شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

رأی دهندگان به حسن روحانی پای رأیشان بایستند!

دوشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۱۸ ب.ظ

آنان که به حسن روحانی رأی دادند اگر هنوز بر انتخاب خود هستند به تدبیر ایشان احترام بگذارند و به درخواست دولت بازدهم برای انصراف از یارانه توجه کنند.

حل مشکل یارانه ها از این ساده تر و منطقی تر؟؟

مگر اینکه..


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۱۸
مهران موزون

نظرات  (۷)

۱۸ فروردين ۹۳ ، ۲۱:۰۳ علی احمدی نژاد
سلام.
پدرم میخواد ثبت نام کنه اما از ته دل امیدوارم به ما تعلق نگیره.
زنده باد منش ژاپنی ها.
بعد از جنگ جهانی دوم (که تقریبا ژاپن ویران شد) ملت ژاپن جنس بی کیفیت و گران قیمت تولید داخل رو به بهترین جنس های تولید خارج ترجیح میدادن.
چون به یه هدف بزرگ فکر میکردن.
به خدا قسم حاضرم زیر چرخ های توسعه کشور "له" بشم اما زود تر از این مرحله "گذار" عبور کنیم، به سلامت "انشاالله"
فقط به خاطر "وطن".
پاسخ:
سلام
منهم طرفدار اینم که اگر دولت مشکل ادامه در پرداخت یارانه داره با همه مساوی رفتار کنه و کل یارانه ها رو تعطیل کنه.
این رو قبلا هم در شنود نوشته بودم.
اما شک نکنید که گرفتن بعضی و نگرفتن بعضی دیگه مشکلات مختلفی(من جمله خدشه به همبستگی ملی) ایجاد میکنه.
سلام خدا بر احمدی نژاد عزیزم که شجاعانه این طرح رو کلید زد و نگذاشت تا شکاف بین ملت بیفته.
چرا مغرضانه صحبت می کنید؟
اولاً که مبنای انصراف از یارانه صرفاً بسته به بنیه مالی است. یعنی کسی که به لحاظ مالی آسیب پذیر است فارغ از آنکه به روحانی، غرضی یا جلیلی رای داده باید مشمول یارانه شود و همینطور هم افراد "کاملاً" متمکن فارغ از جناح بهتره با رضایت خودشون انصراف بدن چون واقعاً مبلغ یارانه برای افراد متمول ماکلاً ناچیز هست و فرقی در معیشتشون ایجاد نمی کنه. من کاملاً موافقم که اول از همه هم وزیران و معاونان دولت پیش قدم بشن.
چرا این بحث رو الکی جناحی می کنید؟
پاسخ:
مغرضانه و جناحی حرف نزدم.
اما میخوام کنایه بزنم به اونایی که به ایشون رای دادن لطف کنن و به رای خودشون احترام  بذارن.
والله اگر احمدی نژاد اینهمه التماس میکرد من انصراف میدادم. فقط به عشق رأیی که بهش داده بودم.
۱۸ فروردين ۹۳ ، ۲۳:۰۶ علی احمدی نژاد
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
جناب موزون شما ابدا نگران خدشه به وحدت ملی نباشین.
نیرویی ما فوق طبیعی این کشور رو اداره میکنه.
یک نمونه عرض میکنم: انتخابات مصر، دقیقا مثل پرزیدنت ****** مرسی فلک زده هم پنجاه و یک درصد آرا رو کسب کرد، اما الان عاقبتش رو ببینن.
نمونه دیگر: فتنه 88 که ابدا نیازی به توضیح من نداره
یا تجزیه طلبان و یا ...
با اطمینان میگویی هیچگاه "وحدت" در این کشور از بین نخواهد رفت.
پاسخ:
فرمایشتان را به طور کلی قبول دارم.
دست الهی حضرت حجت (ع) پشت و پناه سید علی(روحی له الفدا) و ملت مظلوم ایران است.
اما بپذیریم که انس و مودت و مهربانی بین اعضای خانواده های دوست و فامیل نیز جزیی از وحدت ملی است.
شک نکنید که به محض قطع یارانه ی بخشی از مردم، مودت های فی مابین مبدل به طعنه و کینه و کنایه های روزمره خواهد شد.
خداکند پیش بینی من اشتباه باشد.
راستش را بخواهید هنوز یکسال از رفتن احمدی نژاد نگذشته که : حاح محمودم آرزوست.
سلام
اتفاقا منم به برخی ازدوستانم که به روحانی رای دادن همین حرف رومی زنم

قبلا توی یه کامنت دیگه گفته بودم که از الان سوسوی فانوس های ملت که دارن دربدر دنبال اقای احمدی نژاد می گردن رو می بینم
ادم سالم خیلی وقتها قدر سلامتیشو نمیدونه حداقل باید دچار یه سرماخوردگی خفیف بشه تا همیشه قدردان این نعمت الهی باشه
کشور ما هم باید دچار این بحران مدیریتی میشد تا قدر نیروهایی مثل اقای احمدی نژاد رو بیشتر بدونه
پاسخ:
سلام
شهید مطهری فرمود : سعی و خطاهای ملت ایران(در رأی دادن ها) جزیی از پویایی ملت ایرانه(نقل به مضمون).
دلم برای سرباز حقیقی حضرت آقا تنگ شده.
کجایی دلاور؟
عجب حرفایی میزنینا؟مگر احمدی نژاد خودش بارها از مردم نخواست که اونایی که متمکن هستند از یارانه انصراف بدهند؟
اون موقع خواب بودی برادر؟
اتفاقا اونایی که به روحانی رای دادند اکثرا فقیر و فقرا هستند متمکنین شماهایین که به جلیلی رای دادید.
چهار میلیون نفر که به جلیلی رای دادند اگر انصراف بدن که همشونم ماشالله مایه دارند بهتر میشه.
تازه اگر روحانی بگه اونایی که به من رای دادند انصراف بدن من شخصا انصراف میدم و همینطور خاتمی و رفسنجانی بخوان 70 درصد مردم انصراف میدن.(خودتم خوب میدونی این بزرگان محبوب دلها هستند).
منتها سوال اینجاست که ما انصراف بدیم شماها بخورین؟نه عزیز ما اجازه نمیدیم گردنتون بیش ازاین کلفتتر بشه.
پاسخ:
احمدی نژاد یکی دوبار درخواست کرد که کمی دیرتر یارانه ها برداشت بشه و من علیرغم اینکه جزو طبقه زیر متوسط هستم بارها و بارها یارانه مو دیرتر برداشتم در حالیکه نیاز بهش داشتم.
انگار یادت رفته جلیلی کاندیدای فقرایی بوده و هست که عزتمندانه طرفدار اقتصاد مقاومتی بودند و این کس دیگه ای بود که توی مناظرات گفت : چرا با شعار مقاومت میخوایید به مردم فشار بیارید. باید بریم سراغ کدخدا.
ضمنا : روحانی باید به تک تک اونایی که بهش رای دادند التماس کنه تا انصراف بدن؟ همین حالا داره خواهش میکنه.
شما که به مشی ایشون اعتقاد داشتی و رای دادی ازش حمایت کن. چرا طفره میری ؟ لطفا انصراف بده تا بیش از این روحانی اصرار نکرده بهت.
تو چه جور هوادار روحانی هستی که خواهان اینی که روحانی مستقیما بهت التماس کنه؟
والله به من به اندازه ی تو خواهان کوچیک شدن رئیس جمهور کنونی کشور نیستم.
بیخود سنگ روحانی رو به سینه نزن.
حرف خاتمی و هاشمی رو نزن که حالم داره یه جورایی میشه.
شما انصراف نده که ما بخوریم.
گردن ما کلفت نیست. قلم ما تیزه برای اونایی که میخوان مملکت رو بدن دست دشمن.
جناب مهران من نگفتم روحانی از من شخصا بخواد.گفتم در ازای حرف شما روحانی نگفته اونایی که به من رای داده اند انصراف بدن.روحانی از کل مردم اونایی که توان مالی دارن خواسته اینکارو بکنند روحانی رییس جمهور کل ایرانه نه نصف ایران(هرچند شما خودتان را تافته جدا بافته میدانید).
من موندم شما که اینهمه سنگ احمدی نژاد را به سینه میزنید و با اومدن اسمش صلوات میفرستی و از جاتون بلند میشین تصور میکنین میلیاردر بودن گناهه؟نه عزیزم گناه نیست .الان میگن فلان وزیر روحانی میلیاردره فرقی نمیکنه یادتان باشد برای محصولی هم گفتند و ثروتش را به چالش کشاندند.من از یک بابت مطمئنم باتوجه به شناختی که از وزرا و مدیران ارشد دولتی دارم انتظار دارم آخر دولت دیگه 3000 میلیاردمان به یغما نرود انتظار دارم دیگه امثال زنجانیها پرورش نیابند.انتظار دارم خائنین به ملت رسوا شوند.انتظار دارم اگر قرار است روحانی 4 سال بگم بگم راه بیندازه حرفاشو کامل کنه نه فقط اخطار بده و بگه اسامی فلانی هارو افشا میکنم که هیچوقت هم نکرد و الان میبینیم دومین مقام بعد از احمدی نژاد به اتهام اختلاس براش پرونده تشکیل شده.جناب مهران من یک اصلاح طلب هستم و با اصلاح طلبهای تندرو هم مثل اصولگراهای تندرو میانه خوشی ندارم و اعتقاددارم در محیطی سالم نقد کنیم ولی برادر من متاسفانه نوشته های شما نقد نیستند بلکه تخریب هستند اینکه نوشتین اونایی که به روحانی رای داده اند انصراف بدن خودت هم خوب میدانی که ناشی از چیست.
در ضمن اون کامنتهایی که بنام من ((علیرضا)) نوشته شده از سوی من نیست و شباهت اسمیه و من به کسی توهین نمیکنم میتونی از آی پی اینو بفهمی.

پاسخ:
علیک سلام
======
پاسخ مبسوط :

جناب مهران من نگفتم روحانی از من شخصا بخواد.گفتم در ازای حرف شما روحانی نگفته اونایی که به من رای داده اند انصراف بدن.
منم منظورم از شما، شمای نوعی بود(شماهایی که بهش رای دادین و شعارها و سیاستهاشو قبول دارین)

روحانی از کل مردم اونایی که توان مالی دارن خواسته اینکارو بکنند روحانی رییس جمهور کل ایرانه نه نصف ایران(هرچند شما خودتان را تافته جدا بافته میدانید).
البته که روحانی از کل مردم خواسته، ولی شایسته اس اونایی که روی کار آوردنش پیشتاز فراخوان ایشون باشن و حمایتش کنن. البته که روحانی رئیس جمهور کل ایرانه. مثل بنی صدر و خاتمی و هاشمی و احمدی نژاد و حضرت آقا.
اما یادتون باشه که روحانی فقط رئیس جمهور قانونی بنده اس ولی برای شما رئیس جمهور محبوبتون هم هست. پس لطف کنید و حمایتش کنید.(پیش از اونکه اقای روحانی از قدرت قانونیش استفاده کنه و به زور یارانه تو قطع کنه)من تافته جدا بافته نیستم. این سخن شما فضای سالم بحث رو که طالبش هستید به هم میزنه.

من موندم شما که اینهمه سنگ احمدی نژاد را به سینه میزنید و با اومدن اسمش صلوات میفرستی و از جاتون بلند میشین تصور میکنین میلیاردر بودن گناهه؟نه عزیزم گناه نیست.
من سنگ احمدی نژاد رو به سینه میزنم در حدی که موجب ننگ من نشه. با اسمش صلوات نفرستادم(این پیش فرض شماست) اما همیشه دعاش کرده و میکنم و بارها از خدا خواستم عمر بنده رو نصیب ایشون کنه چرا چون سرباز حقیقی حضرت آقا میدونم ایشون رو.(این حق رو ندارم؟)
اتفاقا اگر پست قبلی منو خونده باشین در این زمینه نوشتم که رفتار دولت روحانی در مسئله یارانه ها موید اینه که میلیاردر بودن گناهه! در حالیکه اسلام دشمن ثروت زایی نیست . بنده گفته و میگویم که یارانه بابک زنجانی ها هم نباید قطع بشه بلکه باید ثابت بشه که یه میلیاردر مالش حرامه و مشکل داره و از مالش مستقیم از طریق قوه قضاییه بگیرن. چرا حرفی رو که نزدم به من نسبت میدید. من کجا گفتم میلیارد بودن گناهه؟


الان میگن فلان وزیر روحانی میلیاردره فرقی نمیکنه یادتان باشد برای محصولی هم گفتند و ثروتش را به چالش کشاندند.
اتفاقا کسی که اول این بحث رو در کشور باب کرد باید جواب بده.
خداییش...خداییش..خداییش چقدر در مورد محصولی جو پراکنی کردند؟ کار خوبی بود؟
حالا همونایی که در مورد محصولی صحبت میکردند در مورد ثروت وزیر بهداشت روحانی(بخوانید وزیر بهداشت هاشمی) چرا سکوت کردند؟ خودشون میگفتن ثروت محصولی 160 میلیارد تومنه. حالا در مورد ثروت 1000 میلیاردی وزیر صنعت معدن چرا ساکتند؟
من اما ، هم اون جو مسموم در مورد محصولی رو مذموم میدونستم و هم سکوت روحانی در مورد ثروت وزرایش.
لااقل احمدی نژاد یه بار گفت : اگر محصولی حتی یک ریال از هیچ بانکی وام گرفته باشد من حاضرم چنین و چنان کنم.
آقای روحانی چرا باید سکوته کنه؟
چرا اموال خودش و وزارشو طبق قانون اعلام نمیکنه؟ از چی نگرانه؟



من از یک بابت مطمئنم باتوجه به شناختی که از وزرا و مدیران ارشد دولتی دارم انتظار دارم آخر دولت دیگه 3000 میلیاردمان به یغما نرود
کاش کمی فراتر از سیاستهای اعلامی به سیاستهای اعمالی توجه میکردی جناب علیرضا.
3000 میلیارد رو شخص احمدی نژاد و جلیلی کشف کرده و سیر تا پیازش رو روی میز قوه قضاییه گذاشتند.
شما را بخدا کمی منصف باشید. آخرتی هم هست.
ای مرگ و ننگ و نفرین به اونایی که خاوری(سرنخ اصلی توطئه ی 3000 میلیارد) رو به کانادا فراری دادن تا دستشون رو نشه.


انتظار دارم دیگه امثال زنجانیها پرورش نیابند.
این انتظار و آرزوی همه ی ماست. اما میخوایید بدونید زنجانی چه جوری رشد کرد؟
ضمن اینکه هنوز جرم زنجانی کاملا روشن نشده.
http://www.khabaronline.ir/detail/314196/Economy/political-economy


انتظار دارم خائنین به ملت رسوا شوند.
الهی آمین

انتظار دارم اگر قرار است روحانی 4 سال بگم بگم راه بیندازه حرفاشو کامل کنه نه فقط اخطار بده
همین حالا گفته :
http://rajanews.com/Detail.asp?id=185828

و بگه اسامی فلانی هارو افشا میکنم که هیچوقت هم نکرد و الان میبینیم دومین مقام بعد از احمدی نژاد به اتهام اختلاس براش پرونده تشکیل شده.
تشکیل پرونده برای هرکسی ساده اس عزیزم. باید محکوم بشه و به همون اندازه منفور بشه. لطفا گناه دیگران رو نشور اخوی.
جرم آقای رحیمی این بوده و هست که خلاف دستور آقای هاشمی رفت به کمک احمدی نژاد و در رکابش خدمت کرد. اینو داشته باش و باور کن داداش.
ضمنا احمدی نژاد پرونده های زیادی رو تحویل قوه قضاییه داشت.
یادت نیست آقایآملی لاریجانی بنده خدا می گفت : کمبود قاضی شجاع داریم؟


جناب مهران من یک اصلاح طلب هستم و با اصلاح طلبهای تندرو هم مثل اصولگراهای تندرو میانه خوشی ندارم و اعتقاد دارم در محیطی سالم نقد کنیم
من که اصلا خودم رو نه «طلب» میدونم نه «گرا» بنده فقط و فقط گرای مسائل رو از خامنه ای دات.آی .آر میگیرم. این دسته بندیا رو هم سرسوزنی قبول ندارم.گاهی اگر از اصولگرایان یا اصولگرایی دفاع میکنم بابت نزدیکی نسبیشون به مواضع رهبریه. و لاغیر.

ولی برادر من متاسفانه نوشته های شما نقد نیستند بلکه تخریب هستند
این نظر شماست و برای خودتون قابل احترام و برای بنده غیر قابل پذیرش.

اینکه نوشتین اونایی که به روحانی رای داده اند انصراف بدن خودت هم خوب میدانی که ناشی از چیست.
ناشی از چیست؟

در ضمن اون کامنتهایی که بنام من ((علیرضا)) نوشته شده از سوی من نیست و شباهت اسمیه و من به کسی توهین نمیکنم میتونی از آی پی اینو بفهمی.
بعضیا میان با اسامی مختلف و آی پی های یکسان حمله میکنن و بعضیا با یه اسم و آی پی های مختلف.
پیشنهاد میکنم چون علیرضا اسم اختصاصی نیست با یه کد، برای خودتون اختصاصیش کنید :
مثلا علیرضای بنفش
یا علیرضای 14
یا علیرضای اصلاح طلب یواش
(شوخی بود)


این آقای علیرضا نشسته کنار رودخونه و هرچیپوشاله روی آبه میبینه وازنظر خودش تحلیل!میکنه .
آقای علیرضا بجای خوندن مطالب این واون وتخطئه کردنشون یک کمی هم به عمق مسائل توجه کن .بخدا این مسائلی که مطرح میکنی مسائلیه که توی خطوط BRTومترو ...بین مردم بصورت روزمره وشایعه های سبک و بدون سند مطرخ میشه ،من که یک زن هستم وهم کارمندوهم خانه دارو بچه دار(مشغله ام خیلی زیاده)؛اگر مسئله ای بشنوم تا از اصل قضیه باخبرنشم حاضرنیستم درموردش قضاوت کنم.چجوریه که امثال شما بین شنیده های بدون سند و نا شنیده های تحلیل شده ؛به راحتی چیزی راکه راحت الحلقوم است والبته مطابق با امیالتان می پذیرید و بقول نویسندۀ محترم شنود گناه دیگران را می شورید؟؟؟؟؟؟؟؟
برادر اگر(بلانسبت)مسلمان نیستید که به آخرت اعتقاد داشته باشید لااقل آزاده باشیدو انصاف بدهید.
به چندین دوست دیگه هم یادآوری کرده ام به شما هم میگم :اگر از ابتدا تا الان صحبتهای این آقایون را دریک جلسه گوش کنی ویا مطالع؛ اونقدر ضدونقیض در اونها می بیبنی که حالت ****میخوره.

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.