شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

ادبیات ارتجاعی زیباکلام در خصوص دانشگاه آزاد

سه شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۱۴ ق.ظ

نمی دانم چرا اینروزها وقتی نام علی مطهری را می شنوم بی اختیار بیاد صادق زیبا!کلام می افتم و هرگاه که افاضات و نام زیبا!کلام بگوشم می رسد سیمای علی مطهری برایم تداعی می شود.

شاید به این دلیل است که هر دوی اینها در شطرنج آقای هاشمی یک نقش را بر عهده دارند.

در واقع حرکات این دو شباهت زیادی با فیل شطرنج دارد.

چرا که هرگاه آقای هاشمی نیاز به عادی سازی دیالوگی در سطح رسانه ها دارند یکی از این دو در حرکتی اُریب و ناگهانی خود را به وسط میدان رسانده و مقدمه اش را فراهم می کنند.

آنچه مهم است کارها به خوبی تقسیم شده و مطهری و زیباکلام در عین هوشمندی، نقش کسی را که با ضریب هوشی پایین حرفی را میزند بازی کرده و  اقدام به پرتاب کلمات ساختارشکنانه در فضای رسانه ای کشور می کنند.

به تازگی در دوسیه ی جدید دانشگاه آزاد (که خوانندگان محترم در جریان آن هستند) زیبا!کلام هم وارد میدان شده و با سخنانی کاملاً ارتجاعی خواهان بازگشت اوضاع دانشگاه آزاد به وضع قبلی شده است.

او نگفت که این وضع قبلی (به لحاظ گردش کار این مرکز حجیم دانشگاهی) چیست؟

ابتدا بخوانید افاضات نازیبای زیباکلام را :



(( دانشگاه آزاد، فارغ از عملکرد [فرهاد] دانشجو یک مشکل بزرگ دارد. آن مشکل هم این است که این مرکز آموزشی از بدو تاسیس یک واحد خصوصی بوده‌است در سال 90 توسط دولت مصادره شد. درست است که از برخی امتیازات دولتی استفاده کرده‌ است اما تمام درآمدش از طریق شهریه دانشجویان بوده‌است.
اقدام دولت دهم درباره این مرکز آموزشی کاملا غیر قانونی بود و به گونه‌ای تصاحب آن محسوب می‌شود. این دانشگاه هیات امنا دارد و آنها مسئولیت اداره آن را دارند.بر فرض که فعل خلاف قانونی در این دانشگاه انجام شده‌ است، باید مراجع ذی‌صلاح به آن رسیدگی کنند و مجرمان را محکوم کنند اما نمی‌توانند آن را تصاحب کنند.بهتر است روال دانشگاه آزاد دوباره به شرایط قبل خود بازگردد حتی اگر این با عزل فرهاد دانشجو امکان پذیر شود.
))

هرچند که این دکتر باسواد! فقط مکلف به تکلیفی است که بر دوش خود احساس می کند و موظف به پاسخگویی در خصوص عرایضش نیست لکن پرسشهایی درباره این افاضات ارتجاعی به ذهن متبادر می شود که در زیر می خوانید :

آقای دکتر،دیکته ی دو پاراگرافی شما غلط زیادی دارد : 

غلط اول : اینکه دانشگاه آزاد را خصوصی خوانده اید طبق تعاریف قانونی نهادهای خصوصی کاملا غلط است و هر چیزی که دولتی نبود لزوما خصوصی نیست. در کشور ما غیر از دانشگاه آزاد نهادهای دیگری هم هستند که دولتی نیستند اما خصوصی هم نیستند. مثال : آستان قدس رضوی دولتی است یا خصوصی ؟

غلط دوم :  دولت دهم، دانشگاه آزاد را مصادره نکرد بلکه انجماد مدیریتی آن را باز کرد تا یکی از «دانشجو»های کشور به ریاستش برگزیده شود. تهمت مصادره ی دانشگاه آزاد به دولتی که اکنون وجود ندارد و نجبیانه و سرموعد قانونی ، پاستور را تحویل داد و رفت جرمی نابخشودنی است که از درگاه خدا می خواهم مدعی العموم را برای بازخواست شما به فکر اندازد.



غلط سوم : اقدام انقلابی و خداپسندانه ی دولت دهم را غیر قانونی و تصاحب نامیده اید.

اینهم یک غلط است که از سوی شما صادر شده چرا که روال طی شده کاملا قانونی بود و حکم ریاست آقای دانشجو را شورای عالی انقلاب فرهنگی هم تایید نمود.

شما طوری از شخصیت «دولت دهم» و واژه ی «تصاحب» استفاده می کنید که گویی 300 هزار میلیارد تومان ثروت دانشگاه ازاد را با خود به همراه برده اند! (البته رقم 300 هزار میلیارد تومان مربوط به سه سال قبل است و با احتساب نسبی تورم دوسال اخیر، یحتمل مجموع دارایی های این دانشگاه بالاتر از 500000000000000 تومان خواهد بود. )


غلط چهارم : اینکه گفته اید در خصوص دانشگاه آزاد مراجع ذیصلاح باید رسیدگی کنند حرف درستی است اما این غلط است که شما به عنوان استاد دانشگاه دولتی تهران که نه مراجع ذیصلاح هستید و نه عضو هئیت امنا دانشگاه آزاد، نقش مادر عروس را در این فقره اجرا کنید.

بفرمایید که طبق موازین کلامی خودتان، چکاره ی دانشگاه آزاد هستید؟

آیا تحلیل این قلم که نقش فیل شطرنج آقای هاشمی را بازی میکنید صحیح نیست؟

غلط پنجم : اگر دوسال ریاست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد تصاحب این بنگاه اقتصادی محسوب می شود چگونه 30 سال ریاست جاسبی را تصاحب ندانستید؟ نکند در زمان ریاست جاسبی هنوز به بلوغ سیاسی نرسیده بودید و قوه ی تشخیص تان اینقدر خوب کار نمی کرد؟

غلط ششم : شما که دانشگاه آزاد را خصوصی خوانده اید پاسخ دهید که پس از عمر طبیعی هیئت امناء(در 100 سال آینده) آیا چندصدهزار میلیارد تومان این دانشگاه به اولاد آنان به ارث میرسد؟

البته که خیر!

پس خصوصی نیست این کوه ساخته شده از پولهای مردم.

آیا سازوکار تعریف شده ی دانشگاه آزاد اجازه ی ورود مردم عادی جامعه را در سالهای آینده به بدنه هیئت امنای آن می دهد؟

بعید است.

پس چه؟

پاسخ دهید آقای دکتر.

غلط هفتم : چرا از هیئت امنای محترم نمی خواهید  به مردمی که به قول شما خرج این دانشگاه را می دهند توضیح دهند که چرا ریاست دوساله ی گزینه ی پس از جاسبی 30 ساله را برنمی تابند؟



حالا که دیگر سایه ی احمدی نژاد هم بر سرشان سنگینی نمی کند.

نگران چه هستند؟

آیا فرهاد دانشجو جرمی مرتکب شده؟

آیا حیف و میلی داشته؟

آیا پولهای دانشگاه را خاصه خرجی کرده؟

چرا هیئت امنای این دانشگاه در حالیکه هنوز صندلی پاستور گرمای وجود احمدی نژاد را از دست نداده در حرکتی شتابزده و بسیار آشکار می خواهند دکتر دانشجو را عزل و شخص دیگری! را بگمارند؟

جناب زیبا!کلام

چه ایرادی دارد تا زبانتان در کام و قلمتان در دست، برای حق و انسانیت بچرخد؟

واقعا چه ایرادی دارد.

راستی آقای دکتر، دیکته ی شما شد 13


در همین رابطه >> 

پاسخ فرهاد دانشجو  به نامه بازرسی ریاست جمهوری  + ( جالب است که حضرات، دولت دهم را در دانشگاه آزاد هیچکاره و غاصب می دانند اما اکنون بازرسی ریاست جمهوری دولت یازدهم حق ورود و بازخواست از رئیس دانشگاه آزاد را دارد....نمره ی زیبا!کلام شد 12)

فرهاد دانشجو : مشکلی با عزل ندارم ولی استعفا نمی دهم  +


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۲۶
مهران موزون

نظرات  (۳)

خودت چه کاره ای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
معلم دیکته
آقای هاشم خان !!!!!
نویسندۀ  مطلب یک نمونه از مردمی است که عموم خوانده می شود وباید "مدعی العموم" نامی این حرفهارا بزند که انگار نمیخواهد بزند.بنابراین یک نفر باید باشد که به این جماعت بفهماند مردم از فهم بالایی برخوردارند،پس سعی نکنید با مغلطه شیره بمالید برسرمان.
از دیگر نکات و خدمات دکتر این بوده که سر وقت پاستور راتحویل داده؟مگه قرار بوده تحویل نده؟البته این که کامل تحویل داده باشه داره یه چیزایی رو میشه.

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.