شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

آغاز سریال روحانی بدون شرح!

جمعه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۹:۱۶ ق.ظ

شنود تصمیم دارد تا به سیاق یکی از کارهای جالب پایگاه خبری 598 که تحت عنوان هاشمی بدون شرح + صورت میگرفت سریال روحانی بدون شرح را در دستور کار خود قرار دهد.

و اما چیست این سریال!

همه ی ما گاهی در اثر تحلیل های اشتباه و یا ضعف در مواضع و یا هر دلیل دیگری ممکن است با منویات و مواضع ولی فقیه زاویه پیدا کنیم که شاید بتوان گفت بزرگترین آفت یک شخص مدعی ولایت فقیه همین زاویه پیداکردن با خط رهبری نظام است.

این زاویه میتواند در گفتار باشد میتواند در کردار و میتواند در هردو.

هرچند که زاویه در گفتار و کردار اگر سهوی نباشد حتما از پنداری کژ نشأت میگیرد.

بدیهی است که زاویه گرفتن مسئولین نظام با خط ولایت، بسیار خسارت بارتر از زاویه گرفتنِ مردم عادی است.

گفته می شود رئیس جمهور دومین شخصیت عالی کشور است بنابراین زاویه گرفتن با رهبری برای ریاست جمهوری تلخ تر از زاویه گیری ریاست مجمع تشخیص مصلحت! است.

حال تصور کنید زاویه ی اختلاف نظر رئیس جمهور در موردی به  180 درجه با رهبری برسد  و رئیس جمهور در رفتار یا کردار خود( آنهم در محضر عموم) کاملا خطی مخالف با رهبری را از خود نشان دهد.

اینجاست که هیچ تحلیلی از سوی اهالی قلم، موضوعیت و محلی از اعراب ندارد و کافیست تا وضوح این تقابل با رهبری را همچون پازل کنار هم بچینیم.

نکته : بروز رفتار یا گفتار تقابلی رئیس جمهور ناشی از یکی از سه حالت زیر می تواند باشد :

الف) ممکن است رهبری و ریاست جمهوری در هماهنگی خاصی برای فریب دشمن(نه مردم) دست طراحی کیاستی خاص! زده باشند که در قالب سیاست های اعمالی( و نه اعلامی) بگنجد.

ب) ممکن است رئیس جمهور سهواً چنین سخن و یا رفتاری را نشان داده باشد.

ج) ممکن است رئیس جمهور ماهیت اصلی خویش را (که همانا تقابل با منویات ولایت است) از خود بُروز داده باشد.

حال اگر ما اهالی و دغدغه مندان عرصه قلم بیاییم و این زوایای 180 درجه ی رفتار و گفتار رئیس جمهور را بی هیچ توضیح و تحلیلی کنار هم بگذاریم :

در حالت الف : ناخواسته به کیاست احتمالی بین رهبری و ریاست جمهوری کمک کرده ایم زیرا ذهن دشمن را کاملا متوجه این به ظاهر تقابل کرده ایم(البته شنود قائل به آنست که احتمال وقوع حالت الف بسیار بسیار کم است)

در حالت ب : رئیس جمهور را کمک کرده ایم تا بیشتر مراقب اشتباهات سهوی خود باشد که فی نفسه کمکی نیکو به ایشان است.

در حالت ج : به مردم کمک کرده ایم تا در صورت صحت حالت ج تکلیف خود را با رئیس جمهور بهتر و روشن تر بدانند.(البته این بدترین احتمالی است که میتوان متصور بود و خدا نکند که رئیس جمهوری باشد که با رهبری زاویه 180 دجه ای داشته باشد و بخواهد آن را علنی هم بکند)

نکته مهم : سریال روحانی بدون شرح! صرفا به اختلافات آشکار 180 درجه ای رفتار و گفتار ایشان با رهبری که وضوح کامل داشته و جایی برای تکذیب ندارد و مستند و علنی هم هست میپردازد و لاغیر!

 لذا اولین قسمت این سریال برای تبیین بهتر موضوع! ذیلا رونمایی می شود :


روحانی بدون شرح 1

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله) در دیدار با جمعی از بانوان برگزیده کشور(30/1/93)

(( اگر می‌خواهیم نگاه ما به مسئله زن، «سالم، منطقی، دقیق و راهگشا» باشد باید از افکار غربی در مسائلی نظیر اشتغال و برابری جنسی کاملاً فاصله بگیریم.
ایشان «برابری جنسی زن و مرد» را از جمله حرفهای کاملاً غلط غرب خواندند و افزودند: برابری همیشه به معنای عدالت نیست، عدالت همیشه حق است، اما برابری گاه «حق» است و گاه «باطل».
با کدام منطق باید زنان، که خداوند آنان را از لحاظ جسمی و عاطفی برای منطقه ویژه‌ای از زندگی آفریده است در عرصه هایی وارد کنیم که آنها را دچار رنج و سختی می کند
؟ ))


 12 روز بعد ..


دکتر حسن روحانی در جشنواره ملی امتنان از کارگران (93/2/11)

ما در دنیای کار، تلاش و تولید، تبعیض جنسیتی را نمی‌پذیریم



پی نوشت : دوستان رصدگر شنود میتوانند به قسمت های بعدی این سریال کمک کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۲
مهران موزون

نظرات  (۷)

سلام

به نظرم  اگر شما سعی و تلاشتون رو بر این بذارید که زنان به ظاهر مذهبی را با اصل اسلام آشنا کنید هم برای شما و هم برای جامعه مفیدتره!

مثلا تعداد رو به افزونی از زنان مذهبی جامعه به غلط پنداشته اند که باید حتما زن بودن خود را با ورود به دانشگاه و سپری کردن بهترین ساعات عمرشان در درون آزمایشگاه یا نزد اساتیدشان  به اثبات برسانند. ظاهرا به کلام میگویند ما از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها الگو میگیریم ولی در باطن اصلا حال و حوصله بچه آوری و شوهر داری را ندارند. (پوشش کامل ولی باطن ...)

هرگز رسانه ملی زنان را از بُعد مادر نمونه و فرزند آور و خانه دار عالی معرفی نمیکند بلکه زنی را الگوی زن مسلمان میداند که حتما مقام ورزشی یا مقام علمی دانشگاهی یا المپیادی داشته باشد یا اینکه گاودار  یا کشاورز یا باغدار نمونه باشد ....

هرگز در گردهمایی روز زن نزد رهبر انقلاب، زنان و مادران را از بُعد مادر نمونه و فرزند آور و خانه دار عالی معرفی نمیکنند بلکه هر کس که استاد دانشگاه نمونه یا مخترع یا ورزشکار نمونه باشد زن مسلمان الگو معرفی میشود ...

از زمانی که معاون امور زنان ریاست جمهوری علنا اعلام کردند که پذیرش دانشگاهها دیگر بر اساس جنسیت نخواهد بود، مطمئن باشید که عواقب وخیم تری دامن اسلامیت جامعه ایران را خواهد گرفت ...

نمیگوییم دنبال گافهای 180 درجه ای رئیس جمهور نباشید، بلکه میگویم در حالی که شما مذهبی ها حواستان به آن طرف است، در این طرف آتش دارد دامن جامعه را می سوزاند ....!

یا حق

پاسخ:
سلام
تمام فرمایشات شما صحیح است.
با این توضیح که هر چیز به جای خود.
یعنی کار کردن در خصوص نکات مفیدی که فرمودید و بنده نیز بدان معترف و معتقدم یکطرف.
و مراقبت از مواضع روسای کشور نیز سرجای خویش مهم است.
ممنون از دیدگاه خوبی که دارید.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
اول سلام

دوم لطفاً به این لینک توجه کنید (در مورد *** ***** پر هیاهو صدق می کنه)
http://fararu.com/fa/news/188560/%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%85%E2%80%8C%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%85-%D9%BE%D8%B4%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85

سوم: اگه صحبتهای ******** با "عقل و شعور و انسانیت" زاویه پیدا کرد (که بارها کرده) اجازه هست ما هم ***** ** بدون شرح بسازیم؟
پاسخ:
سلام.
بله و ممنون میشیم شما هم کمک کنید.
سلام و خداقوت؛

یک نمونه اختلاف 180 درجه ایِ دیگه :

مقام معظم رهبری (نقل به مضمون) : چندان به آیندۀ مذاکرات خوش بین نیستم.

رئیس جمهور (در گفتگوی اخیر تلویزیونی) : کاملاً به آیندۀ مذاکرات خوش بین هستم.

(البته قطعاً مراد از واژۀ «آیندۀ مذاکرات» تنها رسیدن یا نرسیدن به یک توافق سیاسی با گرگ های جامعه ی جهانی! نیست؛ بلکه سرانجام و مقصدی است که عواقب خیر و یا شرّی را برای نظام می تواند به بار بیاورد.)
پاسخ:
احسنت.

می گم اگه زن لحاظ جسمی و عاطفی برای منطقه ویژه‌ای از زندگی آفریده است   چطوره بذاریم خودش وارد منطقه ویژه بشه نه این که به زور بچپونیمش تو منطقه!

 

پاسخ:
مگه توی 20 سال اخیر که زن رو از منطقه ی ویژه اش جابجا کردند با زور پس گردنی بوده؟
بحث بر سر مهندسی فرهنگی و مدیریتی کلان جامعه توسط مسئولینیه که برای اینکار حقوق میگیرند.
الناس علی دین ملوکهم.
زندگی رو بازی فوتبال هم که فرض کنی هرکسی برای بازی در پُستی خاص قابلیت داره.
هیچ جایگاهی والاتر از «مادری» برای زن وجود نداره.
بپذیر که منابع انسانی یک جامعه، ارزشمندترین منابع اون کشور محسوب میشن.
حالا مادر که مولد این منابع و ازون مهمتر مربی و پرورش دهنده ی این منابع با ارزش هست باید تخریب نشه و از بین نره.
قبول دارید؟
و پیاده سازی و تقویت این فرهنگ ، نه با «چپوندن» بلکه با هدایت و راهنمایی و فراهم آوردن آرامش در فضای خانه تأمین میشه.
سلام منهم با نظر"یک خواننده" موافقم ،اینکه برای انتخاب زن نمونه به این آیتم ها توجه می شود:
 1- کاندیداها دارای چه پست ومقامی باشند .
2-خیلی از زمانها دختران مجردکه نه مشغلۀهمسرداری دارند و نه بچه داری انتخاب میشوند (دراصل نه زن هستند ونه مادر).باچه عنوانی نمونه می شوند من نفهمیدم.
3-اگر متأهل هستندآیا فرزندی در مدارس فرزانگان یا تیزهوشان دارند؟
4-آیا کتاب و یا مقاله ای دارند؟
5-آیا همسر جانباز ویا معلولی دارند؟
و اهمیت ندارد که یک زن معمولی بدون داشتن خصوصویات فوق با چه سختی ها و مشکلاتی باید درکنار کار سخت خانه وبچه داری به کار بیرون از خانه هم بپردازد(وبا عرض معذرت از دولتمردان محترم)در بدست آوردن نفقۀ خود وفرزندانش به کمک همسرگرامی بشتابد؛ضمناً اخلاق کاری هم که ظاهراض در نقشۀ انتخاب رفته زیر پونز.


پاسخ:
سلام
ممنون از فرمایشات بجاتون
سلام بنظرم حالت الف غیرممکنه، رهبرمسلمین همواره اصول ومواضعشان  رابایدآشکارا وعلنی  مطرح کنندتا برای مردم قابل تشخیص باشدوزمینه سوء استفاده ای (مثل آنچه که اکنون گاهی ازسوی برخی درقالب گفتگوهای خصوصی باحضرت امام طرح میکنند درحالی که بااصول حضرت امام درتضاد است )پیش نیایید. درسیره  حضرت امام (ره)ورهبرمعظم انقلاب نیز چنین حالتی رخ نداده است
پاسخ:
سلام
بنظر من غیر ممکن نیسیت ولی بسیار بسیار نادره.
اونم بخاطر کیاستی که در راستای فریب دشمن باشه.
وعلاوه برآنچه عرض شد .درچنین حالتی (حالت الف) تقابل ساختگی یاهماهنگ شده موجب تضعیف جایگاه رهبری ویاعدم اعتماد کامل (به جهت روشن نبودن موضع واقعی ازموضع اعلامی رهبری)به حکم ونظررهبری خواهد شد .ودرمواقع حساسی که رهبری حکم به امری میکنند یا دستوری میدهند  برای مردم اصل نظررهبری میتواندموردتشکیک قرارگیرد  .

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.