شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

نگویید ساپورت، بگویید : چسبونک بی حیا

چهارشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۲، ۰۱:۱۸ ب.ظ

پیش نوشت : سایت قانون در مطلبی طنز به استقبال پُست حمله ی لشکر ساپورت ها به تهران +  رفته است که در زیر می آید.

نکته ی ویژه ی این مطلب، ابداع نویسنده ی محترم در انتخاب نامی مناسب و چسبناک! برای این پدیده ی ضدفرهنگی است :

این شما و این هم طنزی درباره ی چسبونک بی حیا (ساپورت سابق) :


فارسی را پاس بداریم : چسبونک بی حیا

در گذشته این کلمه را بیشتر از زبان غلام پیروانی شنیده بودیم. او وقتی تیمش می‌برد می‌گفت “مسئولان خوب ساپورت کِردن” و وقتی می‌باخت هم می‌گفت “مسئولان خوب ساپورت نکِردن”. این ساپورت جدید اما آن ساپورت نیست. در واقع همان جوراب شلواری سابق خودمان است که جنسش کمی‌متفاوت شده و چنان به بدن صاحبش می‌چسبد که گویی عضوی از بدن اوست. افرادی که عادت به استفاده از  شلوار کردی  دارند حتی ۳۰ ثانیه هم نمی‌توانند ساپورت را تحمل کنند. به همین دلیل در برخی نقاط  کشور طی ماه های اخیر بیش از صد مورد مرگ در اثر نفس تنگی گزارش شده است.

ساپورت یا همان چسبونک بی حیا- واژه پیشنهادی ما تا قبل از آنکه جلسه رسیدگی به موضوع در فرهنگستان تشکیل شود- اولین بار در کشورهایی مورد استفاده قرار گرفت که به لحاظ امنیتی وضعیت خوبی نداشتند.  عوض کردن  این شلوارها بیش از ۴۵ دقیقه زمان می‌برد. به همین دلیل زورگیرها مجبور می‌شدند به گرفتن کیف پول، موبایل و سایر البسه فرد زورگیری شونده اکتفا کنند و شلوار برای خود او باقی می‌ماند. پوشیدن این شلوار هم بسیار زمان بر است. شما باید پس از عبور دادن پاچه ها از پنجه های پایتان، دو طرف کمر شلوار را بگیرید و همزمان با بالا کشیدن آن خودتان هم بالا بپرید. این عمل باید بیش از ۳۰ مرتبه تکرار شود تا شلوار در اندام شما جا بیفتد.

با این توصیف لازم است مادری که می‌خواهد به صورت ساپورت پوش فرزندش را صبح زود به مدرسه ببرد یک ساعت زودتر از خواب بیدار شود. پوشیدن ساپورت هرچند نوعی ورزش صبحگاهی محسوب می‌شود اما خب پیرمرد و پیرزن طبقه پایین که در خواب عمیق به سر می‌برند چه گناهی کرده اند؟ (اگر در طبقه همکف زندگی می‌کنید مانعی ندارد) حتما دقت کنید که در آوردن چسبونک هم حداقل به یک دستیار و ۱۲۰ متر فضا-زیربنای مفید- احتیاج دارد.



چراکه ممکن است صحنه هایی شبیه به باراندازهای متوالی در تشک کشتی بین آن دو شکل بگیرد. خوشبختانه در حال حاضر کشور ما به لحاظ امنیتی در شرایط خوبی به سر می‌برد و بانوان نباید با نگرانی از این مسئله به استفاده از پوشاک غربی روی بیاورند. دشمن وقتی ببیند ما همه ساپورت می‌پوشیم با خودش می‌گوید: «اینها را نگاه کن، آن قدر زیاد زورگیر دارند که روزی چهار، پنج ساعت برای پوشیدن و عوض کردن  شلوار وقت می‌گذارند.» لذا نیروی انتظامی‌این دوستان را برای لحظاتی به داخل ماشین راهنمایی می‌کند تا بیشتر به کارشان فکر کنند. اما متاسفانه دیده شده که کف همان ماشین هم برخی از بانوان ساپورت بساط کرده و به دیگر سرنشینان فروخته‌اند.

از آنجایی که این مطلب پتانسیل بالایی برای سانسور شدن دارد، جا دارد درپایان با ذکر یک توصیه مثبت و آموزنده کمی‌تعدیلش کنیم. نپوشید لطفا…نکنید این کار را… اگر صلاح بدانند خودشان برایتان تولید می‌کنند و مثل کرم حلزون یا دستگاه دراز و نشست با یک تماس کوتاه جلوی در خانه تحویلتان می‌دهند

منبع : روزنامه قانون

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۰۳
مهران موزون

نظرات  (۶)

ما اهل اینجا نیستیم. این جا گذرگهی است که باید از آن بگذریم. باید آماده حرکت شویم. اما چه می توان کرد که دل کندن از دنیایکی از سختی هایی است که هنگام جان دادن گریبان انسان را می گیرد. برای تمرین دل بریدن از دنیا، راه های زیادی وجود دارد. یکی از آن راه ها...
برای ادامه مطلب به:
http://serat.mihanblog.com/post/340 
مراجعه و ما را با نظرات سازنده خود مهمان نمایید

پاسخ:
سلام
خدمت میرسم و میخوانم.
وای بر شما
بقول احمدی نژاد عزیز مگر مشکل جوانان ما فقط 2 تا تار مو هست؟
پاسخ:
چسبونک بدم خدمتتون آقای علی حمیدی؟
زیاد جوش نزن برات خوب نیست هاااا
سلام،شوما مهران موزونی که توی رجا مطلب میزد،جدیدو خبر ندارم،تو صداو سیما بودن هستید؟من یبار زیارتتون کردم.

پاسخ:
سلام داش عباس
اگر اونی باشم که میگی چی گیرم میاد؟ یه سال مصرف رایگان رب تبرک؟
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
** **** ***** *** ******* ***** ***** *** ******* ** ******** *** ** ******* **** ** ***** ***** ** ***** *** **** ****
*** ******** ****** *** ******** ** *** ** *** ****** ********** *** ******* ** *** ***
پاسخ:
لطفا ایمیل بزنید  shonood@chmail.ir
۰۵ مهر ۹۲ ، ۱۶:۵۲ سرباز گمنام08
سلام به شما دوست و همکار گرامی
این مطلب با افتخار بازنشر شد
منتظر مطالب بعدی شما هستیم
موفق باشید
یاعلی
sarbazgomnam08.mihanblog.com
پاسخ:
سلام برشما.
منظورتان از «همکار» را متوجه نشدم!!
از بازنشر مطلب تشکر میکنم.
ماجور باشی همسنگر.
واقعا این چه بلاییه که افتاده به جون مردم مسلمون ایران...خدا بخیر کنه...مطلب قبلیتون درباره این پدیده شوم رو خوندم اما فقط این لشکر به تهران حمله ور نشدن با توجه به اینکه توی شهرهای کوچیکی مثل دزفول هم مشاهده شده این موارد مطمئنا در سایر نقاط هم رواج پیدا کرده...ای کاش مسئولین فرهنگی کشور فکری به حال این اوضاع بکنند....مسلما کسی با پوشش آراسته و وزین زن مخالف نیست اما این جور پوشش ها مصداق بارز تبرج و بدحجابی است... 

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.