شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

پاسخی به حسین کروبی

دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۰۱:۴۸ ب.ظ

باز هم نقل قول از آقای هاشمی قرار است چند روزی اذهان و قلم ها را مشغول خود کند.  +

روزی روزگاری (همین سه سال پیش) سایت هاشمی رفسنجانی دات آی آر مطالبی می نوشت که مستوجب فیلترینگ قانونی شمرده شد و فیلتر گشت.

همان روزگار، دفتر آقای هاشمی ارتباط با عوامل بارگذاری محتوای این سایت را انکار می کرد.

محمدهاشمی نیز ارتباط این سایت با برادر خویش را منکر بود.

این در حالی بود که مالک قانونی آدرس (که در حقیقت پاسخگوی اصلی محتوای سایت است) کسی نبود جز محسن هاشمی.  +

لکن اکنون ماههاست که این سایت، ارگان رسمی آقای هاشمی است و انگار نه انگار که انتساب آن به آقای هاشمی مورد تکذیب دفتر و برادر ایشان بوده است.

روزی دیگر همین سایت در انتشار برخی مطالب خویش از سوی آقای هاشمی به «حواس جمعی بیشتر» توصیه شده و ایشان به همگان  اعلام میدارد «سایت با من هماهنگ نشده بود»

روزی دیگر آقای هاشمی به سوادکوه میرود و فیلم آن سخنان در مورد سوریه + از ایشان منتسب و منتشر می شود که پس از افزایش ناراحتی عمومی از آن سخنان، آقای هاشمی اعلام داشت که چنین نگفته است.

متاسفانه مدتهاست که باب شده است تا مواضع و نظریات آقای هاشمی از زبان دیگران منتشر شود و کمی بعد، اگر بازخوردها منفی بود از سوی آقای هاشمی یا دفتر ایشان و یا محمد هاشمی تکذیب شود.

حال نوبت به حسین کروبی رسیده.

سوال اینجاست وقتی فیلم سخنان آقای هاشمی توسط ایشان تکذیب می شود.

وقتی سایت شخصی آقای هاشمی نیز دچار اعلان حساب نشده ی مواضع ایشان می شود حسین کروبی کیست که کله پاچه اش چه باشد؟

اینکه حصر سران فتنه برای نظام مایه ننگ است هنوز از لسان خود آقای هاشمی اعلان عمومی نشده است تا قضاوت عمومی در خصوص آن صورت گیرد بنابراین از حیث سندیت و اعتبار ساقط است.

وانگهی برفرض محال که آقای هاشمی چنین گفته باشد تنها پاسخ این است که :

آری بزرگوار،

حق با شماست.

حصر موسوی و کروبی به نوعی برای ملت و نظام ننگ است.

حصر کسانی که کشور را تا لبه پرتگاه بردند، کسانی که به فرموده ی ولایت امر، در ملأ اعلی گناهکارند ، کسانی که خون شهدای 88 (که افضل از شهدای 8 سال دفاع مقدس اند) به گردنشان است برای نظام لکه ننگ است چرا که عدالت همچنان در مورد این دوتن و عروسک گردانان ایشان اجرا نشده است.

همان عدالتی که تا پیش از مرگ طبیعی این دو باغی می بایست در محضر دادگاه های نظام و پیش چشم مادران داغدیده ی شهیدان ذوالعلی و کبیری و در ملاعام اجرا شود و هنوز اجرا نشده است.

لذا ما نیز با شما موافقیم و امیدواریم که این دو لکه ننگ هرچه سریعتر به تیغ عدالت قوه ی قضاییه جمهوری اسلامی سپرده شده و از دامن مردم و نظلام پاک شوند تا شاید روح شهدای مظلوم 1388 آرام گیرد.

=====

و سخنی با حسین کروبی:

اگر پدر باغی ات را واقعا دوست داری و عاقلانه بیندیشی همان «حصر» بیشترین تخفیف در حق پدر گناهگار توست چرا که پایان خط کروبی و موسوی، میز دادگاه و صدور حکم عادله است. حکمی که احتمالا تو را به آرزوی بازگشت پدرت به همان حصر دچار خواهد کرد.

خدای همان همسران شهدایی که احمدی نژاد در مناظرات 88 از زندان کردنشان در گاراژهای شخصی پدرت پرده برداشت اراده کرد تا حصر 1000 روزه ی کروبی را تنها گوشه ای از تاوان زندانی کردن همسران شهدا برایش مقدر سازد.

و تو حسین کروبی،

قصه ی سریال درپناه تو یادت هست؟

احیاناً با هیچکدام از شخصیت های آن احساس همزاد پنداری نداری؟


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۲۷
مهران موزون

نظرات  (۲)

۲۸ آبان ۹۲ ، ۰۹:۳۲ کفشدار هیئت
من که دارم صدای نفس های اخر این داردسته خائن رو میشنوم
منتظر باشین که خود ملت اونا رو خفه کنن

اندکی صبر سحر نزدیک است
پاسخ:
یاد فیلم پرده ی آخر افتادم
"همسران شهدایی که احمدی نژاد در مناظرات 88 از زندان کردنشان در گاراژهای شخصی پدرت پرده برداشت"! من تا به حال چنین چیزی نشنیده ام...ممکن است توضیح بیشتری از ماجرا بدهید؟ 
پاسخ:
فیلم مناظره ی کروبی و احمدی نژاد را یکبار دیگر ببینید تا همه چیز دستگیرتان شود. وقتی فیلم را دیدید اگر مضاف بر آن سوالی داشتید در خدمتم.

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.