شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

دُن کیشوتِ فتنه گران

يكشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۳، ۰۲:۱۳ ب.ظ

آنروز که امام امت پس از یک هفته آشوب و ضرب و جرحِ جانی و مالی به ماموران خدوم نیروی انتظامی و بسیجیان مظلوم، پشت تریبون نماز جمعه خواستند که به اردوکشی ها پایان داده شود بزرگترین معنایش این بود که رأفت نظام شامل حالتان شد و حرفتان را زدید و از این به بعد از مجرای قانون ادعایتان را پیگیری کنید.

کودتاچیان اما،

خواسته شان این بود که تاحصول نتیجه(ابطال انتخابات و پذیرش ادعای و تهمت تقلب به نظام) در کف خیابانها بمانند و این همان چیزی بود که حجت را بر مردم و نظام تمام کرد که فتنه را از کف خیابانها جمع کنند.

کودتاچیان و رهبر نابکارشان همچنان پیگیر توسعه فتنه بودند تا یکسال و هشت ماه بعد که شورای عالی امنیت ملی حکم بر حصر دو تن از چهارتن سران اصلی فتنه داد.

طی سالهای اخیر که باروتهای خیس فتنه قابل اشتعال نبوده است، اَبافتنه تنها راه شعله ور کردن مجدد این تنور شیطانی را در بیرون کشیدن کروبی و موسوی روسیاه از کنج امن حصر و اعدام آنها میداند.

ابافتنه خوب میداند که اتمام حصر این دوتن مساوی است با محاکمه و اعدام آنها، لذا برای شعله ور کردن مجدد فتنه به جنازه های کروبی و موسوی نیاز دارد.

در حقیقت، جنازه های موسوی و کروبی برای اَبافتنه حکم باروت خشک را دارند.

وانگهی فشار سنگین خانواده های این دوتن و طیف آنها که «چرا کنج عافیت نشسته اید و موسوی و کروبی به تنهایی جورِ شما را بکشند» روی دوش ابافتنه سنگینی میکند.

علی مطهری اما،

اینروزها مبدل به دُن کیشوتی تمام عیار شده است.

روزی ادعای غیر قانونی بودن حصرِ حضرات را داشت و تشخیص خود را فرای شورای عالی امنیت ملی میدید.

روز دیگر در محضر امام امت، همین کُد را دنبال میکند و پاسخی دندان شکن(اما محترمانه) از حضرتش دریافت میکند و جالب اینکه دُن کیشوت وار، خودش این گفت و شنود را به بیرون انتقال میدهد تا شاید شجاعت خود را بیشتر نشان دهد غافل از آنکه آه و افسوس علاقمندان شهید مطهری را برانگیخت(که چه کسی از صُلب مطهرش به جای مانده).

روز دیگر دانشجویان او را مورد پرسش قرار میدهند که «گیریم اینان از حصر خارج، محاکمه و به اعدام محکوم شدند آنگاه چه؟»

علی مطهری پاسخ میدهد :به قانون و حکم صادره تمکین میکنیم.

چندی پیش قاضی القضات جمهوری اسلامی در خصوص حصر آن دونانجیب[1] رسماً اعلام کرد که حصر آنان  قانونی است اما دن کیشوت نه تنها کم نیاورد بلکه تشخیص رئیس دستگاه قضا را نیز زیر سوال برده و فصل الخطابی آیت الله آملی لاریجانی را در خصوص  قانونی بودن یا نبودن حصر نادیده گرفت.

تأسف بارتر آنکه فقط 12 روز پس از تأکیدات امام امت در مورد حماسه نهم دی و خبیث خواندن کسانی که دنبال تحریف یا فراموشی این یوم الله هستند، امروز علی مطهری در مجلس، غیر از آنکه برخوردهای فیزیکی با برخی نمایندگان میکند (که شرح آن متعاقبا در رسانه ها درج خواهد کرد) افاضاتی در مورد یوم الله 9 دی داشته که شایسته پیگیری قضایی سریع، قاطع و بی گذشت از سوی مدعی العموم میباشد. 

او با موضعی التقاطی درباره 9 دی اعلام کرده است که در فتنه «دوطرف» وجود داشته است و مردم در این روز تاریخی برای تأدیب دوطرف به صحنه آمده اند.

این در حالی است که مردم در 9 دی در حمایت از نظام و ولایت به صحنه آمدند و سیلی محکمی را - که ولایت 12 روز پیش به آن اشاره داشتند- به گونه اَبافتنه و تیمش نواختند.

بخوانید سخنان التقاطی علی مطهری را  :

((  9 دی مردم فارغ از اقدامات تفرقه‌افکنانه دو طرف فتنه برای وحدت به خیابان آمدند و اگر این حرکت مردم به گونه‌ای دیگر تفسیر شود این روز یوم‌الله نیست بلکه یوم‌الشیطان است ))

حال از مدعی العموم سوال میکنیم :

آیا این سخن علی مطهری درباره 9 دی قابل پیگیرد قانونی نیست؟

از نمایندگان غیور مجلس میپرسیم : آیا وقت بررسی اعتبارنامه این آدم فرا نرسیده است؟

از همه می پرسم : وقتی علی مطهری از صدر تا ذیل نظام را برای رفع حصر کودتاچیان درنوردیده و پاسخ لازم را میشنود اما لجوجانه در کف میدان رسانه ها ایستاده و همچنان جیغ بنفش میکشد فرقی با اغتشاشگران 88 که پس از خطبه های امام امت همچنان در خیابانها آشوب نمودند دارد؟

نه برای علی مطهری،

بلکه برای توجه آن دسته از خوانندگان محترمی که نگاه آماری برایشان جالب است را به فرازی از فرمایشات حضرت آقا در خصوص 9 دی و فتنه 88 جلب میکنم که همراه با نمودارهای آماری است و این نمودارها روشن خواهد کرد که علی مطهری هم اکنون در کجای مختصات دایره ولایتمداری ایستاده است؟


(( یکی دیگر از چالشها - که البته این چالش پیچیده‌تری بود - چالشهای فتنه‌انگیزی بود که در فتنه‌ای مثل هجدهم تیر سال 78 و فتنه‌ی سال 88، با فاصله‌ی ده سال، اینها در تهران راه انداختند. امیدوار بودند که بتوانند با این فتنه، نظام را شکست بدهند؛ ضربه وارد کنند؛ اما بعکس شد. در فتنه‌ی هجدهم تیر، پنج روز بعد از اینکه فتنه‌گران فتنه‌ی خود را شروع کردند، مردم آن حرکت عظیمِ 23 تیر را، نه فقط در تهران، بلکه در سایر شهرها به راه انداختند. در فتنه‌ی 88، دو روز بعد از حوادث عاشورا، آن قضیه‌ی عظیم نهم دی به راه افتاد. همان وقت بعضی از ناظران خارجی که از نزدیک دیده بودند، در مطبوعات غربی نوشتند و ما دیدیم، که گفته بودند آنچه در نهم دی در ایران پیش آمد، جز در تشییع جنازه‌ی امام، چنین اجتماعی، چنین شوری دیده نشده بود. این را مردم کردند. حضور مردم اینجوری است.))

حال نسبت ادله های بی پایه و مایه ی علی مطهری را (که سعی دارد قضایا 88 را محدود به دعوای احمدی نژاد و هاشمی کند) با فرموده های رهبری معظم انقلاب بسنجید


میزان کلیدواژه های فتنه 88 و 9 دی (به کار رفته در ادبیات معظم له در بازه های تاریخی)


[1] حضرت آقا فرمودند :مسئله‌ی اصلی این است که یک جماعتی در مقابل جریان قانونی کشور، به شکل غیر قانونی و به شکل غیر نجیبانه ایستادگی کردند و به کشور لطمه و ضربه وارد کردند؛ این را چرا فراموش میکنید؟


در همین رابطه از قول فرزند شهید سیدعلی اندرزگو بخوانید +

بازنشر مطلب در راهکارنیوز + 

بازنشر مطلب در دزفول امروز +

نظرات  (۵)

سلام
نمی دانم این تعبیر "دو طرف فتنه" را حضرات اصلاح طلب (از عارف تا علی مطهری و بقیه شان) از کجا درآوردند؟
آقای احمدی نژاد در مناظره خطایی کرد و تذکری از مقام معظم رهبری گرفت و به فرموده خود ایشان ترتیب اثر داد.
آیا مردمی که به خیابان ها آمدند از اینکه ایشان در مناظره گفته بود بالای چشم فلانی ابروست شاکی بودند؟ یا به اعتبار دروغ های موسوی و کروبی فکر می کردند رای شان خوانده نشده؟
این چه مزخرفی است که مرتب تکرار می شود: "دو سر فتنه"!!!
گیرم آقای احمدی نژاد خلاف عظمایی مرتکب شده. لطفا آنکه در مناظره مورد تهمت قرار گرفته برود از قوه قضائیه درخواست پیگیری کند!
لطفا اجازه بدهد صحت یا عدم صحت سخنان رییس جمهور در آن مناظره به اثبات برسد؟
آیا "ابوفتنه" حاضر است تا م.ه و احمدی نژاد در کنار هم مورد محاکمه قرار بگیرند تا معلوم شود حق با کیست؟

اخیرا آقای محمدصادق خرازی هم با پررویی فرموده اند: «ریشه اصلی فتنه احمدی نژاد بود!»
البته حق دارند! این را نگویند چه بگویند!
پررویی که کنتور و حد و مرز ندارد.
آقای عارف در مناظرات 92 فرمودند: «سهم هرکس در فتنه مشخص شود»
اتفاقا شما از تعیین سهم هرکس در فتنه هراسانید.

احسنت به احمدی نژاد که با سکوت و نجابت مثال زدنی خودش تمام این دست و پا زدن های وقیحانه را به دلقک بازی هایی مضحک تبدیل کرده.
پاسخ:
تناقض های این پسرکِ 50 ساله(علی مطهری) آنقدر زیاد است که حد ندارد.
ایشان دیروز در مجلس میگوید : هرکسی حق دارد نظر خود را بیان کند.
یعنی تریبون قوه مقننه میتواند منجنیقی برای پرتاب نظریات شاذ ایشان به بهانه آزادی بیان باشد.
بسیار خب!
آیا احمدی نژاد کاری جز این کرد؟
نظرش را گفت.
از تریبونی دیگر.
و مگر تیم هاشمی چهارسال(از 84 تا 88) از تریبونهای مختلف کاغذی و مجازی هرچه خواستند بار احمدی نژاد نکردند؟
پس از 88 تاکنون چه؟
آیا هنوز هم جبران نشده آن «اظهارنظر آزادانه احمدی نژاد»؟
قصه همان است که خود دکتر گفت : پا در منطقه ممنوعه گذاشته بود.
۲۲ دی ۹۳ ، ۱۹:۰۱ نیما از دزفول
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام علیکم
دیروز که در رسانه ها خبر نطق متوهمانه علی مطهری ( فرزند نا خلف!! استاد شهید مطهری(ره)) را خواندم ، نمیدانم چرا یک دفعه یاد آیه شریفه قرآن در خصوص پیروان حضرت ابراهیم ( ع ) افتادم که میفرماید :

«ان اولی الناس بابراهیم للذین اتبعوه... نزدیکترین مردم به حضرت ابراهیم کسانی هستند که از او پیروی می کنند.» - آیه 68 آل عمران

و اینکه این بزرگ زاده که از قرار گرفتن در لیست اصولگرایان در مجلس آینده ناامید شده و گروههای مقابل نیز ، وقعی به او نمی نهند ، ناچار به دست و پا افتاده تا با ******** بازی و قهرمان بازی راهی برای ورود به مجلس دوره بعد پیدا کند ولی زهی خیال باطل که این کارها
" تنبونی برا فاطی نمیشه ".
پاسخ:
سلام نیماجان
قصه عمیق تر از اینهاست
ایشان از نظر بنده مدتهاست برای حضرات کارگری میکند.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
وای برشما ********** ************ *** ************ *** خاتمی *** ***** ***** * ****** *** عارف و مطهری.
شماها حالاحالا بایدبسوزید چون دوران افولتان فرا رسیده.
تایید *کنی نظرمو واقعا **********
پاسخ:
آرومتر.
۲۵ دی ۹۳ ، ۱۸:۳۵ پسر دزفولی
با عرض سلام و خسته نباشید
قبل از صحبتم بگم من فردی عادی هستم و ممکن است از خیلی مسائل بی خبر داشتم لذا برداشت شخصی ام را می گویم.ممنون
اگر صحبت رهبر و حکم قوه قضاییه و شورای امنیت فصل الخطاب است پس چرا شما و دیگران این قدر نسبت به نطق این به قول خودتان پسرک 50 ساله حساس هستید و این قدر واکنش نشان می دهید؟یا حقیقت چیز دیگری است؟آیا جلوگیری کردن از ایراد سخنرانی یک نماینده کار درستی است؟(همان کاری که یک بار نمایندگان با احمدی نژاد کردند و مدام دو دو می کردند تا جایی که رییس مجلس گفتن طوری باشد که شان رییس جمهور زیر سوال نرود).آیا دامن زدن به وقایع سال 88 چیزی جز افزایش کینه و کدورت بین بزرگان و مردم در پی داشته است؟آیا این افزایش کینه چیزی جز افزایش شادمانی دشمنان داخلی و خارجی در پی داشته است؟آیا فکر نمی کنید مردم از شنیدن کلمات فتنه  ، 88 ، 9 دی و غیره به حالت تهوع رسیده اند؟آیا در 30 سال گذشته هیچ فتنه ی دیگری در این کشور رخ نداده است؟چرا به افراد دیگر هیچ گونه تریبونی برای ابراز نظراتشان گذاشته نمی شود؟آیا وقت آن نرسیده است که با همدلی مشکلاتمان را حل کنیم و به این کینه ها دامن نزنیم؟

با تشکر از پاسخگویی شما/موفق باشید
پاسخ:
با عرض علیک سلام
گرفته ای ما را برادر؟
چهل تا سوال کرده ای انتظار داری همه را جواب بدهم؟
درحالیکه جواب برخی سوالاتت در خود سوال است.
فقط یک چیز میگویم و بقیه سوالاتت را بار وانت کن و درون وبلاگ دیگری تخلیه کن جان مادرت.
====
مثال :
من به شما میگم : من شما را قبول ندارم.
شما : مشکلی نیست قبول نداشته باش. اگر طلبی داری برو شکایت کن.
دوباره منو روز بعد می بینمت و میگم : ببین من شما رو قبول ندارم.
میگی : باشه. نداشته باش.
دوباره یه جای دیگه میرم و میگم من فلانی رو قبول ندارم.
بهت میگن  خب اگه حرف حسابی داری برو شکایت کن.
بدون اینکه برم قوه قضاییه میگم : آره راس میگید قوه قضاییه هرچی بگه همونه.
رئیس قوه قضاییه بهم میگه : حرف شما قبول نیست و بیمورده.
بهش میگم : میدونی چیه؟ من تو رو هم قبول ندارم.
رئیس قوه قضاییه بهم چیزی نمیگه.
دوباره میرم روی سکوی محل داد میزنم : مردم من فلانی رو قبول ندارم.
میرم وسط روضه مسجد  وای میسم میگم من فلانی رو قبول ندارم.
===
وجدانا معنی این حرکات چیه؟
کسی که ادعایی در خصوص ظلمی در این ممکلت داره میره قوه قضاییه دیگه . غیر ازاینه.؟
ایشون هرجا میره شده نماینده کسانی که این کشور رو به تایید مدیر ارشد کشور به پرتگاه  بردند.(مگه اینکه شمای کامنت گذار محترم و  فرد عادی،  رهبری رو قبول نداشته باشی که اونوقت دیگه پاسخهای بنده به دردت نمیخوره)
کسانی که حکمشون اعدامه.
و نظام نمیخواد اینا اعدام بشن (مثلا رافت نشون بده)
علی مطهری  توی سخنرانیاش گفته.
توی مصاحبه هاش
پیش رهبری .
توی مجلس.
شما اگر فرد عادی باشی باید بدونی که سال 88 اونایی که تهمت تقلب زدند یک هفته هرکاری خواستند کردند.
رهبری گفت : بسیار خب حرفتون رو زدید بقیه اش از مجرای قانون پیگیری بشه.
اما آشوبگرا میخواستن بمونن تا تا انتخابات ابطال بشه.
این یعنی چی؟
قانون چی میشه؟
علی مطهری هم همینه.
مرغش یه پاداره؟
پیش خودش تصور میکنه : اونقدر میگم و میگم و میگم تا نظام رو مجبور کنم اینارو بیرون بیاره و محاکمه کنه.
اما نمیدونه اونایی که هُلش دادن  توی این بازی میخوان که کروبی و موسوی نگونبخت بیان بیرون و هرچه زودتر به دار مجازات آویخته بشن تا جنازه هاشون بهانه ادامه نقشه سال 88 بشه..
نظرشه؟
آزاده؟
تریبون های عمومی را چرا خرج این موضوع میکنه؟
شما بگو : چرا حرفی رو که یه بار گفته همه شنیدن مرتبا و بدون رجوع به قوه قضاییه داره هی تکرار میکنه و به شورای عالی امنیت ملی این کشور توهین میکنه؟
چرا؟
شکایت کنه :
اینجانب علی مطهری نماینده مردم تهران نسبت به حصر کروبی و موسوی شکایت دارم و خواهشمندم این حصر غیر قانونی رو بشکنید و ایشان را محاکمه فرمایید.
===
به همین سادگی.
چیه؟
نکنه علی مطهری میدونه که اگر اینکارو بکنه و حکم صادر بشه که « تو بیخود میگی» اونوقت باید دهنش رو ببنده؟
یا مجبوره رسما بگه قانون رو هم قبول نداره.؟
۲۷ دی ۹۳ ، ۲۱:۲۰ حاج کاظم
چائیدی !
پاسخ:
شب بیا باغ حاجی.

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.