در مرزهای خودش زندانی کرده اند.

ح) تعریف کنند که چگونه بیست سال تمام ناوهای هواپیمای شما با هزاران نیروی فوق مسلح در خلیج فارس حضور داشتند اما ذره اش جرات و مردانگی برای نزدیک شدن به مرزهای ایران را نداشتند.

ط) تعریف کنند که دولت امریکا برای تحلیل سخنان و سیاستهای رهبر حکیم ایران ناچار شد یک مرکز مطالعات ویژه تاسیس کند .

آری آقای جان کری،

دیپلماتهایتان اگر توانستند نوه های حلال گوشت داشته باشند تا برایشان تعریف کنند حتما تعریف کنند آنچه را که در بالا گفته شد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۳۱
مهران موزون

نظرات  (۲)

سلام و خسته نباشید خدمت شما

الان باید آنهایی که به این آقا لقب امیر کبیر زمان را دادن تحویل بگیرن . این یک پروژه‌ای بود که اونها خیلی وقت روش کار کردند و به هدف شان رسیدن و نشان دهنده عدم اعتماد و اطمینان به رهبری و بی‌تدبیری دستگاه دیپلماسی ماست انشالله که خداوند سابه رهبر رو از سر این ملت کوتاه نکنه

 

 

پاسخ:
سلام
انشاالله
۰۳ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۲۶ کفشدار هیئت
با سلام و عرض ادب

اقای کری باید اینو بدونه که ایران 80میلیون قاسم سلیمانی داره و تنها یک ظریف ، بنابراین نباید ضعف و کوتاه اومدن ظریف رو ضعف و کوتاه امدن 80میلیون بدونه.

پاسخ:
احسنت!

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.