شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

آقای یونسی، کدامیک غیر اهلی تر است؟

شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۶ ب.ظ

علی یونسی سعی وافری در مشایی نمایی خود در دولت یازدهم دارد، او سخنان و مواضعی ابراز میکند که برای دولت حسن روحانی حاشیه ساز است،  ظاهرا دست بردار هم نیست و از پایان کار مشایی نیز عبرت نمی گیرد.

یونسی که تا همین چندی قبل، پیشنهاد بازگرداندن تصویر حیوانی غیر اهلی همچون شیر پرچم شاهنشاهی را به پرچم جمهوری اسلامی و جایگزینی با نام مقدسِ الله داده بود بتازگی گفته است :

(( «این «بهترین» حالت برای کشور است که «قدرت» بین دو گروه «دست به دست» شود، اما «احمدی نژاد» همه قواعد این دوجریان را به هم ریخت. همه را به رینگ برد و «منهدم» کرد. دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا احساس کردند جایی برای رقابت بین خودشان نمانده و باید با جریان «غیراهلی» احمدی نژاد رقابت کنند. احساس کردند «غریبه ای» وارد شده که باید علیه او متحد شد.»

وزیر اطلاعات خاتمی می افزاید: «جریان غیراهلی احمدی نژاد در برابر این دو جریان اصیل تاب نیاورد چون جریان احمدی نژاد یک جریان بی اصالت بود اما جریان هاشمی یک جریان «ریشه دار» پنجاه ساله است … البته الان هر دوجریان اصلاح طلبی در کُما هستند. احمدی نژاد هر دو جریان را شوکه کرده و هنوز قد راست نکرده اند. ضربه ای که احمدی نژاد به اصولگرایان و اصلاح طلبان زد سنگین بود. این دو جریان هنوز هویت اصلی قبل از احمدی نژاد را پیدا نکرده اند و از آن ضربه گیج هستند.»
«احمدی نژاد فرصت رییس جمهور شدنِ دوباره را از دست داد. جریان احمدی نژاد به عنوان مسلط و غالب دیگر هیچ گاه به وجود نخواهد آمد.»))

اکنون چند سوال از این شخصیت دانشمند!! و فرهیخته!! مطرح است :

جناب یونسی،

1) آیا جریان احمدی نژاد برای انقلاب غیراهلی تر است یا شیروحشی پیشنهادی شما؟(نظر به اینکه شیر اهلی در طبیعت نداریم)

2) شما که میگویید احمدی نژاد آن دو طیف را منهدم کرد چگونه بلافاصله ابراز میدارید که جریان غیراهلی احمدی نژاد در برابر این دوجریان اصیل!! تاب نیاورد؟ چگونه احمدی نژاد در برابر دوجریانی تاب!!! نیاورد که خودش آنان را منهدم کرده بود؟

3) این که میگویید جریان احمدی نژاد هیچگاه!!! به وجود نخواهد آمد ربطی به قسمهای سه گانه و جلاله ی  آقای روحانی که ندارد! ...دارد؟؟؟

4) اگر جریان احمدی نژاد اصالت ندارد و دیگر جایگاه بازگشت ندارد و چه و چه... دلیل اینهمه  وحشت شما و رفقایتان از کسی که اکنون در قدرت نیست و سکوت هم کرده چیست؟

این همه لرزه بر اندام نازنین شما و دوستانتان از نام و نشان احمدی نژاد بابت چیست؟

اگر احمدی نژاد عددی نیست چرا اینهمه درباره اش و اینکه بالاخره خواهد آمد یا نخواهد آمد.... بحث و رایزنی میکنید. بگذارید کسی که جایگاه و اصالت سیاسی ندارد بیاید و شانس اندکش را در انتخابات آینده بیازماید. از چه میترسید؟ این رعشه های سیاسی که بر بدنه ی طیفتان افتاده برای چیست؟ به عقیده ی این نگارنده اگر ریگی به کفش شما و هم کیشانتان نیست باید احمدی نژاد را برای شرکت و حضور در انتخابات آینده تشویق هم بکنید تا بیاید و نزد خلق ضایع شود و آنگونه که شمایانِ اهلی میگویید : برای همیشه کنار رود.

آقای یونسی،

معصوم (ع) فرمود : کسی که انصاف ندارد ایمان ندارد.

منصفانه نمیگویم؟


بازنشر مطلب در پایگاه راهکارنیوز +

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۱
مهران موزون

نظرات  (۲)

یک بار دیگر و با دقت سخنان آقای یونسی را از روی یک منبع معتبر و به طور کامل و بی حب و بغض بخوانید .امتحان کنید نظرتان عوض خواهد شد.
پاسخ:
سلام
بی حب و بغض خواندم مطمئن باشید.
شما یک منبع بدهید خواهم خواند.

جوینده ...

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.