شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

شنود

در سپهر ملیِ «گفت و شنودِ» کشوری که ردپای 5000 سال تمدن در آن وجود دارد و مزین به آموزه های متعالی دینی همچون اسلام نیز هست، زیبنده نیست که سهم «گفتن» ها بسیار بیشتر از «شنیدن»ها باشد.
شنیدن نه به معنای پذیرشِ بی چون و چرا، بلکه ناظر بر این آسیب که قوه ی شنیداری ما بسیار کمتر از قوه ی گفتارمان فعال و آماده ارتباط با طرف مقابل است.
ما در غالب گفت وشنودهای فی مابین، اگر هم به ظاهر در حال توجه به سخنان طرف مقابل هستیم، درواقع منتظریم تا رشته ی سخن را در دست گرفته و آنچه را که از پیش آماده نموده ایم روانه ی روبرو کنیم.
این موضوع را یک آسیب فرهنگی عمیق برای کشوری که سعدی ها، فردوسی ها، خواجه نصیرها، ابن سیناها و ... را به جهان ارائه کرده است می دانم.
پایگاه شنود، محلی است برای شنیدن سخنان دوستان و عابرانی که در فضای مجازی گذرشان به این دریچه ی سخن می افتد.
فضای محقر «شنود»،
به شرط عدم اسائه ادب و رعایت نزاکت در سخن، به روی هر مخالف و موافقی گشوده است.

پگاه آهنگرانی خطاب به دکتر روحانی، مطالبی را نوشته است که مملو از کنایه و اهانت های تلویحی به ارزشهای مورد احترام  ملت است.



خواستم خطاب به او چیزی بنویسم اما احتمال دادم که توهم «مهم بودن» به وی دست دهد.

لذا ترجیح دادم تا به جای پاسخ به ادبیات سخیفِ کنیزکِ «راه آبی ابریشم» ، قلم به دست گیرم و از وزیر محترمی که قرار است تا سه ماه دیگر، سکان اجرایی فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی را برعهده گیرد تقاضایی کنم :


جناب وزیر،

می دانید که اینجا ایران است و حجاب را نه اسلام، بلکه تمدن 7000 ساله ی این سرزمین به ما هدیه کرده است و اسلام عزیز، تعالی بخش فرهنگ حجاب ایرانیان بود.

و نیک مستحضرید که هیچ سند و سنگ نبشته ای دال بر بی حجابی و بدحجابی ایرانیان پیش از اسلام وجود نداشته و ندارد.

چه اینکه امام خامنه ای(مدظله)  نیز فرموده اند :

((چادر، پیش از آن‌که یک حجاب اسلامى باشد، یک حجاب ایرانى است. مال مردم ما و لباس ملى ماست.))

و یا

(( حجاب مایه‌ى تشخص و آزادى زن است؛ برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهربینانه‌ى مادیگرایان، مایه‌ى اسارت زن نیست. زن با برداشتن حجابهاى خود، با عریان کردن آن چیزى که خداى متعال و طبیعت پنهان بودن آن را از او خواسته، خودش را کوچک میکند، خودش را سبک میکند، خودش را کم‌ارزش میکند. حجاب وقار است، متانت است، ارزشگذارى زن است، سنگین شدن کفه‌ى آبرو و احترام اوست؛ این را باید خیلى قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مسئله‌ى حجاب تشکر کرد؛ این جزو نعمتهاى الهى است))


وزیر محترم ارشاد دولت یازدهم جمهوری اسلامی،

از آنجا که برخی سکولاریست های منکر ضروریات دین، برای دولت محترم یازدهم کیسه دوخته اند و از قضا بیشترین کیسه های دوخته شده نیز برای مجموعه تحت امر جنابعالیست، خواهشمند است برای ناامید کردن برخی خودباختگان فرهنگی که نه تنها از اسلامشان که از ملیت شان هم چیزی باقی نمانده، دستور فرمایید تا تصویر حجاب زیبا و نوستالژیک خانواده ی محترم ریاست محترم جمهوری را بر سردر ورودی دفتر شما و تمامی مدیران کل وزارتخانه نصب کنند تا امید سیاه اندیشان ضددین از اینکه هست ناامیدتر گردد.



(تصویر والده و همشیرگان مکرمه ی آقای روحانی)


ما به اصالت در پوشش و حجاب زیبا و دلنشین والده ی مکرم آقای روحانی قلباً و عمیقاً افتخار می کنیم و از شما وزیر محترم نیز توقع داریم این حجاب را به عنوان یکی از شاخص های فرهنگی سترگ ایران، مورد توجه و تفقد قرار دهید تا بار دیگر هیچ دختری با کفش های کتانی در مقابل رئیس جمهور بازی درنیاورد.




زیاده عرضی نیست : یکی از مردان این سرزمین


لینک مطلب در بولتن نیوز : +

لینک مطلب در بیباک نیوز : +

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۰۲
مهران موزون

نظرات  (۳)

با مطالب زیربه روز شدیم:
1.دانلود نرم افزار بعضی از آثار علامه مصباح یزدی حفظه الله
2.فیلسـوف سیاسـت
ما را از نظراتتان محروم نسازی
پاسخ:
سلام. چشم
جانا سخن از زبان ما میگویی...
سلام حاجی
هر چند وقتی توی خیابون قدم میزنم نسبت تعداد محجبه ها به غیر محجبه ها بیشتره اما به نظر میرسه که قبح بی حجابی حتی در بین متدینین داره ریخته میشه به طوریکه حتی در ایام محرم هم رعایت نمیشه و تذکر هم داده نمیشه. یه پیشنهاد دارم که یه همت مردونه میخواد. بخشی از اون که مربوط به فضای مجازیه ایجاد یک فضای ترویج حجاب در اینترنت تا زمان محرم هست. (مثلا ایمیل کردن پوستر برای هر کی که ایمیلشو داریم و تذکر برای ارسال به دیگران مثل پیامک و همچنین گذاشتن لوگو در مورد حفظ حرمت محرم و امام حسین(ع) و نوشتن پستهای تاثیرگذار و...)
موارد غیر مجازی پیشنهادم ارسال پیامک و چاپ نشریه تک برگی حاوی نوشته های تاثیر گذار توسط بچه های مساجد و جلسات و هیئات مذهبی هست. به نظرم اگر بتونیم استارت کار رو با محرم بزنیم زمینه برای ایجاد اون حس قباحت بد حجابی در افراد مبتلا و مستعد فراهم میشه. هر چند از این مثالم بوی تکنوکراسی میاد و با اکراه مینویسم ولی مثل کنترل بازار میوه شب عید هست که به نظرم امکان بسط اون به تمام سال وجود داره. نظرت چیه حاجی؟


پاسخ:
سلام حاج حسین
موافقم
نظر خوبیه.
بسم الله.
انشالله حسینِ فاطمه (ع) یارت باشه.
ولی یک نکته : من با مفهوم حجاب از این منظر که فقط وظیفه ی خانومهاس مخالفم.
یه مرور بکن پوشش بعضی آقاپسرهارو..
ترجمه  تحت الفظی واژه ی حجاب رو به معنای مستور کردن و دیده نشدن اشتباه می دونم.
معتقدم حجاب پوشش محسوب میشه و پوشش یعنی اینکه هم آقایون و خانم ها طوری خود را بپوشانند که تبرج و خودنمایی درش نباشه. که البته به قول حضرت آقا چادر بهترینشه...ولی حسین عزیز : قبول داری که چادر داریم تا چادر؟

قبول دارم که در مورد آقایون هم باید کار بشه اما جدای از اینکه ضربه اصلی به امنیت روانی جامعه رو بی حجابی خانومها میزنه، من معتقدم یکی از دلایل اصلی مدلهای اجق وجق بعضی پسرای جوون همین بی حجابی و بی حیایی و البته توجه بعضی دخترها به این تیپ پسرهاست که باعث میشه پسرها به این مدلهای مو و لباس رو بیارن.

در مورد چادر هم کاملا حرفتون درسته. هم چادر دانشگاه آزادی داریم هم چادر بسیجی و هم .....

یا علی

پاسخ:
طیب الله..

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.