شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

این فقط یک گمانه است

چهارشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۲، ۰۱:۳۸ ق.ظ

یکی از نمادهای فراماسونری و شیطان پرستی «ماسونیک هندساین» است که توسط بسیار از سیاستمداران و هنرپیشگان غربی در موقعیت ها و فرصت های مختلف مورد تأکید آنان قرار می گیرد.



ماسونیک هند ساین، برای همگان شناخته شده است.

به نمونه هایی از این نماد توجه کنید :















حال به لوگوی یکی از روزنامه های چاپ داخل کشور توجه فرمایید :
نام این روزنامه : امتیاز است.



سایز اصلی  +

سوال اینجاست
: آیا شدت شباهت بین لوگوی این روزنامه با نماد فوق الذکر، اتفاقی است؟
آیا ممکن است ذهن طراح و گرافیستِ این لوگو، بی آنکه خودش بداند، تحت تأثیر این نماد قرار گرفته باشد؟
بالاخره هرچه باشد نمادهای فراماسونری و شیطان گرایی در تمامی رسانه های دیداری و شنیداری غربی به وفور دیده می شود و چشم و پس زمینه ی ذهنی طراحان ایرانی نیز متأثر از این آثار است.

شما هم قضاوت کنید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۲۶
مهران موزون

نظرات  (۴)

۲۶ تیر ۹۲ ، ۱۱:۵۱ مخالف متحجرین احمق با اندیشه های سلفی
امیدوارم این جرات را داشته باشی عکس رئیس جمهورت رو هم بذاری کافیه توی گوگل بزنی احمدی نژاد + فراماسونری تا دلت بخواد میاد فقط مرد باشی نه اینکه ریش بذاری اما تو اندیشه ات به فکر خ خودت باشی
پاسخ:
اسمت این همه طولانیه؟ «مخالف متحجرین احمق با اندیشه های سلفی» ؟ میشه یک اسکن از شناسنامه ات رو ارسال کنی ببینیم؟ خیلی جالبه که تونستید این اسم رو از ثبت احوال بگیرید. کلماتی مثل «احمق» رو به هرکسی نمیدن. اصلا غیر قانونیه. حتما یه رانتی پارتی چیزی داشتین.
من نام کوتاه تری هم براتون سراغ دارم «موافق اندیشه های عوضی». خیلی شکیل تره.
اما بعد..
عمق تحجرت در اینجا پیداست که به ریش افراد گیر دادی بدون اینکه خبر داشته باشی بنده اصلا ریش دارم یا ندارم.
دیگه اینکه ریش من از ریشه ی شما خیلی محکمتره. در این شک نکن.
نشونه شم اینه که با اسم رسم و مشخص دارم توی سایبر حرفمو میزنم چون ریشم به ریشه ام متصله. در حالیکه شما مانند یک بی ریشه با اسمی مستعار میای توهین می کنی و میری (البته اگر اسمت مستعار نباشه...وگرنه که همونی که قبلا عرض کردم : باید بهت تبریک گفت که تونستی یه همچین اسمی از ثبت احوال بگیری.)
نکته ی ماقبل آخر : جناب «موافق با اندیشه های عوضی»، هیچ توجه نداری که اون عکس احمدی نژاد فتوشاپه؟ اصلا چقدر برات سخته که کمی «فقط کمی» اهل مطالعه باشی. چقدر سخته برات که کمی «فقط کمی» انصاف داشته باشی. کی گفته ادمای بی ریشه نمی تونن منصف باشن. من عقیده دارم شدنیه. تو موفق میشی. من بهت امیدوارم. بی ریشه گی ات نباید باعث نومیدی ات بشه.
نکته ی آخر : آخه حضرت دانشمند، تو چه جور مخالف با تحجر و حماقت و اندیشه های سلفی هستی که اجازه نمیدی دیگران قلم دست بگیرن و «فهمشون» رو در حد یک «حدس و گمان» مطرح کنن؟
خوب به این اخری توجه کن،
در حقیقت خودت با قلمت خودت رو «دار» زدی پیش از اونکه دست سلفی ها بیفتی.
اومدی اینجا منو به تحجر و حماقت و سلفی و ..متهم میکنی در حالی که خودت تحمل طرح یک «حدس» رو بر نتابیدی؟
قرصاتو خوردی جناب «موافق با اندیشه های عوضی»؟

سلام حج مهران. در عجبم از دُز بالای حماقت بعضیا!!!! از اینکه میگردن یه آتویی از نظام و مسئولین پیدا کنن و بیان با غیض و غضب و نفرت اونو بیان کنن. و دست بر قضا یکی از احمقانه ترینهاش گیر شما اومد. با اجازه نکاتی رو به این «مخالف خودش» عرض کنم:

اولا که همونطور که آقای موزون بهت گفت عکسه فوتوشاپه بنابراین قبل از اینکه بخوای حرفی بزنی که ملت بهت بخندن برو اطلاعاتت رو زیاد کن که کمتر بهت بخندن.

ثانیا گیرم که اصلا احمدی نژاد دستشو اینجوری کرده باشه. که چی؟ میخوای بگی یکی از دشمن ترین دشمنان صهیونیستها خودش صهیونیسته؟ یا میخوای با این کامنتی که گذاشتی کمی از عقده هاتو سر احمدی نژاد خالی کنی که مثل شیخ شکلات پوش نرفت کشورتو دو دستی تقدیم انگلیسی کنه که تو جنگ جهانی دوم 10 میلیون نفر از هموطنات رو کشت. آره قالب تهی نکن 10 میلیون آمار واقعیه.

از جرات حرف زدی. چند تا سئوال ازت دارم. اون موقعی که همین امثال احمدی نژاد جلوی توپ و تانک بعثیا سینه سپر کردن شما یادت میاد کجا بودی؟ میتونی حدس بزنی اگه امثال احمدی نژاد تو جبهه نبودن ناموست الان کجاها بود؟

کمی خجالت تا حالا هیچکس رو نکشته.

پاسخ:
سلام حاج حسین. طیب الله
۲۸ تیر ۹۲ ، ۰۳:۰۰ خورشید عالم تاب
سلام مهران جان. مطلب خوبی بود. باید رصد کرد این روزنامه رو و دید آیا اونها دنبال ترویج ماسون هستند یا اشتباهی این لوگو را برای خودشون طراحی کردند.
به روزم.
پاسخ:
سلام
من که اصل رو بر برائتشون گذاشتم.
و میگم : یا گرافیست و طراح(که احتمالا جزو تیم روزنامه نیست و صرفاً پولی گرفته و طراحیشو کرده) توی کفشش ریگی بوده.
یا خود گرافیست محترم نیز بی آنکه حواسش باشه ذهنش متأثر از این نماد بوده.
رصد این موضوع و پاسخ به این احتمالات برعهده ی مسئولین امر و خوود روزنامه ی امتیازه.
ما فقط رصدمون رو اعلام کردیم و کار رسانه ای خود را انجام دادیم
۰۲ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۲۸ یه همشهری(دختردسبیلی)
سلام با نظرات آقا حسین و خورشیدعالمتاب موافقم .متأسفانه افرادی که معلوم نیست خودشون برای جامعه چقدرمثمرثمر هستن یا اصلاًمثمرثمرهستن یانه؛ فقط دنبال پیدا کردن ایراد از دیگران هستند مثل شخصی که مطلبی منتشر کرده با عنوان شکستهایاشاید هم "ناکامیهای احمدی نژاد"؛وقتی مطلب رو می خونیدبه کوتاه فکر بودن آدمهای بیکار خیلی خوب پی می برید.یکی نیست بهش بگه مثل اینکه شما اصلاً لیوان رو نمیبینید چه برسه به اینکه نیمۀ پُرِش رو ببینید.

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.