شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

به گزیده هایی از سخنان آقای هاشمی در سفر اخیرش به کرمان توجه فرمایید :


- [در دولت های احمدی نژاد] بخش خصوصی را از چاله درآوردند و به چاه انداختند.


- [در قیاس بین احمدی نژاد و حسن روحانی]دو صد گفته چون نیم کردارنیست


- همین الان دانش پژوهان و مبتکران زیادی از ایران درخارج هستند که اگرزمینه ها فراهم شود، حاضرند بیایند و نتایج پژوهشی خود را در اختیار ایران بگذارند.[یعنی در دولت احمد نژاد فضا برای چنین مبتکرانی فراهم نبوده و ابتکارات آنان در آنسوی مرزها روی دستشان مانده است، احتمالا بزودی یکی دوتا از نمونه های آماده شده روی سِن خواهند رفت]


- روستائیانی که انتظار می رفت در مقابل دریافت یارانه ها[در زمان احمدی نژاد]، رای دیگری داشته باشند، به کسی رای دادند که در دولت سابق هیچ مسئولیتی نداشت.[یعنی نفر آقای هاشمی]


- خلف وعده، ارائه آمار های غیر واقعی و افزایش بیکاری و رکود اقتصادی  و بالاتر از آن رکود تورمی و افزایش هزینه معیشت مردم در جامعه[توسط احمدی نژاد] باعث رویکرد مثبت مردم به نامزد تفکر اعتدال شد . مردم با رای  به آقای روحانی اعلام کردند که ما هوشیاریم


- دشمنانی که قبل از انتخابات [بخاطر ضعف مدیریت دیپلماسی احمدی نژاد]صحبت از جنگ می کردند ؛ اکنون دم از مذاکره می زنند.


- متاسفانه بعضی از بزرگان روحانیت [احتمالا آقای مصباح] در حمایت از یک جریان ناشناخته[احمدی نژاد]؛طریق تقدیس پیمودند و بالطبع تمام عملکرد منفی آن جریان به حساب روحانیت و حوزه علمیه نوشته شد


- اگرچه درچند سال اخیر[عصر احمدی نژاد] با حرف های نسنجیده و رفتارهای شعاری[همان شعارهایی که مورد حمایت و تایید رهبری معظم بود] ؛ دیگران را علیه خویش تحریک کردیم ؛ ولی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید؛ شرایط تغییر کرد و دنیا خواهان تجدید روابط با ایران است.


- اگر ظرفیت های بالقوه کشور را [که به زعم آقای هاشمی در زمان احمدی نژاد تلف کردیم] به فعلیت می رساندیم؛ دنیا خود را مسئول حفط امنیت ایران می دانست.[منظور از دنیا احتمالا همان کدخداست]


- غارت بیت المال؛[منظور، توسط مرتضوی که منصوب احمدی نژاد بود] مخصوصاً قشر زحمت کش کارگر در سازمان تامین اجتماعی را کاری بسیار زشت و به دور از فرهنگ مدیریتی است و هیچ توجیهی پذیرفته نیست که از حقوق بازنشستگان مظلوم ؛ به دلایل مختلف حاتم بخشی کنند.[همان هدایا نقدی که باهنر تایید کرد که از سال هزاروسیصد و بووووق تا حالا بوده است و نمایندگان خرچ تکایا!! کرده اند]


- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ انتشار تدریجی بعضی از اسناد مربوط به فساد اداری در دولت گذشته و اعتراف یکی از مسئولین[همان مرتضوی که در فتنه 88 عصای دست قوه قضاییه برای دستگیری کودتاچیان بود را می گوید] برای پرداخت کارت هدیه به مسولین قوای مختلف را تاسف بار و به دور از شان نظام اسلامی دانست و گفت:خدا را شکر که مردم هوشیار ایران اشتباهات و گناهان افراد مدعی را به حساب دین و مذهب و نظام نمی گذارند.
 

منبع : هاشمی رفسنجانی . دات. آی. آر


 ***

پیام دریافتیِ شنود، از حجم گسترده ی حملاتِ عریانِ آقای هاشمی به احمدی نژاد این است که :

اگر روحانی توانایی روبرو شدن با تو را در مناظره ندارد من هستم.



نکته : کسانی که قرار است برای رئیس تشخبص مصلحت، مصلحت تشخیص دهند که احمدی نژاد در حد مناظره با هاشمی نیست خود را زحمت ندهند چون آقای هاشمی با اصرار در وارد کردن حجم اتهاماتی که هنوز در دادگاه ثابت نشده(همان ایرادی که 8 سال به احمدی نژاد وارد میکردند) رسماً اعلام کرده است که نه تنها احمدی نژاد را برای مناظره با خویش مناسب میداند بلکه کوچه به کوچه ، کوی به کوی دنبال مناظره با وی میگردد.

بنابراین اگر پدر مهدی هاشمی وارد میدان مناظره با احمدی نژاد نگردد نقیض رفتار هجومی خویش را مرتکب شده است.

براستی چگونه است که کسی را در حد مناظره و بحث باخود ندانید ولی 8 سال تمام انرژی خود را برای کوبیدن پنهان و آشکار وی خرج کنید؟

این قلم هرچند با فراخواندن روحانی از سوی احمدی نژاد موافق نبود (زیرا نتیجه اش درهم شکستن روحانی بود و بس. و برای حیثیت کسوت ریاست جمهوری ایران خوب نیست که 44 ماه تمام یک رئیس جمهور شکسته را بر مسند ببیند) لکن برای ختم سندرومِ احمدی نژاد و پایان یافتن این قصه هیچ اشکالی ندارد تا دکتر احمدی نژاد دعوت غیر مستقیم آقای هاشمی را برای مناظره بپذیرد.

امید که چنین شود.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۰۲
مهران موزون

نظرات  (۱۴)

۰۲ دی ۹۲ ، ۱۵:۰۹ محمد ولی
سلام
 در رابطه با مطلب باید بگم گرچه روحانی دیر یا زود مجبوره به انتقاد از دولت گذشته خاتمه بده و از عملکرد خودش دفاع کنه (برخلاف خواست و دلخواهش، چرا که مردم از او این انتظار رو دارن) ولی هاشمی به این زودیا ظرفیت انتقاد از دولت گذشته رو رها نمی کنه. چرا که معذورات روحانی رو نداره و اصولا عملکردی نداره که مجبور به پاسخ گویی باشه. کاملا واضحه که هاشمی با نفی احمدی نژاد در پی اثبات خودش و همفکرانشه. بنابراین باید همچنان و همچنان منتظر کری خوانی های هاشمی برای احمدی نژاد باشیم.
پاسخ:
سلام
تاحدی باهاتون موافقم
bro baba delet khoshe!
پاسخ:
من «بابا»ی شما نیستم. اشتباه گرفتی.
کاش همه تو یه مسیر حرکت میکردند و اونم مسیر پیشرفت ایران بود . ولی الان هر طیف و جناحی به فکر خودشه . فرقی هم نمیکنه .

 علاوه بر اینکه افراد اصلی نظام قدر مردم رو نمیدونن مشکل بزرگ و اصلی اینه که متاسفانه مردم هم قدر خودشونو نمیدونند و حواسشون نیست کیا دارن بهشون حکومت میکنن.

واقعا که : راحت ترین کار تو دنیا حکومت کردن به ملت ایرانه

 یه تیکه ای از انیمیشن "رنگو" بود که دقیقا به حال ما میخورد...


شهردار : اونارو می بینی آقای رنگو ؟ اونا دوستها و همسایه هام هستن . زندگی اینجا سخته ، خیلی سخت ... می دونی اونا چجوری تا الان دووم آوردن ؟ اونا باور دارن ! باور دارن که اوضاع بالاخره بهتر می شه . اونا باور دارن که برخلاف همه شواهد و قرائن ، فردا بهتر از امروز میشه . مردم باید به یه چیزی باور داشته باشن و حالا ، اونا به تو باور دارن .


 ...و این تو هزاران بار تکرار خواهد شد
پاسخ:
جالبه.
در کارتون رنگو یه راز مخوف در مورد ایران نهفته اس که مدتهاست میخوام راجعش بنویسم ولی نمیدونم به صلاحه یا نه!
فکر نمیکنم همچین اتفاقی بیفته متاسفانه.چوون اقای هاشمی سیاستمدار تر از این حرفاست که  بیاد پای مذاکره.چرا که خودشم میدونه حرفاش جز تهمت چیزی نیست.
چی جالبه دوست من؟

این که هیچکس به وعده هاش عمل نمیکنه؟
این که هرکی میاد یکی دیگرو میکوبه و ملت همچنان شرایطشون عوض نمیشه؟
این که این همه سال گذشت و ما هنوز مشکلای مسخره ای داریم که تو کل دنیا حل شدست؟ (اشتباه برداشت نکنید این جمله رو)

نه دوست من . همونطور که گفته بودم جالب اینجاست که ملت بعد این همه سال هنوز به حقوق ساده ی خودشون نرسیدن و در عین حال حتی نمیدونن دقیقا چه حقی دارن!

حرف من اینه که اینایی که دارن خودشون رو تیکه پاره میکنن و از دولت فعلی دفاع میکنن مگه جون فدای خاتمی و هاشمی نیستن؟
خب مگه اونا تو 16 سالی که کشور رو اداره میکردن چه گلی به سر ملت زدن؟
یکی از یکی بدتر اصولگرا و اصلاح طلبم نداره .

خانه از پایبست ویران است ...

در مورد ایران هم فقط اون دیالوگ راز مخوف نداره . انقدر از این رازهای کثیف و ترسناک وجود داره که هم من میدونم هم شما ولی کی جرات داره حرف بزنه؟


پاسخ:
سلام
عرضم اینه که در کارتون رنگو یه نقد ژئوپلتیک وجود داره که خیلی مخوفه و مدتهاست نمیدونم بگم؟ نگم؟
شما بفرما ما استفاده کنیم ببینیم چه خبره !؟
پاسخ:
سلام
بنده از کامنت شما استفاده کردم.
آنچه که بنده از انیمشین رنگو مستفاد کردم اولا در یک «پاسخ کامنت» نمیگنجد و پُستی پر و پیمان میخواهد.
دوماً : باید به این نتیجه برسم که نوشتن آن به مصلحت ملی است یا خیر!
یادمان باشد پوریاجان، ماهمه در برابر آنچه که میدانیم مسئولیم فلذا : هرسخن جایی و هرنکته مکانی دارد.
انشالله بتوانم روزی در شنود بنگارمش.
۰۳ دی ۹۲ ، ۱۶:۴۲ کفشدار هیئت
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام

شاید اقای هاشمی بخاطر کهولت سن دچار فراموش حاد شدن بطوریکه حتی عملکرد 4سال قبل خودشونو فراموش کردن ولی حافظه ملت تمام جزئیات رفتار 34سال ایشون رو بیاد داره 

باعرض پوزش باید عرض کنم که انتخابات 92، اقای هاشمی رو بیشتر از پیش دچار توهم خودبزرگتر بینی کرده بطوری که پای خودشونو از گلیمشون ****** کردن.

 احساس می کنم ایشون براین تصور هستن که انتخابات ریاست جمهوری یه رفراندوم در مورد نظام بوده و ایشون رو دچار این توهم کرده که 18میلیون رای روحانی رای به تفکرات ایشون بوده برای همین به خودشون اجازه میدن هر حرفی رو به زبان بیاورن

ولی مثل اینکه ایشون یادشون رفته این ملت همون ملتیه که با مشت خالی توی دهن رژیم پهلوی زدن 

حرف من حرف دفاع از اقای احمدی نژاد نیست چرا که عملکرد ایشون عین روز روشنه و افرادی مثل هاشمی توانایی مخدوش کردن اون رو نداره

حرف حرف دفاع از حریم ولایته

بعضی ها با این رفتار دارن به ولایت فقیه دهن کجی می کنن

ما تحمل هر حرکتی رو داریم الا جسارت به حریم ولایت 

اقای هاشمی مراقب باشین خط قرمزها رو رد نکنید

 

***

توی این چندماه دولت جدید روز هر روز منتظر پاسخگویی اقای احمدی نژاد به تهمت های این دارودسته بودم بعد از درخواست مناظره ایشون در مرحله اول احساس کردم این مناظره می تونه خیلی از حقایق رو روشن کنه اما وقتی به واکنش رهبری توی این 4ماه نگاه می کنیم احساس می کنم هنوز برای برپایی مناظره بین اقای احمدی نژاد و دولت جدید وقت مناسبی نیست

با اینکه با نظر شما درباره برگذاری مناظره بین اقای احمدی نژاد و هاشمی موافقم اما بازم احساس می کنم اقای احمدی نژاد باید ارامش خودشونو حفظ کنن و منتظر واکنش رهبری در مقابل این تخریب باشن

چون معتقدم زمستان تموم میشه و روسیاهی برای ذغال می مونه و بس

 

پاسخ:
سلام
اتفاقا بنده به عینه می بینم که آقای هاشمی بعد از نتایج 92 پرگازتر از همیشه در حال شکستن خطوط قرمز است.
بنظر من هاشمی طی 8 سال گذشته در شطرنج «اختلاف نظرش» با حضرت آقا کلی مهره از دست داد و حالا حتی امید به «پات» هم نداره و لذا از فرصت پیش اومده میخواد برای «زدن زیر میز بازی» استفاده کنه.
یه مقدار کدهای رفتاری ویژه ی هاشمی در 6 ماه اخیر رو مرور کنی می بینی که او بیش از آنکه به دنبال پس گرفتن سنگرهای از دست رفته اش تحت لوای روحانی باشد، در پی عوض کردن قواعد بازی با ولی فقیه است.
برداشت من این است که هاشمی در محدوده ی سال 94 (کمی عقب جلوتر) دنبال اعلام مرجعیت خویش است (البته معلوم نیست رساله هم بدهد یا خیر) او برای محکم تر زدن زیر میز بازی نیاز به یک عظمایی دارد. باشید اخوی تا ببینید که اعوان و انصار ایشان طی یکی دوسال اینده(حداکثر) از او در رسانه های کاغذی و غیر کاغذی با عنوان «آیت الله العظمی» یاد خواهند کرد.
من اما،
اَبَرشطرنج باز دنیای مدیریت قرن بیست ویکم را سیدعلی خامنه ای(روحی فداه) میدانم و بس.
هاشمی در نهایت در کنج زمین «مات» خواهد شد.
هم مات، هم متحیر.
مدتهای مدید است که بازی های سیمولتانه ی حضرت آقا را در عرصه مدیریت کلان و خُرد ایران و جهان میخواهم به نقد بنشینم.
باز هم همچون قصه ی تحلیلی که بر کارتون رَنگو دارم نمیدانم به صلاح است یا خیر!
سلام آفرین تحلیل خوبی بود.
اما دوست گرامیم، حضرت آقا واقعاشطرنج بازی نمیکند که ایشانراابرشطرنج بازمیدانید. رازتحلیلها وشناختهاومواضع دقیق وبهت آور ایشان درتعبد،زهد،تقواوخداترسی ایشان است.بدنیست سخنان ایشانرا دراولین دیداردولت احمدی نژاددرسال 1384(احتمالاشهریورماه)ملاحظه کنیدآنجا خیلی دقیق نقاط ضعف ومسیرلغزش دولت راتذکرداده اند
پاسخ:
سلام، ممنون از شما
====
حافظ میگوید :
تاچه بازی رخ نماید بیدقی خواهیم راند
عرصه ی شطرنج رندان را مجال شاه نیست
===
آیا حافظ شطرنج باز بوده است؟ البته خیر.
و یا آنجا که سخن از می و میخانه میگوید امام راحل.
آیا ایشان نعوذبالله شراب می نوشیدند؟ البته خیر.
و یا یکی از علما در وصف جمال حضرت حجت(عج) می سراید :
تکخال لب تو دلِ دَه لوی مرا برد.
آیا ایشان ورق باز بوده است؟
==
دوست گرامی،
بنده از جنبه استعاری بازی فکری و مبارزاتی شطرنج استفاده کردم تا منظورم را برسانم.
نشنیده ای که میگویند فلان مدیر خوب بلد است نیروهایش را اَرَنج کند؟
آیا آن مدیر حتما مربی فوتبال هم باید باشد؟
وانگهی،
در پایانِ آن پاسخِ بنده به کامنت آن دوست (یکبار دیگر مطابعه کن) گفتم نمیدانم به صلاح است که تحلیلم را در خصوص سیمولتانه ی حضرت آقا بنویسم یا خیر!
دقیقا نگرانی ام برای صلاح بودن یا نبودن همین است که برخی مخاطبان محترم بابت کاربرد اصطلاحات شطرنج(جهت نقد و تبیین مدیریت آقا) دلخور شوند و برداشت اشتباه نمایند.
در پایان باید عرض کنم :
فرمایش شما در خصوص ریشه های مدیریت قوی حضرت آقا صحیح بود اما من به دلایل و علل مدیریت قوی ایشان اشاره نداشتم بلکه خروحی مدیریت معظم له مد نظر بحثم بود.
البته شما در شمارش دلایل موفقیت مدیریت ایشان نقش یک نکته کلیدی را فراموش کردید :
دست مستقیم یا غیر مستقیم فرزند فاطمه(عج) که همیشه پشت و پناه ایشان است.
پیروز باشید.
نوع نتیجه گیریهاتون آدم یاد داستان معروفی میندازد
یه باباهه می خواست به بچه هاش حالی کنه که شراب بد است؛ اومد و یه لیوان شراب گرفت دم دهن الاغه و وقتی الاغه نخورد گفت؛ بچه ها چه نتیجه ای میگیریم؟!!
بچه ها گفتند : هر کی شراب نخوره خر است. !!
حکایت شما هم همینه
چند تا فرض (بد بودن هاشمی و نیکی مطلق احمدی نژاد رییس پاک ترین دولت تاریخ !!) تو ذهنتون دارید که طبق اونا تحلیل می کنید و لذا حاضر به دیدن حقایق نیستید؛ اگر هاشمی برخی رفتارش مشکل داره
احمدی نژاد با برخی رفتار و اطرافیانش آبروی نظام رو برده (اخبار یورونیوز در خصوص فساد ترکیه رو بگیرید) تا دستتون بیاد .
اگر انسان حق طلبی هستید توان قلمتون رو در جهت احقاق عدالت و به محاکمه کشاندن محمد رضا ر  عزیز بکارگیرید.!!  تا واقعیات بیشتری از دولت بهاری برایتان آشکار شود.
 


پاسخ:
سلام
داستان جالبی بود و کلی خندیدم. ممنونم از شما.
اما بعد..
1) اصولا وبلاگداری خودش یه جور خرسواری محسوب میشه و عین اون قصه ی قدیمیه که میگه طرف مونده بود چه جوری با خره تاکنه.
سوارش میشد یه جور مردم توکارش نظر میدادن. نمی شد یه جور.
خلاصه من اینطوری نیستم که مثل او بابا وردارم خره رو روی کولم بذارم.
جان من!
عزیز من!
شما که خواهان تحقیق بیشتری،
یه خورده بیشتر و دقیقتر کامنتا رو بخون تا ببینی دوستان دیگری هستند که دائما از بنده میخوان نظراتم رو در موارد خاص بگم.
اینا که از من میشنوی هنوز نصفشم نیست.
بالاخره تکلیف چیه؟
نظراتم رو بگم؟ نگم؟
ولی فکر میکنم باید اجازه داد هر کسی در وبلاگ شخصیش مشق نوشتن کنه و نظراتش رو بگه.
2) من هیچوقت احمدی نژاد رو خوب مطلق ندونسته و نمیدونم. اما به عنوان شاگرد اول کرسی ریاست جمهوری 24 سال اخیر قبولش دارم و یادت باشه که شاگرد اول لزوما 20 نیست. احمدی نژاد در برخی جاها فقط «کم میاوُرد». کم آوردن از اون منظر که دیگه از توانش خارج بود. یه چیزی شبیه همین فراخوانی روحانی به مناظره. البته من و شما اگر توی این 8 سال به جای احمدی نژاد بودیم خیلی خیلی بیشتر «کم» می آوردیم.
همین دیروز مصاحبه افاضات حسام الدین آشنا رو میخوندم کم مونده بود از خشم سکته کنم که شاید بزودی از دریچه ی همین وبلاگ به این انسان خودشیفته درسی بدم که تا مدتها فراموش نکنه.
راجع به آبروی بری احمدی نژاد باید عرض کنم که اصلا و ابدا باهاتون موافق نیستم.
میدونی دوست من؟
فرق بزرگی که بین منو شما هست اینه که شما مصرف کننده ی خبر هستید(حتی اگر سردبیر روزنامه ایکس و ایگرگ باشید) ولی بنده جزو مولدین خبرم.
بنابراین اگر خودستایی نباشه میخوام بگم شما منفعل فضای خبری هستید و من اکتیو و گاها جریان ساز آن.(شرحش بماند).اخبار یورونیوز رو شما ببینید که مصرف کننده هستید گرامی.
بنده از همین وبلاگ گاهی برای بسیاری از خبرگزاری ها منشاء خبر بوده و هستم.
پس لطفا به مقوله هایی ورود نکنید که نخ کش کردنش قصه رو میبره ته خونه ی کلثوم ننه.
3) من هیچگاه هاشمی رو بد یا خوب ندونستم. بلکه فهمی رو که از ایشون دارم خیلی خیلی خیلی مختصر ارائه دادم.
4) من انسان حق طلبی هستم. به دادگاه کشاندن افراد هم کار من نیست بلکه این قوه قضاییه است که باید دغدغه عملکرد خودش رو در این رابطه ها داشته باشه.
کار امثال بنده تعامل قلمی با مردمه ، همین.
بذارید مردم بنویسن و از نظرات هم آگاه بشن.
متهم کردن افراد با داستانهای که ماهیت قیاسی شون از بیخ مع الفارقه درست نیست.
موفق باشید.
قصدم مجادله و خدای نامرده توهین نیست
ولی من خبر سازی شما رو قبول ندارم
لینک مطالبتون رو تو رجا و .... می بینم.
شما بر اساس اخبار بیرونی صرفا تحلیل می کنید و نه خبر سازی.
کم آوردن احمدی نژاد رو هم قبول ندارم. 
ضمنا خوبی و بدی رو نسبی کردن خیلی خطرناکه؛ ما در دینمون تعاریف قطعی داریم و نباید برای توجیه اشتباه  کسی رو به نسبیت اخلاق بیاریم.
عرض می کنم شما یکبار احمدی نژاد رو می گذارید نفر دوم کشور که میتونه هر تصمیمی بگیره حتی خونه نشینی
و یکبار می گید دستشون بسته بوده و متاثر از توطئه ها و ....
تکلیفتون با اختیارات ایشون مشخص نیست
چون احتمالا صرفا کار خبری می کنید و از عرصه کارهای اجرایی مهندسی دور هستین. واسه اینه متوجه نیستید ضربه به شرکت سایپا (بیت المال) با انتصاب یک جوان 27 ساله به ریاست اون از بسته بودن دست نیست بلکه از نوع خاص نگاه مهندسی و مدیریتی است.
بشما توصیه میکنم انتقادات امام علی ع از انتصابات عثمان خلیفه سوم رو حتما بخونید در نهج البلاغه هست.
و اما  سخنان آقای آشنا ؛  مبتنی بر دیدگاه جامعه شناختی (بدور از توهین) درسته؛ چطور تا دیروز رای احمدی نژاد از مناطق محروم افتخار بود الان بد شده ؟؟
یادتون باشه ایشون قبلا تو سیستم امنیتی کشور مدیر کل بوده و شناخت ریشه های اجتماعی وقایعش از شما قویتره ؛ دکترای ارتباطاتش بماند.

پاسخ:
و باز هم سلام
========
پاسخ مبسوط :
*******
قصدم مجادله و خدای ناکرده توهین نیست
بنده هم برداشت مجادله از طرف شما رو نداشتم و اتفاقا خیلی راحت در خدمتتون هستم

ولی من خبر سازی شما رو قبول ندارم
خبرسازی، سطح پایینِ کار بنده اس. بنده به کرات «جریان سازی خبری» هم کرده و میکنم. البته متعهدانه و از روی خلوص نیت(که البته هیچ دیکته ی نانوشته ای هم غلط نخواهد داشت)

لینک مطالبتون رو تو رجا و .... می بینم.
مطالب من فقط در رجا نیست. خیلی جاهای دیگه هم هست که لزوماً با این اسمی که می بینید نیست.

شما بر اساس اخبار بیرونی صرفا تحلیل می کنید و نه خبر سازی.
تحلیل میکنم و مگر کار بدیه؟ همه ی کسانی که احساس دغدغه و مسئولیت برای وطنشون میکنن باید اهل تحلیل باشن(به قول حضرت آقا : ولو ضعیف تحلیل کنید ولی همیشه در حال تحلیل باشید) ضمنا شما انتظار دارید بر اساس اوهام درونی خودم تحلیل کنم؟ طبیعیه که اتفاقات بیرونی رو باید رصد کرد و تلاش نمود تا تحلیل درستی از اوضاع داشته باشیم. لذا کسی نباید و نمیتونه به دیگران بگه : «تحلیل نکن». بلکه حداکثر میتونه بگه : «با تحلیلت موافق نیستم» موافقید؟ ضمناً اینایی که در مورد هاشمی و احمدی نژاد گفتم ، کی و کجاش ادعا کردم که از جنس خبرسازیه؟
خبرسازی در جایگاه خودش شکل و وضعیت خودش رو داره.
همین دو هفته پیش خبر اینکه ظریف در دانشگاه چه گافی داده بود رو خوندی و شنیدی؟
این کار بنده بود که فقط «برجسته سازی خبر کردم» و دیدی که نُطُق جواد ظریف رو حتی خود روحانی هم کشید.
دوست گرامی، لطفا خَلط نکن مباحث رو.
تحلیل یه معنی میده.
خبر یه معنی میده.
نرم خبر یه معنی میده.
جریان سازی یه چیزه.
خبرسازی و خبرپردازی و ...


کم آوردن احمدی نژاد رو هم قبول ندارم.
میتونی قبول نداشته باشی اخوی ولی احمدی نژاد(که جانم به فدایش باد) یه جاهایی طاقتش طاق میشد و کم می آورد در این 8 سال. که البته من و هفت جدم اگر جای ایشون بودیم خیلی بیشتر از اینا کم می آوردیم. ولی چه کنیم؟ ما بچه ولایتی ها آرمانگراییم و انتظار داریم در محضر ولایت، دوستان ظرفیت خودشون رو مثل حضرت اقا وسیع کنن.(ای جانم به قربان سید علی باد)

ضمنا خوبی و بدی رو نسبی کردن خیلی خطرناکه؛
جمله تون با منظورتون یکی نیست.
«خوبی» و «بدی» صفت هستند.
مطلق یا نسبی بودن صفات در قاموس افراد تبلور پیدا میکنه.
اصولا نمیشه گفت : خوبی نسبیه.یا بدی نسبیه.
اما میشه گفت : فلانی انسان نسبتا خوب یا بدیه.
این یعنی اینکه خوبی فلانی به بدیهاش میچربه و یا برعکس.
غیر از اینه؟
شما غیر از «معصوم» مثال بزنید که کدام انسان مطلقا بد یا مطلقا خوبه؟
ضمن اینکه در خصوص انسانهایی که نسبت خوبیشون به بدیشون خیلی خیلی میچربه(اولیا خدا رو میگم) نمیتونید بگید «بدی» دارن بلکه میشه گفت نقاط ضعف یا اشتباه یا غفلت دارن.
من هم در مورد هاشمی و احمدی نژاد اصلا واژه ی «بد» و «خوب» را بکار نبردم که بخوام نسبتش رو معلوم کنم. ولی شک نکنید که انسانهای غیر معصوم میزان خوبیها و بدیهاشون اصلا و ابدا مطلق نیست.این چیزیه که مثل روز روشنه و مو لای درزش نمیره داداش.


ما در دینمون تعاریف قطعی داریم و نباید برای توجیه اشتباه  کسی رو به نسبیت اخلاق بیاریم.
البته که بسیاری از تعاریف در دین مبین اسلام قطعی هستن. اما صرفا تعاریف قطعی هستن ولی افراد غیر معصوم توانایی احراز قطعی اون صفات رو ندارن و بطور نسبی واجد اون صفات خوب یا بد میشن.
یادت باشه که اگر انسانها مطلقا خوب یا مطلقا بد باشن دیگه محاکمه روز جزا بی معنی میشه و افراد یه سره میرن بهشت یا جهنم.
نخوندی قرآن رو که میگه : و من مثقال ذره شرا یره و الخ؟؟

عرض می کنم شما یکبار احمدی نژاد رو می گذارید نفر دوم کشور که میتونه هر تصمیمی بگیره حتی خونه نشینی
و یکبار می گید دستشون بسته بوده و متاثر از توطئه ها و ....
تکلیفتون با اختیارات ایشون مشخص نیست
نشد که بشه آقا داوود...نشد که بشه.
می بینی آفات «قطعی نگری» رو؟
منظورم راجع به اختلاف نظر با شما برسر نسبی بودن افراد هستش.
اینایی که اینجا داری میگی،
حرفای منه؟
از من شنیدی؟
توی سراسر این ولاگ میبینی؟
البته که نه!
پس چرا برای پیشبرد کلامت ازشون استفاده میکنی؟
چون تمام کسانی رو که از احمدی نژاد دفاع میکن «مطلقا» کنار هم میذاری.
شما در مورد قصه خونه نشینی 11 روزه از بنده چیزی شنیدید؟
اگر اینطوریه که فلانی طرفدار احمدی نژاده و خونه نشینی 11 روزه رو (اگر قائل به حادث شدنش باشیم) قبول داره پس من هم چون در وبلاگم از کلیت کارنامه احمدی نژاد دفاع میکنم قاعدتا باید گوینده ی اینایی باشم که در خطوط بالا نسبت دادید؟
با این حساب منم میتونم بگم : چون در سال 89 شیمون پرز اعلام کرد که : ((باید کاری کنیم که در ایران کسی روش نشه کنار احمدی نژاد قرار بگیره)) لذا حالا هرکسی موافق فاصله گرفتن و برائت از احمدی نژاده پس دستش با اسراییل توی یه کاسه اس؟
نه داوودجان.نه!
مطلق نگریه که خیلی خطرناکه نه نسبی نگری.
البته در «حفظ اصول» معلومه که باید مطلق نگر بود.
روزی به سهیل محمودی میگفتم چرا اینهمه روی آنتن از بایزید تعریف میکنی مگه نمیدونی چه اراجیفی و کفریاتی گفته و نوشته.
گفت : بی خیال! بالاخره آدم بزرگی بوده.
گفتم : بی خیال؟
کسی که میگه روز جزا قدرت شفاعت من از پیامبر اسلام بیشتره باید بهش احترام گذاشت و بزرگش کرد؟
یا مولوی که لعنت بر یزید رو حرام میدونه باید اعزازش کرد؟
داوودجان،
ما بر سر اصول با کسی تعارف نداریم.
اما در فروعِ سیاست و مسائل مملکت داری در خیلی جاها قائل به های لایت افراد هستیم.
اگر بخواییم افراد رو توی نظام، مطلق نگرانه سوا جدا کنیم میدونی چه اتفاقی میفته؟
سنگ روی سنگ بنده نمیشه.
همین حضرت اقا اگر میخواست در سال 88 همه رو وادار به گرفتن موضع مطلق کنه که معلوم نبود سر وحدت ملی چی میومد؟.


چون احتمالا صرفا کار خبری می کنید و از عرصه کارهای اجرایی مهندسی دور هستین. واسه اینه متوجه نیستید ضربه به شرکت سایپا (بیت المال) با انتصاب یک جوان 27 ساله به ریاست اون از بسته بودن دست نیست بلکه از نوع خاص نگاه مهندسی و مدیریتی است.
کار خبری رو با یه دست انجام میدم آقا داوود.
بنده هم خبرنگارم، هم روزنامه نگار، هم فیلمساز، هم پژوهشگر و هم نویسنده.
اما محض اطلاع شریفت بنده 20 سال سابقه کار مهندسی دارم و پیش از اونکه خبرنگار و روزنامه نگار و فیلمساز باشم یه مهندس حقیر این مملکتم عزیزم.
رزومه ی ناقابلی هم در کارهای اجرایی و مهندسی دارم. لطقا قضاوت «مطلق نگرانه» نکنید داداش.
در ضمن همون تاریخی که بنده رو به خوندنش توصیه میکنید مملو از سِپارش مسئولیت های بزرگ به افراد بیست و چندساله اس.
از تاریخ صدراسلام گرفته تا تاریخ انقلاب و جنگ خودمون.
شاپور ساسانی 18 ساله بود که اوبامای زمان خودش رو (والریانوس امپراطور روم) رو با 70000 نفر اسیر کرد و 15 سال در اسارت نگهش داشت و به عنوان چارپایه سوار شدن بر اسبش استفاده میکرد تا والریانوس پیرشد و زیر پای شاپور مرد.
راستی! همین حالا دولت پیرمردها رو داری می بینی برادر. چه جوره؟ خوبه؟


بشما توصیه میکنم انتقادات امام علی ع از انتصابات عثمان خلیفه سوم رو حتما بخونید در نهج البلاغه هست.
چشم، میخونم. ممنون هستم از توصیه معنوی شما.

و اما  سخنان آقای آشنا ؛  مبتنی بر دیدگاه جامعه شناختی (بدور از توهین) درسته؛ چطور تا دیروز رای احمدی نژاد از مناطق محروم افتخار بود الان بد شده ؟؟
من هنوز فایل صحبتای آشنا رو باز نکردم شما چطور نتیجه گرفتی که من با رای مناطق محروم مشکل دارم؟ کمی زود قضاوت کردی. من «مطلق» حرفای آشنا رو رد نکردم.
دیدی باز مطلق انگاری شما موجب قضاوت نامناسبتون شد؟


یادتون باشه ایشون قبلا تو سیستم امنیتی کشور مدیر کل بوده و شناخت ریشه های اجتماعی وقایعش از شما قویتره ؛ دکترای ارتباطاتش بماند.
ما مدیرکل زیاد داریم که بنده حاضر نیستم مدیریت ماست بندی سرکوچه مون رو بهشون بسپرم(با احترام به صنف ماست بندان) قصدم توهین به آقای آشنا نبود اما ادبیات تبخترآمیز آشنا و اتفاقا نگاه امنیتی ایشون در صحبتهاش(که متاسفانه مخالفین رو تهدید هم کرده در مصاحبه اش) و بسیاری حرفهای نامناسب و بعضا دروغ ایشون نشون میده که مدرکش چگالی خوبی از دانش نداره.
سال 88 به موسوی نوشتم :
مهندس!
تو که مهندسی خوانده ای و همه ی ما مهندسان(هر رشته ای که باشیم) دو واحد آمار و احتمالات پاس کرده ایم.
اگر شما مدعی تقلب 11 میلیونی هستی و شورای نگهبان هم صدبار فریاد زده است که ((بیا طبق قانون بصورت رندوم 10 درصد صندوقها را باز کرده و بازشماری کنیم)) آیا همان درس آمار و احتمالاتت نمیگوید که 10 درصد صنادیق را که باز کنیم باید به یکدهم تقلب ها دست یابیم؟ یعنی یک میلیون و صدهزار تقلب.
لذا اقای موسوی یا درس ات رو خوب نخوانده ای و دانشجوی ضعیفی بوده ای و مدرکت به درد لای جرز میخورد یا خودت خوب میدانی که یاوه می بافی.
داوودجان، یادت باشه در این مملکت مدارک بسیاری وجود داره که اسفاری بیش نیستند.
بزودی پاسخی در خور مطالب آشنا خواهم نوشت .



۰۶ دی ۹۲ ، ۲۱:۲۹ علی احمدی نژاد
سیاست خیلی کثیف شده
دارم به این فکر میکنم که چند نفر سیاست باز خدا ترس، با عرضه و حرفه ای در این کشور وجود داره.
این یانکی ها هرچند حال به هم زن و عوضی اند اما واقعا در بعضی موارد ما باید ازشون درس بگیریم.
پاسخ:
سلام بر شما.
فرمایش امیرالمومنین رو بیادم آوردید که در مورد اتحاد شامیان به کوفیان می فرمود : آنان بر باطل خویش متحدترند تا شما بر حق تان.
سلام
اول اینکه سئوالاتی تو ذهنم هست که خیلی وقته دارم بهش فکر میکنم و جواب قطعی هم براش پیدا نکردم. شاید شما جوابش رو بدونید.
مثلا اینکه چرا هر وقت منتقدین دکتر احمدی نژاد میخوان عملکرد ایشون رو نقد (تخریب) کنن اشتباهات فاحشی رو در کمال آرامش مرتکب میشن؟
مثلا
-صرفا به اظهارات رسانه های خارجی استناد میکنن
-اصل ساده زیستی رو زیر سئوال می برن
-اصل ظلم ستیزی رو نادیده میگیرن
-به فرمایشات حضرت آقا اصلا توجه نمی کنن
-آرمانهای اصیل انقلاب رو فراموش می کنن
-حقوق بشر (حقوق مردم مظلوم فلسطین، لبنان، سوریه، بحرین و....) رو منکر میشن و میگن به ما چه مربوط!!
-دنیا رو فقط آمریکا و اروپا میبینن
-مقاومت در مقابل زورگویان جهان رو حماقت میدونن
و موارد دیگه که روزانه داریم توی خبرگزاریهاشون میبینیم.
واقعا اگر اینها رو نمیشناختم فکر میکردم ایرانی نیستن و مثلا رئیس جمهور کلمبیا یا مکزیک یا یکی از دولتهای برده آمریکا این حرفها رو زده.
واقعا یه نفر پیدا نمیشه به این اَبَر شبهات پاسخ بده؟

دوم اینکه فکر نمیکنم آقای هاشمی حاضر به مناظره بشه. صحبتهای آقای روحانی یا هاشمی یا هرکس دیگه علیه دکتر احمدی نژاد طبیعتا در افکار عمومی توقع ایجاد میکنه. توقع اینکه یا دکتر احمدی نژاد پاسخ بده یا با مخالفینش مناظره کنه. درسته که دکتر احمدی نژاد نمیتونه تقصیر فرزندان آقای هاشمی رو به گردن ایشون بندازه اما باز هم گمون نمیکنم آقای هاشمی توان رویارویی با احمدی نژاد رو داشته باشه. به نظرم مناظره با احمدی نژاد شجاعت زیادی میخواد.
پاسخ:
سلام
اولا اون اشتباهات رو در کمال آرامش مرتکب نمیشن بلکه یا در کمال بی اطلاعی رخ میده این اشتباهات یا در کمال بی انصافی و یا در کمال پررویی. که اصولا گزینه ی سومی محتمل تره.
چون خیلی خیلی خیلی آدم باید پررو باشه که با وجود تاییدات مقام معظم رهبری از کارنامه دولت های نهم و دهم ، اینجوری به حملاتش ادامه بده.
دوما اینا شبهه هم نیستن. چه برسه به ابر شبهه.
سوما اینها از خداشونه که اینجوری مردم رو مشغول یه قُل، دو قُل کنن تا در جای دیگه با ارامش بتونن یه کارایی!! بکنن.
چهارما با خط آخرتون موافقم.
۰۷ دی ۹۲ ، ۱۵:۲۲ سرباز گمنام08
با سلام خدمت شما دو ست عزیز
لطفا لینک پایگاه سربازان گمنام امام زمان(عج) را به sarbazgomnam08.ir تغییر دهید

موفق باشید
یاعلی
پاسخ:
سلام بر شما همسنگر گرامی.
انجام شد.
موید باشید
فقط میتونم بگم چیزی که مصرف میکنی از نوع نابشه و کلا داری هذیون میگی.شرم هم خوب چیزیه که در وجود شما نیست.عزیز دیگه دوران تندروی گذشته .اصلاحات و اعتدال بر آنست لبیک گویان به آرمانهای امام عزیز این طریق را همدلانه طی کنیم.
خواهشا گزافه گویی ها موقوف.
پاسخ:
دوخط مطلب نوشتی 5 تا توهین از دهانه ی دهانت نثار این محیط پاکیزه کردی؟؟
واقعا در چه محیط سالمی رشد کرده ای!
لااقل دلایل توهین هایت را می نوشتی.

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.