شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

چهره ی احتمالی ظریف، پس از لوله کردن تیم آرژانتین توسط تیم ملی ایران!


 
ظریف : حالا فهمیدم چه جوری باید مذاکره کنم!

نظرات  (۲)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام

جناب ظریف پس از آخرین دور مذاکرات وین تو مصاحبه ای که بعدش انجام داد برای اولین بار سخن از اقتصاد مقاومتی به میون آورد. این که چرا در مذاکرات گذشته از اقتصاد مقاومتی صحبتی نمی کرد نشون از این داره که کاسه صبر جناب ظریف ******* از جر زنی طرف غربی لبریز شده و ناخواسته به این نکته اشاره کرده که خوش بینی زایدالوصفی که از توافق ژنو براش حاصل شده بود کم کمک داره از ***** در میاد. یکی نیست از جناب ظریف بپرسه چرا اون موقع که سرمست از توافق یک طرفه ژنو بودید و نقد منتقدین دلسوز رو برنمی تافتید صحبت از اقتصاد مقاومتی نبود، اما حالا که زیر مذاکرات موندید و  دستتون اومده که طرف غربی هم مثل همیشه **** ***** سرتون گذاشته پای اقتصاد مقاومتی رو وسط کشیدید.

امیدوارم جناب ظریف و دوستانشون دستشون اومده باشه که طرف غربی و به طور مشخص امریکا طی سده اخیر در حیله گری استاد شدن و  به این راحتی ها که اقایون خیال می کنند عوض بشو نیستند و بنابراین باید به نسبت به اونها نهایت بدبینی رو داشت. امیدوارم این طیف به اصطلاح اصلاح طلب از نکته ظریف جناب ظریف الممالک درس بگیرن و باز ده سال دیگه سر ملت خراب نشن و بنا کنن بر طبل تنش زدایی کوفتن.  گرچه بعید به نظر می رسه.

خدا با وجود این طیف و جریان عاقبتمون رو ختم به خیر کنه.

 

ضمنا این گفته روحانی رو که در نشست خبری اخیرش عنوان کرده "هیچ‌کس در مخیله‌اش نیاید که دولت همه کارهایش را به مذاکرات گره زده است" رو می توان در راستای صحبتهای جناب ظریف ارزیابی کرد.

پاسخ:
سلام
من موندم اینا چه جوری میتونن از اقتصاد مقاومتی صحبت کنن در حالیکه مقاومت همه جانبه(من جمله اقتصاد) شعار انتخاباتی دکتر جلیلی بود و همین شیخ حسن در مناظرات به ایشون میگفت : شما میخوایید مردم رو تحت فشار و ...قرار بدید؟
براستی اگر قرار بود بعد از 10 ماه به همون چیزی برسن که جلیلی میگفت ، چرا اومدن سرکار؟

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.