شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

این سرانجام کسی است که چهاربار نخست وزیر ایتالیا بوده است.(برلوسکونی)

جاروکشی خیابانها و خانه سالمندان، به اضافه ی دهسال محرومیت از کلیه مشاغل و سِمَت های دولتی.

(فقط به جرم تخلف مالیاتی)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۸
مهران موزون

نظرات  (۶)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
قوه‌ی قضاییه تبدیل شده به یه نهاد منفعل در برابر گنده‌ها و فعال در برابر ریزها! دیگه زیاد برام ***** نیست.

به قول حسین قدیانی «در مقابل قانون، بعضی‌ها از بعضی‌ها برابرترند»!!
۱۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۳۴ علی احمدی نژاد
با سلام و عرض ادب
"به نظر من"استقلال قوه قضائیه نزدیک به صفره.
مطبوعات هم که هر از چند گاهی به بعضی مسائل اشاره میکنن سخنگوی محترم قوه میاد اظهار ناراحتی میکنه و میگه مطبوعات کار ما رو سخت میکنن.
در صورتی که مطبوعات باید آزادانه فعالیت کنن.
چند سال پیش یه فایل صوتی از تونی بلر منتشر شده بود که میگفت باید برای فرزندش کلاس خصوصی بگیرن، مطبوعات بیچاره ش کردن،‌ در آخر هم اینجوری نتیجه گیری کردن که کیفیت نظام آموزشی ما مطلوب نیست.
خداوند خودش این کشور رو از دست انسان های بی تدبیر و بی فکر نجات بده.
ایضا از دست کسانی که تکیه کلامشون اینه" به صلاح نمی باشد".
با تشکر


پاسخ:
سلام
ممنون
همچین سانسور کردید هر کی ندونه فکر می‌کنه فحش ناجور نوشته بودم. «محترم» بود ایها‌الناس!
پاسخ:
آقا یا خانم روشن سلام
اولین باره کسی با این نام کامنت مبذاره.
مطمئنید اینجا کامنت گذاشتید؟؟؟؟
سلام.

به این نام، شاید اولین بار باشه. ولی من قبلاً اینجا کامنت گذاشته‌ام. IP که خدمت‌تون هست. چک بفرمایید لطفا.

سربلند باشید.
پاسخ:
سلام
ظاهرا نه تنها با اسامی مختلف بلکه با آی پی های مختلف نیز کامنت میگذارید.
نشون به این نشون که این آی پی تون با آی پی روشنِ قبلی هم متفاوته.
پس بهتره بفرمایید با چه اسمی اون کامنت رو گذاشتید؟
یا اینکه کامنت رو تکرار کنید تا اگر قابل تایید بود تاییدش کنم.
موفق باشید


۲۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۱:۳۷ مـیـنـا روشن
در مورد سانسور هم که گفتم، منظورم کامنت اول همین پست بود که من نوشته بودم و یه کلمه‌ش رو ستاره‌چین کرده بودید!
پاسخ:
سلام
الان دقیقا متوجه شدم کدوم کامنت رو میفرمایید.
کلمه تون کلمه ی بدی نبود.
اما وقتی قوه قضاییه رو زیاد....نمیدونید این عبارت برای شنود بارحقوقی منفی میاره.
بیایید درباره شخصیت حقیقی خودتون مثال بزنیم : خانم روشن دیگه برای شنود زیاد ... نیست.
آیا این عبارت بار منفی نداره؟ داره!
حالا در مورد یک قوه ببینید چی میشه بارش.
بنده از اینکه واژه رو حذف کردم از شما پوزش میخوام ولی اجازه بدید کسی که «مسئولیت» شنود برعهده اشه تصمیم بگیره.
امیدوارم بازم مارو همراهی کنید.
تشکر میکنم
سلام مجدد.

متوجهم. مسئله‌ای نیست. حق با شماست.

استفاده می‌کنم از مطالب‌تون.

شاد زی.
پاسخ:
ممنونم
مانا مانید

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.