شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

هشدار به مصباح شکنان!

يكشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۳، ۰۴:۴۴ ب.ظ

پاسخ برخی هشتادساله ها!! که در آستانه عروج به دیار برزخ، همچنان دست از شیطنت خویش برنداشته و ارکان ولایت فقیه را به بهانه های مختلف مورد هجمه های آشکار و پنهان خویش قرار میدهند بماند برای وقتی دیگر! چه اینکه یکی از پایه ها و بنیان های مرصوص ولی فقیه در این روزگار، همانا مرجعیت و علمای متعهدی هستند که امتحان خویش را در داشتن بصیرت و دفاع از رهبری همیشه پس داده اند و بلاشک یکی از شاخص ترین آنها، حضرت علامه مصباح یزدی(زید عزه) است که وجود گرانقدرشان همچون خاری است در چشم فتنه گران منافق صفتی که سالهاست آرزوی استحاله جمهوری اسلامی را در سر می پرورانند اما بزرگانی همچون جناب مصباح، خواب آنان را آشفته کرده است.

اما بعد..

در این میان نیز هستند منحرفان کم سن و سالی که متاسفانه از یک سو مُلبس به ردای روحانیت اند و از سوی دیگر منتسب به بیت بزرگان راحل.

این افراد جوان، جمجمه ی خویش را به جای آنکه به خدا بسپارند و به او اقتدا کنند ترجیح میدهند زیر پرچم برخی هشتادساله هایی که نسبت به سوابق امثال علامه مصباح آلزایمر سیاسی گرفته اند پناه بگیرند و به عناوین مختلف به کسانی همچون علامه مصباح(حفظه الله) اهانت و حمله کنند.

این کم سن و سالانِ بی خرد بدانند که اگر قرار باشد حرمت بزرگان نظام و حوزه را نگاه ندارند ، خود نیز نباید از ملت شریف ایران توقع حفظ حرمت داشته باشند که حکما گفته اند کلوخ انداز را پاداش سنگ است.

براستی چه کسی گفته است شما تازه ملبس شده های خودشیفته، در زمین بازی استوانه های سیاسی  و بنفع آنان به عصارهای متعهد انقلاب حمله کنید و تنها به پشتوانه انتسابتان به برخی بزرگان!! احساس غیر قابل نقد بودن کنید و نُنُروار برای خویش عقبه سیاسی قائل شوید؟چرا گمان میکنید ملت این روحیه متفرعن شما را برمی تابد؟

این خط این هم نشان!

صبوری قلم های آتشین فرزندان انقلاب را قدر بدانید و بچه پرروی درونتان را مدیریت کنید تا کاسه صبر انقلابی مردم ایران لبریز نشود.

بازنشر مطلب در راهکار نیوز +

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۳۰
مهران موزون

نظرات  (۴)

اینایی که نُنُروار هر دفعه یه گلی می‌کارن وسط مملکت، اینا رو ماها خودمون بادشون کردیم! می‌دونید؟! رو دادیم بهشون!

بچه‌پرروی درون رو خوب گفتید. آورین.
پاسخ:
هر کسی یه بچه پرروی درون داره.
خود من هم دارم.
فرقش اینه که کی از این بچه پررو در چه راستایی استفاده کنه.
مخلصیم
حاجی این مطلبت تکبیر داره!
الله اکبر!

اما بعد ...
ریشه این تحرکات در دو نکته است:
1- حسادت به مقام علمی بالای آیت الله مصباح یزدی
2- حالا که دست مان به رهبری نمی رسد انتقام مان را از فدائیانش بگیریم!

دقت کرده اید که در این سال ها هر کسی که غیرتمندانه پای رهبر انقلاب ایستاد؛ انواع و اقسام تهمت ها و تخریب ها نثارش شد؟
پاسخ:
سلام
کامنت شما نیز تکبیر دارد داداش!
بنده بند 2 فرمایش شما را در حمله به جناب مصباح قوی تر میدانم.
۰۳ مهر ۹۳ ، ۰۸:۵۴ ی بنده خدا
ببخشید شما؟

(آدم وقتی میگه به کسی "منحرفان کم سن و سال" قاعدتا داره از موضع بالا حرف می زنه، از این منظر مقایسه هر دو طرف لازم میشه)
پاسخ:
یکم : سلام، من یه پابرهنه هستم که انقلاب رو به ثمر رسوندم.
دوم : بهتر نیست به جای «من قال» به «ماقال» بپردازی؟ جواب حرف رو بده! چیکار به گوینده اش داری! وقتی افراد عادی مثل من حرف میزنن خودشون مهم نیستن بلکه حرفشون و محتواشون مهمه. ولی وقتی افراد مشهور حرف میزنن حتی یک کلمه شون هم مهمه که چی از دهنشون بیرون میدن. حالا این فرد مشهور میخواد نتانیاهو باشه یا سید حسن نصرالله.
سوم : شما خودت که دنبال مقایسه هستی، میشه بگی کی هستی؟ که میخوای بنده رو بسنجی؟
چهارم : حرف حساب، سن و سال نمیشناسه. این دستور حضرت امامه که اگر حضرات کمکاری کردن مردم وارد میدون شن.
پنجم : من که اسم کسی رو نیاوردم. میشه بگی حرف بنده رو چرا از زمین برداشتی؟نکنه حرفم ضمیر مرجع خودش رو پیدا کرده؟
ششم : وقتی کسی که شهرت داره(حالا شهرت خوب یا بد رو کاری ندارم) به افراد سلیم النفس و بزرگی مثل اقای مصباح حمله میکنه(اونم با قصد و غرض و مرض منافقانه) نباید انتظار حفظ حرمت داشته باشه.
هفتم : یه بار دیگه مطلب رو بخون.
سلام مهربونم
سپیدارم
مطالبت عالیه,دوست دارم ک اونا رو دوستامم بخونن و لایک و نشرش کنند...خوشحال میشم بیایی جامعه مجازی فیس کمپ (دارای مجوز از وزارت ارشاد)
*راستی,میتونی با یه تنظیم ساده ,تبلیغ وبلاگتم بجای حق امضات بزاری...
Facecamp.ir
و یا campchat.ir

اینم لینک شخصیمه(خوشحال میشم از این طریق عضو بشی):
http://facecamp.ir/signup/invited:cecca6029a01c83a75ead54899a535d7

فدامدات

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.