شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

نطق ناطق!

يكشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۰ ب.ظ

به گزارش عصر ایران، شب گذشته حجت الاسلام ناطق نوری در مراسم احیای شب ضربت امیر مومنان(ع) در جوار مزار ملکوتی امام راحل بر روی منبر رفته و سخنانی شیوا و بلیغ ایراد نموده است.

به بخشی از این سخنان توجه کنید :

((..آدم مومن با حیاء است شما اگر دیدید کسی بی حیا است و به همه فحش می دهد، حتماً بدانید او دین ندارد و گرنه حرمت انسان ها را حفظ می کند و شعارش حفظ حیاء است. رسول الله فرمودند ایمان به ادعا که نیست و ایمان در کنار عمل کامل است. پیامبر می فرمایند مومن بهتان نمیزند، تهمت نمی زند و اسرار مردم را فاش نمی کند. ایشان می گویند کسی که بهتان بزند، تهمت بزند، روز قیامت او را روی تپه ای از آتش نگه می دارند تا اینکه روی آن تپه آتش اعتراف کند که به چه کسی تهمت زده است. لذاً تا موقعی که  چیزی در محکمه ای ثابت نشده است نباید حرفی علیه کسی زد..))



جناب ناطق! نوری!

ما مردم ایران پس از استماع سخنان یک روحانی بر روی منبر، برایمان سوالاتی پیش می آید که پس از پایین آمدن آن روحانی از منبر، نزد ایشان رفته و سوالات خویش را طرح می کنیم و جواب می گیریم.

بنده سخنان شما را از منبر سایبری عصر ایران خواندم و فیض بردم و برایم سوالاتی پیش آمده لطف کنید و پاسخ مرحمت فرمایید(خدا جزای خیر به شما دهد حاج آقا)

نکته : سعی می کنم جنبه منطقی و همچنین شرعیات دین را در پرسش هایم رعایت کنم .


جناب ناطق!

بنظر شما آیا حیاء فقط در دشنام ندادن است؟

آیا آن کس که در مسیر کربلا به هل من ناصر پسر زهرا(ع) لبیک نگفت و چشم در چشم مولایمان حسین(ع) دوخت و او را به بهانه های واهی همراهی نکرد، بی حیا نیست؟ بی دین نیست؟

بنظر شما که تخصصی در حد حجت الاسلامی دین دارید آیا بی حیایی نبود سکوت برخی ها در برابر کسانی که ولی امر مسلمین را دیکتاتور خواندند؟

آیا بی حیایی نبود سکوت برخی ها در برابر کسانی که به فرموده ی ولی امر، نظام را به لبه پرتگاه بردند؟

آیا بی حیایی و بی دینی نبود سکوت برخی ها در برابر کسانی که یه ساحت مقدس عاشورای حسین(ع) اهانت کردند؟

آیا سکوت از گونه ای که در بالا ذکر شد برای کسانی که لباس مقدس دین به تن دارند بی حیایی تر و بی دینی تر از بنده ی کت و شلواری نیست؟

جناب ناطق،

حاج آقا،

بنظر شما که مرد دین هستید و سواد پاسخ به این سوال بنده را حتما دارید بفرمایید که آیا بیحیایی نیست که کسی از ردای ولایت ارتزاق کند و بر سفره ی انقلاب بنشیند و خود را رهرو امام روح الله بداند اما جانشین قانونی و برحق ایشان را در ندای «این عمار» با سکوت خویش تنها بگذارد؟

آیا بی دین نیست چنین کسی؟

جناب ناطق!

همانگونه که بر منبر وعظ نشسته اید و توقع دارید تا مخاطبانتان جملات شما را قیاس از خود نگیرند شما نیز لطف کرده و سوالات طرح شده را قیاس از شخص خاصی نگیرید. بنده فقط پاسخ بلی خیر میخواهم. اصولا پرسش ها را طوری ساده و شیوا بیان کرده ام که زحمت شما را در دادن جواب کم کرده و تنها یک بلی یا خیر تفقد بفرمایید.

جناب ناطق،

از آنجا که هویت و موجودیت روحانیت شیعه در گفت و شنود و پاسخ به پرسش های مردم است تقاضا دارم به دور از هرگونه حاشیه روی و فرافکنی به سوالات یک مسلمان (که هنوز رتبه مومنی!! چون شما را ندارد) پاسخ بدهید.

آیا آن روحانی که از پاسخ به سوالات مردم می گریزد تنها نامی و لباسی از روحانی بودن را یدک نمی کشد ؟

جناب ناطق،

حضرت حجت الاسلام،

از بهتان حرف زدید.

از محکمه و نیاز به اثبات جرم گفتید.

آیا جرم نظام، جرم شورای نگهبان، جرم وزارت کشور، جرم یک میلیون مردم کوچه و خیابان که وظیفه ی اجرا و نظارت بر صندوق های انتخابات 88 را بر عهده داشتند در دادگاه های جمهوری اسلامی اثبات شده بود که عده ای آنگونه فریاد «این عمار» رهبری را در آوردند؟

البته که اثبات نشده بود.

البته که فتنه کردند.

البته که به فرموده ولی امر مسلمین (روحی له الفدا) فتنه گران 88 در ملاء اعلای خداوند نیز خسران دیدند.

حال پاسخ دهید :

آیا کسانی که رهبری را تنها گذاشتند و در رسانه های جمعی سکوت پیشه کردند و از مردم و نظام با سکوتشان دفاع نکردند بی حیا و بی دین نیستند؟

آیا کسانی که حرارت حنجره ی ولایتمداران را در فراخوانی ساکتین فتنه به همیاری و همراهی رهبری و نظام ناشنیده انگاشتند و چونان مردگانی از دنیا رفته سکوت کردند تا دشمنان داخلی و خارجی نظام کردند آنچه کردند، بی حیا و بی دین مطلق نیستند؟

از محضر جناب عالی برای تصدیع وقت در خواندن این پرسش ها پوزش می خواهم و تمنا دارم دستور فرمایید کسی از دفتر محترم تان پاسخ های شما بزرگوار را به این وبلاگ محقر ارسال فرمایند.

نکته ی فوق مهم در دادن پاسخ ها : ممنون می شوم پیش از ورود به مصادیق پرسش های بنده، ابتدا خودِ پرسش ها را بطور کلی جواب بلی یا خیر دهید و سپس اگر پاسخی مبسوط دارید در پی نوشت ارائه فرمایید.

سپاسگزارم و طاعات جنابعالی قبول حق



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۰۶
مهران موزون

نظرات  (۶)

خوبست حاج آقا بفرمایند بر زبان راندن این عبارت " آبادگران دیگه چه پفیوزیه؟!!" فحش هست یا نه و اگر هست گوینده آن بی حیا هست یا نه؟
اصولا از مال این مردم بیچاره به آلاف و علوف رسیدن باعث می شود انسان نه تنها بی حیا بلکه هار هم بشود!!!!
پاسخ:
باسلام. کاش مستنداً می فرمودید که گوینده ی این دشنام چه کسی و کجا بوده است؟ تا شاید دفتر جناب ناطق بتوانند دقیقتر پاسخ خود را ارائه نمایند.
سلام. آفرین بر شما . دست شما درد نکند .امیدواریم که این آقایان پاسخگو باشند هرچند اینها اینکاره نیستند .
پاسخ:
سلام بر شما. لطف دارید.
بسیار جالب بود
باید در سایتهای خبری وروزنامه هایی مانند کیهان منتشر شوند
پاسخ:
سلام
نظر لطف شماست
سلام خسته نباشید واقعا دم شما گرم یاد این جمله حضرت امام افتادم که گفته بود ما ماموریم به وظیفه نه نتیجه ، احسنت شما دارید وظیفتون رو انجام  میدید دعا کنید ما هم بتونیم مثل شما از پس وظیفمون بر بیام و یار این انقلاب باشیم نه بارش 
خدا نگهدارتان 
پاسخ:
این جمله ی حضرت امام هم خیلی صفا داره مسلم جان : (( کار برای خدا دلسردی ندارد))
عالی بود مومن. 

کولاک کردی. آی چقدر قلمت به دل می چسبد. 

در شیوایی قلمت همین بس که با انبوه کاری که دارم اما نمی تونم از وبلاگت دل بکنم. حقا که کلامت مصداق"سخن کز دل برآید، لاجرم بر دل نشیند" است.

انشا الله ماجور باشید.
پاسخ:
سلام.
از شما تشکر میکنم
ولی اجازه دهید عرض کنم : در تعریف از حقیر اغراق نمی کنید؟
من اینگونه حس می کنم.
کاش به جای نواختن بنده، کمی روی محتوا صحبت می کردید و تحلیل و نظر بیشتری روی خود موضوع میدادید.
سلام

من با محتوا کاملا موافق بوده، هستم و ان شاء الله خواهم بود. حرف حقی بود که هیچ ان قلتی در آن نبود. ادم های بسیاری همین حرف های به حق رو می زنن. اما اینکه با در نظر گرفتن تمامی جوانب حرفشون رو بزنن و به علاوه شیوا، فصیح و دلچسب حرفشون رو بیان کنن و بازم به علاوه حوصله انتشار اون حرفها و پذیرش مسئولیتش رو داشته باشن در مجموع کم هستن.

این بود دلیل تعاریفی که از شما کردم. 

در میان انبوه وبسایت ها و وبلاگ هایی که تحلیل صد من یه غاز می کنن وبلاگ شما توجهم رو به خودش جلب کرد و از حسن تحلیل شما ذوق ادبیم گل کرد و اون تعاریف رو نوشتم. اغراقی در کار نبود. 

شاید درباره مقالات دیگر شما نقطه نظری داشته باشم. اما نظری را که برای شما نوشتم مربوط به این مقاله بود که به نظرم خالی از اشکال و حاوی سوالات به جایی بود که ذهن بسیاری از مردم رو به خودش مشغول کرده است.

امیدوارم همچنان مقالات شما تمییز دهنده سره باشه از ناسره برای اهل حق و حقیقت.

در پناه ایزد منان باشید
پاسخ:
سلام
خداوتد قوه ی قضاوت عادلانه ی شما را همیشه و در همه حال حفظ و حراست کند.
دعا بفرمایید تا این قلم ناقابل بتواند خود را در صراط خیر و عدالت مدیریت نماید.

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.