شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

در محضر مصباح انقلاب

يكشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۸ ق.ظ

کسانی که امروز نسبت به هشدارهای معنوی و انذارهای خیرخواهانه ی اُخروی و دنیویِ پارسایانی همچون علامه ی عالیقدر جمهوری اسلامی، خود را به ناشنوایی زده و یا اقدام به زدن نعل وارونه در فضای رسانه ای کشور میکنند، بدانند : در روزی که یوم الحسابش خوانده اند، هیچ جوابی در برابر خدای خویش ندارند.

چنین کسانی بلاشک جزو سرافکنده ترین سربزیران روز جزا خواهند بود چرا که با وجود سخنان رهبری معظم نظام و کسانی مانند آقای مصباح، حجت بر آنان تمام است.

بخوانید گزیده ای از سخنان گهربار علامه مصباح در روز گذشته :

(( در طول تاریخ اسلام و بعد از رحلت پیامبر(ص) این نوسانات در افراد زیاد دیده شده است؛ در زمان‌های قدیم که نبودیم ببینیم ولی در دوران انقلاب برخی افراد که هم سن و سال بنده هستند، در مجلس دیدند که در برخی افراد چه تحولاتی رخ داد؛ تحولاتی که به نظر من برای خودشان هم باورکردنی نبود. یعنی اگر یک روز به آنها می‌گفتند قرار است تو چنین شوی، می‌گفت ابدا و محال است و مگر می‌شود، اما شدند.
در من و جنابعالی امکان این تحولات وجود دارد و ما استثنا نیستیم، باید نگران باشیم آیا لذات دنیا، ریاست دنیا، شهوات دنیا، پُست و مقام‌ها، پول‌ها، ذخیره‌های بانک‌های خارجی، پول سهام کارخانجات و مقادیر زیاد زمین‌هایی که احیا شده، مانع می‌شود از اینکه وظیفه خود را انجام دهیم یا خیر؛‌ این امتحان برای همه است و تعارف و استثنا ندارد.
))


((اصولگرا یعنی کسانی که سه دسته اصول را قبول و باور می‌کند و اگر گفت ولایت فقیه را قبول داریم، آن را با جان و دل می‌گوید و تا پای جان برای آن می‌ایستد اما امروز برخی می‌گویند آقا ما حالا یک چیزی گفتیم و می‌گویند ما خودمان آقا را به اینجا رساندیم آیا مطیع او شویم؟
پس ادعای ولایت فقیهی ما کجا رفت؟  حالا که شما کمک کردید فردی به حقش برسد، آیا شما سر او منت می‌گذارید؛ آنهایی که با پیامبر بیعت کردند، پیامبر را پیامبر کردند و آیا آنهایی که با علی بیعت کردند، آنها علی را علی کردند؟ آنها باید افتخار کنند که علی(ع) را شناختند و ما باید خدا را شاکر باشیم که کسی را به ما شناساند که کسی زیر آسمان و روی زمین شایسته‌تر از او برای این مقام سراغ نداریم.
))

بیشتر بخوانید +

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۲۰
مهران موزون

نظرات  (۲)

حضرت علامه مصباح یزدی یکی از شخصیت هایی است که دوام اعتقادی خودم را مدیون ایشان و شاگردان شان می دانم.
خدای متعال وجود مبارک ایشان را برای ما و اسلام حفظ بفرمایند.
پاسخ:
مستدام باشید
۲۲ مهر ۹۳ ، ۱۹:۴۸ بچه دهاتی

با کمال احترام نسبت به جناب علامه ، وقتی اجازه دادی مسلم را از بام دارالاماره پایین بیندازند ، دیگر چه فرقی می کند جناب سلیمان باشی یا دیگری . حتی شهادت درمیدان عین الورده هم کارساز نیست ، وقتی حسین می نویسد پسر عم و امین خاندانم را نزدتان فرستاده ام . به خدا قسم ، خودامام حسین را هم خوبان امت ، خوبان قریش و بنی هاشم نصیحت می کردند که نرو .

بله فرمایشات حضرت علامه بسیار گرانقدر است ، اما ... بگذاریم و بگذریم .

پاسخ:
مخلصیم

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.