شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

انصاف دهید! کدام مریلا مقبول تر است؟

شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۲، ۰۶:۰۹ ق.ظ



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۰۳
مهران موزون

نظرات  (۵)

عکس دومی زیباست
۰۳ اسفند ۹۲ ، ۲۰:۲۹ علی احمدی نژاد
هیچ نظری ندارم...
اونی که ساعت داره.عکس اولی.
سلام
عکس دوم مقبول تره. حتی به فرض که مقبول تر نباشه مشروع تر که هست. اونهایی هم که میگن عکس اولی مقبول تره براشون نگرانم چون نمیفهمن چی دارن میگن چون ممکن بود به جای این عکس، عکس خواهر یا همسر خودشون باشه. اونوقت هم همین رو میگفتن؟
پاسخ:
سلام بر حسین عزیز
بنده تعمداً از واژه ی «مقبول تر» استفاده کردم.
چرا؟
چرا ننوشتم : جذابتر؟ یا زیباتر؟ یا متین تر؟ یا با ابهت تر؟ یا خداپسندانه تر؟
به این دلیل که برای تمام افرادی که در دسته بندی های بالا قرار میگیرند و از نگاه خودشان به جذابیت بصری یا زیباشناسی کادر یا متانت و اُبهت بیشتر و یا مشروع تر(خدا پسندانه تر) بودن مینگرند در نهایت باید مورد «قبولشان» باشد(از همان منظری که دلشان میخواهد ببینند). و من خواستم بگویم : مقبولیت در حجاب بسی محقق تر می شود.
مقبولیت از زاویه جذابیت.
مقبولیت از زاویه مشروعیت.
مقبولیت از زاویه زیباشناسی تصویر.
و ...
حقیقتا معتقدم حجاب برتر(بشرطی که به درستی استفاده شود) بسیار مقبول تر از کم حجابی و یا بدحجابی است.
خب بستگی داره برای کدام جو باشه !! اگر فضای روشنفکری و هنرمندانه باشه صد درصد برای اینکه متهم به امل بودن نشوند ، اولی بهتره !!! :: ولی خب اگر بخوان نظر و رای متدینین را جلب کنند و بگویند محجبه هستیم ! ، دومی بهتره :: جریان بادهای موسمی این روزها خارج از پیش بینی های کارشناس هواشناسی صدا و سیما شده است !!!

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.