شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

ظهور خواص ساکت! در جبهه ی ضد فتنه

دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۲۹ ق.ظ

پس از وقایع ایرانسوز فتنه ی 88 ، مردم شاهد سکوت کسانی بودند که انتظار می رفت به تأسی از مدیریت دلسوز و ارشد نظام، پا به میدان گذاشته و هویت فتنه و ابعاد آن را (همانقدر که فهم دارند) برای مردم روشن کرده و به بصیرت عمومی ایرانیان کمک کنند.

بسیاری از اینان را می شناسیم و دست برقضا همین خواص ساکت! پس از انتخابات 92 آرام آرام نطقشان باز شده و ناطق تر از هر نطاقی شده اند.

آنچه که در چند ماه اخیر، مشهود است ظهور خواص ساکت جدیدیست که خود در فاصله ی سالهای 88 تا 92 علیه سکوت خواص آنزمان فریاد می زدند.

منظور از خواص ساکت کنونی کسانی هستند که نگران شعارهای ارتجاعی دولت کنونی هستند و خواهان آنند که دولت یازدهم کشور را پس از 8 سال ساخت و ساز و پیشرفت به وضعیت دهشتناک پیش از 84 بازنگرداند.

از سویی اینروزها شاهدیم که با گلوله های ساخته شده از کلیدواژه ی تکراری اقتصاد..اقتصاد..اقتصاد، همچنان پیکر دولت های مظلوم نهم و دهم را آماج تیرباران ناجوانمردنه قرار داده و بی آنکه کوچکترین توجهی به سیل حمایت ها و تاییدات حضرت آقا از عملکرد دولت های یاد شده کنند سر بریده ی آبروی دولت های احمدی نژاد را لگدکوب سم اسبان خود میکنند.

و از سوی دیگر طیف مقابل که نتایج 50 درصدی 92 را در نهایت آرامش و نجابت پذیرفت خود را مکلف به همکاری و همیاری حسن روحانی دانسته فلذا بخشی از سکوت خود را بر حفظ آرامش و ندادن بهانه ی کَمکاری به دولت اعتدال! استوار ساخته است.

در واقع اینان به سکوتی لازم! معتقدند.

بسیار خوب!

حد یقفِ این سکوتِ لازم خصوصا برای خواص! اینطرفی کجاست؟

بنظر حقیر، افراط در این سکوتِ همیارانه، برخی خواص اینطرفی را به خواص ساکت 92 تا 96 مبدل خواهد کرد..

براستی کدام عقل سلیم اقتضا میکند که بهانه حفظ آرامش و همکاری با دولت بنفش، روی خود را با سیلی همیاری..همیاری، سرخ نگاه داریم؟

تنها در همین 119 روزی که از حکم تنفیذ شیخ حسن گذشته است آنقدر اتفاقات نامیمون افتاده است که بتوانیم برخی خواصِ «خواص ساکت شناس» 88 تا 92 را خواص ساکت کنونی بنامیم.

خبرهای رایج این ایام گواه آن دارند که افعیِ جانِ فتنه گران روز به روز گرمای بیشتری می بیند.

یکی از همن افعی های ضدولایت فقیه به تازگی سخن از طلبِ 88 می گوید.

اگر رئیس جمهور فعلی حاضر نیست موضع خود را در برابر این پلشتی ها روشن کند ممکن است به دلیل فشار «خود پدرخوانده های دولت یازدهم» باشد اما خواص «جبهه ی ضدفتنه» را چه شده است؟

مَخلص آنکه : برخی بی آنکه حواسشان باشد مبدل به خواص ساکتِ این طرفی ها شده اند که اگر به این سکوت ادامه دهند بیانگر آن است که در فاصله ی سالهای 88 تا 92 شجاعتشان ناشی از حضور مردم پررنگ مردم در برابر فتنه بوده و برای آنکه رسوا نشوند همرنگ جماعت شده و نان را به نرخ روز 88 تا 92 خورده اند و امروز نیز نرخ نان از نظر آنان فرق کرده است.

لکن باید بدانند که همان مردم هنوز هستند.

حداقل، نهم دی 92 خواهند دید.



پی نوشت : به تمام خوانندگان محترم توصیه می شود مطلب خواص و عوام ولایت امر را یکبار به دقت! مرور فرمایند :  اینجا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۱۱
مهران موزون

نظرات  (۴)

سلام امیدوارم هرچه زودتر این سکوت نامبارک شکسته شود تا کسانی که خودرا مطالبه گر فجایع سال88می دانند بفهمند حدّشان کجاست و کجا باید بایستندوجای بدهکار وبستانکار را باوقاحت تمام عوض نکنند.
پاسخ:
سلام
انشالله
۱۲ آذر ۹۲ ، ۱۱:۱۴ سرباز گمنام08
سلام به شما دوست عزیز
این مطلب در وب ما درج شد
موفق باشید
یاعلی
http://sarbazgomnam08.mihanblog.com
پاسخ:
سلام همسنگر
آجرک الله
۱۲ آذر ۹۲ ، ۲۱:۳۳ یک خواننده

سلام

میدونی فرق این چهار سال آینده با چهار ساله های قبلی در چیه؟

برات میگم!

 

تنور چهار سال آینده خیلی داغ تره، اگر حرارت تنور  آهنگری 88، آهن رو فقط گداخته میکرد تا زنگارش بریزه؛ کوره آهنگری 92 به بعد اونقدر داغ و پرحرارت تره که آهن توی اون ذوب میشه تا تمام ناخالصی های درونش هم بریزه و فقط آهن  خالص بمونه.

 

باز هم ریزش رخ میده!! فقط  دعا کن تا خدا با دستهای خودش به حق محمد و آل محمد، هم تو رو و هم همه ما رو حفظ کُنه.

پاسخ:
سلام
کلامتان چه زیبا جبران زبان الکن بنده می کند.
۱۳ آذر ۹۲ ، ۰۸:۱۵ کفشدار هیئت
سلام

این روزها فایلهای صوتی و تصویری این سایت منو عجیب آروم می کنه
پاسخ:
سلام
دیریست که سایت خامنه ای دات.آی.آر «هام پیج» من است.

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.