شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

نظرات  (۷)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
مادر* *** **** *** من بود . خودم *** *** گذاشتم **** بچه ****
پاسخ:
ببخشید آقا حمید مادر شما چه ربطی به شنود داره؟؟
آدرس رو اشتباه اومدی آقا.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

یه لینک یا تصویر هم با این موضوع بذارید:

***** مسموم القلم رو چگونه بشناسیم؟

پاسخ:
ضمن تشکر از شما، باتیتر پیشنهادیتون موافق نیستم.
همون تیتر خودم بهتره.
ضمنا چرا با IP کانادا کامنت میذارین؟ الان مخاطبای شنود فکر میکنن کارمند وزارت خارجه کانادا هستین.
IP ایرانی چشه مگه؟
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
****** * ***** **** رو هم از ***** *** ***** *  یاد گرفتی ؟ **** ** **** **** *
پاسخ:
متاسفم،
هربار که درمورد پدر یا مادر محترمت چیزی بنویسی حذف خواهد شد.

آقای محترم بذار یکبار برا همیشه بهت بگم: دلیل اینکه با ای‌ پی‌ غیر واقعی‌ میام روی سایت شما و دیگر سایتهای مشابه شما اینه که بحث با شما یک بحث برابر نیس و از قدیم هم نبود. من اگر نظر مخالف نظر شما داشته باشم و بخوام حتی مودّبانه ولی‌ سفتو سخت ازش دفاع کنم، دوستان و برادران گمنام شما من رو میبرن جای که عرب نی‌ انداخت. اینه که متاسفانه مجبورم و با اکراه این کار رو می‌کنم.

پاسخ:
«محترم» خواندن بنده از سوی شما، تعارفی بیش نیست.
اولا : آیا با IP بیگانه و نام جعلی آمدن، جز به این دلیل است که میخواهید راحت به اهانت و هتاکی بپردازید؟
دوما : شما با هر IP و نامی که میخواهید بیایید و هر حرف مخالفی دارید بزنید برادران آشنا و گمنام و هرکس دیگری که در ذهن دارید گمان نمیکنم اینقدر بیکار باشند که دنبال شما راه بیفتند و گیرتان بیاورند.
ضمناً اگر قرار بر پیگیری باشد این را بدانید که هر IP بی فیلتر و با فیلتری توسط پلیس فتا و مسئولین دیگر قابل پیگیری است. پس دلخوش به HIDDEN IP و یا VPN نباشید.
این را به عنوان یک مهندس شبکه و مدیر در فضای مجازی به شما عرض میکنم.
پس من یکبار برای همیشه به شما میگویم : دست از این «توهم» که «ادبیات شما اهمیت پیگیری دارد» بردارید و بدون هتاکی و توهین و تهمت و ناروا، در اینجا یا هرجای دیگر با هر کسی که دلتان میخواهد در مخالفت بنوسید.
حتی اگر مخالف اصل ولایت فقیه باشید بدون توهین و هتاکی و تهمت و ناسزا و طعنه و کنایه بنویسید و استدلالتان را بنوسید.
من و دیگران هم آزادیم که جواب شما را بدهیم یا ندهیم.
اما..
اگر میخواهید چالشی بنوسید بهتر است مرد و مردانه مانند بنده با هویت و پرچم مشخص حرفتان را بزنید.
این قایم باشک بازی ها مانند این است که زنگ در خانه مردم را بزنید فرار کنید.
اگر هتاکی ها و حملاتتان «حرف حساب» است پس شما را از محاسبه چه باک است؟ بایستید تا صاحب خانه در را باز کند و رودر رو حرفتان را بزنید.
منصفانه نمیگویم؟
نه وجدانا منصفانه نیست؟
آقای موزون بنده اعلام می کنم که به هیج عنوان قصد هتاکی از ابتدا نداشته ام و اگر هم موردی بوده در پاسخ به مطلبی هتاکانه بوده.
متاسفانه سوابق نشون میده که حرف شما در خوشبینانه ترین حالت یک توهم هستش و بسیاری از افراد درون زندانهای امنیتی ایران نه تنها جرم امنیتی نداشتند بلکه فقط به جرم چند کامنت مخالف دستگیر شده اند (ستار بهشتی تنها مشتی از این خروار است).
بنابراین استفاده از آی پی حداقل کاری است که قابل انجام است.
وجداناً شما رو به جان خانوادت قسم، آیا تابحال دیدید که در برنامه های مناظره تلویزیونی مثلاً یک مسئول انقلابی و ولایی بیاد و با یک ضدولایت فقیه مقیم خارج کشور بحث آنلاین بکنه؟ دلیلش اینه که همیشه این ترس از "بحث در موقعیت برابر" در نظام وجود داشته. شما دقت کن با همین آقای زیباکلام هرکی مناظره می کنه، در صورت کم آوردن میره پشت اسم امام و یا رهبر قایم میشه جوری که اگه به چالش بکشیش وانمود کنه که داری به رهبر توهین می کنی..اینجوریه که بحث نابرابر با شما مخالف سیلان اندیشه میشه. آقای دکتر خزعلی حکایت جالبی دارن به اسم "غلط فرموده اند" که پیشنهاد می کنم بخونین.
خلاصه این که من آرزوم این بود با شما مینشستم توی یک سفره خانه ای، قهوه خانه ای، پارکی و بحث می کردیم ولی چون از سرنوشت خودم بعد از این بحث بیمناکم عطایش را به لقایش می بخشم.
پاسخ:
پاسخ خط به خط
=========
آقای موزون بنده اعلام می کنم که به هیج عنوان قصد هتاکی از ابتدا نداشته ام و اگر هم موردی بوده در پاسخ به مطلبی هتاکانه بوده.
سلام،
مطلب هتاکانه؟؟
ظاهرا استاندارد «هتک» را دوگانه رعایت میکنید. زیرا مطالب بنده را
هتاکی میخوانید(در حالیکه بنده به گونه ای مینگارم که در محضر قانون پاسخگوی آن باشم)  اما سخنان حاوی ...خودتان را هم هتاکی؟
آیا واقعا آنچه که شما در کامنتهایتان نسبت به بنده گاهاً شلیک میکنید هتاکی است و آنچه که بنده نسبت به کسانی در عرصه سیاست کشور(نه نسبت به شما) مینویسم و آنگونه که خود میدانم بارحقوقی کلام را حفظ میکنم نیز هتاکی است؟
حقیقتا تناسبی میان هتاکی های خودتان نسبت به بنده و آنچه که از قلم بنده هتاکی میخوانید می بینید؟؟
وجدانا به این قیاستان اعتقاد دارید؟


متاسفانه سوابق نشون میده که حرف شما در خوشبینانه ترین حالت یک توهم هستش و بسیاری از افراد درون زندانهای امنیتی ایران نه تنها جرم امنیتی نداشتند بلکه فقط به جرم چند کامنت مخالف دستگیر شده اند (ستار بهشتی تنها مشتی از این خروار است).
بنده کی و کجا قوه قضاییه را مبرا از قصور و اشتباه دانسته ام و به آن نمره بیست داده ام؟ اصلا مگر بنده نماینده نظام و یا قوه قضاییه هستم؟ اینجانب ستاربهشتی و نوشته هایش را هیچگاه ندیده ام اما همینقدر به اطلاعتان برسانم بنده از قضاوتها و نگرشهای ژورنالیستی صرف، برای قضاوت کردن در مسائل سیاسی متنفرم(لااقل برای خودم رعایت میکنم این نفرت را و ژورنالیستی قضاوت سیاسی نمیکنم هرچند که خودم یک فرد ژورنالیست هستم).
این ادعای شما که «خیلی ها بابت یک کامنت به زندان میروند» را نیز قبول ندارم دست برقضا همین چندی پیش یکی از جونان حزب اللهی بابت تحلیل کامنتهای خبرگزاری فارس برایش حکم صادر کردند و این نشان میدهد که اگر اشتباهی هم در قوه قضاییه از سوی یک قاضی ناشی رخ میدهد شامل حزب طیف طرفدار رهبری هم میشود.
اما شما چرا محمد نوری زاد را مثال نمیزنید؟
که ارتداد رسمی اش هم محرز شده و کارش از نوشتن و قلم زدن و کامنت گذشته و هرگونه که میتواند برضدنظام توهین و اقدام میکند و راست راست در مملکت میگردد؟
بنده منکر بازداشتی های امنیتی و غیر امنیتی نیستم و اما این را بدانید که در این مملکت کسی را بابت نوشتن کامنت چالشی(بدون فحاشی، بدون تهمت، بدون ورود به مسایل طبقه بندی شده و ...) بازداشت نمی کنند.
وانگهی یادتان باشد اگر شما مطلبی قابل پیگیری اینجا بگذارید و تایید شود بنده باید پاسخگوی قوه قضاییه باشم نه شما.
اتفاقا این شمایید که در توهّم عمیق در خصوص جایگاه حکومتی این وبلاگ بی مقدار، به سر میبرید و طوری حرف میزنید که انگار بنده عضو وزارت اط... یا شورای عالی امنیت ملی هستم.
اگر نام اینجا «شنود» است منظور استراق سمع نیست بلکه در توضیحات سمت راست وبلاگ بخوانید تا ببینید منظورم «فرهنگ گفت و شنود» است.

بنابراین استفاده از آی پی حداقل کاری است که قابل انجام است.
وجداناً شما رو به جان خانوادت قسم، آیا تابحال دیدید که در برنامه های مناظره تلویزیونی مثلاً یک مسئول انقلابی و ولایی بیاد و با یک ضدولایت فقیه مقیم خارج کشور بحث آنلاین بکنه؟ دلیلش اینه که همیشه این ترس از "بحث در موقعیت برابر" در نظام وجود داشته. شما دقت کن با همین آقای زیباکلام هرکی مناظره می کنه، در صورت کم آوردن میره پشت اسم امام و یا رهبر قایم میشه جوری که اگه به چالش بکشیش وانمود کنه که داری به رهبر توهین می کنی..اینجوریه که بحث نابرابر با شما مخالف سیلان اندیشه میشه.
در این سخن شما چند مغالطه وجود داره.
الف) اینجا تریبون شخصی و نمود افکار شخصی بنده اس و شما نیز به عنوان یک شخص مجهول الهویه تشریف دارید و بنده در حال پاسخگویی هستم چرا با رسانه ملی مقایسه اش میکنید؟ و چرا بنده باید پاسخگوی عملکرد مدیران ارشد رسانه ملی باشم؟چرا میدان بازی را عوض کردید؟
لااقل به قول خودتون که میگید فلانیها تا کم میارن میرن توی زمین بزرگتری بنام ولایت فقیه، شما نیز در زمین همین وبلاگ بمانید و راجع به توزان کلام و گفت و شنود درباره تنشی که میان بنده و شمای فردی هست صحبت کنید.
لطفا توجه داشته باشید که شاخه به شاخه کردن کلام، موجب سکون و توقف بحث میشه. البته استفاده مثالی از مصادیق، اشکالی ندارد اما مثال باید اندازه داشته باشه مثل من که به عنوان یک فرد امدم از آزادی عمل فردی نوری زاد مثال زدم.
واقعا و وجدانا جایگاه این وبلاگ نحیف قابل قیاس با صداوسیماست؟
ب) اما اگر جدای این بحث فی مابین ، خواهان نظر شخصی بنده در خصوص عملکرد صداوسیما هستید بنده تا جایی که فهم و مسئولیتم اجازه بدهد جواب میدهم.
دقت داشته باشید گاهی ممکنه شما در خصوص نتایج تیم ملی در جام جهانی پیش بینی هایی کنید که ناظر بر توان واقه بینانه تیم ملی است اما گاهی ممکنه پیش بینی هایی کنید که ناظر بر ارزوی قلبی شما برای پیروزی تیم ملی است.
بنابراین اینکه بنده عملکرد صداوسیما رو چگونه می بینم باید بین اینکه بنده «توان صداوسیماست» و آنچه که دلخواه و آروزی بنده در مورد صداوسیماست میتواند فرق بگذارید.
میدونید که  هرکشوری نظام و قانون اساسی خودش رو داره و در این چارچوب تمام عناصرش(من جمله رسانه ها) فعالیت میکنند. نمیدونم در کشوری مانند امریکا رادیو تلویزیون دولتی وجود داره یا خیر، اما در ایران از زمان رژیم قبل رادیو تلویزیون دولتی وجود داشته و داره.
اونموقع طبق قانون اساسی زمان پهلوی اداره میشده و حالا هم همچنین.
نکته اینجاست که هیچ رسانه ی عاقلی در دنیا وجود نداره که سانسور و ممیزی نداشته باشه.
اگه سراغ داشتید بگید منم بدونم.
همین اجتماع اربعین امسال در عراق به عقیده بنده اونقدر بزرگ و بی بدیل و کوبنده بود که غرب برای سانسور خبریش، اقدام به طراحی خیمه شب بازی شارلی ابدو بکنه.
بنده به اندازه موهای سرم سانسور و خفقان از رسانه های غربی دیدم و شنیدم.
اما جنس سانسورهای صداوسیما اینجوری نیست چون سانسور داریم تا سانسور.
دقت کنید که قانون اساسی ایران بر اساس نظام الهی(به قول شما ایدئولوژیک) بنا شده و برای صحبت و گفت و شنود افتضائات خودش رو داره درست مانند رسانه های اونوری که اقتضائات خودشون رو دارن.
اما یک نکته :
شمای نوعی اگر دنبال جواب سوالاتت باشی در بسیاری از جاهای ایران( چه در کشور باشی چه نباشی) میتونی دنبال جوابت بگردی.
اگر دنبال سوالت باشی!!
اما اگر خدای ناکرده میخوای بری روی یک آنتن و هرچی دلت!! خواست بگی فکر نمیکنم که هیچ آنتنی در جهان اینکارو بکنه و بذاره هرچی دلت میخواد بگی.
مثلا میتونی تماس بگیری به VOA و در مورد بارداری نامشروع دختر اوباما حرف بزنی؟
میتونی درمورد اینکه در «حجم ادعای هولوکاست» اغراق شده است و سنگ بنای نظام اسراییل روی این دروغ بنا شده حرف بزنی و ردش کنی؟ میتونی در مورد اینکه رئیس جمهور امریکا به قاتل هموطنان ایرانی ات در هواپیمای ایرباس، مدال و جایزه داد اعتراض کنی و رییس جمهور امریکا رو جنایتکار بخونی؟
البته با هویت معلوم هااااا(چون اگه انتظار داشته باشی که صداوسیما یا VOA بذارن با هویت نامعلوم بیای روی انتن و هرچی میخوای بگی که باید گفت مرغ پخته هم به این توقع خواهد خندید)
چرا؟ خیلی روشنه!
وقتی خودت میگی موقعیت برابر!!!! یعنی اینکه شما میدونید با کدام رسانه طرفید و ادرس این رسانه رو بلدید و ان رسانه هم حق داره بدونه که مخاطبش که میخواد روی آنتن با شرایط برابر حرف بزنه کیه و کجاست؟
راجع به زیبا کلام،
یه سوال از خودت بکن : چرا صادق زیبا کلام در رسانه ای که شما مدعی سانسور و چه و چه هستید درموردش، اینهمه آنتن میگیره و میاد حتی از رضاشاه خون آشام هم دفاع میکنه اما برادرش دکتر سعید زیبا کلام که 180 درجه خلافه برادرشه و طرفدار سرسخت ولایت فقیه و خیلی هم دانشمند و باسواده دیده نمیشه؟ و حتی دادگاهیش هم میکنن؟
اینو بدنید بنده صادق زیبا کلام را تهی از سواد میدونم و اگر دقت کنید استاد از این شاخه به اون شاخه پریدنه و اینکار یکی از دلایل کم سوادی آدمه.
این نظر بنده اس که ممکنه شما باهاش موافق نباشید.

آقای دکتر خزعلی حکایت جالبی دارن به اسم "غلط فرموده اند" که پیشنهاد می کنم بخونین.
نه بخاطر افکار و عنادش با حضرت آقا، بلکه بخاطر اینکه قلب پدرش رو شکسته و از سوی ایشون آق شده نخواهم خواند.
اما بدونید که کاملا میشناسمش.

خلاصه این که من آرزوم این بود با شما مینشستم توی یک سفره خانه ای، قهوه خانه ای، پارکی و بحث می کردیم ولی چون از سرنوشت خودم بعد از این بحث بیمناکم عطایش را به لقایش می بخشم.
شما هر وقت خواستی هماهنگ کنی و بنشینیم صحبت کنیم
هیچ بیمی هم نداشته باشید چون بنده نه سر پیاز جایی هستم ونه تهش.
به همون لقمه ای که پدرت بهت داد قسم بنده یه آدم معمولی هستم و بس.
اما،
از اونجایی که به لحاظ «وقت و زمان» شخص فقیری هستم باید چند شرط رو رعایت کنید :
1) ما فقط مباحثه میکنیم نه مقابله و مجادله.
بدین معنی که داشته هامون رو میذاریم وسط و هیشکی اصرار به محکوم کردن طرف مقابل و حتی قانع کردنش نداشته باشه. بلکه حرفها رو میذاریم توی طبق اخلاص و هرکی هرچی دوست داشت برداره.
به قول شما میریم سفره خانه و داشته هامون رو میذاریم روی سفره و هرکی هر چی دوست داشت برمیداره و میره.
2) تا یه مطلب تموم نشده حق نداریم بریم سراغ یه موضوع دیگه و طرح بحث دیگه.
3) کسی نماینده رسمی کسی نیست بنابراین نباید از طرف مقابل انتظار داشت بابت هواداریش از یک طرف، پاسخگوی تمام نقایص و مشکلات طرفش باشه.
بلکه فهم خودش رو بابت هواداریش و وفاقش با طرفش بیان میکنه.
4) هیچ کس حق نداره میون کلام طرف مقابل حرف بزنه. سخن به نوبت! و اونی که داره حرف میزنه طرف مقابل باید با صبوری و سکوت گوش کنه.
پریدن در حرف طرف مقابل بیانگر اینکه که طرف کم آورده.
5) شما که اسم بنده رو میدونید، بنده نام شما را نخواهم پرسید(مگر اینکه خودتون بخوایید)
اینکار برای راحتی خیال شماست.
نکته : چون در محضر دیگر مخاطبان داره این حرفا بیان میشه اگر تمایل به قرار و نشست داشتید لطفا با همین آی پی کنونی برام پیغام بذارید چون تا حالا با آی پی های متفاوت تشریف آوردید و ممکنه که کسی شوخیش بگیره و بیاد به اسم شما باهام قرار سرکاری بذاره.(یعنی خودش رو جای شما جا بزنه)
بنابراین با همین آی پی که روی این کامنت هست درخواست قرار کنید.
موفق باشید

سلام
هر چند بابت گرایش سیاسیش زیاد ازش خوشم نمیاد، اما مقاله های فوق العاده ای داره، سوادش بالاست
۲۶ بهمن ۹۳ ، ۱۲:۰۳ ایوب صبوربوشهری
سلام.حقیقتا متین جواب اون آقا یاخانم نصیر رادادید.کیف کردم.خدا امثال شما رو زیاد کنه.طرف نمیدونه که تو جمهوری اسلامی هرکسی هرحرفی بخواد میتونه بزنه الا حزب اللهی هاش.موفق باشید
پاسخ:
سلام
موید باشید

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.