شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

هرچه سریعتر نام کوچه برلن را تغییر دهید

چهارشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۴۶ ق.ظ

سرویس سیاسی پایگاه 598- مهران موزون) به دنبال اظهارات گستاخانه و مشکوک نائب رئیس مجلس قانونگذاری آلمان در حضور محمدرضا عارف، این گمانه تقویت میشود که چتر سنگین و منفی خبری که بر روی دستگاه دیپلماسی کشور (در خصوص رفتار منفعلانه وزیر خارجه کشورمان در فرانسه) سایه افکنده است نیازمند چرخش اذهان عمومی به سمت و سوی دیگری است.


از آنجا که اظهارات وقیحانه و مداخله جویانه این مقام دست چندم کشور آلمان موجب موضعگیری برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده و احتمال میرود در روزهای آینده (چرخش اذهان عموم) از برخی مسائل اصلی به این موضوع فرعی اتفاق افتد چند نکته در این خصوص تقدیم تحلیلگران و خوانندگان محترم می شود :
1) این سخنان و اظهارات خانم مدعی حامی حقوق بشر در حضور یکی از سران مدعی اصلاح طلب، طرح شده و اصولا برای آن دسته از هواداران آقای عارف که حرّیت ملی دارند و روی ایشان نیز حسابی برای انتخابات مجلس باز کرده  اند مهم است که بدانند مواضع و عملکرد آقای عارف را در برابر این گستاخی بیسابقه چه بوده است.
2)  لازم است برخی دغدغه مندان سیاسی کشور (اعم از فعالان رسانه ای و مقامات سیاسی) مراقب باشند تا در تله های خبری گیر نیفتند و قلم و لسانشان از موضوعات اصلی منحرف نشود. لذا میزان پردازش به مواضع استکباری این مقام آلمانی می بایست به لحاظ کمی و کیفی در همان سطح ابراز شود و نه بیشتر!
3) با عنایت که آنچه که در بند 2 گفته شد پاسخ کوتاه، مختصر و عملی! به اظهارات این خانم فعال حقوق بشر!! نه در سطح دستگاه دیپماسی کشور(که امیدی هم به دست اندرکاران فعلی این دستگاه نیست) بلکه در شأن شورای محترم شورای شهر تهران است تا ادعای دروغین این نازی زاده ی وقیح را با تغییر نام «کوچه برلن» تهران به کوچه شهید «مروه شروینی» بدهند. پاسخی که کوبنده و  سریع بوده و پیامی جهانی خواهد داشت.


برای اطلاع بیشتر خوانندگان محترم درخصوص شخصیت شهیده مروه شروینی اینجا را  بخوانید +
  

نظرات  (۶)

۰۸ بهمن ۹۳ ، ۱۱:۱۱ نیما از دزفول
سلام
احسنت بر نکته بینی شما.
پیشنهاد جالب و دندان شکنی است.
ظاهراً این پلپو بریده ، سالهای قبل جلوی سفارت ایران در آلمان ، با شالگردن سبز از سران فتنه حمایت کرده است - چرا همچین عناصر معلوم الحالی ، مجوز حضور در ایران را می یابند - از دستگاه دیپلماسی انتظاری نداریم ولی از سیستمهای امنیتی وزارت اطلاعات انتظار میرود که به این مسائل رسیدگی نمایند.
پاسخ:
سلام حج نیمای عزیز.
ممنون از لطف جنابعالی.
دیسون خدمت نمیرسیم گ گ؟
با سلام و عرض خسته نباشید
مطلب شما به آدرس زیر در سایت دزنوشت درج شد:
http://deznevesht.ir/?p=39243

دزنوشت؛ مرجع وبلاگ نویسان شهرستان دزفول
پاسخ:
سلام
خداوند یک در دنیا صد در اخرت عوضتان دهد
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
ماشالله چقدر هم که این پیشنهادهای مزخرف شما عملی میشه:
1) استاندار ایلام به احترام آرمیتا عزل شود (هاهاهاها که چقدر شد)
2) آقای هاشمی این مشورت را جدی بگیرید (واریز به سمت چپ)
3) متولی محترم آثار حضرت امام چرا با خاتمی رفاقت می کنید؟

بازم بگم از پیشنهادهای سازندتون ** ** *** *** ** ********* ** ****؟

راستی این ******* *** ****** که تابلوی نوفل لوشاتو رو کندند واقعاً در ذهن خودشون به چی فکر می کردند؟ واقعاً اگر جلوی یک ایرانی اسم نوفل لوشاتو رو بیاری اولین چیزی که به ذهنش میاد: امام خمینی هستش نه فرانسه. ******* ** ****** ***** * ******* ***** **** ** ** **** * **** **** * ***** *** **
پاسخ:
بر هر چی آدم هتاک و بی ریشه اس لعنت.
سلام جناب موزون
بابت مطلب دقیق وهوشیارانه ای که نوشتیدازشماسپاس گزارم ودعاگویتان هستم
پاسخ:
سلام بر شما.
موید باشید برادر.
خدا حفظتان کند
۱۱ بهمن ۹۳ ، ۲۰:۵۶ دوستدار اسلام

سلام قولا من رب رحیم

 

به دنبال درخواست بسیار مهم دکتر رحیم پور ازغدی برای برگزاری کرسیه های آزاد اندیشی اقتصاد در نماز جمعه ی تهران، و عدم همکاری مسئولین ذیربط بدلیل فشارهای وارده از سوی اقتصاد دانان غیر اسلامی در داخل کشور، از شما وبلاگ نویس عزیز تقاضا داریم که به میزان توان خود مطلبی در خصوص لزوم طرح بحث های "اقتصاد قرآنی" در مهم ترین و پرتعداد ترین تریبون دینی کشور، در وبلاگ خود منتشر کرده تا از اندک اندک این مطالب در کنار هم موجی پدید آمده و به گوش تئوریسین های اقتصادلیبرال در کشور برسد تا بلکه قدمی در راستای زدودن مظلومیت و مهجوریت از قرآن برداشته باشیم.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی نظریه های تولید شده ی اقتصاد اسلامی، می توانید به وب سایت http://www.kadamaei.ir/ و همچنین وب سایت http://reba.ir/ مراجعه نمایید.

 

 

« ما تا به امروز می بایست مدل بومی اقتصاد را به دنیا عرضه می کردیم. ما باید هم کارآمدی در جهت رشد رونق اقتصاد، هم کارآمدی در جهت تأمین عدالت را به دنیا نشان میدادیم.»

بیانات رهبری - 85 (دیدار با دست اندرکاران اصل 44)

 

و تا به امروز هنوز...

پاسخ:
انشالله
۱۹ بهمن ۹۳ ، ۰۹:۳۵ درجواب هادی
آقای هادی؛ وبلاگ نویس محترم در حدواندازه خودش به نصیحت و پیشنهاداقدام میکند حالا خواه عزیزان پندبگیرند خواه ملال....
شما به دولت دلخواهتان بپرداز که چه وعده هایی داد و عمل نکرد؛راست میگی خیلی نکته سنجی ؟؟؟اونارو ردیف کن تا قبل ازاینکه علنیشون کنی خودت از خجالت آب بشی...
درست فهمیدم ؟؟؟ دولت دلخواهتان است؟؟؟؟

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.