شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

حَکَمیت صانعی در صفین ایران و امریکا

شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۲، ۰۹:۳۹ ق.ظ

آقای صانعی در گفتگو با نیویورک تایمز گفته است :

((من امیدوارم که رهبران دنیا همانگونه که در مراسم تشیع آقای ماندلا حاضر شدند و اینگونه به او احترام گذاشتند به کار او نیز احترام بگذارند، یکی از کارهای ارزنده او این بود که وقتی آزاد شد از همه آن‌ هایی که در حق او ظلم کرده بودند گذشت اما به شرط آن که به مردم بگویند چه ظلم‌ هایی در حق او و مردمش کرده اند. امروز هم معتقدم دولتمردان ایران و آمریکا و سایرین با هم مطابق آنچه گفتم از هم بگذرند و دوستانه زندگی کنند.))  [ اینجا ]



سخت مشتاقیم بدانیم امریکا بابت کدام ظلم، کدام کوتاهی، کدام بدی که از ملت ایران ملت ایران دیده است باید گذشت به خرج دهد؟

پایگاه شنود، حدس هایی در این رابطه میزند که در زیر می آید :

حدس اول : دولتمردان ایران بابت گستاخی دولت پهلوی در فعالیت جاسوسی 25 ساله سفارت ایران در واشنگتن و مدیریت بر تصمیمات کاخ سفید و زیر سوال بردن استقلال حاکمیت ملت امریکا عذرخواهی کرده و از دولتمردان کنونی امریکا درخواست گذشت نمایند.

حدس دوم : دولتمردان ایران بابت تجاوز هلیکوپترهای ایران در حمله به صحرای نوادای امریکا (در سال 1358) از دولتمردان کنونی امریکا درخواست گذشت نمایند.(هرچند که هلیکوپترهای ایران زمینگیر طوفان شن شدند)

حدس سوم : دولتمردان ایران بابت تحریک، تسلیح، تشریک و تطمیع دولت کوبا در حمله به خاک ایالات متحده(در شهریور 1359) و تحمیل جنگ 8 ساله و صدها هزار شهید به مردم مظلوم امریکا از دولتمردان کنونی امریکا درخواست گذشت نمایند.

حدس چهارم : دولتمردان ایران بابت حمایت و به رسمیت شناختن سازمان تروریستی منافقین امریکایی به ریاست «جرج ماسود راجاوی» در ترور کردن 12000 شهروند امریکایی در طول سی سال فعالیت این سازمان کثیف از دولتمردان کنونی امریکا درخواست گذشت نمایند.

حدس پنجم : دولتمردان ایران بابت هدف قرار دادن یک فروند جمبوجت خطوط هوایی امریکن ایرلاین (در سال 1367) در خلیج خوکها (توسط ناوهای ایرانی) و اهدای مدال به فرمانده ایرانی عامل این حمله و کشتار 296 نفر شهروند زن و کودک امریکایی عمیقاً اظهار تاسف کرده و از دولتمردان کنونی امریکا درخواست گذشت نمایند.

حدس ششم : دولتمردان ایران بابت ورود مستقیم در جنگ تحمیلی 8 ساله بین امریکا و کوبا و حمله هلیکوپترهای ایرانی به رزمندگان امریکایی در جزیره هاوایی از دولتمردان کنونی امریکا درخواست گذشت نمایند.

حدس هفتم : دولتمردان ایران بابت دادن اطلاعات نظامی ماهواره ای به نیروهای کوبایی (اطلاعات نیروهای امریکایی، در تمام مدت جنگ تحمیلی 8 ساله ) از دولتمردان کنونی امریکا درخواست گذشت نمایند.

حدس هشتم : دولتمردان ایران بابت راه اندازی و حمایت از تروریست کثیفی بنام «جرج دبلیو ریگی» در مرز بین امریکا و مکزیک و کشتار مردم امریکا از دولتمردان کنونی امریکا درخواست گذشت نمایند.

حدس نهم : دولتمردان ایران بابت 30 سال لشکر کشی ناوهای ایرانی در نزدیکی آبهای ساحلی امریکا و تهدید سرزمینی امریکا از دولتمردان کنونی امریکا درخواست گذشت نمایند.

حدس دهم : دولتمردان ایران بابت بلوکه و سرقت میلیاردها دلار اموال ملت امریکا که چهار دهه است نزد کشور ایران به گروگان گرفته شده از دولتمردان کنونی امریکا درخواست گذشت نمایند.

حدس یازدهم : دولتمردان ایران بابت حمایت از محمود عباس فلسطینی در ترور دانشمندان هسته ای امریکا از دولتمردان کنونی امریکا درخواست گذشت نمایند.

حدس دوازدهم : دولتمردان ایران بابت تحریم های اقتصادی و .. که بر ملت امریکا وارد میکنند از دولتمردان کنونی امریکا درخواست گذشت نمایند.

حدس 13 ...

حدس..

.

.

حدس 88 :  بگم؟؟ بگم؟؟


به راستی انسان وقتی منصفانه!! به موضوع می نگرد پی میبرد که بی دلیل نیست که شخصیت مهربانی همچون آقای صانعی، دلش برای حقوق از دست رفته ی دولتمردان امریکایی و ظلم هایی که از سوی ملت ایران بر آنان رفته است بسوزد و انتظار گذشت از دولت امریکا داشته باشد.
ای بمیرم برای امریکایی ها...




افزوده های محمدحسن کوره پز + :
- ایران باید به خاطر محدود کردن ایالات متحده در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای از این کشور درخواست گذشت نماید.
- ایران باید به خاطر سرنگونی دولت قانونی پرزیدنت نیکسون در کودتای 28 مرداد از ایالات متحده عذرخواهی کند.
- ایران باید به خاطر اجبار کنگره آمریکا به تصویب قانون تحقیر آمیز حق قضاوت کنسولی (کاپیتولاسیون) از ایالات متحده در خواست گذشت نماید.
- ایران باید برای حمله به سکوهای نفتی آمریکا در آلاسکا و ویرانی آنها از این کشور عذرخواهی نماید.

کلا بمیرم برای آمریکا! که هر چی از جنایات ما در حق اونها بگیم کم گفتیم. و اصلا کم لطفی های اونها در حق ما چیزی نبوده که به چشم بیاد!

پی نوشت : شنود حدس های مناسب و محتملِ خوانندگان محترم را به پُست اضافه میکند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۲۳
مهران موزون

نظرات  (۵)

ایران باید به خاطر محدود کردن ایالات متحده در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای از این کشور درخواست گذشت نماید.
ایران باید به خاطر سرنگونی دولت قانونی پرزیدنت نیکسون در کودتای 28 مرداد از ایالات متحده عذرخواهی کند.
ایران باید به خاطر اجبار کنگره آمریکا به تصویب قانون تحقیر آمیز حق قضاوت کنسولی (کاپیتولاسیون) از ایالات متحده در خواست گذشت نماید.
ایران باید برای حمله به سکوهای نفتی آمریکا در آلاسکا و ویرانی آنها از این کشور عذرخواهی نماید.
کلا بمیرم برای آمریکا! که هر چی از جنایات ما در حق اونها بگیم کم گفتیم. و اصلا کم لطفی های اونها در حق ما چیزی نبوده که به چشم بیاد!
پاسخ:
سلام
ممنون از شما.
به پست افزوده خواهد شد.
۲۳ آذر ۹۲ ، ۱۶:۰۲ کفشدار هیئت
سلام

ایران باید بخاطر ایجاد هرج و مرج در سال 1388 خورشیدی در قلب خیابانهای نیویورک و حمایت بی چون و چرا از فتنه گران سبز امریکایی و همچنین به خاک و خون کشیدن چندین جوان بیگناه ، تخریب اموال عمومی و خصوصی ملت امریکا  از ملت و دولت  امریکا عذر خواهی کند.


پاسخ:
سلام دلاور
اینکه همون حدس 88 بود که نوشتم : بگم؟بگم؟
که شما الان گفتی.
ممنون
سلام

بهتر بود به جای استفاده از واژه شهید برای امریکایی ها از واژه کشته استفاده می کردی. این واژه اون قدر مقدسه که هر جایی و برای هر کسی نباید استفاده بشه.

ضمنا امثال آقای صانعی رو نباید جدی گرفت. ایشون و رفقاشون همیشه در حال تندروی اند. اگر نظرات این فقیه خوانده رو در مسایل مختلف مثل همین نحوه برخورد با امریکا در دو برهه زمانی متفاوت مثل سالهای اول انقلاب و الان با هم مقایسه کنی، قطعا به حرف من میرسی. درباره امثال ایشون حرف برای گفتن بسیاره. هیچ وقت یادم نمی ره همین آقای به ظاهر انقلابی چه امتحانی در فتنه سال 88 پس داد و با توهین به آیت الله جنتی و چندی دیگر از آیات عظام که برخی از اونها در زمره مراجع تقلید هستن کوس رسوایی خود رو جار زد. تازه فتواهای جنجالی ایشون که صحبت هر کوی و برزنه.

حین نوشتن سطور بالا یاد شخصیت عالیجناب پارادوکس جناب اکبر گنجی بزرگ افراطی دوران که حالا حالاها تاریخ شخصیتی مثل اون رو به خود نخواهد دید افتادم.

ضمنا شنود جان با پست هات به روزم.
پاسخ:
سلام
این قضیه شهدای امریکایی طعنه ای بود به شهید ابراهام لینکلن خاتمی.
زیاد جدی نگیر داداش.
ممنون از اظهار نظرتون

دولت ایران باید بابت بوجود آوردن فرقه های دینی دروغِ منشعب از مسیحیت و یهودیت و ایجاد تفرقه بین پیروان این ادیان و همچنین ایجاد جنگهای مسلحانه بین این ادیان و کشته شدن برادران دینی به دست یکدیگر از ملتها و دولتهای صاحب این ادیان عذرخواهی کند.
پاسخ:
احسنت!
دقیقا این یکی از جنایت بارترین کارهای دولت های امریکاست.
بازم سلام

گرچه کنایه ای که به کار بردی کنایه دور از ذهنیه، اما با شما در ادامه ندادن بحث موافقم.

ضمنا لینک زیر حاوی مواضع آتشین شیخ یوسف صانعی درباره امریکاست که در دهه اول انقلاب ایراد شده. (به نقل از جهان نیوز) به نظرم مناسب بحثه.
http://www.jahannews.com/vdcfcydmew6dmva.igiw.html


پاسخ:
سلام
ممنون

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.