شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه 598، نرگس نجفی مدیر دفتر امور بانک سازمان هدفمندی یارانه ها درخصوص معیارهای مشمولان دریافت یارانه بیان داشت: پرداخت یارانه بر اساس مجموع درآمد خانوار خواهد بود و مجموع درآمد اعضای خانوار، مجموع درآمد شغل اول و دوم، سود دریافتی سپرده های بانکی و درآمد از محل خانه ای که اجاره داده می شود، جزو درآمد ماهیانه افراد در اعلام درآمد محاسبه می شود.

این نحوه محاسبه درآمد خانوار و احتساب حقوق زن به مجموع درآمدها در حالی است که در شرع مقدس و قوانین حقوقی و  قضائی کشور آمده است که درآمد زن متعلق به خودش می باشد و شوهر نمی‌تواند به حقوق زنش چشم داشتی داشته باشد.

همچنین در استفتائات همه مراجع معظم دربارة مسائل مستحدثه این چنین بیان شده است: در مورد زنانی که مشغول کار هستند، اگر با اجازه‌‌ی شوهر باشد شوهر در این صورت نمی‌تواند که در مورد حقوق زنش چشم داشتی داشته باشد چون مال خود زن است و مرد خودش به او اذن داده که کار کند. و مرد در مورد حقوق و درآمد او هیچ حقی ندارد و وظیفه‌ی خود اوست که مخارج خانواده را پرداخت نماید مگر اینکه زن با رضایت خود مقداری از حقوق خود را برای کمک به هزینه‌ی زندگی مشترک به همسرش اختصاص دهد ولی این امر برای زن واجب نیست.

حال این سوال مطرح می گردد که دولت محترم بر اساس کدام یک از موازین شرعی و قانونی حقوق همسر را متعلق به درآمد شوهر[سرپرست خانوار] محاسبه می کند و آن را جزء درآمد خانوار می داند؟



---------------------

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری 598 ، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور ظهر دیروز در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید گفته شده است علاوه بر درآمد سرپرست خانوارها، درآمد بقیه افراد خانواده نیز در نظر گرفته و تجمیع می‌شود، این در حالی است که در موازین اسلام، درآمد زن جزء درآمد خانواده حساب نمی‌شود" معاون اجرایی رئیس‌جمهور پاسخ داد: مگر ما می خواستیم درآمد زن را بگیریم، ما به هیچ وجه مداخله ای در امر شرع نداریم و موازین شرع سر جای خود است.

 وی خاطر نشان کرد ما می خواهیم تنها آماری از درآمد خانوارها داشته باشیم که در همه جای دنیا نیز این گونه عمل می شود.

شنود :

چند سوال از آقای شریعتمداری،

1) این جواب شما معنایش آن است که توجهی به شرع مقدس ندارید و کار خودتان را میکنید؟ یا منظورتان از رعایت موازین شرعی این است که به شیخ حسن توصیه خواهید کرد تا این گاف داده شده توسط مسئولین تحت امرش را اصلاح کند و ادعای «جمع درآمد خانوار» را پس بگیرند؟

2) به کدام دلیل قانونی، شوهری که سرپرست خانوار است میتواند با پر کردن فرم های تحمیلی شما(وقتی در صورت پر نکردن یارانه اش را قطع میکنید بنوعی تحمیل صورت گرفته) به شما اجازه دهد تا در حساب های همسرش و فرزندان بالای 18 سالش تجسس کنید؟ چگونه یک شخص حقیقی(پدر خانواده) میتواند اجازه سرکشی به حسابهای بانکی اعضای خانواده را به شخص حقیقی یا حقوقی ثالث را بدهد؟

3) رفقای مسئول شما از یکسو اعلام میکنند تمام دسترسی را برای راستی آزمایی اطلاعات فرمها دارند اگر اینچنین است چرا مردم را برای ثبت نام مجدد اذیت میکنید؟ چرا بر اساس همان اطلاعات کارتان را انجام نمیدهید؟

این چه بازی است که برای گرفتن امضا از مردم برای بریدن نانشان براه انداخته اید؟

چرا تصور میکنید مردم نمی فهمند؟؟؟


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۱۹
مهران موزون

نظرات  (۷)

سلام. احسنت. به من هم سر بزن. نظر یادت نره.
پاسخ:
سلام
ممنون
خدمت میرسم
۱۹ فروردين ۹۳ ، ۱۰:۲۱ سعید مسعودی پور
دقت خوبی بود.
پاسخ:
این دقت نظر یکی از مخاطبان محترم شنود بود.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
آقا مردم که همون مردمن. درآمدها هم که همون درآمدها هستن، مگه اینکه در مواردی نیاز به آپدیت شدن داشته باشن.

تنها چیزی که می‌مونه دیتابیس هست که گویا *** ******، دیتابیس دولت قبلی رو هم قبول نداره حتی! و حال آنکه این دیتابیس چیزی نیست جز یک بشکه حاوی اطلاعات مردم! و هیچ ربطی هم به حاج محمود نداره.

فکر کنم اگه یکی اینو برای ****** جا بندازه، کل مردم ایران از این مسخره‌بازی ثبت‌نام مجدد خلاص بشن!

واقعیت اینکه که ما با همین ****** شدیم هفتاد میلیون.
پاسخ:
جالب اینجاست که خودشون اعلام میکنن : اگه اطلاعات اشتباه بدید ما آمارتون رو داریم.
اگه دارین پس چرا دارید مردم رو سرکار میذارید؟
اما سخن اصلی اینه : نفت بیت الماله و مال همه اس!!!!!!!!
برید 11000000000000 تومان معوقات بانکی رو که توی جیب 23 نفره بگیرین که میشه یارانه ی 3 سال کل مملکت.
اون کسی که تا روی کار اومده دستور داده ... تومن دفترش رو تعویض دکوراسیون کنن با چه رویی توقع داره مردم از پول نفتشون بگذرن؟

سلام و خسته نباشید

شاید این نوشته من جواب مطلب شما نباشد ولی بی ارتباط نیست

ما متوجه نشدیم آیا یارانه حق‌الناس است یا بیت‌المال اگر حق‌الناس است چرا باید به صورت اجباری انصراف داد و اگر بیت‌المال است چرا باید یک عده به اسم اینکه می خواهند کار تولیدی انجام دهند ! از آن بهره‌مند شوند.  به قول مولایمان امیر‌المومنین (ع) مگر نه این است که همه باید به یک میزان مساوی از بیت‌المال بهره‌ برند.

پاسخ:
سخن بنده هم همین است.
و علیک السلام
۱۹ فروردين ۹۳ ، ۱۲:۵۹ علی احمدی نژاد
با سلام
اداره اقتصاد به روش اسلامی(که حتی بعضا معتقدند اقتصاد اسلام بردار نیست) در حال حاضر امکان نداره، چون یک سری ابزار های خاص خودش رو میخواد که فعلا موجود نیست.
این قدری هم دانشمند و اقتصاد دان برجسته در کشور نداریم که یک الگوی اقتصادی متفاوت از الگوی غربی رو ارائه بدن.
تنها راه باقی مانده استفاده از الگوی اقتصادی غرب است.(الگویی که فعلا داره خوب جواب میده)
ضمنا اجرای اقتصاد مقاومتی یک سری زمینه سازی و فرهنگ سازی میخواد که تا اونا نباشه این پروژه با موفقیت رو به رو نمیشه(زبانم لال).


پاسخ:
باسلام
اگر اقتصاد «اسلام بردار» نباشه اما اسلام حتما «اقتصاد برداره» اخوی.
اقتصاد اسلامی قابل پیاده سازیه اگر مفسدین اقتصادی دست از روی اموال مردم بردارن.
مبارزه با مفاسد اقتصادی که حضرت آقا فرمودند زمینه اینکاره.
مطلب حاضر هم که بنده نوشتم بابت زیرپا گذاشتن شرع مبینه.
چطور توی راهروهای دادگاههای جمهوری اسلامی برای قضاوت در دعواهای زن و شوهری اینو ملاک قرار میدن که درآمد زن مال خودشه!!
ولی قوه مجریه علنا داره زیرپا میگذارتش؟
ظاهرا منظور شما اینه که خانواده به مرد تعلق داره و نباید درآمده زن رو جزء درآمده خانواده گذاشت؟

اون زنی که 1400 سال پیش مرد باید نفقه اش رو میداد و شکمش رو سیر میکرد و ازش تمطع جنسی می برد، می تونست بزنش و هر وقت اراده کرد طلاقش بده و از خانواده بندازتش بیرون، بله خوب «حق!» داشت اگه پولی از خونه پدر آورده برای خودش نگه داره!
امروز زن و مرد با هم کار می کنن. خیلی ها پول رو می زارن وسط و مخارج خونه رو تامین می کنن. برخی موارد حتی درآمد زن چند برابر مرد هستش.
اما حالا آیا این مصوبه دولت به این معنیه که درآمد زن به خودش متعلق نیست بلکه به شوهرش تعلق داره؟ 

به نظر شما خانواده همون قدر که متعلق به مرده، متعلق به زن نیست؟


پاسخ:
علیک سلام
بحث من شرعیه و فرمایش شما عرفی.
بعدش اینکه همون اسلام 1400 سال پیش هم کتک زدن زن و بیگاری کشیدن ازش رو منع میکرد.
در حالیکه همین حالا هم برخی آقایون در کمال نامردی روی زنشون دست بلند میکنن.
الانم توی دادگاههای جمهوری اسلامی نه تنها دارایی و درآمد زن رو مال خودش میدونن بلکه وقت طلاق که شد بابت حضور زن در زندگی مرد، نزدیک به نیمی از دارایی مرد رو بهش میدن.
دوست گرامی قدری اطلاعتتون از اونچه که قوه قضاییه پیاده میکنه کمه.
اینکه زن و مرد شونه به شونه هم درمیارن و میخورن یه توافق اخلاقی و عرفیه نه شرعی.
بنده بحثتم منافات شرعی کار دولت با نص صریح قانون خانواده در دادگاهه.
ممنون میشم بدون عصبیت بحث رو دنبال کنید.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
این کار دولت پراز***** * ***** برای ملت است و نشانه ی بی تدبیری و عدم اعتدال در کارکنان و کارشناسان دولت ؛ زیرا سیل سوالات و ابهاماتی را که از سوی ملت به سوی آنان روانه شده است را بی پاسخ و یا با پاسخ مبهم گذاشته و با نگاه ******** و عاقل در اندر **** به مردم می نگرند هرچند که با این روش ورفتارباعث نارحتی هایی برای افراد متفکرو دوراندیش می شوند اما با امید به خدا بزودی نقشه های **** ***** که پشت این قضایاهستند نقش بر آب خواهد شد و صاحب الزمان (عج)که همیشه یارویاور ایران وانقلاب اسلامی ایران بوده وتا ابد خواهندبودهمگی آنان را به *** **** خواهند نشاند .انشالله
پاسخ:
با پوزش از حذف برخی واژگان بابت مسئولیت های قانونی شنود. از شما تشکر میکنم.

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.