شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

960 ماهگی هاشمی رفسنجانی مبارکباد

پنجشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۱۳ ق.ظ

جناب هاشمی بتازگی و در آستانه 960 ماهگی خویش(بخوانید 80 سالگی) در میان کارمندان مجمع تشخیص مصلحت سخنانی فرمودند که جای تأمل بسیار دارد. هرچند ایشان همیشه طوری حرف میزنند تا برای تشدید و رزنانس کلید واژه ی «هاشمی» در فضای رسانه ای کشور تأمل دیگران را برانگیزند فلذا پردازش به بیانات گهربار ایشان کمک به تحقق نیت! و هدف! ایشان است اما از این «سخنان» که از فیلم درون سایت ایشان برگفته و عیناً و بی هیچ کم و کاستی پیاده شده است نمیتوان گذشت.(ابتدا از خوانندگان عزیز بخاطر فراوانی واژه ی «ایشان» در این پُست پوزش میطلبیم).

اما بعد..

بخوانید بخشی از بیانات رئیس 960 ماهه مجمع تشخیص را!

((ما در سند چشم انداز توسعه ی کشور رو دانایی محور خواستیم، این روش کار کردیم خیلی تا اینکه به این تعبیر رسیدیم و امضا شد و الان ابلاغ شده  منتهی متاسفانه موقعی ابلاغ شد و به دست کسی باید اجرا می شد که او ضد این چیزا بود و همین وضعی که شما میگید  در دانشگاهها و جاهای دیگه پدید آمد یک تحجری به جای باز کردن فضا  خلق کردند  استاد آزاده ی روشن فکر رو حذف میکردن برای  اینکه استاد شعاری رو به جای او بیارن  خوب این با دانش سازگار نیست  با توسعه علمی سازگار نیست  علم در فضای آزاد رشد میکنه  در فضای خفقان زده نمیشه عالم شد  تحجر و عقب افتادگی که از تعصبهای کور، جامعه رو میگیره بزرگترین مانع خیزش علمی کشوره  دانشمند نمیتونه تو فضای آلوده به تحجر و استبداد و زورگویی و تحمیلی ، عقلش و فکرش و نیروی ابتکارو اختراعش  رو خوب استفاده بکنه این واقعیت کاملا در مبانی دینی ما هست  شما اونایی که الان بیشتر در روایت میخونن و حرف میزنن و اینا، اینا این تفکر رو چون ندارن میرن روایتای تحجر آمیز رو بیشتر برای مردم میخونن توی تریبونها اگر اون روایتای دیگه رو بخونن میفهمن مردم میفهمن چی بوده اسلام و چه جوری بوده. 
در جلسه رسمی دولت در مقابل حضرت علی اون شخصیت بزرگ افراد زنده گویا اومدن توی مجلس شرکت میکردن در مقابل همه مردم دوستان اینها کفر میگفتند.
و حرفایی میزدن که متعصبین رو عصبانی میکرد گاهی کتکاری میکردن و بدگویی میرسید این چیطور میشه اینطوری حالا یه کلمه یی یه کسی تو دانشگاه میگه یه جمله یی میگه و باید اخراجم بشه یا دانشجو ستاره دار بشه  توی جلسه رسمی حکومتیست حضت علی سخنگوی اونجاست شما هی بخونید کتابایی که در این زمینه هست ببینید چه حوادثی اتفاق می افتاده در یه جا چون اهانت به شد حضرت علی، اصحابی که نشسته بودند طرف میخواستن کتک بزنن  و حضرت علی فرمود ولش کنید این چه وضعیه انما سب و سب او ..او یه فحش داده حداکثرش اینه یه فحش بش بدید نه اینکه بهتر است اینکه ببخشیدش بگذارید حرفش رو بزنه  جواب داره جوابش رو میدیم در این چنین فضایی ما میتونیم تفکرها استعدادها خودشو رو نشون بده اینم در فضای مردمی خواهد بود فضایی که حاکم بالاسرش نباشه و حراستها دستها رو نبندند افراد رو ممنوع الورود نکنند و از این چیزایی که الان هست که می بینیم اینا منافات داره
.))

نکته : هیچگونه اشتباه تایپی، املایی و انشایی در این متن از سوی نگارنده رخ نداده و آنچه که خواندید عین عبارات آقای هاشمی است.

حال چند سوال ساده از حجت اللاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی داریم که بلاشک به بانک سوالات بی پاسخ ایشان افزوده خواهد شد (هرچند که دستمایه فواد صادقی و تحرکات رسانه ای او در هفته ها و روزهای آینده خواهد بود)

1) جناب هاشمی، بفرمایید منبع اینکه جلسه رسمی دولت حضرت علی(ع) در حضور همه مردم آنهم در مسجد تشکیل میشده کجاست؟ آیا امیرالمومنین(ع) هیچ هیچ محرمانگی و اسراری در حکومتش نداشته؟ آیا وقتی در مورد استراتژی های حاکمیتی و یا جنگی، قرار بر شور و تصمیمی بوده، پس از اقامه نماز جماعت در مسجد کوفه پیش چشم خلقی که در میانشان منافقین هم حضور داشتند جلسه رسمی!! برگزار میکردند؟

جناب مستطاب!

علی ابن ابیطالب(ع) که دیگر روح الله خمینی(ره) نیست که بخواهید به ادعای اینکه کنارش بوده اید و خاطره ی شخصی تان را بیان میکنید، بدون سند و مدرک مدعی شوید که حضرتش جلسات رسمی حکومتش را نزد مردم عام و خاص برگزار میکرده. ما برای ملت ایران خانه ای خانه تر از مجلس شورای اسلامی نداریم اما آیا این مجلس جلساتش مطلقا علنی است؟؟

جلسه مجمع تشخیص شما! چطور؟

اگر امیرالمومنین (ع) تمام مردم را محرم اسرار حکومتی میدانست شما چرا یکی از استانداران زیر دست خودتان را به صرف اینکه با مشی شما موافق نبود برای رئیس جمهور شدن نامحرم دانستید و از 1384 تا 1392 کردید آنچه کردید؟ چرا به تعریفی که از مولای متقیان ارائه میکنید شخصا پایبند نیستید؟

آری، امیر مومنان خیلی از مطالب را در مسجد و درمیان مردم بازگو میکردند هم آموزش میدادند هم در میان میگذاشتد هم انذار میفرمودند و هم نصیحت.

چنین مواردی هم که کسی بیاید و خیلی راحت در مسجد به ایشان تعریض کند بوده است(امری که در مورد شما و دربهای ورودی کاخ مرمر از محالات است) اما عنوانسازی برای تاریخی که علیرغم 960 ماه عمر بابرکتتان در آن تاریخ در قید حیات نبوده اید نفرمایید مگر آنکه سند بیاورید که علی(ع) را در «جلسه رسمی حکومتی آنهم باحضور مردم» مورد هجوم کلامی قرار داده اند.

2) گفتید که وقتی آن اشخاص هتاک به آن حضرت توهین میکردند «متعصبین» اقدام به کتکاری و .. میکردند و کمی بعد از همین متعصبین به «اصحاب» آن حضرت یاد میکنید. آیا اصحاب ایشان «متعصب» بودند؟ بی هیچ بلانسبتی و تفکیکی؟ آیا حضرت امیر(ع) کسی را صحابی خویش قرار میداد که دچار «تعصب کور» بود؟ این همان کنایه ای است که درمیانه سخنان خود فرموده اید.

3) میگویید : میرن روایتای تحجر آمیز رو بیشتر برای مردم میخونن توی تریبونها اگر اون روایتای دیگه رو بخونن میفهمن مردم میفهمن چی بوده اسلام و چه جوری بوده. 

جناب هاشمی، مردم ما نفهم! نیستند.

حداقل این رو میفمهند که معنی «تحجر» در فکر، یعنی کسی که فکرش همچون سنگ سفت و جامد است و قابلیت نیل به کمال و پویایی را ندارد.

آیا وقتی اذعان به وجود روایتهای تحجر آمیز میکنید به این معناست که معصومین(ع) فرمایشات تحجرآمیز هم داشته اند؟؟؟ معاذالله.

4) شما خیلی واضح در این فرمایشات دارید میگویید اجازه دهیم کسانی در کسوت استادی دانشگاه «کفر» هم بگویند و سخت نگیرید.

فرض کنیم که نگاه و دغدغه  ی شما درست باشد(با پوزش از درگاه احدیت).

آیا شأن و سمت یک رئیس جمهور از یک استاد دانشگاه به مراتب بالاتر نیست؟ البته که هست.

آیا مرتبه ی اکبرهاشمی رفسنجانی از ساقی کوثر(علی ابن ابیطالب علی السلام) بسیار بسیار بسیار بسیار پایین تر نیست؟ البته که هست!

پس چگونه است که از نظر شما یک استاد دانشگاه میتواند سرکلاس درس کفر هم بگوید و ارتداد خویش را علنی سازد.

و یا شخصی عادی وارد جلسه رسمی حکومت مولای متقیان شده و به ایشان اسائه ادب و فحاشی کند اما رئیس جمهور یک کشور در یک جعبه (تعبیر شما از صداوسیمای خارج از اختیار شماست) شما و فرزندانتان را چالش میکشد و 8 سال تمام ، از هیچ مخالفت و حمله و فشار و ... در موردش فروگذار نکردید؟

قصد این نوشته حمایت از احمدی نژاد نیست.

بلکه خواستم بگویم : دیگران را به خواندن روایتهای تحجر آمیز متهم نکنید و مردم را نیز (که خیلی خوب میفهمند) به مشی امیرالمومنین (ع) ارجاع ندهید در حالی که خودتان سر سوزنی به آن مشی عامل نیستید.

توصیه میشود بر مهمترین نکته ی سخنان خویش رجوع نمایید جناب هاشمی :

یک شخص عادی میتواند بر علی ابن ابیطالب(ع) پای منبر ایشان و پیش چشم خلق و در جلسه رسمی حکومت ورود کرده و به ساحت مبارک ایشان فحش بدهد اما یک رئیس جمهور نه در جلسه رسمی حکومتی بلکه از منبر صداوسیما نمیتواند و حق ندارد هاشمی رفسنجانی را به چالش کشیده و مورد سوال و تعریض قرار دهد.

آقای هاشمی،

باور کنیدمردم میفهمند. باورکنید.


بازنشر مطلب در راهکارنیوز +


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۰۶
مهران موزون

نظرات  (۷)

۰۷ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۵۸ محمد کوره پز
سلام
می خواستم با کسب اجازه از مدیر محترم این وبلاگ چند سوال دیگر به بانک سوالات فوق الذکر! اضافه کنم:
1- جناب آقای هاشمی،
شما فرموده ایدد: «متاسفانه موقعی ابلاغ شد و به دست کسی باید اجرا می شد که او ضد این چیزا بود و همین وضعی که شما میگید در دانشگاهها و جاهای دیگه پدید آمد یک تحجری به جای باز کردن فضا  خلق کردند استاد آزاده ی روشن فکر رو حذف میکردن برای  اینکه استاد شعاری رو به جای او بیارن  خوب این با دانش سازگار نیست  با توسعه علمی سازگار نیست»
لطفا توضیح دهید این محیط قرون وسطایی که در توصیفات شما آمده چگونه با پیشرفت های هسته ای، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، سلول های بنیادی، هوا و فضا و ... که کشورمان را به رتبه 17 رشد علم در جهان رسانده قابل جمع است؟
2- جناب آقای هاشمی،
آیا می توانید بر ادعای خود مبنی بر اینکه آقای دکتر احمدی نژاد «ضد این چیزها» بوده دلیلی بیاورید؟

3- چند سال پیش طلبه ای در حضور شما برخواست و به شما اعتراض کرد. جنابعالی بلافاصله جلسه را ترک فرمودید و آن طلبه هم به حبس و شلاق محکوم شد.
آیا بین منش امیرالمومنین(ع) و رفتار خود در تحمل مخالف نسبتی می بینید؟
4- آیا می توانید مقایسه ای آماری بین میزان انتقادات از دولت بین دولت شما و دولت نهم و دهم داشته باشید؟

والسلام علی من اتبع الهدی
پاسخ:
سلام
بند 3 را خوب آمدید.
ممنون
سلام عزیزه دلم
من دریا دل هستم وب خوبی داری خوشحال میشم به سایتم سربزنی عضو شی منتظر حضور گرمت هستم فیسبوک آزاد شبکه اجتماعی فیس کمپ منتظرت هستم
http://facecamp.ir لطفا فیس کمپ لینک کن
اینم لینک دعوت نامه شخصی عضویت سریع
http://facecamp.ir/signup/invited:b8d64df13d04b45a616a161e2dd69359
لطفا از کمپ چت هم دیدن فرمایید www.campchat.ir
ثبت در وزارت ارشاد
پاسخ:
سلام
موفق باشید
۰۸ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۰۸ کفشدار هیئت
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام و عرض ادب


(( آدولف هیتلر در کتاب «نبرد من» می‌گوید مردم شکست آلمان در جنگ جهانی اول را به این دلیل پذیرفتند که یهودی‌های دارای نفوذ در مطبوعات از تکنیک «دروغ بزرگ» استفاده کردند. از نظر هیتلر این روش مستلزم آن است که دروغ چنان عظیم باشد که هیچ کس باور نکند که «کسی آنقدر گستاخ باشد که چنین بی‌شرمانه حقیقت را تحریف کند.» ))


بنظر میرسه این روزها ***** ****** دقیقا دارن از همین نظریه یعنی تکنیک «دروغ بزرگ »استفاده می کنن ، اما تاریخ ثابت کرده استفاده از این نوع روش ها حداقل توی ایران ثمری نداره .

ملت ما بیدارتر و بصیر تر از اونی هستن که حضرات تصور می کنن

9 دی یک نمونه از همین بیداری ملته ، به موقعش ملت جواب این گستاخی ها رو خواهد داد.

پاسخ:
سلام و عرض ارادت
==========
اینروزها؟؟؟
از سال 84 اینکار در دستور کارشونه.
منتهی اونموقع به جور حالا یه جور.

سلام الهی به حق فاطمۀزهرا"س"هرچه خون به دل رهبرکردندو هرچه آه از دل مردم بیگناه برآوردندهمه را جلوی چشم زجرکشیدگان پس دهند انشاا...
کسانی که برای مقاصد شخصی داشتندمملکتی را به سوی هرج ومرج ونابودی سوق میدادندچه افاضاتی میکنند!!!!!!!جل الخالق ولی چه می شود کرد؛متأسفانه همه میدانندضرب المثل های ایرانی را باید زرکوب کردزیرا دراین مواقع گفته می شود توبۀ***،***است.البته اگر بشه اسم این حرفهارا توبه گذاشت.
صدور حکم حبس برای معاون اول دولت پاکدستان مبارک. چقدر این دولت سالم بود به خدا. یادمه دکتر دروغ نژاد فرمودند اگر یک مورد فساد از همکارانشون کسی پیدا کنه فلان و بهمان می کنن..لطفاً با پاسخ به این کامنت وجه دیگری از وقاحت و سنگ پا بودن خود را به همه نشان بدهید
پاسخ:
سلام غلام
سلام
با نامه ای به رئیس جمهور به روز هستم ...! 
پاسخ:
سلام
خدمت میرسم
عرض سلام و خداقوّت؛

هرچند که بلاشک این سؤالات جنابعالی نیز به بانک سؤالات بی پاسخ ایشان افزوده شد؛ اما امثال این سؤالات، خود حکم پاسخهایی محکم برای ابهامات بخشی از افکار عمومی را دارند.

پاینده باشید

التماس دعا ...
پاسخ:
سلام
محتاجیم به دعا

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.