شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

برای هاشمی دعا کنید!!

سه شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۸:۳۲ ب.ظ
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۶
مهران موزون

نظرات  (۳)

۱۶ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۰:۴۳ داریوش عزیزی
سلام
به ماهم سر بزنید خوش حال میشیم :
http://emonokte.blog.ir/
موفق باشی
التماس دعا...
پاسخ:
سلام
چشم

سلام


قیافه ی زیبا و یا صدای خوش هر دو نعمت های الهی هستند و گمان نمی کنم کسی یا کسانی اصل این موارد را جزو موانع فرهنگی بدانند. مهم شیوۀ استفاده از این نعمت هاست و این مسئله ای است که گاهاً می تواند باعث ایجاد فساد گردد. آیا صدای خوش می تواند هر چیزی بخواند حتی غیراخلاقی و خلاف شرع و مصلحت؛ و آیا استفادۀ ابزاریِ غیراخلاقی و خلاف شرع از قیافه ی زیبا را عقل تأیید می کند؟!

 

گاه فردِ صاحب صدای خوش یا قیافه ی زیبا با گفتار و یا رفتار خود قصد ایجاد انحراف و یا فساد در جامعه را دارد و وقتی با او برخورد می شود، با مظلوم نمایی و به دروغ، خود او و یا دیگران دلیل برخورد را صرفاً داشتن صدای خوش و یا قیافه ی زیبا اعلام می کنند و اشاره ای به دلیل واقعی برخورد صورت گرفته نمی کنند. آیا پنهان کردن و یا تحریف حقیقت، رذیله ی اخلاقی نیست؟!

 

و امّا یک انتقاد فرهنگی از مسئولان محترم :

به نظر بنده بزرگترین بی اخلاقی که امروزه برخی مسئولین به آن مبتلا شده اند، عوّام فریبی و بازی با کلمات است. آیا دروغ، ریاکاری و عوام فریبی از جمله ی رذایل اخلاقی نیستند. رسول ظاهر این موارد را تأیید می کند یا رسول باطن؟!

 

انشاء الله خداوند همّتی دهد تا به نیمی از آنچه می دانیم عمل کنیم.
پاسخ:
سلام
بسیار زیبا بیان کردید.
اما دعا برای هاشمی یادتان نرود.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

در ***** هاشمی همین بس که با اصلاح طلبانی که در دهه هشتاد همه جوره به او تاختند و دست به هر کاری زدند تا او به مجلس ششم راه نیابد، اینک هم کاسه شده است ** **** *** ** *** *** ***** ***** * ******* *** ****

لقب عالی جناب *** *** را که یادمان نرفته است.

پاسخ:
با عرض پوزش از حذف کلماتی از کامنت شما باید عرض کنم : با شما کاملا موافقم.

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.